Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lexicon MPX G2 vs. uudemmat Lexiconit
1
Aivoproteesi
10.11.2010 18:59:39 (muokattu 11.11.2010 13:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys kansalaiset!

Olen ollut taustapiruna tällä tontilla pitemmän aikaa, mutta nyt piti rekisteröityä luonnon vedettyä minut puihin.

Täytyy kiittää teitä kaikkia, jotka olette etenkin kitarakamat-puolelle kirjoittaneet. Olen saanut täältä paljon vinkkiä omalle sähköiselle "soittouralle". Toisinaan olen saanut hyvät naurut monille koomisille heitoille eri yhteyksissä. En tarkoita naurettavia juttuja, vaan juttuja, jotka naurattavat, ymmärrätte maalauksen..

Mutta asiaan. Itsellä kovasti kiinnostaa Lexiconin MPX G2 efektiprosessori. Onhan se kiven alla näinä päivänä, joten pitää(kö?) katseet suunnata firman uudempiin malleihin. Te, jotka näistä tiedätte, niin kertokaa, onko MPX G2:n äänet revittävissä uudemmista malleista, esim. MX300:sta tai MX400:sta? Ääni, mitä etsin, on Steve Rotheryn (legendarische Marillion) käyttämä soundi kappaleessa This is the 21st century (levyllä Anoraknophobia). Esikuvia kun pitää jäljitellä. ;-)

ReBeat
10.11.2010 19:52:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivoproteesi: Ääni, mitä etsin, on Steve Rotheryn (legendarische Marillion) käyttämä soundi kappaleessa This is the 21th century (levyllä Anoraknophobia).

Kuuntelin levyversion ja mun mielestä tossa oli soitettu vain akustisella teräskielisellä, paikoitellen ehkä pari raitaa päällekkäin. Ainoa efekti tuntui olevan joku luonnollisen kuuloinen "tila", joka saattoi olla ihan mikeilläkin otettu. Amatöörinä sanoisin että sopivan kaiun saanee millä tahansa noista Lexiconeista.

Aivoproteesi
10.11.2010 20:06:49

ReBeat: Kuuntelin levyversion ja mun mielestä tossa oli soitettu vain akustisella teräskielisellä, paikoitellen ehkä pari raitaa päällekkäin. Ainoa efekti tuntui olevan joku luonnollisen kuuloinen "tila", joka saattoi olla ihan mikeilläkin otettu. Amatöörinä sanoisin että sopivan kaiun saanee millä tahansa noista Lexiconeista.

Jäi sanomatta, että Steve on sanonut käyttävänsä Lexicon MPX G2:n tehdasasetuksista löytyvää ääntä. Eli esim. kappaleen alussa on hyvä esimerkki kitarasoudista.

Sammo
11.11.2010 12:07:41

Eli kyse on varmaan tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=oblEXwGfSHI

Mulla on himassa G2:n, tosin tällä hetkellä käyttämättömänä, voin katsoa mitä presetti pitää tarkalleen sisällä, jos tiedät sen nimen tai löydät sen manuskan luettelosta:
http://www.lexiconpro.com/product_d … 9/manuals/MPXG2_User_Guide_Rev0.pdf

Yleisellä tasolla kai tuo G2:n on ainoa Lexiconin efekteistä jossa mukana on etuaste kitaralle ja yleensäkin kitara efektejä.

"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Aivoproteesi
11.11.2010 13:22:59

Sammo: Eli kyse on varmaan tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=oblEXwGfSHI

Joo, kyllä vain, tuosta kappaleesta on kyse. Mulla oli nimessä virhe. ;-)

Mulla on himassa G2:n, tosin tällä hetkellä käyttämättömänä, voin katsoa mitä presetti pitää tarkalleen sisällä, jos tiedät sen nimen tai löydät sen manuskan luettelosta:
http://www.lexiconpro.com/product_d … 9/manuals/MPXG2_User_Guide_Rev0.pdf

Mulla ei valitettavasti ole tietoa Rotheryn käyttämästä asetuksesta. Hän on vain sanonut, että se on tehdasasetus. Jos pystyt löytämään ko. soundin ja nimen, niin se olisi hieno homma.

Yleisellä tasolla kai tuo G2:n on ainoa Lexiconin efekteistä jossa mukana on etuaste kitaralle ja yleensäkin kitara efektejä.

Ai eikö uusimmissa MX-sarjan prosessoreissa ole kitaraefektejä? Katsoin Lexiconin sivulta, että esim. MX300:ssa on moduloituja efektejä choruksesta eteenpäin sekä reverbejä ja viiveitä aika hyvä valikoima.

wilo
11.11.2010 13:49:04

Lexicon MPX-1:ssä on osa MPX-G2:n efekteistä; lähinnä ne jotka eivät ole pelkästään ns. kitaraefektejä. Katso Lexiconin sivuilta, mikä nykyisistä efektilaitteista vastaa MPX-1:stä.
Se on ihan mahdollista, että Rothery ei edes käyttänyt mitään vain MPX-G2:ssa olleita efektejä. Studiossahan käytetään kitaralla monasti mitä vain efektejä, ei niitten tartte olla kitaralle suunniteltuja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti