Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey 5150 combon sulake/putkiongelma?
1
alania_juuso
07.09.2010 14:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen ongelma tuon Peaveyn 5150 combon kanssa, että jos roudauksen yhdeydessa irottaa putket, sen jälkeen se polttaa sulakkeen vaikka pistää putket normaalisti takaisin. Näin siis on käynyt jo useamman kerran. Eikä ole auttanut vaikka vaihtaa sulakkeen ja yrittää uudelleen - joskus se on tämän operaation yhteydessä polttanut myös sulakkeita sieltä sisältä. Toimintakuntoon sen olen saanut kun olen ostanut uudet putket pääteputket. Mutta jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että ne putket menisivät rikki irroittamisen yhteydessä? Ja kun kyseessä ei ole yksittäistapaus vaan näin on tapahtunut useamman kerran - siis aina kun siitä on putket irroitettu.

Itse en ole vahvistinta hetkeen käyttänyt, mutta nyt kaveri roudasi pelin toiselta puolelta Suomea ja oli iroittanut putket ja jälleen kerran sama homma. Mikäköhän mättää?

Simo78
07.09.2010 15:38:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi irrotatte putket roudatessa? Vaiko onko "oikea" tapa? Ite en ole kertaakaan putkia irrottanut roudatessa, eikä ole koskaan hajonnut...

blaekie
07.09.2010 15:57:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putkien irrottaminen vaikuttaa hieman liioitellulta toimenpiteeltä roudauksen ajaksi. Tosin ei siitä mitään haittakaan pitäisi olla. Se irrottaminen ei riko niitä sähköisesti itsessään, mutta putken kannat piirilevyllä saattaa olla jos tiensä päässä, eli löystyneet ja jos sopivasti takaisin paikalleen asennettaessa joku pinni ei saakaan kontaktia tms. (esim hilalta puuttuu bias jännite,) voi sulake paukkua.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti