Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6:tä uutta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Metalliac
26.09.2011 11:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Miten Pod HD suhteutuu noihin lattiamalleihin. Onko se HD500 erilaisilla kuorilla ja käyttöliittymällä vai parempi tai huonompi? Hieman harkinnassa korvata Pod X3 tuollaisella. Onko niin paljon parempi, että kannattaa hankkia?
 
Kuten edellä on jo mainittukin, niin sama moottori pyörittää kaikkia HD-sarjan podeja, ja ero on vain liitännöissä (vrt. POD X3 ja X3Live)
 
Itse olen hetken verran omistanut HD500, sekä aiemmin X3Liven ja X3-pavun, niin täytyy kyllä sanoa että HD500 oli ainakin mun mielestä todella hyvä päivitys soundien ja tatsin kannalta. Myös efektit oli parempia kuin X3-sarjassa. Vahvistinmallinnukset kuulostivat jotenkin aidommilta ja reagoivat soittoon paremmin.
 
Heikko lenkki HD -sarjassa mun mielestä oli kaappimallinnukset, ja suosittelen ainakin äänitystilanteissa ajamaan signaalin ilman kaappimallinnusta koneelle, ja ladata sieltä joku impulssi hoitamaan kaapin duunia. HD:n omat impulssit olivat jotenkin tunkkaisia ja aivan liian botnekkaita, ja niiden kanssa joutui aina leikkimään EQ:lla.
 
Sammo
26.09.2011 13:22:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DT50 saa pikku veikan eli DT25 on julkaistu ja ilmeisesti kaupoissa jo ensi kuun alussa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=sZbR0PE5dTQ
 
Koska mulla on jo Tyler Variax niin DT25 ja HD500 alkaa kaasuttaa pahasti. Ihanan paljon menisi rahaakin, paisti voisi luopua Mesan kombosta ja M13:a.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
B-P Music
26.09.2011 13:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: DT50 saa pikku veikan eli DT25 on julkaistu ja ilmeisesti kaupoissa jo ensi kuun alussa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=sZbR0PE5dTQ
 
Koska mulla on jo Tyler Variax niin DT25 ja HD500 alkaa kaasuttaa pahasti. Ihanan paljon menisi rahaakin, paisti voisi luopua Mesan kombosta ja M13:a.

 
Tätähän juuri edellisellä sivulla koitin kertoa. ;)
 
Vladi
26.09.2011 14:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin tuon koko 40minuuttisen videon ja onpas kertakaikkiaan vakuuttavia soundeja ja paljon. Kovin yhdistelmä tuntuis olevan tuo vahvari ja POD HD siihen kaveriks, Variax ei oo koskaan älyttömästi vakuuttanut. Pitäis melkeinpä käydä kokeilemassa tuommoista jahka se joskus suomeen saapuu. Jos ei muuten niin mielenkiinnosta.
Sammo
26.09.2011 15:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-P Music: Tätähän juuri edellisellä sivulla koitin kertoa. ;)
 
Sori !! Oon seurannut ketjua enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja tuo meni ohi.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Johann Onn
26.09.2011 16:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Variax ei oo koskaan älyttömästi vakuuttanut.
 
Osa noista ei tällä kertaa taida vakuttaa laadullaan. Ainakaan Line6:n foorumin perusteella:
 
A) "I ordered a JTV-59 last week at Guitar Center. It came in about three days. The toggle switch went bad after about ten minutes... ...I received my replacement JTV-59 quickly - took it home - and, after about ten minutes, the toggle switch quit working just like the last one....".
 
Mistä se valtitsin on tehty ? Paperista vai ?
 
B) "...My guitar was purchased on 8/8/11 and started having problems on 8/12/11. It cycled through models like it was possessed, then wouldn't switch to anything being stuck in position 3...".
 
No mutta kesti se sentään 4 päivää, tässä tapauksessa. Ehkä se on sittenkin jopa pahvia ? Noilla tekee "tosi" paljon, jos toi valitsin on todellakin, se kitaran heikoin lenkki. Huh huh. Ton kun pitäisi olla se, kaikkein kestävin osa.
 
Itse jo suunnitelin tommosen hankkimista, mutta noiden lukemisen jälkeen: Ei kiitos.
 
Sammo
14.10.2011 14:18:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku sanoa missä on Helsingissä paras kattaus Line6:n tuotteita? DT25/50 ja Pod500 pitäisi olla että pääsisi testaamaan "trifectaa" (eli Tyler Variax mulla on jo omasta takaa).
 
Tänks!
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
lonelyplayer
14.10.2011 20:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Osaako joku sanoa missä on Helsingissä paras kattaus Line6:n tuotteita? DT25/50 ja Pod500 pitäisi olla että pääsisi testaamaan "trifectaa" (eli Tyler Variax mulla on jo omasta takaa).
 
Tänks!

 
Ainakin F-Musiikki Vantaa näin muutamia. Mutta mielestäni...ei kannata ostaa, itsellä käyttämätön HD300 joka ALUKSI kuullosti ihan ok...mutta....
 
lonelyplayer
14.10.2011 20:36:05 (muokattu 15.10.2011 09:01:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

liian lyhyt kirjoitus
 
DirtyFingers
14.10.2011 23:03:55 (muokattu 15.10.2011 06:16:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Muusiikin opettajanikin totesi ( 70-luvun-mies) että mallinnettu ei ole koskaan hintansa väärti...
 
Oli kyllä varmasti todellinen asian tuntija.
 
Come with me for fun in my buggy
mattim
15.10.2011 12:57:28 (muokattu 15.10.2011 12:58:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: Oli kyllä varmasti todellinen asian tuntija.
 
On varmaan varsi nainen.
 
DirtyFingers
15.10.2011 13:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: On varmaan varsi nainen.
 
Kiitos, herra alle viivaaja.
 
Come with me for fun in my buggy
joukov
15.10.2011 17:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Osaako joku sanoa missä on Helsingissä paras kattaus Line6:n tuotteita? DT25/50 ja Pod500 pitäisi olla että pääsisi testaamaan "trifectaa" (eli Tyler Variax mulla on jo omasta takaa).
 
Tänks!

 
Pirauta DLX Musiciin, heillä on myös Line6-kamoja myymälässä.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com Helsinki KISS Expo 2011 - The Hard Rock Experience http://www.kissarmyfinland.com/expo/
Sammo
17.10.2011 09:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Ainakin F-Musiikki Vantaa näin muutamia. Mutta mielestäni...ei kannata ostaa, itsellä käyttämätön HD300 joka ALUKSI kuullosti ihan ok...mutta....
 
Tänks lonelyplayer & joukov !! Käväsin Espoon F-musiikissa ja niillä ei ollut vahvaria vielä tietokannassa.
 
Mä oon soundiodotusten kanssa jonkin moinen realisti omasta mielestä, eli hifistelyyn ja korkinuuskimiseen noista ei tuskin ole, MUTTA:
 
Mun tarpeet on tällä hetkellä:
-- Kohtuu hyvä soundi bändikäyttöön. Fuchs ODS (modattu vanhasta Traynorista) & Laney Klipp löytyy himpestä ja ne tyydyttää mun putkivahvistimien tarpeen hyvin, mutta Larry Carlton/Robben Ford/Eric Johnson -soundi ei ehkä toimi pop/rock bändin kanssa parhaiten. Trenarilla oon käyttänyt kahta eri Mesan comboa sekä Flextone II:ta säröspedun kanssa ja tuossa käytössä L6:n toimii aivan riittävästi. DT25:n on luultavasti huomattavasti parempi kuin Flexu.
 
-- Efektit. Meillä ei ole koskettimia bändissä ja niitä paikataan isoilla efekteillä. Line6:n M13 toimii tässäkin aivan riittävästi ja osittain loistavasti. HD-sarjan PODeissa on samat efektit, ehkä vähän vähemmän helppokäyttöisellä käyttöliittymällä tosin. Himasta löytyy jonkin verran myös räkkirautaa.
 
-- Äänikortti. POD ei varmaan ole AXE FX:n tasoinen tai edes 11 Rackin tasoinen, mutta välttää varmasti mun käyttöön.
 
-- Lapset-nukkuu-ylhäällä -käyttö. Lauta kainaloon, mars alakertaan ja kuulokkeet kiinni ja menoksi.
 
-- Line 6 link. Eli mä saan POD:illa Variaxiin sähköt, viritykset ohjelmoitua, sekä setin akustiset kitarat ja sitarit ohjelmolmoitua polkimien alle. DT25:n päätäri on myös optimoitu HD:lle, vai?

-- Ethos:in saa PODin efektilooppiin, eli sen saa integroitua näppärästi ilman midiloopperia (Dumbla ei ole kummassakaan mallinnettu ja se soundi on lähellä sydäntä).
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
saastara
17.10.2011 12:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Mihinkähän ovat nyt tuon päivitetyn Pod Farmin haudanneet, kun ei ole mitn kuulunut..
 
Muistelisin tuolta foorumeilta joskus lukeneeni, että olisi myös softana tulossa nuo uudet mallinnokset.. voi toki olla, että muistan väärin.
 
Hitler used Telefunkens.
tommijk
25.10.2011 14:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin.. nyt on DT50 testattu ja olihan tuo vakuuttava laitos kertakaikkiaan. Todella lähelle esikuviaan oli mallinnukset päässeet ja kaikki putkivahvistimen herkut soundista löytyi, vahvistin mm. reagoi soittodynamiikkaan mainiosti. Blackfacen puhdas oli lähellä deluxe reverbiä, ja säröllä silkkaa srv:tä. Ac30 oli älyttömän hyvä ja helmeilevä. Brit crunch teki ehkä pienimmän vaikutuksen, muttei sekään huono ollut. Joku taajuus sieltä iski korvaan. Hi gain kanava kuulosti tiukalta ja massiiviselta, säröä piisasi. Volumea laitteesta lähti aivan julmetusti, ja soittelinkin sillä "bedroom" toiminnolla. Class A-A/B ja pentode-triode kytkimiin ei tullut perehdyttyä kummemmin, mutta kyllä ne soundiin tuntui vaikuttavan.
 
mize7
27.10.2011 20:32:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut POD HD300 pian vuoden käytössä ja olen ollut tyytyväinen hankintaani. Bänditouhujen loputtua muutama vuosi sitten soittelu jatkui kotona Pod Farmin turvin. HD300 tuli hankittua parempien saundien takia ja kaipasin kunnon efektilautaa, jotta patcheja pääsi vaihtamaan "lennosta". Kotona soittelen keskiverto 2.1 tietokonekaiuttimien kautta ja tämä yhdistelmä on tähän asti riitänyt hyvin.
Nyt kuitenkin haluaisin katsoa saisiko paremmilla äänentoistolaitteilla enemmän irti HD300:sta. Eli olisiko esim. jotkin aktiivimonitorit, joita nauhoitteluhommissa käytetään asiallinen vaihtoehto? Osaisitteko suositella vaihtoehtoja hyville aktiivikaiuttimille. Saa toki muitakin vaihtoehtoja kertoa, millä kokoonpanolla olette saanet POD HD:sta parhaat saundit irti.
 
cbs
27.10.2011 20:57:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mize7: Mulla on ollut POD HD300 pian vuoden käytössä ja olen ollut tyytyväinen hankintaani. Bänditouhujen loputtua muutama vuosi sitten soittelu jatkui kotona Pod Farmin turvin. HD300 tuli hankittua parempien saundien takia ja kaipasin kunnon efektilautaa, jotta patcheja pääsi vaihtamaan "lennosta". Kotona soittelen keskiverto 2.1 tietokonekaiuttimien kautta ja tämä yhdistelmä on tähän asti riitänyt hyvin.
Nyt kuitenkin haluaisin katsoa saisiko paremmilla äänentoistolaitteilla enemmän irti HD300:sta. Eli olisiko esim. jotkin aktiivimonitorit, joita nauhoitteluhommissa käytetään asiallinen vaihtoehto? Osaisitteko suositella vaihtoehtoja hyville aktiivikaiuttimille. Saa toki muitakin vaihtoehtoja kertoa, millä kokoonpanolla olette saanet POD HD:sta parhaat saundit irti.

 
Tämä on kotikäytössä erittäin hyvä setti eli subbari ja Genelecin pikkuiset. Onhan niillä hintaa, mutta hyvillä on. http://www.genelec.com/firststep/
 
lonelyplayer
29.10.2011 21:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Tänks lonelyplayer & joukov !! Käväsin Espoon F-musiikissa ja niillä ei ollut vahvaria vielä tietokannassa.
 
Mä oon soundiodotusten kanssa jonkin moinen realisti omasta mielestä, eli hifistelyyn ja korkinuuskimiseen noista ei tuskin ole, MUTTA:
 
Mun tarpeet on tällä hetkellä:
-- Kohtuu hyvä soundi bändikäyttöön. Fuchs ODS (modattu vanhasta Traynorista) & Laney Klipp löytyy himpestä ja ne tyydyttää mun putkivahvistimien tarpeen hyvin, mutta Larry Carlton/Robben Ford/Eric Johnson -soundi ei ehkä toimi pop/rock bändin kanssa parhaiten. Trenarilla oon käyttänyt kahta eri Mesan comboa sekä Flextone II:ta säröspedun kanssa ja tuossa käytössä L6:n toimii aivan riittävästi. DT25:n on luultavasti huomattavasti parempi kuin Flexu.
 
-- Efektit. Meillä ei ole koskettimia bändissä ja niitä paikataan isoilla efekteillä. Line6:n M13 toimii tässäkin aivan riittävästi ja osittain loistavasti. HD-sarjan PODeissa on samat efektit, ehkä vähän vähemmän helppokäyttöisellä käyttöliittymällä tosin. Himasta löytyy jonkin verran myös räkkirautaa.
 
-- Äänikortti. POD ei varmaan ole AXE FX:n tasoinen tai edes 11 Rackin tasoinen, mutta välttää varmasti mun käyttöön.
 
-- Lapset-nukkuu-ylhäällä -käyttö. Lauta kainaloon, mars alakertaan ja kuulokkeet kiinni ja menoksi.
 
-- Line 6 link. Eli mä saan POD:illa Variaxiin sähköt, viritykset ohjelmoitua, sekä setin akustiset kitarat ja sitarit ohjelmolmoitua polkimien alle. DT25:n päätäri on myös optimoitu HD:lle, vai?

-- Ethos:in saa PODin efektilooppiin, eli sen saa integroitua näppärästi ilman midiloopperia (Dumbla ei ole kummassakaan mallinnettu ja se soundi on lähellä sydäntä).

 
Tekisi mieli antaa plussaa hienoista perusteluista. Uskon että olet valinnut oikein, varmasti toimivin ratkaisu tilanteessasi.. Kyllä tällä ihan ok soundeja saa jos vähän viitsii perehtyä säätämiseen.
 
Mulla oli ensin Bossin GT-10 ja vaihdoin uuteen HD-sarjaan ja mielestäni ollaan pikkuisen eri tasolla HD-sarjan kanssa.
Soiton dynamiikka ja tatsi...
 
Ei mulla muuta :)
 
mize7
30.10.2011 15:29:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cbs: Tämä on kotikäytössä erittäin hyvä setti eli subbari ja Genelecin pikkuiset. Onhan niillä hintaa, mutta hyvillä on. http://www.genelec.com/firststep/
 
Ihan pätevältä vaikuttaisi, mutta hintakin on aika kova. Löysin yhden vaihtoehdon lisää mietittäväksi, Tech 21 Power Engine 60. Onko porukalla kokemuksia tästä? Paljon kehuja tää on saanut foorumeita selatessani, mutta myös osa moittinut. Paikalliset musaliikkeet meillä päin ei myy Tech 21:stä, niin en valitettavasti pääse testaamaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «