Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kompressorin käytön lyhyt oppimäärä
1
aalataur
24.08.2010 21:37:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli täydennettyä purkkivalikoimaa Bossin CS-3:lla. Olen käyttänyt sitä lähinnä puhtailla äänillä täppäilyn ja sormisoiton ynnä muun cleaneilla tapahtuvan kikkailun "helpottamiseen". Voisiko joku heittää jonkinlaisia esimerkkisäätöjä ko. laitteen potikoista eri käyttötarkoituksiin/genreihin/tilanteisiin? Itse pitänyt attackia suht isolla, en oikein keksi muuta järkevää tapaa tatsin kannalta. Sustainia mielen mukaan, tone aika lailla klo 12:ssa.

Entä mikä olisi fiksuin paikka efektilenkissä? Kokeilemallahan tuo selviää, nyt on Kitara > Whammy > Wah > Säröt > Comp > Gate > Vahvari.
aristoteles666
24.08.2010 21:52:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Tuli täydennettyä purkkivalikoimaa Bossin CS-3:lla. Olen käyttänyt sitä lähinnä puhtailla äänillä täppäilyn ja sormisoiton ynnä muun cleaneilla tapahtuvan kikkailun "helpottamiseen". Voisiko joku heittää jonkinlaisia esimerkkisäätöjä ko. laitteen potikoista eri käyttötarkoituksiin/genreihin/tilanteisiin? Itse pitänyt attackia suht isolla, en oikein keksi muuta järkevää tapaa tatsin kannalta. Sustainia mielen mukaan, tone aika lailla klo 12:ssa.

Entä mikä olisi fiksuin paikka efektilenkissä? Kokeilemallahan tuo selviää, nyt on Kitara > Whammy > Wah > Säröt > Comp > Gate > Vahvari.

nyt se kompressori lyttää kovia ääniä jolloin ton särön kohina kuuluu paljon kovempaa kuin jos pistät kompressorin ennen säröä.

aalataur
24.08.2010 21:55:38 (muokattu 24.08.2010 21:56:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: nyt se kompressori lyttää kovia ääniä jolloin ton särön kohina kuuluu paljon kovempaa kuin jos pistät kompressorin ennen säröä.

Aiwan joo! Kun mä en ole särön kanssa kokeillut tuota kompressoria ollenkaan, ajatellut että särö kompressoi itsessään jo tarpeeksi. Mutta ehkä sitä voisi jossain mid gain -tyylin särössä lisänä käyttää. Eli siirränpä tuonne wahin ja särön väliin?
Wespa
24.08.2010 22:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mutta ehkä sitä voisi jossain mid gain -tyylin särössä lisänä käyttää. Eli siirränpä tuonne wahin ja särön väliin?

Se on hyvä paikka sille. Eipä juu kompuraa isoilla säröillä enää tartte, just johonkin Thunderstruck-legatoon oikein passeli lisä..

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
jyrkalt
24.08.2010 22:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä pidan kompuraa myös wahin jälkeen ja ennen säröjä.
Tykkään vielä kompuralla vähän buustata signaalia.

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti