Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Rocker 30 + efektipedaalit?
1
Guitaristi75
11.08.2010 22:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Orange 30w rocker combo ja itsessään siinä on hyvä clean ( ei säätöjä ) + mainio, rouhea Lead-kanava ( dirty )

Mulle ei nyt oikein istu noi multihärpäkkeet, joten osaisko joku neuvoa millaisia purkkeja kannattais hankkia rouhean ja monipuolisen soudin saamiseksi?

Juu tiedän, pitää kokeilla ja riippuu mitä haen..no, mulla on Digitech Bad Monkey ja sillä ainakin saan ihan kivan boostauksen aikaan, mutta vielä tarttis jotain hyvää delaytä ja compuraa yms..

Jos jollain on rouheaan rokkiin sopivia purkkeja kokeiltuna tuon appelsiinin kanssa, niin kommentteja tulemaan kiitos! :) Kiitos! :)

Jari

naavanka_
11.08.2010 22:32:42 (muokattu 11.08.2010 22:35:09)

Kannattaa ihan perinteistä tubescreameria/jotain sen johdannaista testata jos haluaa hieman boostata ja kompressoida soundia.
Ainakin oman Tiny terrorin kanssa tuommonen pelaa:)
Proffan deep blue delayta kannattaa testata jos mahdollista.

nannne
12.08.2010 14:00:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitaristi75: Mulla on Orange 30w rocker combo ja itsessään siinä on hyvä clean ( ei säätöjä ) + mainio, rouhea Lead-kanava ( dirty )

Mulle ei nyt oikein istu noi multihärpäkkeet, joten osaisko joku neuvoa millaisia purkkeja kannattais hankkia rouhean ja monipuolisen soudin saamiseksi?

Juu tiedän, pitää kokeilla ja riippuu mitä haen..no, mulla on Digitech Bad Monkey ja sillä ainakin saan ihan kivan boostauksen aikaan, mutta vielä tarttis jotain hyvää delaytä ja compuraa yms..

Jos jollain on rouheaan rokkiin sopivia purkkeja kokeiltuna tuon appelsiinin kanssa, niin kommentteja tulemaan kiitos! :) Kiitos! :)

Jari

Big muffia ja kaikua olen tarjonnu, kyllä se huolii.

Roksennus
12.08.2010 14:24:10

nannne: Big muffia ja kaikua olen tarjonnu, kyllä se huolii.

Juuri meinasin itsekin ehdottaa Big Muffia. Hyvin murisee. Ja muutenkin kannattaa erilaisia fuzzeja testata (paitsi FuzzFactorya, se on liian sairas). Kompuraa perään omantunnon mukaan. Nämä sit siihen clean-kanavaan ettei mee ihan puuroks.

"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
HTMono
12.08.2010 14:26:13

Roksennus: Juuri meinasin itsekin ehdottaa Big Muffia. Hyvin murisee. Ja muutenkin kannattaa erilaisia fuzzeja testata (paitsi FuzzFactorya, se on liian sairas). Kompuraa perään omantunnon mukaan. Nämä sit siihen clean-kanavaan ettei mee ihan puuroks.

Myös se toimii hemmetin hyvin että vääntää särökanavasta masterin täysille ja ruuvaa sitten gainilla volaa sen mitä tarttee + paukauttaa fuzzin päälle pörisemään. Soundi on ainakin Muffin kanssa aivan loistoa.

Tuossa tietysti "menettää" sen Rockerin parhaan puolen eli tiukan särön ;)

Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Ziggy Bubba
12.08.2010 18:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on tuon "isoveli" (Rockerverb 50 -nuppi), joka kyllä tykkää pedaaleista kovasti. Se on sitten omista mieltymyksistä kiinni minkämoista pedaalia noiden kylkeen lykkää.. Säröpedaalit tuppaavat toimimaan ainakin RV:llä parhaiten kevyen tai vähän tuhdimman vahvarisärön kanssa - puhtaalla kanavalla säröpurkit tuppaa olemaan aika sirinää.

Peruspasselit pedaalit toimii kuten pitää, eikun juutuubia selaamaan ja kauppoihin testaamaan :)

Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Juicy
13.08.2010 00:13:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mullahan noita säristimiä on useampikin torilla. =)

Ja toi Biyangin Acoustic Simulator toimii muuten särökanavankin boostailuun...

Ostakaa Mesa, ja pedaalit! | Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Valtton
13.08.2010 01:52:38

Delay puolella Electro Harmonixin memory man on ainakin toimiva..... Ja jos tuntuu hintavalta niin tuskin EH Deluxe memory boykaan huono on.

First Class In The WhiteTrash
RetroRage
13.08.2010 15:12:47

Valtton: Delay puolella Electro Harmonixin memory man on ainakin toimiva..... Ja jos tuntuu hintavalta niin tuskin EH Deluxe memory boykaan huono on.

Itsellä juuri Orangen kanssa on EHX Memory Boy, joka kyllä vaihtuu lähiaikoina johonkin parempaan delayhin missä on tap tempo. Kyllä tuollakin silti soittelee ärsyttää vaan se kyykistely ja potikan vääntely etsiessä oikeaa tempoa.

Valtton
15.08.2010 13:38:55

RetroRage: Itsellä juuri Orangen kanssa on EHX Memory Boy, joka kyllä vaihtuu lähiaikoina johonkin parempaan delayhin missä on tap tempo. Kyllä tuollakin silti soittelee ärsyttää vaan se kyykistely ja potikan vääntely etsiessä oikeaa tempoa.

Tossa Deluxe memory boyssa on tap tempo........

First Class In The WhiteTrash
lonelyplayer
04.09.2010 13:41:20

Ehdottomasti suosittelen Mad Professorin Little green Wonder overdrive pedaalia. Maksaa 199 EUR eli on aika hintava mutta kun se soundi !
Monenlaista pedaalia kokeillut mutta tämä vei kyllä voiton säröpedaaleista. Käytän itse Hughes Kettner Switchblade combon kanssa puhtaalla kanavalla ja toimii upeasti.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti