Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Häiriöääni / Marshall Valvestate 102R
1
JanneT
28.10.2010 18:37:13 (muokattu 28.10.2010 19:14:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,

minulla on ollut otsikon mukainen vahvistin lähemmäs kymmenenvuotta, josta se on ehkä noin puolet ajasta ollut aktiivi käytössä. Viimeisimmät kaksivuotta vahvistin oli edesmeneen bändini treeniksellä ja mitään vikaa ei ole ollut.

Bändistä erottuani kannoin sitten vahvarin pitkästä aikaa kotiin. Ja kun sitten aloin sillä kotonani soitella, niin kaikki toimi ihan hyvin puhtaalla kanavalla, MUTTA kun laitoin särökanavan päälle, niin vahvistimesta alkoi kuulua kova humina, joka on samanlainen vahvistimen molemmissa särökanavissa. Jos vahvaria vähän naputtaa sormella tai heiluttaa, niin ääni vaimenee aina hetkeksi, mutta palaa sitten takaisin. Jos väännän särökanavan basson nollaan, niin ääni tuntuisi häviävän tai ei ainakaan ole niin voimakas. Olen kokeillut myös eri pistokkeisiin (sekä maadutettuihin, että ei) ja tulos on sama.

Tässä linkki häiriöä ääneen: http://www.elisanet.fi/jagt/music/hairioaani.mp3

Ensin minulla on puhdaskanava päällä, sitten särö 1, sitten särö 2, jonka aikana naputtelen vähän vahvistinta sormella. Lopussa laitan taas puhtaalle ja ääni häviää.

Eli..
..clean = ok :)
..särö = ok, jos laittaa bassot pois :(

Eli osaako joku viisaampi kertoa missä on vika?

Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
yanera
29.10.2010 15:38:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vika voi piileä missä vain(suht laaja-alainen vastaus)

Koska kyseessä oon valvestate siinä pitäisi olla (tai siis on) etuaste putkena 12ax7.
Vaihda se.

Tai sitten sieltä sisältä on jotain vaurioitunut.

Itse omistin tossa jokunen vuosi sitteen erään trankkupelin, jota tuli soiteltua kovaa ja se hajosi samalla lailla, että alkoi humista. Se oli vielä uusi ja vein sen liikkeeseen , josta se toimitettiinn takuuhuoltoon. Huollossa todettiin, että se on mennyt liian kovaa soittamalla rikki, eli jokin osa oli siinä HUOM: Kiinassa tehdyssä laitteessa hajonnut.
Sain onnekseni takuusta täysin uuden vahvarin, jonka myin eteenpäin. Kyseessä oli HK:n Matrix combo.

Toisaalta kyseessä on jo senverran vanha trankkupeli, että se alkaa olla jo parhaat päivänsä elänyt. Itse omista myös MArshall Valvestate 265, ostettu 96, vielä pelittää, mutta nykyään kun soittelee putkipeleillä, jotka reistailee nekin, niin vanha marsu on jäänyt nurkkaan lojumaan.

Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
JanneT
29.10.2010 17:39:09

Jep,

vähän arvelinkin, ettei tuohon ole suoraa vastausta kellään, kun vikaa voi tosiaan olla missä vain. Eli täytyy sitten tuota etuaste putkea ruveta vaihtelemaan ja katsoa miten käy. Hyvä vahvistin se on, aika blues soundi, vaikka onkin trankku. Kovalle laitettu särö on aika tunkkainen, mutta sellainen mieto särö skulaa erittäin kauniisti :)

"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
kilu79
29.10.2010 23:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli vs65r:ään sellanen vika että lämmettyään se alkoi pitämään kovaa pauketta. Ei korjaantunut putken vaihtamisella.
Yritin itse löytää vikaa, avasin laitteen ja katselin piirilevyä kunnon päivänvalossa enkä huomannut mitään vikaa.
Vein combon paikalliselle yleiselektroniikka-korjaajalle ja hän löysi irronneen juotoksen.

Lennu
29.10.2010 23:29:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla on ollu kylmäjuotosvikaa moisessa. Murtumat löyty kunnon luupilla ja kun ne tinas, niin taas toimii. Siis useissa komponenteissa eri aikoina. Samantyyppisiä oireita.

"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
JanneT
30.10.2010 19:39:30

Hei,

Asia korjaantui tänään, kun kävin hakemassa uuden etuaste putken. Soundikin parani (yllätys, yllätys). Kai se oli vain se kymmenenvuotta kuluttanut sen ja sitten se kuljetus ollut se viimeinen niitti.

Kiitos kaikille vastanneille! :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti