Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vire ongelma
1
Shadow Dragon
15.08.2010 21:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tämän kitaran käytettynä: thttp://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm
Kitara soi todella hyvin, ainut ongelma on se, ettei vire pysy kunnolla. Joskus kun soitan, niin jokin/jotkin kielet menevät epävireeseen jopa soiton aikana..
Missä siis vika?

Grugi
15.08.2010 21:47:14

Player95: Ostin tämän kitaran käytettynä: thttp://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm
Kitara soi todella hyvin, ainut ongelma on se, ettei vire pysy kunnolla. Joskus kun soitan, niin jokin/jotkin kielet menevät epävireeseen jopa soiton aikana..
Missä siis vika?

Kannattaa ekaks tarkistaa satula että urat ei ole liian tiukat.

SDMF
Miikathebest
16.08.2010 19:34:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudet kielet
Satulan urat

Satulan uriin kannattaa laittaa jotain liukastetta. Esim. nut sauce
Jotkut käyttävät myös "lyijykynää"(grafiittia). Itse olen laittanut crc yleisrasvaa.

Liikaa säröä!
bfoc
16.08.2010 20:00:05 (muokattu 16.08.2010 20:01:38)

Ihan ensin kannattaa tsekata että kielet on tuoreet ja ne on laitettu oikein virikoneiston ympärille.

Kieltä ei saa olla liikaa tai liian vähän virityskoneen tapin (tai mikälie) ympärillä. Jos on liian vähän, lipsuu ja vire laskee. Jos on liian paljon (kieli itsensä kanssa päällekkäin) ei vire pysy.

Joku ken löytää helposti voisi linkata jonkun fiksun viritysohjeen.

Miikathebest: Itse olen laittanut crc yleisrasvaa.

Bensaa puulle? Onko tullut oireita otelautaan, vai ootko tosi tarkka ruikkija?

sutiojrikellA
Miikathebest
16.08.2010 20:06:39

bfoc: Bensaa puulle? Onko tullut oireita otelautaan, vai ootko tosi tarkka ruikkija?

Eikäkun ihan tippa vaan uraan.
Ei tuollainen yleisrasva varmaan otelaudallekaan mitään pahaa tekisi. Pitää ehkä joskus kokeilla.

Liikaa säröä!
MrBullHill
17.08.2010 10:25:51 (muokattu 17.08.2010 10:36:29)

Player95: Ostin tämän kitaran käytettynä: thttp://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm
Missä siis vika?

Jos kyseessä on vireen laskeminen, niin minulla auttoi seuraava säätö:
viritinnupeissa on ruuvi jota kiristämällä sain vireen pitämään... olivat tehtaan säädöissä turhan löysällä, viritinnupit kääntyivät kyll kevyesti pienellä voimalla, mutt eivät sitte pitäneet virettäkään...

bfoc
17.08.2010 12:25:00

Miikathebest: Eikäkun ihan tippa vaan uraan.
Ei tuollainen yleisrasva varmaan otelaudallekaan mitään pahaa tekisi. Pitää ehkä joskus kokeilla.

Mulla on jotenkin sellanen kuvitelma että puu ja varsinkaan kaulan lakka ei välttämättä tykkää bensasta (eiks CRC ole bensapohjainen). Voin olla toki ihan väärässäkin.

sutiojrikellA
aristoteles666
17.08.2010 12:29:37

bfoc: Mulla on jotenkin sellanen kuvitelma että puu ja varsinkaan kaulan lakka ei välttämättä tykkää bensasta (eiks CRC ole bensapohjainen). Voin olla toki ihan väärässäkin.

ei se sitä vahingoita, jollet sytytä sitä.
tietenkin öljyt toimii paremmin otelaudan suojana(ruusupuu)

Shadow Dragon
17.08.2010 14:14:07

MrBullHill: Jos kyseessä on vireen laskeminen, niin minulla auttoi seuraava säätö:
viritinnupeissa on ruuvi jota kiristämällä sain vireen pitämään... olivat tehtaan säädöissä turhan löysällä, viritinnupit kääntyivät kyll kevyesti pienellä voimalla, mutt eivät sitte pitäneet virettäkään...

Siis joskus vire laskee, joskus nousee...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti