Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez ICT700?
1
semiseko1
12.11.2010 15:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, uusi jäsen täällä. Tarkotus olis uutta kitaraa alkaa etsimään, soitellu jo ties kuinka monta vuotta. alkanut aktiivisemmin taas soittamaan noin vuosi sitten. Tällä hetkellä mennyt ibanez rg321, mutta alkaa kaipaamaan jo jotain uutta.

Lähinnä viimeaikoina soitellut mm. disturbedia, killswitchiä, slayeria ja silloin tällöin metallica/acdc/iron maiden kikkailua.

Yritin vähän etsiä, jos käytettyjä (ict700) olisi tarjolla, niin eipä hirveästi nopeella etsinnällä löytynyt, ja ne jotka löytyi eivät olleet edes paljoa uusia halvempia.

Kokemuksia ict700? Soundi kuulosti omaan korvaan hyvältä, joten se on harkinnassa. Muilla joitain ehdotuksia muista skeboista about samoihin hintoihin?

Juicy
12.11.2010 17:55:19 (muokattu 12.11.2010 17:56:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi ICT ei tuntuisi eroavan muuta kuin ulkomuodoltaan tuosta mun VBT700:sta. Ihan kiva keppi, hieman raskas ainakin mulla. Mahonkirunko, ja viiden palan pähkinä/vaahtera neck-thru. Onhan siinä mukavasti sustainia, akustinen soundi ei ole järin iso mutta lämmin. Aika tuhti ja tumma soundi. Paksusti lakkaa, ei ole varmaan yhtään isompaa vekkiä vaikka onkin kolisteltu vähän vaikka mihin. =)

Noista D-activatoreista en oikein pitänyt, hieman tuli kyllä mieleen EMG81; ei niin kompressoitunut, mutta vähän semmonen steriili sit kuitenkin. Ihte heitin keraamisen Warpigin tallaan, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Joku SD:n JB vois toimia myöskin.

Talla on ihan kiva, ei ihan niin korkea mitä TOM. Yllättävän lähtellä perus-fixed bridgen tuntumaa (kuten siinä RG321:ssä). Satula on kepin heikoin lenkki, semmonen muovinen lätkä mikä ainakin mulla aiheutti vireongelmia. Mutta toisaalta kaikissa mulla olleissa Ibanezeissa on ollut tuota ongelmaa, eikä se kaikkia tunnu edes vaivaavan.

On kyllä hintansa väärti, mikäli siinä viidensadan tuntumassa liikkuu.

Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Tande
12.11.2010 18:33:47 (muokattu 12.11.2010 19:40:43)

semiseko1: Kokemuksia ict700? Soundi kuulosti omaan korvaan hyvältä, joten se on harkinnassa. Muilla joitain ehdotuksia muista skeboista about samoihin hintoihin?

Jos Iceman kaasuttaa, niin suosittelen ICT700:n sijaan ehdottomasti aiempaa IC400-mallia. Voittaa seuraajansa käytännössä kaikessa mahdollisessa.

-Perinnehenkisempi =tyylikkäämpi ulkonäkö
-Käytännöllisempi 3+3 virityskoneisto
-Mallin alkuperäinen 24,75 mensuuri
-Legendaarinen 70's headstock uuden tilukeihäslavan sijaan
-Halvempi hinta
-Valmistettu Koreassa, eikä Indonesiassa.
-2 tonea ja 2 volumea Gibsonin tyyliin
-Mikkiswichi Les Paulille tutussa paikassa, lähtee Ace-fiilistelyt hyvin.
-Enemmän "Paul Stanley-henkinen"
-Mikit enemmän PAF:eihin kallellaan.
-Kaula ei ole liian ohut.
Paremmat runkopuut

Lista jatkuu loputtomiin. Olin itsekin aikoinan hairahtua ICT700-malliin, mutta tulin järkiini ja poistin Levytukusta kitaran, joka erittäin todennäköisesti pysyy minulla lopun ikääni.

Anteeksi.
Juicy
12.11.2010 18:38:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, eikö nuo ole enemmän makuasioita, kuin ehdottomia paremmuuksia? Ihte en tykkää lyhyemmästä skaalasta ollenkaan, ja on ainakin tossa mun VBT:ssä hieman paksumpi kaula mitä RG321:ssä, johtuen varmaan paksummasta lakasta tai jostain.

Mut kannattaa toki kokeilla, josko se kalliimpi ei sitten tuntuisikaan lisähinnan arvoiselta.

Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
semiseko1
12.11.2010 19:20:41

joo, tuskinpa ihan noin selkeesti pystyy rajata ibanez ic400>>>>>ict700..mutta, eikös tuota ic400 taida olla nykyään aika vaikea löytää esim. uutena..

vbt700 kattelin kanssa, mutta ei ihan miellytä kyseisen muotoinen V itteä.

Jyrken
12.11.2010 19:25:09

Tande: -Enemmän "Paul Stanley-henkinen"

Siinä just hyvä syy vältellä koko kitaraa :D

if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Terry Pantheras
12.11.2010 21:25:04

Ite omistin IC400:n ja se on hintaansa nähden pirun hyvä kitara. Tosin erittäin kaulapainoinen mikä vähän haittaa seisaaltaan soittoa. Mut niin, 700:sta ei ole sen enempää kokemusta, mut eiköhän se suht sama peli ole, jos ei ota huomioon noita elektronisia ja ulkonäöllisiä eroja. Ite tykkään enempi 400:sta kosmeettisista syistä.

MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
apuri
13.11.2010 11:38:23

Indonesialaista Ibanezia ei kannata ostaa jos haluaa parannuksen RG321 malliin.
Kannattaa katsella mielummin Nipponin tekeleitä. Käytetyissä hinnat samaa luokkaa.
Jos ei tykkää Floydista niin sen voi blokata.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti