Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras (halpis) Les Paul kopio?
1 2 3 4 5
Ziggy Bubba
01.04.2013 01:00:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Miten ois tämä? Onks kellää kokemusta?
http://www.musicstore.de/fi_FI/FIM/ … y-LS500-BK-Black/art-GIT0007397-002
 
Joo, naurakaa pois :D ite oon omistanu monta J&D:n instrumenttia ja kaikki olleet tähän asti päteviä pelejä..

 
En naura, mutta sanon, että 200 eurolla saa 200 euron soittimen. Vähän kun laittaa lisää, niin ollaan jo selkeästi paremmassa laadussa musta. 500e vähän ylös tai alas alkaa olemaan jo ton ihan halvimman roinan ulkopuolella, laatuakin jo katellaan tehtaalla hilppasen.
 
Ostaa mielummin vaikka käytettynä sen parin sadan soittimen. Silloin voi jo osuakin.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Muovinen
01.04.2013 12:34:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eihän sen tartte nykyään edes olla kopio ollakseen edullinen. Ihan made in USA Lespaa saa torilta viidellä rahalla, kröhöm ;)
 
Meikäläisen otannalla on aika turha ottaa kantaa tohon, että mikä ois se paras LP kopio, mutta ainakin Epiphonelta olen kokeillut ihan asiallisia pelejä, eikä niissä ole isoja hintalappuja. Myös ESPin jostain n. 1000 egen mallista on kokemusta, mutta se oli jo lähtökohtaisesti mulle epäsopiva vehjes koska EMG:t :P Oli myös kovin muovisen ja jäyhän oloinen keppi omaan kätöseen. Se oli kai tämä malli:
 
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_vbk.htm
 
Myy minulle sun Guild-sähkis, kiitos. Kamaropnogalleria
JaaGeRMaisTeR
01.04.2013 12:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Joo, eihän sen tartte nykyään edes olla kopio ollakseen edullinen. Ihan made in USA Lespaa saa torilta viidellä rahalla, kröhöm ;)
 
Meikäläisen otannalla on aika turha ottaa kantaa tohon, että mikä ois se paras LP kopio, mutta ainakin Epiphonelta olen kokeillut ihan asiallisia pelejä, eikä niissä ole isoja hintalappuja. Myös ESPin jostain n. 1000 egen mallista on kokemusta, mutta se oli jo lähtökohtaisesti mulle epäsopiva vehjes koska EMG:t :P Oli myös kovin muovisen ja jäyhän oloinen keppi omaan kätöseen. Se oli kai tämä malli:
 
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_vbk.htm

 
Son Ltd :D tuossa tais olla tompan halvin esp http://www.thomann.de/fi/esp_eclipse_i_ctm_silver_sparkle_2.htm
 
Ethän sanonu Epiphoneakaan gibsoniksi :D
 
Ja nimisaivartelu jatkuu :D Ei muoviselle pahalla vaan ihan periaatteesta. Ja huumorilla :)
 
Näin on!
FensonGibder
01.04.2013 15:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta Epiphone Gibsonista tuli mieleen, että kuka nykyään ostaa 500-600 Epiphone LP:n, kun Gibsonilta lähtee kitaraa samaan hintaan?
 
Kysymys pätee tietenkin muihinkin halpamerkkeihin.
 
Riffi, nyt.
Freewheeler
01.04.2013 17:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epilespat ovat muuten ihan hyviä halpaversioita, mutta niiden puumateriaalit eivät vastaa orkkiksia. Nissä on esim. vaahteraviilutettu leppäkansi, joka ei todellakaan saundaa samalta, kuin kokovaahterakansi. Eikä se monesta palasta tehty "mahonki- tai leppäbody" ainakaan soundiltaan parane siitä että sen päälle laitetaan koristeeksi/peitoksi mahonkiviilu. Paras halpa Les Paul on käytetty Studio. Sellainen perusversio, jossa on vaahterakansi.
 
http://www.soundcheckmag.org
KooAa
01.04.2013 19:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Washburn WP-50 on mulla. Sain sen melko edullisesti vaihtokaupassa muutama vuosi sitten ja netissä niitä ei ole ainakaan haukuttu huonoiksi. Jossain verrattu niihin lawsuite Ibanezeihin että samatasoisia ainakin.
 
It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse. Turbomaha.
Mailikivi
01.04.2013 20:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Miten ois tämä? Onks kellää kokemusta?
http://www.musicstore.de/fi_FI/FIM/ … y-LS500-BK-Black/art-GIT0007397-002
 
Joo, naurakaa pois :D ite oon omistanu monta J&D:n instrumenttia ja kaikki olleet tähän asti päteviä pelejä..

 
Tuommoisen omistin vajaan vuoden ajan. Kyllähän sillä soitteli, mutta laadullisesti sen hakkaa (jopa) Epiphonen versio aiheesta.
 
Muovinen
01.04.2013 20:53:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Son Ltd :D tuossa tais olla tompan halvin esp http://www.thomann.de/fi/esp_eclipse_i_ctm_silver_sparkle_2.htm
 
Ethän sanonu Epiphoneakaan gibsoniksi :D
 
Ja nimisaivartelu jatkuu :D Ei muoviselle pahalla vaan ihan periaatteesta. Ja huumorilla :)

 
Joo, lipsautin tahalleen ESPiksi, mutta miksi siinä nimessä on ESP ennen LTD:tä? :P Hokasinpa, että ehkä tuo yli 800e ei oo enää mikään halpiskopio. Samaan rahaanhan saa hyvän käytetyn studion ja sitähän kehtaa suositella, niinku joku tuossa edellä jo tekikin.
 
Myy minulle sun Guild-sähkis, kiitos. Kamaropnogalleria
trih
01.04.2013 21:09:07 (muokattu 01.04.2013 21:14:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Epilespat ovat muuten ihan hyviä halpaversioita, mutta niiden puumateriaalit eivät vastaa orkkiksia. Nissä on esim. vaahteraviilutettu leppäkansi, joka ei todellakaan saundaa samalta, kuin kokovaahterakansi. Eikä se monesta palasta tehty "mahonki- tai leppäbody" ainakaan soundiltaan parane siitä että sen päälle laitetaan koristeeksi/peitoksi mahonkiviilu. Paras halpa Les Paul on käytetty Studio. Sellainen perusversio, jossa on vaahterakansi.
 
Kyllä Epin lespoissa nykyään on saman nimiset puut kuin Gibsoneissakin. Ei kaikissa tietenkään. Tuota leppää käytettiin joskus 10 v sitten muistaakseni. Ja tuo soundijuttu on muutenkin yksilökohtaista. Hyvä leppälespa on parempi kuin huono mahonkilespa. Nuo soundit/puuvalinnat muutenkin liittyy 50-luvun vahvariteknologiaan eli nykypäivänä meillä on hieman kehittyneemmät äänensävynsäädöt peleissä :)
 
Gibsonin uudet studiot lähtee halvimmillaan alle 700 e joten harkitsisin sellaista enkä kopiota jos menee kopio yhtään kalliimmaksi. Esim:
http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50_tribute_gt_db_tm.htm
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Zeeboo
01.04.2013 22:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: ... Nuo soundit/puuvalinnat muutenkin liittyy 50-luvun vahvariteknologiaan eli nykypäivänä meillä on hieman kehittyneemmät äänensävynsäädöt peleissä :)
 
Hyvät asiat on ja pysyy, niinkuin nyt vaikka putkistyrkkareiden tone-stack. Eipä just idea uusia versoja itänyt sitten Leon ja Jimin aikaisista tinauksista. ;)
 
White men can't Monk
JaaGeRMaisTeR
01.04.2013 23:06:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Joo, lipsautin tahalleen ESPiksi, mutta miksi siinä nimessä on ESP ennen LTD:tä? :P Hokasinpa, että ehkä tuo yli 800e ei oo enää mikään halpiskopio. Samaan rahaanhan saa hyvän käytetyn studion ja sitähän kehtaa suositella, niinku joku tuossa edellä jo tekikin.
 
Ei oo halppis ei :D se esp ltd tulee kun ei ne aasiassa osaa englantia. Eivät ole millään saaneet väännettyä ltd by esp :D eikös tuohon rahaan ala saamaan uuttakin studiota? Suoraan saksanmaalta.
 
LTD ja ESP on yhtä sama kun Squier ja fender tai Epiphone ja Gibson
Freewheeler
02.04.2013 10:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Kyllä Epin lespoissa nykyään on saman nimiset puut kuin Gibsoneissakin. Ei kaikissa tietenkään. Tuota leppää käytettiin joskus 10 v sitten muistaakseni. Ja tuo soundijuttu on muutenkin yksilökohtaista. Hyvä leppälespa on parempi kuin huono mahonkilespa. Nuo soundit/puuvalinnat muutenkin liittyy 50-luvun vahvariteknologiaan eli nykypäivänä meillä on hieman kehittyneemmät äänensävynsäädöt peleissä :)
 
Samannimiset eivät tarkoita samoja puulajikkeita. Kaukoidän mahonki ja ruusupuu ovat ihan eri kamaa kuin Gibsonin käyttämät Etelä-Amerikan ja Afrikan lajikkeet.
 
Jos tehdään kopio Gibson Les Paulista, se pitäisi olla sellainen muutenkin kuin muotojensa puolesta. Edes yritetty käyttää samoja puita.
 
Tässä Les Paul Forumilta: "I have repaired many chinese epi broken necks, stripped all the veneers off and own a korean...not to mention I work for an instrument company so I know wood when I see it (no..not the one in my pants..or anyone else's for that matter)so I know firsthand from experience whats inside.
here goes:
Korean epi's:
multiple pieces..usually 4 of alder on the back
maple or other light wood such as poplar or basswood on top
covered by african mahogany veneers on back and maple veneer on top
 
Chinese epis: back is multiple pieces of Lauan...cheap immitation mahogany substitute used in the flooring industry...covered by african veneer, top usually is the same or a light tonewood like basswood covered by a maple veneer
and the neck is that horrible luaun crap which is a very rubbery wood..but they add a thick slab of rosewood to stiffen it (which is why the binding on epi's is very thick from the side)
I think the best epi for the money is the Zakk Wylde..its all maple, even the body..just lose the cheesy paint.
I think they should make all epi's like the zakk!"
 
Eli kyllä noi Epit ovat edelleenkin ihan mitä sattuu puuteknisesti. Ja se kuuluu soundissakin, ikävä kyllä. Ei aloittelija tosin siitä välitä, kunhan gainia on tarpeeksi ;-)
 
http://www.soundcheckmag.org
FensonGibder
02.04.2013 10:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^joku kirjoitti ilman tarkempaa kuvausta, todistamatonta ja lähteetöntä jargonia netissä..
 
Rakentaako suomalaiset laajemminkin elämänkuvansa tämäntasoisesta tiedosta..?
 
Riffi, nyt.
Freewheeler
02.04.2013 10:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: ^joku kirjoitti ilman tarkempaa kuvausta, todistamatonta ja lähteetöntä jargonia netissä..
 
Rakentaako suomalaiset laajemminkin elämänkuvansa tämäntasoisesta tiedosta..?

 
Onhan tuo jo vanhaa, mutta edelleen kuranttia tietoa ja sitä löytyy netistä niin paljon kuin vain jaksaa Googlata. Ei tuosta kenenkään pidää loukkaantua, mutta kyllä on hyvä tietää mistä kitara on tehty, jos Epin omistaa. Mulla oli Epi Les Paul ja ihmettelin, kun se ei soundannut lähellekään yhtä hyvältä saatikka samalta kuin Gibson Stankkuni. Kyllä nuo puut vaikuttavat niin paljon kitaran soundiin.
 
http://www.soundcheckmag.org
Laulava Kylätohtori
02.04.2013 10:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Ja se kuuluu soundissakin, ikävä kyllä. Ei aloittelija tosin siitä välitä, kunhan gainia on tarpeeksi ;-)
 
Eikös nämä puiden sointi ja nyanssit yleensäkin tule esiin vasta siinä kohdassa, kun gainia väännetään alaspäin. Jos on paljon säröä, niin eq:sta saa väännettyä trebleä lisää tai pois, mutta puhtailla soundeilla tämä ei mielestäni onnistu enää niin hyvin. Jos haluaa heleänkirkasta puhdasta soundia, mutta puut ovat tummat ja tumput, niin sitä heleyttä ei saa eq:lla takaisin.
 
Saattaa toki olla, että se heleys tulee mikeistäkin ja puut ovat psykoakustiikkaa, en tiedä. Mutta itse olen mielikuvitusrikkailla psykoakustisilla korvillani ollut kuulevinani kitaroiden puissa "selkeitä" eroja...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Freewheeler
02.04.2013 10:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Eikös nämä puiden sointi ja nyanssit yleensäkin tule esiin vasta siinä kohdassa, kun gainia väännetään alaspäin. Jos on paljon säröä, niin eq:sta saa väännettyä trebleä lisää tai pois, mutta puhtailla soundeilla tämä ei mielestäni onnistu enää niin hyvin. Jos haluaa heleänkirkasta puhdasta soundia, mutta puut ovat tummat ja tumput, niin sitä heleyttä ei saa eq:lla takaisin.
 
Saattaa toki olla, että se heleys tulee mikeistäkin ja puut ovat psykoakustiikkaa, en tiedä. Mutta itse olen mielikuvitusrikkailla psykoakustisilla korvillani ollut kuulevinani kitaroiden puissa "selkeitä" eroja...

 
Puiden erot kuuluvat gainillakin, joskus oikein korostuvat. Mulla on useita Telecastereita joista kaksi on todella tiukkasoundista ja rouheaa komppikonetta Marsusäröillä á la Status Quo. Ne ovat molemmat vähän raskaammalla saarnibodylla. Enkä ole saanut sellaista "viulumaista" Lespa-sustainia liideihin Epillä, joka tulee ihan itsestään Gibsonilla.
 
Hiljaisella tuleekin sitten niitä nyansseja soundiin enemmän, jolloin puulajit ja -laadut korostuvat vieläkin enemmän. Ja soittajan sormet :-)
 
http://www.soundcheckmag.org
Freewheeler
02.04.2013 10:38:25 (muokattu 02.04.2013 18:14:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa aiemmin puhuttiin J&D -Les Pauleista. Mulla oli testissä sellainen ja se kyllä pesi materiaaleiltaan ja soundiltaan Epiphonet ihan kirkkaasti. Mahonkibody ja kokovaahterakansi eikä viilua missään. Mitat ja viimeistely eivät sitten enää oikein osunutkaan kohilleen. Jopa mikkien soundi oli lähempänä Gibsonia kuin Epihonen ylikuumaksi käämityt tumppumikit, jotka nekin toki soivat ihan hienosti haigeinillä.
 
Joten jos haluat Les Paulin NÄKÖISEN ja sukuisen skitan osta Epiphone. Jos taas haluat halvalla Les Paulin SOUNDIA, osta J&D tai joku muu Kiinanihme, jossa on käytetty alkuperäisien kaltaisia rakenneratkaisuja.
 
Ostaisin itse halpislessuna tuon, siinä on kaikki hyvin: http://www.rondomusic.com/al3000prest.html
 
http://www.soundcheckmag.org
Jarzki
02.04.2013 15:07:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOS löydätte Hagström Sveden alta 600 €:n niin siinä on vähintäänkin esikuvansa veroinen keppi. Puhun siis näistä Ruotsissa tehdyistä malleista. Itellä kävi munkki ja lunastin moisen vuosimallia 1972 400 €:lla
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Osteri
02.04.2013 17:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KooAa: Washburn WP-50 on mulla.
 
Siis jos tämä on niitä 80-luvun lopun lp kopioita niin onnittelut vaan! Edullisesti sen voi saada, mutta halpiksiin ei voi sekoittaa. Orkkismikit ilmeisesti joutui jossain välissä vaihtamaan samoin kuin myöhemmissä P-sarjalaisissakin on tarvetta. Muutenhan tuo on työn jäljellä ja puulla ihan hyvää a-luokkaa.
Mun oma Washburn P on paras edullinen "jäljitelmä" mihin itse olen törmännyt. Voihan näitä suositella, mutta ei auta tässä ketjussa, koska näitä ei enää mistään saa kuin sattumalta täällä torilla.
 
Muuten kaikille Washburneistä kiinnostuneille tiedoksi että Ranska näyttää olevan WB kultamaa Euroopassa. Kalustoa tarjolla ihan toisella mittakaavalla kuin täällä peräkylässä. Siitä haku päälle silvuplee .... http://www.leboncoin.fr/ Toimii samoin kuten Tori.fi
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
trih
02.04.2013 18:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Samannimiset eivät tarkoita samoja puulajikkeita. Kaukoidän mahonki ja ruusupuu ovat ihan eri kamaa kuin Gibsonin käyttämät Etelä-Amerikan ja Afrikan lajikkeet.
 
Joo sitä meinasinkin, että ennen vanhaan Epin sivuilla oli alderia ja mahoganya, nyt se alder on jätetty pois ja puut voi löytää samalla nimellä kuin Les Paulissa kuuluu olla. Se on eri asia mitä tekemistä kiinalaisella mahongilla on sen kanssa mitä esim Gibson laittaa omiinsa, mutta leppä on jäänyt pois. Liittynee tuo alder siihen aikaan kun Samick teki niitä Koreassa ja puita varmaan läiskittiin sen mukaan mitä sattui löytymään. Mulla oli joskus puiltaan hyvin soiva korealainen Epin LP Custom, puista ei tietoa, mutta hyvin toimi :) Näissä Epien puujutuissa täytyy muistaa, että niitä on tullut kohta parikymmentä vuotta monista eri tehtaista ja maista ja päälle vielä väärennökset.
 
Tuossa on esim Ace-väännös ja vaikea uskoa, että kusettaisivat puissa ja sieltä löytyisi jotain höttöä:
 
http://www.epiphone.com/Products/Le … Budokan-Les-Paul-Custom-Outfit.aspx
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «