Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tököttiä kitaran puhdistukseen/kiillotukseen?
1 2
charvette
25.08.2010 15:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia tuotteita olette menestyksekkäästi käyttäneet (poly-pintakäsittely)?

Jannipaali
25.08.2010 15:12:34

Dunlopin 65 Guitar Polish on ihan jees.

Painoin varoitusta. "Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010"
Andy J.
25.08.2010 15:13:04 (muokattu 25.08.2010 15:20:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virtuoso Cleaner ja Polish, Custom-Soundsilta. Vuosien töhnät ja kuonat katosivat kuin hauki rannasta, Dunlopin 65-kiillokkeella sitä ennen eivät liikahtaneet mihinkään. (edit: tämä tosin nitrokäsiteltyyn pintaan)

oiva tumpeloinen
25.08.2010 15:14:29

Vettä ja Fairya.

McNulty
25.08.2010 15:14:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Minkälaisia tuotteita olette menestyksekkäästi käyttäneet (poly-pintakäsittely)?

Tököttejä on monia. Ihan hyvä perusaine sormenjälkien yms. rasvaläikkien poistoon on esim. Dunlopin 65-sarjan cleaner. Samoin Ernie Ball WonderWipes-sarjasta löytyy kätsy purnukka, jossa on joku 25kpl kostutettuja rättejä.

Nuiden lisäksi Big Bends, Clayton, Planet Waves, Kyser, Meguiar's, PRS, Fender, Lizard Spit, GHS ja muuta muu "pikkupaja" tarjoaa omia putsaustuotteitaan.

Mie olen käyttänyt Lizard Spitin tuotteita nyt vuoden verran ja kovasti hyvin toimivat niin poly- kuin sellupohjaisissa lakoissa.

Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
H-Diddy
25.08.2010 16:56:58

oiva tumpeloinen: Vettä ja Fairya.

Komppaan tätä. Pelkällä vedelläkin pääsee jo pitkälle. Kiillotuksesta en tosin tiedä piruakaan ku tuppaavat kiiltämään puhtaina valmiiksikin useimmat soittimet ja heidän osansa.

koponen
25.08.2010 20:14:18

Dunlopin 65 on kyllä paras kokeilemani aine kitaran bodyn puhdistukseen ja aika hemmetin monta on tullut testattua.

I'm endorsed by Marshall
Hi-Power
25.08.2010 20:19:31

Noita olen käyttänyt...
http://cgi.ebay.com/Dunlop-Formula- … pt=Guitar_Accessories#ht_2574wt_974

Decadetroll
25.08.2010 21:03:37

Ite oon käyttäny D'andrean (tai joku tollanen) kiillotustököttiä.

I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
artopee
25.08.2010 22:07:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesi ja fairy on helppo ja hyvä. Kiilloituksessa ja paskan tarttumisen estämisessä olen käyttänt huonekaluille tarkoitettua Johnson Plediä... Toimii ihan ok.

joku muu sikko
26.08.2010 09:31:04

Fairy on kyllä aika kovaa kamaa, sillähän lähtee auton maalipinnastakin vahat pois. En sitä lakkapinnalle kyllä laittaisi vaikka varmasti puhdistuu kyllä...

Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
StJerky
26.08.2010 09:36:36

Sama. Pitäisikin taas putsata kitarat.

karkki
26.08.2010 12:02:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artopee: Kiilloituksessa ja paskan tarttumisen estämisessä olen käyttänt huonekaluille tarkoitettua Johnson Plediä... Toimii ihan ok.

Pledistä olen kuullut sanottavan, että se sisältää silikonia, joka menisi maalin läpi puuhun asti. Ja tämän jälkeen puuta ei sitten enää voisi koskaan maalata, kun maali ei tartu.
Mutta kuulopuhetta siis, varmaa tietoa minulla ei ole.

Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
padaa@dadaa!
26.08.2010 12:09:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karkki: Pledistä olen kuullut sanottavan, että se sisältää silikonia, joka menisi maalin läpi puuhun asti. Ja tämän jälkeen puuta ei sitten enää voisi koskaan maalata, kun maali ei tartu.
Mutta kuulopuhetta siis, varmaa tietoa minulla ei ole.

Sisältää silikonia. Kannattaa siis välttää. Ei se että on joskus silikonia estä täysin uudelleen maalaamista, mutta helvetin paljon vaikeampi homma siitä tulee. Tärpätillä saa pelata melko huolellisesti. Esim. autojen uudelleen maalaamisessa yleinen ongelma on että maali ei tartu kohtiin johon on jäänyt lukkosularoiskeita.

HS
26.08.2010 13:33:18

Terve

Silikonia sisältäviä ainehia ei kannata sitten ainakaan potikoiden lähistöllä ruiskia. Tuhoa saattaa tehdä se.

"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... hyvin".
ytrewq321
26.08.2010 14:19:43

Ajattelin kokeilla tota Dunlopin 65 polishia, niin millä sitä on paras levittää bodyyn?

Vetehinen
26.08.2010 14:27:20

ytrewq321: Ajattelin kokeilla tota Dunlopin 65 polishia, niin millä sitä on paras levittää bodyyn?

Puhtaalla puuvillarievulla, esim. rikkonaiset tennissukat on riittävän hyviä tähän tarkoitukseen. Tuo tökötti on hyvää. Saa kaulan luistamaan. :)

Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
Jannipaali
26.08.2010 14:28:27

ytrewq321: Ajattelin kokeilla tota Dunlopin 65 polishia, niin millä sitä on paras levittää bodyyn?

Sehän on suihkepullo, niin sitä kun suihkasee johonkin pehmeään rättiin (vanhasta t-paidasta saa hyvän) ja sitten sillä hinkkaa kepin puhtaaksi ja lopuksi pyyhkäisee vielä kuivalla mikrokuituliinalla pinnan kiiltäväksi, niin tulee hyvä.

Painoin varoitusta. "Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010"
Hi-Power
26.08.2010 17:22:28

Dunlop 65 Carnauba Wax;ia sitten puhistuksen jälkeen niin tulee liukas...

Osteri
26.08.2010 23:48:56

koponen: ...aika hemmetin monta on tullut testattua.

Ookko koittanu Sinol:ia ? Mä käytän vain ja ainoastaan sitä. Omat ja vieraiden skebat on kaikkialta putsattu Sinolilla ja kaikki töhnä lähtee. T-paidasta rätti ja siihen ainetta ja kaikki paikat putsaantuu. Ei jätä mitään pintaa, eikä tuhoa mitään. Aine lisäksi haihtuu itsestään kun on hommansa hoitanut ja lisää saa bensa-asemilta.

...niin ja eikä sitten huikkaa siitä pullosta vaikka houkuttelevalta tuoksuukin ;-)

Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti