Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat kitarankielet
1 2 3
Tumbbu
27.09.2010 14:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä ihan mielipiteitä vaan selvittämään, mitkä siis on parhaat kielet? Itse soitan raskaampaa musiikkia sähköisellä soittimella ja mielestäni parhaat on joko DR Dimebagit tai Dunlopin Zakk Wyldet

jaspiq
27.09.2010 15:40:27

Olishan tää joutanu vastaukseksi vaan 'Mitä kieliä käytät kitarassasi?'- threadiin. En näe niin suurta eroa threadien välillä, joten, lukkoa vaan.

"To err is human; to forgive is divine."
McNulty
27.09.2010 15:49:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan kaikkien puolesta ennen lukkoa:
"Parhaimmat kielet ovat ne, joita itse käytän!"

Jokainen voi samaistua ko. mielipiteeseen.

Tulis talavi nii näköö mitä köyhät pistää ylle!
Lilli
27.09.2010 16:02:19

Tumbbu: Elikkä ihan mielipiteitä vaan selvittämään, mitkä siis on parhaat kielet? Itse soitan raskaampaa musiikkia sähköisellä soittimella ja mielestäni parhaat on joko DR Dimebagit tai Dunlopin Zakk Wyldet

Varmaan sormien on helppo saada tatsi näihin dimebag- ja wyldekieliin ;-) Jos ostat DR:n tai Dunlopin samanvahvuiset taviskielet niin - kas kummaa! - eipä irtoa arpeggio samalla tatsilla. Maailma on ihmeitä pullollansa.

It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
aristoteles666
27.09.2010 16:24:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumbbu: Elikkä ihan mielipiteitä vaan selvittämään, mitkä siis on parhaat kielet? Itse soitan raskaampaa musiikkia sähköisellä soittimella ja mielestäni parhaat on joko DR Dimebagit tai Dunlopin Zakk Wyldet

jälleen kerran mainoksen uhri.

-rokkijumala-
27.09.2010 16:46:57

Sekasetti joka keräilty vanhoista loppuunkäytetyiostä kielistä on paras.

the-Antero
27.09.2010 16:51:55

Aristo :D älä ny, mä oon käyttäny Dimejä sen yli kuus vuotta ja vaihdan sit vasta kun niitä ei enää valmisteta tai laatu huononee huomattavasti... :D

Ziggy Bubba
27.09.2010 17:24:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Vastaan kaikkien puolesta ennen lukkoa:
"Parhaimmat kielet ovat ne, joita itse käytän!"

Jokainen voi samaistua ko. mielipiteeseen.

Ite en edes oikein voi tohon yhtyä, sillä lähinnä tulee noita halvempia kieliä osteltua... Ne D'addariot toimii anyhoo oikein hyvin, en hirveen tärkeeksi koe kalliimmilla kikkailua - varsinkaan jollain nimikkoseteillä.

Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
llarppp
27.09.2010 17:34:40

sikki-six: Ite en edes oikein voi tohon yhtyä, sillä lähinnä tulee noita halvempia kieliä osteltua... Ne D'addariot toimii anyhoo oikein hyvin, en hirveen tärkeeksi koe kalliimmilla kikkailua - varsinkaan jollain nimikkoseteillä.

No eikö ne sitten ole parhaat millä itse soitat?

"Every man dies, not every man really lives"
Ziggy Bubba
27.09.2010 17:52:13 (muokattu 27.09.2010 17:52:51)

llarppp: No eikö ne sitten ole parhaat millä itse soitat?

Eiköhän isommalla rahalla vois paremmatkin saada... Tai mistä mä tiedän. En mä noita parhaiks uskalla kehua, halpoja ovat ja toimivia :)

E: Sen verran monta sähkistä on kokoelmissa, että hirveen tyyriitä kieliä en raaski ostaa..

Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
LesPaul70
27.09.2010 18:18:07

llarppp: No eikö ne sitten ole parhaat millä itse soitat?

Valitettavasti ei. Itse olen päätynyt D'Addarioihin lähinnä siksi, että niitä saa vähintään joka toisesta musakaupasta missä tuppukylässä sitä tulee kierrettyäkin ja juuri haluamiani kokoja. Ja kyllä ne minun mielestäni soundaavatkin ihan hyvältä.

...siis uutena, päivän tai parin ajan. Sen jälkeen ne kuulostavat, noh, ihan yhtä tumpuilta ja tuhnuilta kuin jotkin GHS Boomerit (ei millään pahalla GHS-faneja kohtaan).

Jos joku osaa suositella parempia kieliä, ts. sellaisia jotka kuulostavat samantapaiselta kuin D'Addariot uutena, mutta säilyttävät heleytensä pidempään, ehdotuksia vastaanotetaan. (Eduksi lasketaan, jos saatavuus suomalaisista musakaupoista hyvä.)

Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Spike
27.09.2010 18:31:55

Curt Manganit on hyvä ehdokas ainakin.

Tommittaja
27.09.2010 19:09:19

Ernie balleilla itse soittelen... en ole kyllä ikinä soittanut kuin Daddarioilla ja EB-illä...
itsellä aina Super Slinkyt. (009-042) oi kun tekis mieli koittaa kasikieliä, tai jopa seiskoja!

Dudetorium
TheMurno
27.09.2010 19:19:13

Tommittaja: Ernie balleilla itse soittelen... en ole kyllä ikinä soittanut kuin Daddarioilla ja EB-illä...
itsellä aina Super Slinkyt. (009-042) oi kun tekis mieli koittaa kasikieliä, tai jopa seiskoja!

Lopetas poika se spagetilla leikkiminen ja 010 settiä painavalla peräpäällä kiinni.

No ei nyt, mut paras setti on tietysti EB:n 010-052. Kohta tosin joku tulee haukkuu mun spagetit. :)

kimurantti1
27.09.2010 22:04:24 (muokattu 27.09.2010 22:05:17)

TheMurno: Lopetas poika se spagetilla leikkiminen ja 010 settiä painavalla peräpäällä kiinni.

No ei nyt, mut paras setti on tietysti EB:n 010-052. Kohta tosin joku tulee haukkuu mun spagetit. :)

Hihhahhee. :-D Jonkun mielestä myös 010-052 -setti voisi olla aika spagettia. Jonkun mielestä 18 kesäinen voisi olla vielä aikalailla poika. Ja jos rupeat soittamaan humppaa, niin oot Pirjo-Reinolle ikuisesti poika..

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Sakmongkol
27.09.2010 22:10:50

TheMurno: No ei nyt, mut paras setti on tietysti EB:n 010-052.

Oikea vastaus. Välillä minulla menee myös 11-54. Paksumpiakin saattaisin käyttää jos olisi vahvemmat kädet.

"Timantteja syömällä elämä ei jatku." -Hannu Karpo
Izer
28.09.2010 12:28:55

Ernie Ballia on tullut jo pidempään käytettyä. Elixirit välillä pyörivät noissa soittimissa myös, mutta setit tuppaavat olla sen verran kalliita, että useimmin tulee Ernietä ostettua. Ei mitään pahempaa sanottavaa kummastakaan, homma toimii. Ja ysisetti, kun olen heikkosormi.

Got a six-string heartbeat
Vetehinen
28.09.2010 12:36:07

LesPaul70: Jos joku osaa suositella parempia kieliä, ts. sellaisia jotka kuulostavat samantapaiselta kuin D'Addariot uutena, mutta säilyttävät heleytensä pidempään, ehdotuksia vastaanotetaan. (Eduksi lasketaan, jos saatavuus suomalaisista musakaupoista hyvä.)

Oletko kokeillut Elixir Nanowebbejä? Hintaa on D'addarioon verrattuna tuplat mutta kielet kestävät hyvin ja saundi ei heikkene ajan saatossa.

Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
hapan
28.09.2010 12:37:46

LesPaul70: Jos joku osaa suositella parempia kieliä, ts. sellaisia jotka kuulostavat samantapaiselta kuin D'Addariot uutena, mutta säilyttävät heleytensä pidempään, ehdotuksia vastaanotetaan. (Eduksi lasketaan, jos saatavuus suomalaisista musakaupoista hyvä.)

Tämä. Jos joku osaa pinnoittamattoman vaihtoehdon antaa, niin oli bueno.

llarppp
28.09.2010 12:40:35

Mulla käytössä Ernie Ballit ollu jo pitkään. Jos niitä ei löydy niin sitten d'Addariot.

"Every man dies, not every man really lives"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti