Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floikkakitaroissa toimivat kielet
1
Hössö
02.10.2010 18:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve

Löytyykö käytännön kokemusta floikkakitaroissa parhaiten toimivista kielistä?
Kestävätkö jotkin kielet ajanmittaan kammen käyttöä paremmin kuin toiset?
Kiinnostuksen kohteena ovat 10-46 -setit.

aristoteles666
02.10.2010 19:09:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Terve

samalla tavalla ne kestää.

Grugi
02.10.2010 19:14:01

Tossa nyt ainakin on asiasta mainittu mutta kokemusta ei ole.

http://www.beatman.fi/product_details.php?p=244

SDMF
Hössö
02.10.2010 19:16:57

Grugi: Tossa nyt ainakin on asiasta mainittu mutta kokemusta ei ole.

Noita pitääkin kokeilla, kiitos vinkistä:)

tender.insanity
02.10.2010 19:17:06

D'addarrio ollut täällä käytössä floikkakitaroissa jo 18 vuotta, eikä ole ongelmia ollut. .009 EXL120 -settejä kyllä käytän. Joskus .010 settejä.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
ReBeat
02.10.2010 19:19:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Noita pitääkin kokeilla, kiitos vinkistä:)

Noikin on saitenkatalogilla kolme euroa halvempia per setti.

Hössö
02.10.2010 19:22:47

ReBeat: Noikin on saitenkatalogilla kolme euroa halvempia per setti.

Noniin, kiitos jälleen:)

Hössö
02.10.2010 19:34:42

Olen käyttänyt vuosia GHS:n kieliä kiinteätallaisissa kitaroissa, mutta olen ollut huomaavinani, että ne väsyvät melko nopeasti floikkakäytössä. Aikoinaan tuli kokeiltua lähinnä d'addarion kieliä, joista siirryin noihin geehooäässiin.

Vahooo
02.10.2010 19:37:25

Dean Markley Blue Steel kielet toimii ja kestää omassa floikassa hyvin. Muutenkin laadukkaita kieliä.

*Highly detailed paint picture*
Krice
02.10.2010 19:45:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ThrashRocket: Dean Markley Blue Steel kielet toimii ja kestää omassa floikassa hyvin. Muutenkin laadukkaita kieliä.

Minulle nuo oli pitkiin aikoihin kielet joista löytyi maanantaikappale eli se siitä laadusta. Itse asiassa koko setti vaikutti valmiiksi hapettuneelta kun eivät edes soineet kirkkaasti kuten uudet kielet yleensä.

Hössö
02.10.2010 19:48:22

Krice: Minulle nuo oli pitkiin aikoihin kielet joista löytyi maanantaikappale eli se siitä laadusta. Itse asiassa koko setti vaikutti valmiiksi hapettuneelta kun eivät edes soineet kirkkaasti kuten uudet kielet yleensä.

Ihan hyvä että herää keskustelua ja vastaväitteitä. Jokaisellahan on omat näkemyksensä ja näin voidaan saada hieman rajattua näitä eri kieliä kyseessä olevaan käyttöön.

jussi1976
02.10.2010 20:07:30

Hössö: Terve

Elixirit. Ne on tosi kestävät eikä katkeile kovin helposti.

Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Hössö
02.10.2010 20:15:00

jussi1976: Elixirit. Ne on tosi kestävät eikä katkeile kovin helposti.

Katkeilu ei ole ollut minulle ongelma, en ole kymmeneen vuoteen saanut poikki kuin kaksi kieltä. Elixirejä olen joskus kokeillut, hyvin kyllä soivat, mutta mielestäni etu muihin kieliin nähden on marginaalinen suhteessa lisähintaan.

wilo
03.10.2010 11:47:27

Grugi: Tossa nyt ainakin on asiasta mainittu mutta kokemusta ei ole.

Toi vahvistettu pääpunos menee tietysti floikassa hukkaan, koska siinä se katkaistaan pois tai kieli lukitaan joka tapauksessa punoksen toiselta puolelta.
Itte oon käyttäny elixirejä 15 vuotta ja hyviks on tullu todettua. Ei katkeile ainakaan useammin kuin muut merkit ja lisäksi saundi säilyy hyvänä loppuun asti, jopa silloin kun kieli on niin vanha ettei enää pidä virettä.

Hössö
03.10.2010 11:56:31

wilo: Toi vahvistettu pääpunos menee tietysti floikassa hukkaan, koska siinä se katkaistaan pois tai kieli lukitaan joka tapauksessa punoksen toiselta puolelta.

Totta kyllä tämäkin. Itse laitan kielet siten, että pallopää jää virityskoneiston päähän. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kieli kannattaisi katkaista vapaasta päästään. Mielestäni kielen kelaus virittimelle on paljon helpompi tehdä, kun pallo estää kielen liukumisen sitä kiristäessä.

ibnz
03.10.2010 12:34:21 (muokattu 03.10.2010 12:34:55)

Hössö: Totta kyllä tämäkin. Itse laitan kielet siten, että pallopää jää virityskoneiston päähän. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kieli kannattaisi katkaista vapaasta päästään. Mielestäni kielen kelaus virittimelle on paljon helpompi tehdä, kun pallo estää kielen liukumisen sitä kiristäessä.

Ei se varmaan mitään haittaa, mutta itsestä tuntuu, että paksujen kielten punokset ovat sieltä pallon päästä jo niin jäykkiä, että viritin tuntuu saavan kohtuuttoman paljon vääntöä. Kai ne kestävät, mutta päätin etten rasita niitä enempää kuin pakko. Paksut ovat itsellä tyyliin .54 - .58.

OP:n kysymykseen en varsinaisesti osaa antaa suoranaista suositusta, mutta itse etsisin setin joka on helppo venyttää lopulliseen kuosiinsa. Inhottavaa alkaa säätämään floiderin kanssa joka kerta kun kitaran kouraansa ottaa. Mikä setti on sitten helppo venyttää? No luulisin, että ei ainakaan mikään vahvistettu ja/tai hyvinkin paksu setti. Ernie Ballin Slinkyt toimivat itselle parhaiten (eli helpoiten:).

Occult_rain
03.10.2010 17:19:10

Kokemuksiin perustuen voin sanoa, että Ernie Ball- kielet pitävät vireen paremmin, kuin Daddario. Daddarion väsyvät pidemmän päälle ja joudut virittämään useammin, kun taas Erniellä voi soittaa viikkoja pidempään sen kummempia virittämättä.

Erniet myös kuulostaa "tuoreemmilta" pidempään.

Siinäpä minun kokemuksiani.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti