Muusikoiden.net
08.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: pikkuvahvistin
1 2
clipton
20.11.2010 22:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alottelevana kotisoittajana olen katsonut mallintavaa pientä vahvistinta.
kumpaa tietäjät ostaisi:
FENDER G-TEC JUNIOR
VOX VT 15.
kiitos vastauksista

sepisti
21.11.2010 00:54:17

clipton: alottelevana kotisoittajana olen katsonut mallintavaa pientä vahvistinta.
kumpaa tietäjät ostaisi:
FENDER G-TEC JUNIOR
VOX VT 15.
kiitos vastauksista

http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11

Tuonne lueskelemaan ja perehtymään.

Indican Jenny on ihana http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
Muuki
21.11.2010 10:06:06

Vox VT-15 olisi meikäläisen valinta. Budjetti-Fenderit tahtoo olla melko kehnoja vaffareita. Toki makunsa kullakin.

Eio
Spirocore
21.11.2010 12:49:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Vox VT-15 olisi meikäläisen valinta. Budjetti-Fenderit tahtoo olla melko kehnoja vaffareita. Toki makunsa kullakin.

Komppaan tätä.

"I say Goddamn what a rush!"
Stone
21.11.2010 16:29:14 (muokattu 21.11.2010 16:29:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

clipton: alottelevana kotisoittajana olen katsonut mallintavaa pientä vahvistinta.
kumpaa tietäjät ostaisi:
FENDER G-TEC JUNIOR
VOX VT 15.
kiitos vastauksista

Itselläni on 2. vahvarina (tai oikeastaan se on tytöllä lauluvahvarina) toi G-dec junior ja ihan ok se on koti/treenivahvarina, josta löytyy myös basso/rumpu taustat treenaamiseen. Ainoa mihin itse pystyn vertaamaan sitä on roland micro cube ja onhan toi g-dec jr parempi isomman elementtinsä puolesta ja itse tykkään siinä fenderin "omista" mallinuksista sekä reverbeista.
Tosta Voxista ei siis ole kokemusta, mutta eikös kannattaisi ehdottomasti myös tsekata Fender Mustang I tai Mustang II mallintava, jota jotkut hypettävät täälläkin.

http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=34178

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
clipton
05.12.2010 23:30:51

tattis.
tuli ostettua mustang 1.
hyvältä kuulostaa näin alkuun.ei ylimääräisiä surinoita taustalla.vähän vaikea käyttää,mutta tokkopa
tuon oppii käytössä.

Sjömanni
05.12.2010 23:38:46

clipton: mutta tokkopa tuon oppii käytössä.

Odotukset korkealla...

Muuki
05.12.2010 23:54:19

Sjömanni: Odotukset korkealla...

Eipä pilkata :D Mulla oli aikoinaan ruuvaamista tässähi http://www.nceita.org/wp-content/picture/peavey-rage-158-guitar.jpg

Eio
Sjömanni
06.12.2010 00:14:24

Muuki: Eipä pilkata :D Mulla oli aikoinaan ruuvaamista tässähi http://www.nceita.org/wp-content/picture/peavey-rage-158-guitar.jpg

Enehämmää pahalla mutta kun meinas alkaa naurattamaan. Onhan siinä miljoonat säätömahdollisuudet olemassa tuon mustangin kanssa. Peruspreseteillä tosin helppoa kauraa.

Itse ostin juuri Mustang II:n ja odottelen kotiin pääsyä jotta saa alka kunnolla tutustumaan siihen. Mutta musta siinä oli aika hyvä paksu soundi, 12 tuumainen elementtikin oikein.

Fender FUSE -ohjelma vaikuttaa ihan hyvältä idealta. Kunhan vaan saan sen asentumaan Windows seiskaani. Asennuspaketti kun ei tee yhteistyötä. Sekin täytyy setviä ensin ennen kuin tuosta osaa mitään varmaa sanoa.

Muuki
06.12.2010 00:21:02

Sjömanni: Enehämmää pahalla mutta kun meinas alkaa naurattamaan. Onhan siinä miljoonat säätömahdollisuudet olemassa tuon mustangin kanssa.

Jaa se on niinki monipuolinen, noh sitten. Aattelin että simppelimpikin laite kyseessä, nämä kun on mulle uutta.

Ohan mullakin tuo Bossin GT-8, veikkaan etten elämäni aikana tule sitä kummemmin hallitsemaan.

Eio
Sjömanni
25.12.2010 20:25:08

Tässä joululomalla on ehtinyt nyt tutustumaan kunnolla tähän Mustang II:een ja varsinkin mukana seuraavaa FUSE-ohjelmaan.

Vahvari laitetaan tietokeneeseen kiinni USB-piuhalla.

Tuolla FUSE:lla saa kyllä tehtyä lähes millaisen soundin vaan: 12 vahvistinmallinnusta joita säätää mielensä mukaan, 12 kappimallinnusta ja erilaisia virtuaalipedaaleita joita voi säätää kuten oikeita. On overdrivea, delayta, reverbiä, modulaatiota, wahia, kompuraa ja paljon muuta säätömahdollisuutta.

Kumma on jos ei saa sopivia soundeja irti.

Vahvistimeen saa tallennettua muokkaamansa soundit jotta ei tarvitse aina olla johto kiinni läppärissä.

Lisäksi saa taustanauhan tietsikalta soimaan joko vahvarin kautta tai sterkoista ja kuulokkeetkin päähän jos haluaa yömyöhällä jammailla taustojen kanssa ilman häiriötä.

Todellinen linkkari tämä Mustangi, etenkin kotisoitteluun. Ugh, olen tyytyväinen!

trih
25.12.2010 20:36:19

Mustangeja on tosiaan kehuttu. Pitäisi vissiin käydä testimässä. Tosin olen ollut ihan tyytyväinen omaan luurisoitteluviritykseen. Kukakohan nuo mallinnukset on tehny jos kerran niin hyviä ovat ja hinta pieni? Luulisi Line6:n palkkaavan sellaisen :D.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
hapan
25.12.2010 20:56:42

Täältä löytyy Mustang I ja voin suositella.

tsim
25.12.2010 21:36:31

Sama täällä Mustang I ollut n. viikon käytössä. Ihan kiva. On kyllä 109€ arvoinen.

Jii
25.12.2010 21:37:34 (muokattu 25.12.2010 21:38:27)

Käytettyjä Tech21 Trademark kymppejä suosittelen pikkuvahvistimiksi. En ymmärrä, miksi sarjan valmistus lopetettiin.

EDIT: heti perään, tuohan ei ole mallintava, vain pelkästään monipuolinen. Anteeksi lukutaidottomuuteni.

And I'll be praying to my higher self. Don't let me down, keep my feet on the ground
Muuki
25.12.2010 21:41:31

Heh, mää kyllä pysyttelen mallinnuksien kanssa POD/GT -puolella, vaikkei ne mitään vahvistimia olekaan. Mutta jos kuulokkeiden kanssa soittelee. Noh, en ole kyllä kyseistä fenderiä testannutkaan joten..

Eio
Silic
26.12.2010 11:34:41

Itselläni oli kaksi tuollaista G-Dec Junioria, molempiin tuli parin kuukauden jälkeen sama "vika". Kun vahvistimeen laittoi kuulokkeet kiinni, ääni kuului silti hiljaa kajarista. Muuten olin vahvistimeen tyytyväinen. Kokeilkaapa te Mustang miehet onko tuossakin vahvarissa sama ominaisuus, niin voin tehdä lopullisen päätöksen laitteen hankinnasta. =)

Stone
26.12.2010 11:46:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silic: Itselläni oli kaksi tuollaista G-Dec Junioria, molempiin tuli parin kuukauden jälkeen sama "vika". Kun vahvistimeen laittoi kuulokkeet kiinni, ääni kuului silti hiljaa kajarista.

En ole itse vielä moista huomannut, vaan aika vähän loppujen lopuksi g-decilla muutenkaan tullut soiteltua. Pitääpä testata tuo "ominaisuus" tarkemmin.

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
samumaster
28.12.2010 00:35:09 (muokattu 28.12.2010 00:36:33)

Olisin ostamassa kerrostaloon makuuhuonesoitteluun/harjoittelemiseen vahvistinta, mieluiten semmoinen jossa voi käyttää kuulokkeita. Eli pelkkä kuulokevahvarikin riittäisi, mutta normaalit vahvarit on monipuolisempia.

Soitan lähinnä kaikkea eli pitäisi olla puhtaasta raskaaseen säröön niitä soundeja (kuulokevahvistin on poikkeus).
Rahaa on 130e.

Mitä näistä suosittelisitte eniten? :

1. Microcube http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=479647
2. Fender Mustang 1 http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=34178
3. Epiphone Valve Junior 5w
4. Marshall MG30DFX http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=479539
5. Marshall MS-2 http://www.thomann.de/fi/marshall_ms2.htm
6. Vox Amplug Lead/AC30
7. Vox Vt15
8. Peavey Vypyr 15

vai onko jotain muuta jota suosittelisitte?
Lähden kyllä huomenna (tänään) musafasulle kokeilemaan vahvistimia, mutta haluan muidenkin ihmisten mielipiteitä.

e: Voiko pocket podilla soittaa kuulokkeilla ilman vahvistinta tai tietsikkaa? Kuinka monipuolinen on?

Olen, siis röydän.
Muuki
28.12.2010 00:50:00

samumaster: Olisin ostamassa

Älä nyt ainakaan tuota Marsun ministäkkiä osta :D

Voiko pocket podilla soittaa kuulokkeilla ilman vahvistinta tai tietsikkaa? Kuinka monipuolinen on?

Kyllä voi, eikä tarvitse edes laittaa töpseliin koska voi käyttää paristoilla ja pitää vaikka taskussa koko vehettä. On todella monipuolinen, löytyy julmetusti presettejä ja useimmat perus-efektitkin, viritin, noisegate, ja mun mielestä sillä saa todella hyviä saundejakin. Ostin itekin juuri koska on aivan korvaamattoman kätevä laite!

Eio
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti