Muusikoiden.net
05.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta kaappia vai uudet elementit?
1
Shredator
10.10.2010 15:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,

Olen tässä jo jonkun aikaa katsellut uusia kaappeja Mesan Mark IV -nupilleni. Alla on tällä hetkellä Mesan Recto 2x12-kaappi v30-elementeillä. Pidän paljon V30 -soudista, mutta tuo kaappi tuntuu olevan vähän liian massiivinen soundiltaan, puskien runsaasti ei-toivottua alamiddleä. Ei tunnu auttavan, vaikka miten leikkaisi niitä taajuuksia eq:lla. Sitä huhuttua ylämiddlepiikkiä en ole V30:ssa koskaan kuullut, päinvastoin joudun korostamaan niitä taajuuksia.

Haluaisin soundistani ohuemman, hifimmän ja samalla räkäisemmän. Soundireferenssinä toimikoon varhaisemmat Annihilatorin soundit. Mitä 4x12- tai 2x12 -kaappeja suosittelisitte? Vai auttaisiko asiaan elementtien vaihto? Hinta ei ole ongelma.

Nomen est omen.
Terry Pantheras
11.10.2010 00:32:14 (muokattu 11.10.2010 00:39:40)

En tiedä menenkö metsään ehdotuksineni, mutta kokeilepa Celestionin Classic Lead 80 ämyreitä... Niissä on vähemmän alataajuuksia kuin V30:issä, räkäisempi ja nopea-atakkisempi, mutta kuitenkin selkeästi artikuloiva soundi. Niin ja keskiäänivoittoiset. Toimii ainakin loistavasti mun Soldano SLO100:n kanssa, joka taitaa käsittääkseni olla jossain määrin samanhenkinen kuin Mesan Mark IV. En oo kyl tuosta ihan varma, kun en ole Markeja testinyt...

MUOX: niin ja mitä Custom Shopissa testasin tuota SLO:ta THD:n 2x12-kaapin kautta, jossa on nuo samaiset THD:n sisäänajamat/tuunaamat/uudelleentarroitetut ämyrit, niin kuulosti tosi hyvältä ko. kombinaatio.

MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
kimurantti1
11.10.2010 00:51:28 (muokattu 11.10.2010 00:53:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: En tiedä menenkö metsään ehdotuksineni, mutta kokeilepa Celestionin Classic Lead 80 ämyreitä...

Sellainen huomio tähän asiaan, että Mesan Black Shadow -elementti on Celestion G12-80. Kaverin Three Quarter Back 2x12 -kaapissa on Black Shadowt, ja niissä lukee ihan suoraan tuo.

Joka tapauksessa komppaan Terryä, voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu korvata toinen tai molemmat V30:t Classic Leadeilla.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Shredator
11.10.2010 13:17:09

Kieltämättä tuo Mesan Three Quarter kiinnostaisi. Nykyisen Recto-kaapin suurin haittapuoli on tuo liiallisen alapään toisto, joka on tyypillistä ko. kaappimallille.

Mites perusträssääjän valinta, eli Marshallin 1960-kaappi? Onko kokemusta siitä, miten toimivat Mesan kanssa?

Nomen est omen.
Spike
11.10.2010 17:39:08

Shredator: Kieltämättä tuo Mesan Three Quarter kiinnostaisi. Nykyisen Recto-kaapin suurin haittapuoli on tuo liiallisen alapään toisto, joka on tyypillistä ko. kaappimallille.

Mites perusträssääjän valinta, eli Marshallin 1960-kaappi? Onko kokemusta siitä, miten toimivat Mesan kanssa?

Ei mun mielestä mitenkään erityisen hyvin, parempiakin löytyy. V30 elementeillä vois toimiakin.

kimurantti1
11.10.2010 18:10:59 (muokattu 11.10.2010 18:19:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Kieltämättä tuo Mesan Three Quarter kiinnostaisi. Nykyisen Recto-kaapin suurin haittapuoli on tuo liiallisen alapään toisto, joka on tyypillistä ko. kaappimallille.

Mulla on kaksi 2x12 Recto -kaappia, oon niitä kokeillut monen nupin kanssa ja uskon tietäväni mistä puhut. Sellainen erittäin väljä nyrkkisääntö on, että mitä tiukemmin rakennettu kaappi on, sitä enemmän alapäätä tulee. Takaa avoimet kaapit puolestaan on yleensä vähän keskiäänivoittoisempia. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta, rinnan testissä on tsekattu muutamillakin nupeilla nimenomaan V30 -elementeillä ladattuja kaappeja, takaa suljettua, avointa ja 2/3 -suljettua vähän väljemmin rakennettua kaappia.

Se Mesan 2x12 Mesan Three Quarter ei sitten ole kovin iso soundinen kaappi. Tästäkin on ihan omakohtaista kokemusta, bändin toisella kitaristilla on sellainen ja sitä kokeiltiin juuri pitkäsoiton äänityksissä, mutta kun tanakkaa soundia haettiin niin ei sitä sitten tullut käytettyä. Ei V30:ssä mitenkään holtitonta alapäätä musta ole, enkä siksi usko että ongelma olisi elementeissä. Ehkä kantsii katsoa jos löytyy jostain vaikka pari käytettyä Classic Leadia hyvään hintaan ja kokeilla niitä, siihen 2x12 Three Quarter -kaappiin vaihto saattaa syödä alapäitä vähän liikaakin jonkun makuun. Sitten jos ongelma ei yhtään tunnu korjaantuvan, niin kantsii varmaankin kokeilla jotain toista kaappia.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Shredator
11.10.2010 18:33:30

kimurantti1: Mulla on kaksi 2x12 Recto -kaappia, oon niitä kokeillut monen nupin kanssa ja uskon tietäväni mistä puhut...

Jeps. Näinhän se on, ettei se V30 itsessään ole lainkaan bassovoittoinen elementti. Mulla on aiemmin ollut mm. Framuksen ja Carvin Legacyn komerot ja varsinkin tuo Legacy oli kerrassaan mainio Mesan parina. Harmittaa, kun menin sen myymään. Tuo Recto vaan taitaa olla liian massiivinen minun nykyisille soundi-ihanteilleni.

Mun silmissä "iso" kitarasoundi on loppupeleissä bändisoitossa miinusta. Mitä vähemmän alapäätä=sen parempi. Mun mielestä parhaimmat metallikomppisoundit lähtee sieltä räkäisestä ylämiddlerähinästä, esimerkiksi varhainen Annihilator, Stone ja Stam1na. Tykkäsin aiemmin tuosta muhkeasta jenkkisoundista, mutta maku on mennyt koko ajan vain trässimmän soundin pariin. Ehkä pitäisi vielä hommata JCM800 :D

Nomen est omen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti