Muusikoiden.net
06.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1969-70 vuoden yamaha 60w vahvistimessa vikaa. Apua!
1
mpeasley
25.08.2010 12:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin itselleni kyseisen vahvistimen joka oli rikkinäinen. Siitä oli kärtsännyt 3 diodia, luultavasti koska oli siinä käytetty laulu mikkiä. Vaihdoin ne ja vahvistin on toiminnut hienosti sen jälkeen.. Paitsi.. Nyt siitä paloi 3A sulake ja aina kun vaihdan sulakkeen se poksahtaa rikki. Kun virta johto on pois seinästä niin sinne jää varaus ja kuuluu poksahdus kun laittaa sen sulakkeen, mutta silloin se ei mene vielä rikki. Kun kytken virran päälle niin kaiuttimista kuuluu bassomainen ääni ja sitten tuo 3A sulake on mennyttä ja vahvistin on mykkä. virta valo siinä kuitenkin vielä palaa. Olisiko kellään tietoa mistä tälläinen voisi johtua?? itse en silmä määräisesti löydä mitään vikaa komponenteista tai johdoista. Itsellä tulee mieleen vaikka en alaa tunnekkaan että voisiko muuntajasta olla käämi palannut jolloin se ei muunna sähkö pienemmäksi vaan antaa sitä kovempaa sähköä??!? kuvia lähetän tarvittaessa. tai vaihdetaan putki komboon :)) (huom. toimivaan:) mutta on kyllä hieno vahvistin ja clear äänet mahtavat, siksi olisi kiva saada peli kuntoon.

blaekie
25.08.2010 12:53:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että virtalähteen suodatuskonkat ovat oikosulussa. Pahempi vaihtoehto on jos päätekivet on kyrvähtäneet.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
mvirta
25.08.2010 12:54:39

Jaa, turha tuolla niin kauheasti on maallikon päätään vaivata, laite huoltoon ja sillä selvä.

Veikataan nyt kuitenkin että virtalähteen konkat ne siellä vanhuuttaan ovat kuivahtaneet.

Koodinimi konkkaremontti siis. Verkkomuuntaja on varmaan ihan kunnossa.

Shut Up 'n Play Yer Guitar
mpeasley
25.08.2010 14:46:36

Löytääköhän tommoseen konkkia ihan hevillä? meinaan itse asuu kyläpahasessa jossa on jonkin sortin elektroniikka juottaja.

teemu-t-k
25.08.2010 15:06:15

blaekie: Veikkaan että virtalähteen suodatuskonkat ovat oikosulussa. Pahempi vaihtoehto on jos päätekivet on kyrvähtäneet.

Itse veikkaisin juurikin noita päätetrankkuja mutta veikkailut sun muut arvailut on parempi säästää vaikka lottoon ja oikeasti mitata mikä siinä Yamahassa on vialla.

Konkkien löytyminen ei ole ongelma. Sopivien päätetrankkujen löytäminen luultavimmin on.

blaekie
25.08.2010 15:15:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemu-t-k: Itse veikkaisin juurikin noita päätetrankkuja mutta veikkailut sun muut arvailut on parempi säästää vaikka lottoon ja oikeasti mitata mikä siinä Yamahassa on vialla. ....

Näinpä, noilla esitiedoilla ei voi muuta kuin veikkailla vaan. ilman mittauksia ei itse vika selviä.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Hi-Power
25.08.2010 16:13:16

Yhdessä vanhassa trankku vahvarissa remotin jälkeen oli ilmaantunut juurikin tuon tyylinen vika...Syy oli päätteiden jäähdytyslevyn sähköinen kosketus jäädytyslevyyn.
Jostain ihmesyystä oli päätteiden ja jäähdytyslevyn välissä oleva eristemuovi rikkoutunut. Joissain vahvisimissa jäähdytys levyt ovat eri potentiaalisssa kuin itse päätteiden jäähdytyskohta eli ne ovat eristetty sähköisesti toki lämmön johtavuus on tehty hyväksi.

mpeasley
26.08.2010 22:47:29

Mittarilla tuli tsekattua ettää virtajohdon päässä olisi oikosulku.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti