Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schallerin kampi Ibanez Edge Pron kammen tilalle
1
tommium
27.08.2010 09:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jemsiteltä löysin eilen tarinaa aiheesta ja heti piti itsekin kokeilla modausta, koska omasta mielestäni tuo aidon floyd rosen kampisysteemi ja kammen kiristysmahdollisuus mutterilla on parempi kuin Ibanezin systeemi, jossa kampi vain painetaan paikalleen. Ibanezin kammessa olevat valkoiset muoviholkit vielä kuluvat melko nopsaan. Itselläni oli aikoinaan Charvelin 475:ssa tuo Schallerin talla ja kampi ja itse pidin sen tuntumasta.

Eli kävin Millbrookista hakemassa Schallerin kammen 16,50 eurolla, jossa tulee kaikki tarvittavat vermeet mukana eli itse kampi ja kammen "pohja" johon se tulee kiinni. Elikkäs tämä tuote

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … =362003&tuoteryhma_id=139&offset=30

Sitten vain Ibanezista takakansi auki, jouset pois ja talla irti. Ibanezin oma kampisysteemi pois ja tuo Schallerin versio tilalle. Schallerin paketissa tulee mukana onneksi pitempi kuusiokoloruuvi jolla systeemin saa kiristettyä paikalleen. Kamat paikalleen ja johan on mukavampi tuntuma Edge Prossa. Aikaa meni puolisen tuntia eikä maksa paljon. Tuon modin pitäisi toimia suoraan Ibanezin Edge, Edge Pro ja LoPro Edge talloihin.

...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
oiva tumpeloinen
27.08.2010 10:09:42

Mä tein omaani samanlaisen. Ongelmana tuossa saattaa joillakin olla, että OFR:n kampi tulee eri asentoon. OFR:n talla on suora kitaran kanteen nähden, kun taas Edgen pinta on etukenossa. Näin kampi tulee siis lähemmäksi kitaran kantta. Omalta kohdalta en ole tuosta ominaisuudesta kovin ihastunut. Jatkossa en välttämättä omiini vaihda enää moista.

Ja sitten niille, jotka meinaavat tehdä tuon, niin kannattaa ottaa viila viereen. Mulla (eikä kaikilla muillakaan) ei mennyt tuo uusi holkki suoraan, vaan se otti vähän kiinni levyssä oleviin jengoihin. Pienellä viilauksella tuo ongelma kyllä ratkeaa.

Decadetroll
27.08.2010 10:46:57

Itsekin olen kovasti jokapaikassa koittanut mainostaa tuota vaihtoa.. Ainakin omasta mielestäni on paljon parempi schallerin kammella mitä alkuperäisellä.

I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
cr4b
27.08.2010 12:03:29

Edge Zeron kammenpidin menee myös suoraan Edge Prohon. Siinä kampi painetaan paikalleen ja sitten tarvittaessa kiristetään. Lisäksi kampi on ainakin samassa asennossa kuin normaalisti Edge Pron kanssa.

If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
tommium
27.08.2010 12:46:03

Edge Prohon tuo Schaller istui kyllä tosi hyvin, koska siinä tallan pitää ollä myös vaakatasossa runkon kanssa. Kampi on itse asiassa hieman korkeammalla kuin orkkiskammen kanssa. Eniten tykkään Schallerin säätömahdollisuudesta eli ruuvi löysällä kampi heiluu kuin hullun mulkku ja ruuvia kiristämällä kammen saa just siihen asentoon mihin haluaa.

...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti