Muusikoiden.net
10.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua custom-kitaran tilaamiseen
1 2
tomsa
04.11.2010 17:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis melko huono englannissa tai ehkä keskivertohyvä, mutta tarvitsisin apua "tilauslomakkeen" suomentamisessa, koska en ymmärrä osaa sanoista ja en halua summanmutikassa heittää jotain niihin. Kuulostaa ehkä typerältä tehdä tästä aihe mutta ainakin täällä on osaavaa porukkaa jos ei muuta.

Elikkä tässä olisi suomennettavat kohdat:
Top wood options
Body binding
Headstock binding
Truss rod cover
Nut width
Fingerboard binding
Fingerboard radius
Fingerboard inlays (MOP)
Offset dots
Custom inlay(s)
Fingerboard side inlays
Nut
Straplocks
Pickup rings

-----

Ja tässä olisi vielä jotain tutkiessani ilmenneitä kysymyksiä/mielipiteitä mitä haluaisin kuulla.

Mitä nuo eri säädöt tarkoittavat ?
none_EMG PA2_
EMG SPC_
EMG RPC_
EMG EXG
EMG Afterburner
killswitch
on-off LED`s switch

Mitkä ovat mielestänne parhaat virityskoneistot ?
Schaller M6_Schaller M6 locking_Sperzel locking
Grover Mini Rotomatic_Grover Mini Rotomatic Locking_Gotoh 510

Parhaat tallat ?
Schaller Locking Floyd Rose Tremolo_
Schaller Stop Tailpiece/Tune-O-Matic
Schaller Tune-O-Matic/String Thru Body_
Original Locking Floyd Rose Tremolo
TonePros Stop Tailpiece/Tune-O-Matic_
TonePros Tune-O-Matic/String Thru Body
Kahler 6-string tremolo, flat mount_
Hipshot Fixed 6-string
ABM Single Saddles

Parhaat mikit ?
EMG_Seymour Duncan_DiMarzio_Lundgren_BareKnuckle
none_other

Olen ikuisesti kiitollinen jos joku todella viitseliäs voisi kertoa minulle näistä asioista kun itse en ymmärrä.

tracyjacks
04.11.2010 17:22:46 (muokattu 04.11.2010 17:28:23)

Top wood options - Kitaran kansipuun vaihtoehdot
Body binding - Bodyn reunalista
Headstock binding - Lavan reunalista
Truss rod cover - Kaularaudan peitelevy
Nut width - Satulan leveys
Fingerboard binding - Otelaudan reunalista
Fingerboard radius - Otelaudan radius eli kaarevuus
Fingerboard inlays (MOP) - Otelaudan inlayt eli nauhamerkit(esim. trapezoid, dot, block jne)
Offset dots - Otelaudan reunalla olevat inlayt esim. http://espguitars.co.jp/original/images/mv_brbl_.jpg
Custom inlay(s) - Custom inlayt
Fingerboard side inlays - Otelaudan sivussa olevat inlayt
Nut - Satula
Straplocks - Hihnalukot
Pickup rings - Mikkien kehykset

Edit. Noista virittimistä ja talloista ja muista osista on vähän paha sanoa, koska ei ole mitään hajua millainen kitara sulle on tulossa ja mikä siihen parhaiten sopisi. Kerro ihmeessä minkälainen kitara sulle on tulossa, niin osaa porukka vähän paremmin antaa vihjeitä ja neuvoja.

Qitarr
04.11.2010 17:29:23

Eikö ole hiukan turha tilata custom-kitaraa jos ei tiedä haluaako esim kelluvan tallan, ja ilmeisesti suomennettavien asioiden perusteella ei ole edes niitä normaaleja malleja katseltu?
Kukin tavallaan

jipeeällä
04.11.2010 17:30:04 (muokattu 04.11.2010 17:33:03)

Top wood options = Kansipuut
Body binding = Reunalistat
Headstock binding = Lavan listat
Truss rod cover = (tsekkaan tarkan ilmaisun just)
Nut width = Kaulan leveys lapapäässä
Fingerboard binding = otelaudan lista
Fingerboard radius = Otelaudan radius
Fingerboard inlays = Otelaudan merkit
Offset dots
Custom inlay(s) = Saat valita otelaudan merkistön
Fingerboard side inlays = Otelaudan sivuilla olevat merkinnät

Mitkä ovat mielestänne parhaat virityskoneistot ?
- Schaller M6 Locking

Parhaat tallat ?
Original Floyd Rose, Gotoh & Schaller - ainakin parhammasta päästä.

Parhaat mikit ?
Bare Knuckle, Dimarzio, Joe Barden, Lungren. Hyviä paljon.

Edit: Kirj. Virh.

oiva tumpeloinen
04.11.2010 17:33:20

tomsa: Olen siis melko huono englannissa tai ehkä keskivertohyvä, mutta tarvitsisin apua "tilauslomakkeen" suomentamisessa, koska en ymmärrä osaa sanoista ja en halua summanmutikassa heittää jotain niihin. Kuulostaa ehkä typerältä tehdä tästä aihe mutta ainakin täällä on osaavaa porukkaa jos ei muuta.

Nuo kaikki kyllä voidaan suomentaa, mutta sinuna harkitsisin uudelleen tilaamista, jos tuo ei onnistu. Matkan varrella kuitenkin mitä todennäköisimmin joudut lisäämään/muuttamaan/poistamaan jotain tai selventämään jotain muuta (esim. kaulan profiilia). Jos ei lontoo taivu tuon vertaa, voipi olla ikäviä yllätyksiä lopputuloksessa. Menee kovin nopeasti ulkomailta saatu halvempi hinta hukkaan, jos lopputulos ei olekaan täysin sitä, mitä oli tarkoitus saada.

tomsa
04.11.2010 17:38:13

Nojoo se siinä onkin että en oikeen uskalla tilata kitaraa ulkomailta, mutta kun katsoo esimerkiksi Amfisoundsin hintoja niin maksat tuplasti enemmän mitä Ran Guitarsilta. Enkä mä muutenkaan sitä oo tilaamassa piitkään aikaan vaan nää on vasta alustavia juttuja.

Mr. Speed
04.11.2010 17:40:28

tomsa: Nojoo se siinä onkin että en oikeen uskalla tilata kitaraa ulkomailta, mutta kun katsoo esimerkiksi Amfisoundsin hintoja niin maksat tuplasti enemmän mitä Ran Guitarsilta. Enkä mä muutenkaan sitä oo tilaamassa piitkään aikaan vaan nää on vasta alustavia juttuja.

Ero siinä on, että Amfilta saat sellasen ku haluut, ja RAN:ilta saat sellasen ku sattuu tulemaan :)

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Vladi
04.11.2010 17:44:49 (muokattu 04.11.2010 17:45:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomsa: Nojoo se siinä onkin että en oikeen uskalla tilata kitaraa ulkomailta, mutta kun katsoo esimerkiksi Amfisoundsin hintoja niin maksat tuplasti enemmän mitä Ran Guitarsilta. Enkä mä muutenkaan sitä oo tilaamassa piitkään aikaan vaan nää on vasta alustavia juttuja.

Kyllähän tuon ymmärtää, ei itelläkään Amfiin riittäis rahat mitenkään.

Mitä porukka yrittänee täällä sanoa on se, että custom-kitaraa tilatessa juttu on siinä, että sä tiedät just tai ainakin lähes kaikilta osin, mitä haluat. Jos sulla ei oo kauheasti tuntumaa siitä, mitä haluat, niin mars musaliikkeisiin testaamaan ja tutkimaan mikä miellyttää. Muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä, jos tilattu keppi ei ollutkaan sitä mitä halusit. :)

-Vladi

Kyllä se siitä.
oiva tumpeloinen
04.11.2010 17:49:04

Vladi: Kyllähän tuon ymmärtää, ei itelläkään Amfiin riittäis rahat mitenkään.

Mitä porukka yrittänee täällä sanoa on se, että custom-kitaraa tilatessa juttu on siinä, että sä tiedät just tai ainakin lähes kaikilta osin, mitä haluat. Jos sulla ei oo kauheasti tuntumaa siitä, mitä haluat, niin mars musaliikkeisiin testaamaan ja tutkimaan mikä miellyttää. Muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä, jos tilattu keppi ei ollutkaan sitä mitä halusit. :)

-Vladi

Mä ainakin yritin selittää ihan sitä, että tilauksessa joutuu selittämään kyllä tuon tilauslomakkeen ulkopuoleltakin asioita. Eikä kannata tilata, jos ei osaa tarpeeksi kieltä selvitäkseen siitä. Nuo on kuitenkin vielä kohtuullisen helppoja käsitteitä, mutta moni muu asia saattaa olla huomattavasti vaikeampaa.

Tosin ihan ensimmäisenä toki tuo, että on kovasti helpompi selittää haluamansa, jos ensin tietää, mitä haluaa.

tomsa
04.11.2010 17:55:11

Mr. Speed: Ero siinä on, että Amfilta saat sellasen ku haluut, ja RAN:ilta saat sellasen ku sattuu tulemaan :)

Mä kyllä uskon että RAN:lta sais kyllä kans sellasen minkä haluaa kunhan vaan osaa vastata kysymyksiin mitä annetaan jota mä nyt en tässä tilanteessa hallitse joten tuskinpa RAN:lta tilaan, saa kans ehdotella jotain muita suomalaisia custom-kitarapajoja.

Trendkeel
04.11.2010 18:01:20

Ja voi olla että ihan liukuhihnatuotteista voi löytyä se oma soitin ilman ylimääräistä säätöä ja väärinkäsitystä. Ihan hyvin englantia osaava voi saada tuolta RANilta vähän mitä sattuu, jos kitaramaakari ymmärtää väärin. Tai ottaa taiteellisen vapauden käyttöönsä.

Ei siinä, en tahdo pelotella, mutta vasta siinä vaiheessa jos toiveet ja tarpeet ovat luokkaa 7-8-kielinen 30-nauhainen lonkeroviritelmä kahlerilla, piezolla, midillä ja viidellä mikillä, custom lienee SE juttu. Mut sun rahojahan ne on, ne saat pistää vaikka paperisilppuriin jos niin mieli tekee. Tahi ostaa kitaran. :)

"Ok
T. aku ankka"
mitja
04.11.2010 18:08:40 (muokattu 04.11.2010 18:08:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomsa: Mä kyllä uskon että RAN:lta sais kyllä kans sellasen minkä haluaa kunhan vaan osaa vastata kysymyksiin mitä annetaan jota mä nyt en tässä tilanteessa hallitse joten tuskinpa RAN:lta tilaan, saa kans ehdotella jotain muita suomalaisia custom-kitarapajoja.

Custom-kitaraa kun tilaa pajoilta kuten Amfi tai RAN niin harvemmin sitä tarvitsee maksaa enempää kuin 30-50% koko hinnasta etukäteen aloitusmaksuna. Eli aikaa on yleensä melkein vuosi säästää rahaa loppuosaan.

Mr. Speed
04.11.2010 18:29:04

tomsa: Mä kyllä uskon että RAN:lta sais kyllä kans sellasen minkä haluaa kunhan vaan osaa vastata kysymyksiin mitä annetaan jota mä nyt en tässä tilanteessa hallitse joten tuskinpa RAN:lta tilaan, saa kans ehdotella jotain muita suomalaisia custom-kitarapajoja.

Niin noh.. Binding bound body. Tarkoittaa siis ihan suoraan bodyn ympäri menevää reunalistaa. RAN:illa olivat kuitenkin jättäneet osan pois. Hassua..

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
munkero
04.11.2010 19:09:15

On suomessa muitakin custom pajoja kuin Amfisound. Esim Finlandia instruments. Heillä taitaa olla hinnatkin lähempänä Puolan pajojen tasoa.

Mutta kuten olen ennenkin sanonut: Vain köyhät ei tilaa Amfisoundia.

Karvamammutti: Vaikka runkkaatkin Jonne Aaronille, niin tämän lauseen perusteella rupesin heti tykkäämään siusta enenpi.
juikkipuikki
04.11.2010 21:58:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.ruokangas.com

Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
joukov
05.11.2010 00:54:49

http://www.saloguitars.com/contact.html

Vice President of KISS Army Finland KISS Army Finland 5th Anniversary Party at Semifinal 19.11.
Sakmongkol
05.11.2010 01:46:33

Onko oikeasti mitään järkeä tässä? Kaupasta saa järkevään hintaan hyviä kitaroita joissa nuo asiat on mietitty valmiiksi.

I become a transparent eye-ball. I am nothing. I see all. The currents of the Universal Being circulate through me; I am part or particle of God.
munkero
05.11.2010 02:00:40 (muokattu 05.11.2010 02:07:13)

Sakmongkol: Onko oikeasti mitään järkeä tässä? Kaupasta saa järkevään hintaan hyviä kitaroita joissa nuo asiat on mietitty valmiiksi.

Miehelle joka soittaa Affinity stratolla tuskin on.

Mutta jos on vuosia omistanut custom soittimia, muttei ole omaa ikinä teetättänyt ja nyt tekee mieli teetättää niin miksi ei?

E: ja edelleen, aloittajan tilanteessa tilaisin EHDOTTOMASTI suomesta jos englaninkieliset termit on ihan hukassa. Eikä sen omanlaisen soittimen hankinta pitäisi olla budjettikysymys. Kyseessähän on kuitenkin SINULLE räätälöity kitara. Se on silloin oletusarvoisesti sulle maailman paras kitara.

Karvamammutti: Vaikka runkkaatkin Jonne Aaronille, niin tämän lauseen perusteella rupesin heti tykkäämään siusta enenpi.
Victor Helldriver
05.11.2010 02:10:50

joukov: http://www.saloguitars.com/contact.html

en haluis saloa parjata mut frendi tilas kitaran ja makso joku kaks vuotta sit ja ei oo näkyny...

käsityksen mukaan tais ukolla mennä vähän kädet täyteen hommien kans ja otti enemmän duunei ku kerkee tekee...

mutta tää on siis kuulopuhetta...jokatapauksessa kaverin 8-kielistä ei oo vieläkään valmistunu

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
munkero
05.11.2010 02:17:58

Victor Helldriver: en haluis saloa parjata mut frendi tilas kitaran ja makso joku kaks vuotta sit ja ei oo näkyny...

käsityksen mukaan tais ukolla mennä vähän kädet täyteen hommien kans ja otti enemmän duunei ku kerkee tekee...

mutta tää on siis kuulopuhetta...jokatapauksessa kaverin 8-kielistä ei oo vieläkään valmistunu

Maksoko koko kitaran kerralla vai miten? Olis kiva kuulla tästä lisääkin.

Yleensähän noista maksellaan ensin se ennakkosumma (Amfilla 30%) tilauksen yhteydessä ja loput kun kitara on valmis. Onhan toi 2v pitkä aika, mutta ilmeisesti aika normikamaa esim. Jacksonin customshopissa nykyisin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti