Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laboga Caiman
1
treble
15.09.2010 19:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden nupin metsästys aika raskaaseen metalliin on tässä käynnissä ja yhdestä vaihtoehdosta kaipaisin lisää kokemuksia. Nimittäin tästä Labogasta:

http://www.thomann.de/fi/laboga_caiman_head.htm

Tuosta löytyy aika vähän juttua tai käyttäjäkokemuksia, eikä paikallisissa liikkeissäkään noita ole, joten onkos kukaan tuommoista päässyt testaamaan?? Raskaat säröt on itselleni pääasia. Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa itselleni on tuo Blackstarin HT Stage 100. Englin Thunderin joskus omistin ja se oli omaan makuun liian kireä.

Olen myös katsellut Orangen vehkeitä, mutta rahani riittäisivät lähinnä Dual Terroriin tai (Orangen) thunderiin tai Rockeriin. Nuo ovat kuitenkin kaikki 30w vehkeitä, joten miten noissa riittää cleania säröytymätöntä soundia bändivolumeilla?

naavanka_
16.09.2010 09:21:57

treble: Uuden nupin metsästys aika raskaaseen metalliin on tässä käynnissä ja yhdestä vaihtoehdosta kaipaisin lisää kokemuksia. Nimittäin tästä Labogasta:

http://www.thomann.de/fi/laboga_caiman_head.htm

Tuosta löytyy aika vähän juttua tai käyttäjäkokemuksia, eikä paikallisissa liikkeissäkään noita ole, joten onkos kukaan tuommoista päässyt testaamaan?? Raskaat säröt on itselleni pääasia. Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa itselleni on tuo Blackstarin HT Stage 100. Englin Thunderin joskus omistin ja se oli omaan makuun liian kireä.

Olen myös katsellut Orangen vehkeitä, mutta rahani riittäisivät lähinnä Dual Terroriin tai (Orangen) thunderiin tai Rockeriin. Nuo ovat kuitenkin kaikki 30w vehkeitä, joten miten noissa riittää cleania säröytymätöntä soundia bändivolumeilla?

Kuopion Flangerissa ainkin pääsee testaamaan Labogaa ja Blackstaria.

Laboga on kyllä kaikin puolin laadukkaan oloinen vehje ja saunditkin ihan jees, jokin ei vaan siinä sytyttänyt.
Onhan sitä kehuttukin:)

En tiedä tuosta HT 100 versioista mutta oon testannu series one 200 nuppia sekä HT 5, 20 ja 40 comboja ja kaikista olen tykännyt.
Todella monipuolisia vehkeitä ja säröä aivan stanasti.
Tosin middlet piti kääntää täysille ja ISF kokonaan "britti" puolella jotta sai parhaan mahdollisen tulokset.
Mulle riitti tuolla HT 40 combolla metukkaan särö mainioisti omalla kitaralla jo n.klo10 ja 12 välillä, siitä eteenpäin oli jo aivan liikaa.
Kitarassa siis 9.5Kohmin mikki eli ei ainakaan lisää yliohjaa kanavaa:)
Mielipidekysymyshän tuo särön ja middlen määrä.
Digikaiku jäi turhaksi koska se ei niin paljoa vakuuttanut.

Dual Terror orangista en tiedä mitään mutta perus Tiny terror on loistava.

Viimeksi vahvistinkaupoilla ollessani päädyin Tiny terroriin, suurimpina vaikuttajina hinta, roudattavuus ja yksinkertaisuus sekä IMO paras saundi nuista kaikista.
Cleania bändivolumeille ei varmasti riitä, Dualissa vois ja Rockerissa ehkä.

Testaa kaikkia jos vaan mahdollisuus siunaantuu, jos sokkona pitäisi ostaa niin suosittelisin ehkä tuota Blackstaria koska se on nuista varmasti monipuolisin.

Mullaki oli muutaman viikon joskus vastaava Engl enkä siitä hirveämmin koskaan innostunut, hirveän skuupattu yleissaundi ei oikeen sytytä:/

dropD
16.09.2010 09:39:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Mullaki oli muutaman viikon joskus vastaava Engl enkä siitä hirveämmin koskaan innostunut, hirveän skuupattu yleissaundi ei oikeen sytytä:/

Häh? Skuupattu? Thunder? Nyt en ihan ymmärrä...

Alkuperäiselle kysyjälle kommentoisin 30W riittävyydestä cleaneihin silleen, että riippuu minkälaista cleania haetaan. Mulla on vakiintunut keikkakäyttöön Hayden MoFo, joka 30W 4xel84 kone (vrt. dual terror) ja cleanit riittää mainiosti, joskin alkaa saamaan sellaista maukasta särmää. Ei thunderista (engl) sen enempää cleania saanut. Ihan ultrapuhtaisiin vaadittaisiin varmaan huomattavasti isompia koneita (100W ->).

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
jussimus
16.09.2010 09:40:02

dropD: Häh? Skuupattu? Thunder? Nyt en ihan ymmärrä...

Heh, en mäkään :)

naavanka_
16.09.2010 09:43:46 (muokattu 16.09.2010 09:44:26)

jussimus: Heh, en mäkään :)

Munsta siinä on melkonen middlekuoppa siinä Thunderissa:)
Voihan toki olla että oon tottunu Marsumaisempaan jyrinään ja tuo thunder vaan sattu kuulostamanaan skuupatulta.

Voin olla toki väärässäkin mutta näin muistelen.
Korjatkaa nyt viksummat sitten.
Tai sitten lankesin juuri aamurölöön:D

jussimus
16.09.2010 09:47:02

naavanka_: Munsta siinä on melkonen middlekuoppa siinä Thunderissa:)
Voihan toki olla että oon tottunu Marsumaisempaan jyrinään ja tuo thunder vaan sattu kuulostamanaan skuupatulta.

Voin olla toki väärässäkin mutta näin muistelen.
Korjatkaa nyt viksummat sitten.
Tai sitten lankesin juuri aamurölöön:D

Mulla on ollut Thunder ja nykyisin mulla on Screamer, ja täytyy sanoa että niiden soundit eivät ole lähelläkään skuupattua, kun kääntää middlet melkein täysille. Treble on mulla öbaut klo 13:ssa, ja basso öbaut klo 11:ssa.

naavanka_
16.09.2010 09:48:49

jussimus: Mulla on ollut Thunder ja nykyisin mulla on Screamer, ja täytyy sanoa että niiden soundit eivät ole lähelläkään skuupattua, kun kääntää middlet melkein täysille. Treble on mulla öbaut klo 13:ssa, ja basso öbaut klo 11:ssa.

Nojoo, jos kääntää middlea reilusti mutta yleisssssaundi on minusta skuupattu (kö?)

Karvamammutti
16.09.2010 10:18:35

naavanka_: Nojoo, jos kääntää middlea reilusti mutta yleisssssaundi on minusta skuupattu (kö?)

Mie oon pitäny EQ:n siinä puolenpäivän nurkilla suunnilleen, ja ei se kyllä oo skuupattua nähnykkään.

God Bless Our Troops And God Bless America!!!
naavanka_
16.09.2010 10:32:36 (muokattu 16.09.2010 10:41:25)

Karvamammutti: Mie oon pitäny EQ:n siinä puolenpäivän nurkilla suunnilleen, ja ei se kyllä oo skuupattua nähnykkään.

Njaha, minusta se on siltikin skuupattu:)
Mulla on varmaan sitten korvissa vikaa:D
EDIT:
Tulipa muuten mieleen että en tainnut kun kerran joskus kokeilla thunderia sen oman celestionin läpi.
Aina oli 4x12 pönttö alla jossa Texas heatit, voiskohan tällä olla osuutta asiaa:)
Se vintage 30 voi kyllä kompensoida sitä skuuppia paljolti.

treble
19.09.2010 13:13:27

Jees. kiitoksia kommenteista. Tuosta otsikon Caimanista kaipailisin kuitenkin lisää tietoa. :) Ei oikein youtubestakaan löytynyt hevanderi klippiä siitä. Onko yhtään samanhenkinen kuin esim. tuo isoveljensä mr. Hector?

naavanka_
19.09.2010 19:59:12 (muokattu 19.09.2010 19:59:36)

treble: Jees. kiitoksia kommenteista. Tuosta otsikon Caimanista kaipailisin kuitenkin lisää tietoa. :) Ei oikein youtubestakaan löytynyt hevanderi klippiä siitä. Onko yhtään samanhenkinen kuin esim. tuo isoveljensä mr. Hector?

Kyllähän nuissa tiettyä samankaltaisuutta on mutta ei kyllä aivan samanlaista jyrinää kannata odottaa.
Eri putket, Caimanissa vähemmän tehoa yms...
Muutenkin tuossa Hectorissa on melkoisen paljon säätöävaraa joten aika paljon erilaisia saundeja sieltä saa kaiveltua.
Tuo Hector on minusta hieman samaa linjaa Englin Blackmoren kanssa, sitäkin kannattaa testata jos mahdollista:)

treble
20.09.2010 13:47:37 (muokattu 20.09.2010 13:48:17)

Jees. On tämä nyt hankalaa. Melkein painiskelen nyt tuon Caimanin ja HT-100:sen välillä. Semmoisia vielä piti kysellä, että mitä tuo käytännössä (soundillisesti) meinaa kun laboga on Class A ja Blackstar ilmeisesti Class AB?

Caimanin valintaa itselläni tässä puoltaisi lähinnä se, että se on valmistettu puolassa ilmeisen laadukkaista osista, kun taas Blackstar kaukoidässä...Harmittavan vähän, jos ollenkaan tuosta Labogasta kuitenkaan löytyy hevanderi klippejä.

dragon
22.09.2010 16:23:57

Nostanpa minä kun kiinnostaa myös tuo Labogan nuppi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti