Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinliikkeiden huono palvelu
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Fledapää
10.08.2010 18:31:15 (muokattu 10.08.2010 20:53:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla vastaavaa topicia, niin tein avautumistani varten uuden topicin.

Lähdin hakemaan likaisen ja kuluneen kielisettini tilalle uutta settiä paikallisesta kivijalkastoresta. Juuri sulkemishetkellä astuin ovesta sisälle ja suuntasin suoraan tiskille ja pyysin Ernie Ballin 10-52 -settiä. No, sellaista ei kuulemma ole olemassa (vaikka sellaisella olen tässä viimeiset pari vuotta kovettanut sormenpäitäni). Sitten pienen väittelyn jälkeen tämä asiakaspalvelun ammattilainen suostuu katsomaan netistä, ja kyllä, sellainen on olemassa ja jopa heidän varastossaan on ollut (ja ko. liikkeestä olen ostanutkin tähän asti).
Sitten pyydän jonkun toisen valmistajan 10-52 -settiä. Ja mitä tapahtuukaan:
Tämä sankari lyö pöydälle paketin Ernie Ballin 10-46 -settiä ja sanoo, että kyllä se tollaiselle kelpaa.
Siinä kohtaa hyvästelen haistavittujen kera tämän myyjän ja poistun liikkeestä ilman kieliä ja matkaan kotiin katselemaan Thomannin ja DV247 hinnastoja.

Tällaista palvelua me 15-vuotiaat sitten saamme.

Ja sitten pitäisi vielä tukea pieniä soitinliikkeitä.
Ja jos noihin ottaa vanhemmat mukaan, kaikki tavarat esitellään vanhemmille, joilla ei ole välttämättä minkäänlaista kokemusta soittamisesta, ei itse soittajalle.

Pännii.

Muilla samankaltaisia kokemuksia?

E: Kielisetti oli siis 10-52, ei 11-52

Borlag
10.08.2010 18:37:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fledapää: Siinä kohtaa hyvästelen haistavittujen kera tämän myyjän ja poistun liikkeestä ilman kieliä ja matkaan kotiin katselemaan Thomannin ja DV247 hinnastoja.

Kertoo kaiken oleellisen. Juuri tämänkaltaisen toiminnan takia sinä, ja muut ikätoverisi saavat tuollaista kohtelua. Voin vain kuvitella kuinka hoisit tilanteen tuota ennen, tuskin kovin paljon paremmin.

kiriminni
10.08.2010 18:42:56

Keksitty juttu.Ei kukaan myyjä sano ensimmäisenä,että ei tuollaista ole olemassa.
Kyllä ne ottaa ensin selvää jos ei ole varmaa tietoa.
Kusipäille pitääkin antaa kusipään kohtelu eihän tuo kuitenkaan edes nimitellyt kuten
asiakas.

oiva tumpeloinen
10.08.2010 18:45:57

Borlag: Kertoo kaiken oleellisen. Juuri tämänkaltaisen toiminnan takia sinä, ja muut ikätoverisi saavat tuollaista kohtelua. Voin vain kuvitella kuinka hoisit tilanteen tuota ennen, tuskin kovin paljon paremmin.

Noinkohan vaan? Täälläkin on ollut kovin usein ketjuja, missä jauhetaan liikkeiden asiakaspalvelualttiudesta varsinkin nuorisoa kohtaan. Itsekin kyllä muistan, miten kersana noissa käydessä vastaukset oli kovin usein vittuilua päin naamaa. Toki moni kersa on vain renkaita potkimassa, mutta se ei liene oikeutus toimia, kuten nuorien kohdalla valitettavan usein toimitaan.

Poikkeuksia on tietenkin molempiin suuntiin, mutta kyllä itselläkin on vieläkin mielessä ne jotakuinkin 15 vuoden takaiset asiakas"palvelu"tilanteet, mitä on itse saanut aikanaan. Enkä yhtään ihmettele sen jälkeen, että katellaan vaan netistä halvempia hintoja ja tilataan. Niin sitä olisi varmaan itsekin aikanaan tehty, mut silloin ei oikein ollut sellaista mahdollisuutta.

Jormaz
10.08.2010 18:56:39

Musakaupan sedät on välillä äreitä kun asiakkailla ei oo puhtaat jauhot pussissa.

No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
McNulty
10.08.2010 18:58:05

Itse olen soitinliikkeessä töissä ja tuntuu jokseenkin omituiselta, että vastaus olisi "ei sellaista ole olemassakaan"... vieläpä jos sellaisia on ollut aikaisemmin varastossa ja myynnissä ko. liikkeessä.

Veikkaan, että vastaus on ollut jotain tyyliin: "Valitettavasti just nyt ei ole meillä hyllyssä." Toki, en voi tietää... voihan siellä olla joku kesäduunarikin hommissa, jolla on huono päivä ja haluaisi sulkea jo myymälän. Tällöin hän on toiminut väärin ja käytös on ollut todella törkeää. Myyjä EI SAA näyttää huonoa fiilistään tai paskamaista oloaan asiakkaalle, eikä varsinkaan purkaa sitä "hatutustaan" häneen.

Siinä vaiheessa kun myyjä antaa asiakkaalle eri tuotteen kuin on pyydetty (tässä tapauksessa se 10-46 setti) niin asiakas voi kohteliaasti todeta, ettei tämä ollut sellainen mitä hän halusi ja tarvittaessa vaikka osoittaa tuotetta minkä haluaa.

Se, jos siellä asiakas rupeaa haistattelemaan ja käyttäytymään ala-arvoisesti, tekee mielestäni valitusoikeudesta TYHJÄN. Jos oma käytös on tota luokkaa, niin on turha arvostella ketään muutakaan. Niinhän ne sanovat, että sitä saa mitä tilaa.

Meillä myyjillä ei myöskään ole kristallipalloa, josta me nähdään valmiiksi mitä asiakas tahtoo ja on vailla, tai mikä miellyttää ja mikä ei. Jos asiakas pyytää tuotetta jota ei varastossa ole ja sen jälkeen toteaa: "No anna sitten joku öpaut samanlainen setti" niin on turha suuttua jos myyjä antaa sellaisen setin mikä ei miellytä.

Mutta mikäli myyjä on tosiaan käyttäytynyt ala-arvoisesti, niin siitä pitkä miinus. Minusta olisi kaikista parasta, että antaisit palautetta suoraan esim. myymäläpäällikölle tai istuisitte sen myyjän ja myymäläpäällikön/toimitusjohtajan tms. kanssa kaffepöydän ääreen ja keskustelisitte asian lävitse. Silloin kummatkin voisivat kertoa näkemyksensä ja tarinan puoliskot. Monesti se myymäläpäällikkö sovittelee tilanteen ja mikäli todetaan että myyjä on käyttäytynyt epäkorrektisti, saa hän varmasti tulikivenkatkuista palautetta.

Asiakas on ensisijaisesti AINA kunnia-asia myyjälle. Ihan vain jo siksikin, että asiakkaita on vaikea saada, mutta niistä on todella helppo päästä eroon. Meitä myyjiäkin on moneen junaan, mutta niin on myös asiakkaita. Aina ei voi millään tulla toimeen ihan kaikkien kanssa, vaikka siihen toki pyritään.

Mutta jos koet kohdelluksi väärin, niin palaa ko. kivijalkastoreen edes sen verran että keskustelet asiasta myymäläpäällikön kanssa. Eihän asiat voi parantua jollei epäkohtiin puututa. Rohkeasti eteenpäin äläkä anna yhden huonon kokemuksen lannistaa... kyllä niitä nuoria palveleviakin myyjiä on vielä olemassa. Itsekin koen olevani nuori ja mielelläni palvelen "ikäisiäni" :)

Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Spike
10.08.2010 19:13:24

McNulty:

Mutta mikäli myyjä on tosiaan käyttäytynyt ala-arvoisesti, niin siitä pitkä miinus. Minusta olisi kaikista parasta, että antaisit palautetta suoraan esim. myymäläpäällikölle tai istuisitte sen myyjän ja myymäläpäällikön/toimitusjohtajan tms. kanssa kaffepöydän ääreen ja keskustelisitte asian lävitse. Silloin kummatkin voisivat kertoa näkemyksensä ja tarinan puoliskot. Monesti se myymäläpäällikkö sovittelee tilanteen ja mikäli todetaan että myyjä on käyttäytynyt epäkorrektisti, saa hän varmasti tulikivenkatkuista palautetta.

Suosittelen äänestämään jaloilla. Joissain soitinkaupoissa vain on niin vittumaiset myyjät ettei huvita asioida. Samaa meininkiä osti sitten kielisettiä tai kitaraa.

Thule
10.08.2010 19:23:24 (muokattu 10.08.2010 19:24:14)

Otsikon nähdessäni tuli välittömästi mieleen tapaus alkuvuodelta.

Olin etsiskelemässä mustaa Gibson SG Standardia, ja koska erään paikallisen musiikkiliikkeen sivuilla näytti olevan kyseinen kitara tarjouksessa, marssin liikkeeseen. Myyjä antoi kitaran avuliaasti koesoitettavaksi, kertoi tarjouksesta ja kertoili kitarasta speksejä - hyvää palvelua, siis. Olin bongannut saman kitaran liikkeen hyllyltä jo viime kerralla liikkeessä asioidessani, eli joitakin kuukausia sitten. Kysyin myyjältä kuinka kauan kitara on mahtanut roikkua testikappaleena, koska rungossa oli yksi isompi lommo, josta oli lähtenyt maalia, ja muutama pienempi ilmeisesti vyönsoljesta tullut painauma rungon takana. Kitara oli kuulemma aivan uusi myyntikappale, jota tarjous koski. Samalla hintaa ei ollut mahdollista saada tilattua "ei-sisäänsoitettua" yksilöä. Tätä ihmettelin ääneen hiukan, kun missään ei mainittu tarjouksen koskevan pelkästään myymälän seinällä roikkuvia kitaroita, jotain tiettyä erää tms. Näytin vielä myyjälle kitaran kulumajälkiä, johon tämä tokaisi kitaran olevan valmiiksi jo relikoitunut, "ettei sitten tarvitse niin varoa". Kiitin asiallisesti palvelusta, sanoin miettiväni asiaa ja poistuin liikkeestä hölmistyneenä.

Olinkohan mä ymmärtänyt nyt jotain perusteellisesti väärin, vai oliko kyse todellakin huonosta palvelusta? 15 vuoden rajapyykki ohitettiin jo aikapäiviä sitten, jonka lisäksi tein hyvinkin selväksi liikkeessä olevani ostoaikeissa.

Obi-Wan Kenobi is like god, but with better weapons.
McNulty
10.08.2010 19:25:34

Spike: Suosittelen äänestämään jaloilla. Joissain soitinkaupoissa vain on niin vittumaiset myyjät ettei huvita asioida. Samaa meininkiä osti sitten kielisettiä tai kitaraa.

Mutta sitä mä juuri tarkoitan, ettei ne "mulkut myyjät" katoa sieltä koskaan mihinkään jollei asiasta mainita. Eikö porukalla vain ole tahtoa tai pokkaa käydä sanomassa johtajalle, että: "Tuo myyjä käyttäytyi ala-arvoisesti asiakkaan, eli minun kanssa kun asioin liikkeessä!"

Kun on saanut asiansa sanottua, niin äänestää sitten jaloillaan... jos kokee vielä aiheelliseksi.

Asiat ei tosiaankaan muutu jollei niihin puututa. Mä ainakin haluaisin kuulla asiakkailta palautetta, jos olen toiminut hyvin tai huonosti.

tommiot
10.08.2010 19:31:41

McNulty: Mutta sitä mä juuri tarkoitan, ettei ne "mulkut myyjät" katoa sieltä koskaan mihinkään jollei asiasta mainita. Eikö porukalla vain ole tahtoa tai pokkaa käydä sanomassa johtajalle, että: "Tuo myyjä käyttäytyi ala-arvoisesti asiakkaan, eli minun kanssa kun asioin liikkeessä!"

Mä en ainakaan jaksa välttämättä nähdä vaivaa, jos parin sadan metrin päässä on seuraava liike. Yhdessä liikkeessä Helsingissä on pariin kertaan tullut seurattua vierestä niin ala-arvoista palvelua nuorempia asiakkaita kohtaan, että tulee senkin takia asioitua ihan muualla.

Tande
10.08.2010 19:32:03

Tästä aiheesta taisi olla aikoinaan todella pitkä ketju..

Anteeksi.
McNulty
10.08.2010 19:34:34

Moridin: Mä en ainakaan jaksa välttämättä nähdä vaivaa, jos parin sadan metrin päässä on seuraava liike. Yhdessä liikkeessä Helsingissä on pariin kertaan tullut seurattua vierestä niin ala-arvoista palvelua nuorempia asiakkaita kohtaan, että tulee senkin takia asioitua ihan muualla.

Tuo on kyllä huolestuttavaa luettavaa... monellakin tapaa.
Aika lyhytkatsoista kaupankäyntiä, sillä jossain vaiheessa ne nuoret ovat juuri sitä ostovoimaisinta porukkaa. Vaikka eivät sitä olisikaan juuri nyt.

Ilmeisesti moni ajattelee vaan sitä "tän hetkistä tilannetta" ja automaattisesti ettei nuorilla ole rahaa. Valitettavaa toimintaa kyllä "kollegoilta", ei mulla ole muuta sanottavaa.

darrell
10.08.2010 19:47:34

Oletan, että yksi syy, miksi nuoria asiakkaita kohtaan on hieman asennevaikeuksia on nämät "bänditreenit". Olen lähes joka kerta pääkaupunkiseudun Fasuissa asioidessani vierestä seurannut, kun muutama jätkä koulun jälkeen ottaa telineestä pari hevikitaraa ja basson ja sulkeutuu tunniksi testihuoneeseen louhimaan metallicaa suht kovalla volyymillä. Kun tämä meininki kuumentaa sivustaseuraajaakin, niin miltä se mahtaa tuntua henkilökunnasta päivä toisensa jälkeen.

Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
tommiot
10.08.2010 19:50:33 (muokattu 10.08.2010 19:51:21)

darrell: Oletan, että yksi syy, miksi nuoria asiakkaita kohtaan on hieman asennevaikeuksia on nämät "bänditreenit". Olen lähes joka kerta pääkaupunkiseudun Fasuissa asioidessani vierestä seurannut, kun muutama jätkä koulun jälkeen ottaa telineestä pari hevikitaraa ja basson ja sulkeutuu tunniksi testihuoneeseen louhimaan metallicaa suht kovalla volyymillä. Kun tämä meininki kuumentaa sivustaseuraajaakin, niin miltä se mahtaa tuntua henkilökunnasta päivä toisensa jälkeen.

Ex-tyttöystävä oli K-kaupassa töissä. Siellä kävi joka päivä pentuja aukomassa päätään henkilökunnalle, tekemässä jotain 20 sentin ostoksia kymmenen kertaa päivässä, ja varastelemassa. Siis sellaista toimintaa joka oikeasti häiritsi työntekijöitä. Silti henkilökunta ei vittuillut muille lapsille jotka kaupassa asioivat. Miksi musakaupat ovat poikkeus?

hallu
10.08.2010 19:52:23

Borlag: Kertoo kaiken oleellisen. Juuri tämänkaltaisen toiminnan takia sinä, ja muut ikätoverisi saavat tuollaista kohtelua. Voin vain kuvitella kuinka hoisit tilanteen tuota ennen, tuskin kovin paljon paremmin.

Enpä nyt tiedä olisko ihan noinkaan. Muistan itse, että penskana tuli usein ylenkatsotuksi, vaikka silloin ei ollut vielä internettiä keksittykään. Nykyisin palvelu on ollut aina hyvää, mutta olenkin nykyisin maksukykyinen (ne luulee) möhömahainen keskiikäinen ukkeli.

vänkylä
10.08.2010 19:57:05

darrell: Oletan, että yksi syy, miksi nuoria asiakkaita kohtaan on hieman asennevaikeuksia on nämät "bänditreenit". Olen lähes joka kerta pääkaupunkiseudun Fasuissa asioidessani vierestä seurannut, kun muutama jätkä koulun jälkeen ottaa telineestä pari hevikitaraa ja basson ja sulkeutuu tunniksi testihuoneeseen louhimaan metallicaa suht kovalla volyymillä. Kun tämä meininki kuumentaa sivustaseuraajaakin, niin miltä se mahtaa tuntua henkilökunnasta päivä toisensa jälkeen.

Kyllä töissä pitääkin v###tta niin ettei veri päässä kierrä,eihän se muuten työn teolta tunnukkaan.

aristoteles666
10.08.2010 19:58:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Ex-tyttöystävä oli K-kaupassa töissä. Siellä kävi joka päivä pentuja aukomassa päätään henkilökunnalle, tekemässä jotain 20 sentin ostoksia kymmenen kertaa päivässä, ja varastelemassa. Siis sellaista toimintaa joka oikeasti häiritsi työntekijöitä. Silti henkilökunta ei vittuillut muille lapsille jotka kaupassa asioivat. Miksi musakaupat ovat poikkeus?

ne tytöt on monesti yksin eikä voi/uskalla tehdä mitään.
musaliikkeessä olisi ollut ihan kiva jos joku olisi alkanut käyttäytyä noin, anteeksi olisi ollut asiakkaan turha pyydellä jälkeenpäin.

tommiot
10.08.2010 20:09:59 (muokattu 10.08.2010 20:11:15)

aristoteles666: ne tytöt on monesti yksin eikä voi/uskalla tehdä mitään.
musaliikkeessä olisi ollut ihan kiva jos joku olisi alkanut käyttäytyä noin, anteeksi olisi ollut asiakkaan turha pyydellä jälkeenpäin.

Mun pointti oli se, että jos mä käyn perseilemässä musaliikkeessä, niin se ei oikeuta myyjää kohtelemaan sua huonosti. Koska näin oon asian todistanut välillä olevan, että ihan asiallisesti liikkeessä käyttäytyvät pennut saa myyjiltä vittuilua vastaan, varmaan sen takia että samanikäiset käy siellä liikkeessä jatkuvasti renkaanpotkijoina.

Trendkeel
10.08.2010 20:50:04

Fledapää: Siinä kohtaa hyvästelen haistavittujen

Semmonen: "Ei oo mun juttu, katotaan joku toinen päivä tahi toisesta liikkeestä, kiittimoi" ei riittänyt egon päälle?

Oikeesti.

Joo, musakauppa-immeisillä on känkkäränkkäpäiviä, mut parhaiten selviää kun pitää pään kylmänä. Emmä haistattele kaupan myyjälle vaikka se antaiskin 10 senttiä liian vähän vaihtorahaa.

"Ok
T. aku ankka"
K.Hill
10.08.2010 20:51:30

Menkää Kitarapajaan, ei tule ongelmia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti