Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukas puoliakustinen..
1 2 3 4 5
Thomas
31.01.2011 15:38:23 (muokattu 31.01.2011 15:40:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hello
 
Semmosen kysymyksen haluaisin esittää enemmän puoliakkareita räplänneille, että mitä asioita kannattaa tsekkailla kunto-tarkastuksessa jos on käytettyä puoli-akkaria ostamassa? Lähinnä onko noilla jotain tyypillisiä ongelmia, mitä pitää tsekata, vaiko samoillako ohjeilla mennään suurinpiirtein kuin akkareissa ja sähkökitaroissa??
 
nimim.. puoliakkari hankinnassa ihan tässä lähi-aikoina (+-1v), vielä ei ole semmoista mikä puhuttelee tullut vastaan niin että olisi rahat ollut taskussa. Tuntuu että on hieman haasteellinen hankinta.. Testaillut olen kyllä erilaisia, ja syy miksi olen erittäin kiinnostunut on , että olen testannut paria omaan kouraan todella hyvää 335:sta ja 175:sta (Gibsonin, omistajat ei tosin suostu luopumaan hahah) ! Joten sinnepäin hankinta ehketi sijoittuu... Ja soundikin tietysti miellyttää luonnollisesti :=)
 
fox
31.01.2011 15:46:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomas: Hello
 
Semmosen kysymyksen haluaisin esittää enemmän puoliakkareita räplänneille, että mitä asioita kannattaa tsekkailla kunto-tarkastuksessa jos on käytettyä puoli-akkaria ostamassa? Lähinnä onko noilla jotain tyypillisiä ongelmia, mitä pitää tsekata, vaiko samoillako ohjeilla mennään suurinpiirtein kuin akkareissa ja sähkökitaroissa??
:=)

 
Aika lailla noilla pärjää, ei nuo sen kummallisempia ole..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Numb
31.01.2011 15:55:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomas: olen testannut paria omaan kouraan todella hyvää 335:sta ja 175:sta (Gibsonin, omistajat ei tosin suostu luopumaan hahah) !
 
Yllättävänkin usein on 175:a ollut torilla. 335 ehkä vähemmän.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Sammo
31.01.2011 16:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No eikös ES175 ole kuin L5, mutta halvempi
 
L5:ssa on kokopuinen ja koverrettu kansi ja pohja. ES175:ssa on taasen kannessa laminaattia. Siinä on iso ero. Kumpaan suuntaan, riippuu pitkälti kättötavasta. Kokopuukannen mukana tulee laminaattikantiseen "vastaavaan" verrattuna lisää kierto-ongelmia jo kohtuu pienillä äänenpaineilla (omaa kokemusta ei ole tosin kovin monesta kokopuukantisesta, ja L5:ssa ongelman pitäisi olla pienempi kuin noissa Benedetto-tyyppisissä ratkaisuissa).
 
Toisaalta halvemmat laminaatit (sanotaanko alle tonnin) on taasen akustisesti mun korvaan melko tumpun kuuloisia. Viimeviikolla kiersin Hesan liikkeitä ja kokeilin nopeasti Ibanezin Artcoreja, Samickia, Yamahaa, Washburnia ja Tokaita. Eniten noista tykkäsin (taas) Godinin 5th Avenue Kingpinistä -- jos pitäisi yhdellä sanalla kuvata niin sanoisin hauskaksi.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
varakeef
31.01.2011 16:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten jos ollaan budjetissa ja tyypissä ES-175 ja ES-335, kannattaa kokeilla myös pro-osaston Gretschit. Kitarapajalla paljon sen osaston vaihtoehtoja.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Hillboy
31.01.2011 16:28:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: ES-175 on kokonaan ontto sekä myös läskimpi kuin 335.
ES-330 on ontto myöskin kun taas 335:ssä on keskipalkki. ES-330:ssä on myös P90-mikit yleensä.
ES-339 on taas kooltansa semmosta LP luokkaa ja soundiltansa jotain 335:n ja LP:n sekotusta hyvässä suhteessa. ES-339:ssä on myöskin keskipalkki.

 
ES-339 rupes kiinnostamaan ihan toden teolla. Vois olla aika osuva peli meikäläiselle juurikin tuollaiseen Jääz/Blyys- renkutteluun, varsinkin kunnon (alnico)mikeillä. (?) Noita ei vaan mahda käytettynä liikkua ihan niin hyvin (, vai... ?), kun ei nyt välttämättä uuden hintaa kiinnostaisi maksaa ja ottaa sitä jälleenmyyntiarvon laskua takkiin siinä samalla.
 
- Lauri
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Numb
31.01.2011 16:30:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillboy: Noita ei vaan mahda käytettynä liikkua ihan niin hyvin (, vai... ?)
 
Eipä ole juuri näkynyt käytettynä noita. Ainakaan vielä. Sehän on aika tuores malli kuitenkin.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Kuha
31.01.2011 17:37:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Eipä ole juuri näkynyt käytettynä noita. Ainakaan vielä. Sehän on aika tuores malli kuitenkin.
 
Kitarapajalla näitä on käytettynä useampikin, sieltä valkkaamaan sopiva.
 
SBA
MadMatt
31.01.2011 17:44:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun jaksaa kaikessa rauhassa hakea niin kyllä se oikia löytyy...
 
Itselleni löytyi viime talvena vintage Gibson Englannista. Maksoi suunnilleen saman verran kuin uudet ES-175 mallit (Englannissa) joten hinta oli todellakin kohdallaan. Punnan kurssi oli vuosi, pari sitten euroon nähden muutenkin erittäin suotuisa. Plekusuoja ja virittimet on vaihdettu mutta muuten orggis ja sitä ihteään eli " Golden era 175 from the 60's" osastoa!!
 
Gibson ES-175 D vuosimallia 1966
 
http://img186.imageshack.us/img186/8030/es1751.jpg
 
Jucciz
31.01.2011 17:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: ...
 
Gibson ES-175 D vuosimallia 1966
 
http://img186.imageshack.us/img186/8030/es1751.jpg

 
Tyylikäs keppi. Mites, onko tuo tallamikki vaihdettu tai käännetty kun on ruuvilliset napapalat kaulaan eikä tallaan päin?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
akuankkakomppi
31.01.2011 17:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella hieno kitara, onnittelut!
 
sum ergo cogito
hallu
31.01.2011 17:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: L5:ssa on kokopuinen ja koverrettu kansi ja pohja. ES175:ssa on taasen kannessa laminaattia. Siinä on iso ero. Kumpaan suuntaan, riippuu pitkälti kättötavasta. Kokopuukannen mukana tulee laminaattikantiseen "vastaavaan" verrattuna lisää kierto-ongelmia jo kohtuu pienillä äänenpaineilla (omaa kokemusta ei ole tosin kovin monesta kokopuukantisesta, ja L5:ssa ongelman pitäisi olla pienempi kuin noissa Benedetto-tyyppisissä ratkaisuissa).
 
Toisaalta halvemmat laminaatit (sanotaanko alle tonnin) on taasen akustisesti mun korvaan melko tumpun kuuloisia. Viimeviikolla kiersin Hesan liikkeitä ja kokeilin nopeasti Ibanezin Artcoreja, Samickia, Yamahaa, Washburnia ja Tokaita. Eniten noista tykkäsin (taas) Godinin 5th Avenue Kingpinistä -- jos pitäisi yhdellä sanalla kuvata niin sanoisin hauskaksi.

 
Joo siis tottakai L5 on Gibsonin lippulaiva, mutta tuo ES175 on kumminkin tehty samanlaisella jazzloota konseptilla. Mitä Godiniin tulee, niin olen kanssasi täysin samaa mieltä eli noista edullisista kiinnostavin, voimakassointisin, helein ja omaperäisin ja mielestäni se on erittäin tyylikäs kitara. Tosin minusta on vähän perverssiä, että me puhutaan melkeen tonnin kitaroista halpoina?!!? ei ne nyt perhana mitään halpoja ole, tonni on perkeleesti rahaa työtä tekevälle... ainakin mulle.
 
Noi Samickit, Gretshit menee aikalailla samaan kategoriaan, koska ne tulee samalta tehtaalata ja ovat hyvin samanlaisia (tumppuja) akustiselta soinniltaan. Tai no kyllä minä olen ihan tyytyväinen tuohon omaan samickiini, mutta jos olisin nyt kitarakaupoilla niin ilman muuta ottaisin Godinin, mutta toisaalta en viitisi alkaa niitä enää vaihtamaankaan.
 
darrell
31.01.2011 17:58:06 (muokattu 31.01.2011 18:03:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Eniten noista tykkäsin (taas) Godinin 5th Avenue Kingpinistä -- jos pitäisi yhdellä sanalla kuvata niin sanoisin hauskaksi.
 
Mulla on olltu Godinin 5th Avenue Kingpin about pari vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
 
Jos nyt lähtisin kaupoille, niin etsiskelisin sen soololovellisen version, kenties.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
MadMatt
31.01.2011 18:02:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tyylikäs keppi. Mites, onko tuo tallamikki vaihdettu tai käännetty kun on ruuvilliset napapalat kaulaan eikä tallaan päin?
 
Orggis mikit pitäisi olla joten lienee sitten käännetty tai jotain??
Käytän ainoastaan kaulamikkiä joten en ole asialla juurikaan päätäni vaivannut.
 
Jucciz
31.01.2011 18:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Orggis mikit pitäisi olla joten lienee sitten käännetty tai jotain??
Käytän ainoastaan kaulamikkiä joten en ole asialla juurikaan päätäni vaivannut.

 
Okei... tossa vaan hyvin samanlainen vuodelta 1960 ja tuossa ruuvilliset napapalat on ulkolaidoilla:
http://www.vintagehaven.co.uk/images/1960_Gibson_ES-175D.jpg
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
fox
31.01.2011 18:06:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Orggis mikit pitäisi olla joten lienee sitten käännetty tai jotain??
Käytän ainoastaan kaulamikkiä joten en ole asialla juurikaan päätäni vaivannut.

 
Eikä sillä oo suuremmin merkitystä.. ;) Kyllä se näyttää, että jostain syystä se on käännetty sen 180 astetta.. Eipä siin mitään, seuraavan kerran kun vaihdat kielet, niin voihan sen takasin kiepauttaa..ei sen kummempia.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
31.01.2011 18:10:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo siis tottakai L5 on Gibsonin lippulaiva,
 
Kyllä toki Super 400 se "huippu" on.. ;) Ja onpa siellä tuohon väliinkin sopivia..
Muinainen Kalamazoo Award lie vielä parempi, vaan ei ole tehty vuosikausiin yhtäkään, luulen..
Tuossa yks Super 400..
http://www.kummersvintage.com/images/70sgibsonsuper400ces.jpg
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
31.01.2011 19:32:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kyllä toki Super 400 se "huippu" on.. ;) Ja onpa siellä tuohon väliinkin sopivia..
Muinainen Kalamazoo Award lie vielä parempi, vaan ei ole tehty vuosikausiin yhtäkään, luulen..
Tuossa yks Super 400..
http://www.kummersvintage.com/images/70sgibsonsuper400ces.jpg

 
Okei okei, mutta siis kyllä tuo L5:kin ihan hieno on;-).
 
Hillboy
01.02.2011 23:05:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista Thomannilla myytävistä ES-339 Gibsoneista. Gibsonin sivuilta en löytänyt muita malleja, kuin Gibson Custom ES-339 Exclusivet ja huomattavasti kalliimmat loimukantiset Figured- mallit, kahdella eri kaulaprofiililla. Hinnat vaikuttaisivat Gibsonin nettisivujen mukaan aika paljon korkeammilta, kuin Thomannilta löytyvät hinnat 339-sarjan kepeille. Onko nuo Thomannilla myytävät noita samoja Gibson Custom- malleja, vai tehdäänkö noista näitä Gibson USA- versioita, mitä useista muista malleista tehdään?
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_es339_60_neck_avs.htm
http://www.thomann.de/fi/gibson_es339_curly_vsb.htm
 
Missähän tollasta skebaa pääsis kokeilemaan? Onko Fazer Musiikeissa tai DLX:issä näkynyt? Thomannilta voisin sitten tuon halvemman mallin tilata, jos sellaista vain pääsisi jossain ensin kokeilemaan ja toteaisi osavaksi peliksi.
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
fox
01.02.2011 23:12:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillboy: Noista Thomannilla myytävistä ES-339 Gibsoneista.
 
Kysy T-kaupasta? Voivat olla ennen hinnanmuutoksia ostettua varastoa tms.
 
Missähän tollasta skebaa pääsis kokeilemaan? Onko Fazer Musiikeissa tai DLX:issä näkynyt? Thomannilta voisin sitten tuon halvemman mallin tilata, jos sellaista vain pääsisi jossain ensin kokeilemaan ja toteaisi osavaksi peliksi.
 
Kyllähän noita Suomessakin on? Huutele täällä jos pääsisit jonkun pikkukoppasta kokeilemaan, joko 336:sta tai sitä 33ysiä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «