Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: boss gt-10
1
janroknorway
06.10.2010 00:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terve!

Tämmönen kysymys teille olis..

Ostin juuri tuon boss gt kympin..vahvistimena randall t2 ja fullstack.. ongelmani on se että en saa särökanavilla soitattaessa esim delay ja reverb tyylisiä efektejä soimaan puhtaasti..särisee..tavallaan äänet tappelee keskenään varsinkin pitkässä delayssä..ei soi puhtaasti ei..olen yrittäny neljän kaapelin kytkentää mutta en saanu sitä oikein pelittämään..en varmaan osannu säätää..oisko teillä ideoita ongelmaani??miten minun kannattis liittää ym?jotta saisin kaikuefektit soimaan puhtaasti särökanavalla soitattaessa?

ubik
07.10.2010 08:36:39

eli otat sie säröt kans siitä bossista? jos et ni kitara-->vahvistin-->send-->boss input-->boss out--->return pitäis soida puhtaasti.

Ainaki gt-3 pystyy sen pedaalin oman efekti järjestyksen vaihtamaan minkälaiseksi halajaa.

LaMotta
07.10.2010 12:14:09 (muokattu 07.10.2010 12:14:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janroknorway: terve!

Tämmönen kysymys teille olis..

Ostin juuri tuon boss gt kympin..vahvistimena randall t2 ja fullstack.. ongelmani on se että en saa särökanavilla soitattaessa esim delay ja reverb tyylisiä efektejä soimaan puhtaasti..särisee..tavallaan äänet tappelee keskenään varsinkin pitkässä delayssä..ei soi puhtaasti ei..olen yrittäny neljän kaapelin kytkentää mutta en saanu sitä oikein pelittämään..en varmaan osannu säätää..oisko teillä ideoita ongelmaani??miten minun kannattis liittää ym?jotta saisin kaikuefektit soimaan puhtaasti särökanavalla soitattaessa?

Kuis lujalla sulla on se Bossin output? Itse olen käytännössä huomannut, että taso on syytä pitää alle klo 11.

Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
aristoteles666
07.10.2010 12:30:14 (muokattu 07.10.2010 12:30:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kuis lujalla sulla on se Bossin output? Itse olen käytännössä huomannut, että taso on syytä pitää alle klo 11.

ei se auta jos se bossi on ennen säröjä

janroknorway
07.10.2010 16:12:48

joo,kyllä..otan säröt molemmista..randallista ja hieman overdriveä bossista..nuin niinkö solosaundina..ja ku siihen sen delayn lisää nii ei toimi..ja sama juttu muissa sen tyyppisissä efekteissä..ja bossissa on output volume tuossa n klo 11..

LaMotta
07.10.2010 16:14:59 (muokattu 07.10.2010 16:17:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janroknorway: joo,kyllä..otan säröt molemmista..randallista ja hieman overdriveä bossista..nuin niinkö solosaundina..ja ku siihen sen delayn lisää nii ei toimi..ja sama juttu muissa sen tyyppisissä efekteissä..ja bossissa on output volume tuossa n klo 11..

Pudota sitä tasoa ja koeta ilman säröjä. Pitäähän sinun jotenkin haarukoida tilannetta, että missä vaiheessa soundi menee pilalle.

Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
tender.insanity
07.10.2010 16:23:12 (muokattu 07.10.2010 16:24:02)

janroknorway: joo,kyllä..otan säröt molemmista..randallista ja hieman overdriveä bossista..nuin niinkö solosaundina..ja ku siihen sen delayn lisää nii ei toimi..ja sama juttu muissa sen tyyppisissä efekteissä..ja bossissa on output volume tuossa n klo 11..

Eipä sillä nyt taida olla sillä outputilla merkitystä. Nyt aloittajalla taitaa efektiketju olla Boss (od-delay-whatever) - vahvari, jossa säröä, jolloin tottakai kaiku ja delay menee ruvelle.

Joko laitat neljän kaapelin viritelmän kuntoon tai heität vain bossin looppiin ja erillinen purkki eteen, mikäli evotat.

EDIT: Sitäpaitsi ainakin GT-8:lla voi huoletta pitää 4CM:ssä volanappulaa täysillä.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
rainmaker
07.10.2010 19:11:38

LaMotta: Pudota sitä tasoa ja koeta ilman säröjä. Pitäähän sinun jotenkin haarukoida tilannetta, että missä vaiheessa soundi menee pilalle.

Soundi menee pilalla tasan siinä vaiheessa kun delay on ennen säröä. Jos vahvarista ottaa säröä, niin delay olisi hyvä olla loopissa. Jos siis haluaa selkeän delayn.

Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti