Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auttakaa rumpalia.
1
Mr. Sly
11.08.2010 15:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere vaan.

Asiahan on nyt niin että olen soittanut rumpuja kolmasosan elämästäni, mutta nyt houkuttaisi ruveta ihan oikeaksi muusikoksi ja alkaa opetella kitaran soittoa. Ongelmana on etten tiedä lainkaan minkälainen keppi pitäisi hommata. Elektroakustinen, sähkökitara, nailoni?? Soitto olisi varmuudella kotisoitantaa rivitaloasunnossa ainakin näin alkuun. Musamakuna pop, rock, groove, soul..

Olen Kuopion laajaakin laajempaa tarjontaa käynyt katsomassa ja koettamassa, mutta kun ei tiedä lainkaan mihin pitäisi kiinnittää huomiota, niin kaipaisin vinkkejä.

Tässä tähän mennessä testaamani:

Ibanez Montage 350:
- ihan mukava kädessä ja sylissä pienikoppaisena.
- Minun korvaan ihan kiva soundi, ehkä hieman tukkoinen verrattuna "oikeisiin" akustisiin. Mutta onko tuosta haittaa?
- Onko tuommoinen Hybridi nyt monipuolinen hyvä kitara, vai kaksi paskaa samassa paketissa?

Squier thinline telecaster classic vibe:
- Tuntui tosi mukavalta ja pehmeältä soittaa
- Upean näköinen
- Saako saman tasoisen sähkärin edullisemminkin?

Ibanez Talman TCM50 (en ole nähnyt livenä enkä testannut)
- Hyvän näköinen mun silmään
- Edullinen
- Onko aivan susi?

Budjettia mulla olisi max. 400€, jos homman sitten jonkun mallintavan pikkuvahvarin kitaran kaveriksi. Jos päädyn elektroakustiseen, jää vahvistimen hankinta myöhempään.

Kiitoksia jo etukäteen, jos joku haluaa ottaa asiakseen auttaa rumpalia mäessä.

"Keep it simple, stupid!" >-)))>#57
Vahooo
11.08.2010 15:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squierit on aika hyviä aloittelijalle. Kannnattaa kattoo niitä strato-malleja myös. Toisaalta jos meinaat akustista niin etsi Yamahan malleja. Halpoja ja hyviä. Kokopuukansi takaa hyvän soundin ja mukava kaula on helppo alkajalle. Itselläni on tälläinen ->http://www.thomann.de/fi/yamaha_fg_730s_tbs.htm

Mitä helvettiä sää siinä täriset?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti