Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox ac 15 ja 30
1
wintertime
15.11.2010 17:29:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli mulla on tuollaiset.kysyb putkiukoilta neuvoa, missä vika, eritoten ac 15:ssa on kireä ja kimeä soundi, eli liian ohut ja terävä mm. tele ja stratoskitoilla, treble säätö loppuu kesken aiheuttaen kovia kompromissejä soundiin. Ac 30 ja stratomeininki toimii erinomaisesti, mutta tele karsastaa melkein molempia, onko Teillä kokemuksia tuosta yläpään(nyt ei oma) viasta? ja kuinka korjata?
kiitos etukäteenkin.

katotaan, ei hötkyillä
LaMotta
15.11.2010 20:00:13 (muokattu 15.11.2010 20:01:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wintertime: eli mulla on tuollaiset.kysyb putkiukoilta neuvoa, missä vika, eritoten ac 15:ssa on kireä ja kimeä soundi, eli liian ohut ja terävä mm. tele ja stratoskitoilla, treble säätö loppuu kesken aiheuttaen kovia kompromissejä soundiin. Ac 30 ja stratomeininki toimii erinomaisesti, mutta tele karsastaa melkein molempia, onko Teillä kokemuksia tuosta yläpään(nyt ei oma) viasta? ja kuinka korjata?
kiitos etukäteenkin.

Vox on kirkas, ja erotteleva.

Mitä mikkejä kitaroissasi on? Mikkien alnico versioissa on eroa treblen suhteen.

Itse olen melko tyytyväinen omaan VOX AC-15 + tele steelpole pick ups kombinaatioon. Trebleä joutuu vähentämään noin klo 9.30-10 asentoon.

Voi teitä, humanismista juopuneet nihilistit.
GrooverMan
15.11.2010 20:39:13

wintertime: eli mulla on tuollaiset.kysyb putkiukoilta neuvoa, missä vika, eritoten ac 15:ssa on kireä ja kimeä soundi, eli liian ohut ja terävä mm. tele ja stratoskitoilla, treble säätö loppuu kesken aiheuttaen kovia kompromissejä soundiin. Ac 30 ja stratomeininki toimii erinomaisesti, mutta tele karsastaa melkein molempia, onko Teillä kokemuksia tuosta yläpään(nyt ei oma) viasta? ja kuinka korjata?
kiitos etukäteenkin.

Miten tossa tele + ac15 yhdistelmässä käy jos alat leikkaamaan yläpäätä kitaran tonepotikalla? Saako kuriin vai onko edelleen ohut? Koska jos soundi edelleen pysyy ohuena puukkona, on tod näk vahvistimessa jotain häikkää.

Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
erty
15.11.2010 20:44:51

Bright cap-modi on kohtuu yleinen toimenpide näiden kanssa. http://vintageamps.com/plexiboard/viewtopic.php?f=2&t=71779&p=807038
Kuvallinenkin ohje varmaan löytyy, kun googlettelee enempi.

wintertime
19.11.2010 10:34:35

ok, kiitos vastauksista, toki tonea voi käyttää ja niin olen tehnytkin, mutta se taas kolahtaa kaukamikin soundiin. Löysin pari etuasteputkea, joita vaihtelin, mesan putki toimi aika hyvin kakkospaikassa, ei etuasteessa, koska nuhaisuus ei Voksiss pelaa oikein, JJ:n putket kuulemma on tummempi soundisia, joita pitää myös kokeilla, ac30 on sit jo helpmpi, koska säätöjä löytyy aika kivasti(vaikutti alunperin ostopäätökseeni), myös torilla kauppaamani 2x12 Fenderin Blues junioreilla pyöristi "liitutauluyläpäätä".

katotaan, ei hötkyillä
wintertime
19.11.2010 18:03:34

joo, mutta asiaa täällä on pääasiassa...ja pitää myös opetella käyttämään laitteita, tosin olen kyllä ryynännyt Voxin kanssa ja säätö vain loppui (ac15) kesken.
Ongelman siirto: Kitarapajalta 2x JJ- etuasteputkia, ensiviikolla asia etenee.

katotaan, ei hötkyillä
wintertime
24.11.2010 08:08:26

JJ- etuasteputkilla tuli ryhtiä rutosti lisää, ehkä kaipaamaani syvyyttäkin, mutta hokasin että vika on kitarassa, tone toimii volumena tallamikissä, mutta normaalisti kaula- ja keskiasennossa..eli kolvi käteen ja treenaamaan, mutta nyt aamutreenit, kun vanhan ukon pitää herkistellä viikonlopun keikkoja varten...

katotaan, ei hötkyillä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti