Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gotoh -floikkien kimppatilausta
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
McNulty
10.08.2010 19:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Mutta jos joku kimppatilausta järjestelee, annetaan hänen järjestää se. Hittoako tuossa vahtimaan ja kyyläämään. Hoitakaa vaan omat jutut ensin.
 
Näin tehdään. Minusta olisi vain mukavaa ottaa osaa sellaisiin kimppatilauksiin, joista tietää että ne on "fiksusti" järkätty. En halua tukea välinpitämättömyyttä tai "puolivillaista" toimintaa. Tehdään mielummin asiat kerralla oikein ja kunnolla, niin niitä ei tarvitse sitten enää miettiä ja korjailla.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
trih
10.08.2010 19:34:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hieman tuohon ekaan postaukseen palaa niin kävin kattelemassa mitä tuollainen kromattu versio aiheesta maksaa esim briteissä nettikaupassa niin sehän on alle 140e. Ei tuo "kimppatinkaamattakaan" päättömiä maksa nettikaupoissa.
 
http://www.wdmusic.co.uk/product/Floyd_Rose_Licensed_Bridge_GE1996TC
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
p130
10.08.2010 19:52:59 (muokattu 10.08.2010 19:53:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: 1.
2. Mikäli Sensonic täten toimii elinkeinonharjoittajana, on hän myös verovelvollinen?

 
Elinkeinotoimintaan kuuluu voiton tavoittelu, ja sitä ei Sensonicin toiminnassa ole. Aiemmin mainitsemiani päätöksiä verovelvollisen ilmoittaman elinkeinotoiminnan tulkitsemisesta harrastetoiminnaksi olen tehnyt entisessä työssäni mulkkuna verottajana vähintäänkin kymmeniä, joten jotain uskoisin näistä jutuista tietäväni. Lainkohtaa en enää muista, mutta tarvittaessa sekin löytyy...
 
Moraalikysymyksiin en ota kantaa, mutta verottajan kanssa Sensonicin asiat ovat tämän threadin tietojen perusteella kunnossa.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
McNulty
10.08.2010 19:56:04 (muokattu 10.08.2010 19:58:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Elinkeinotoimintaan kuuluu voiton tavoittelu, ja sitä ei Sensonicin toiminnassa ole. Aiemmin mainitsemiani päätöksiä verovelvollisen ilmoittaman elinkeinotoiminnan tulkitsemisesta harrastetoiminnaksi olen tehnyt entisessä työssäni mulkkuna verottajana vähintäänkin kymmeniä, joten jotain uskoisin näistä jutuista tietäväni. Lainkohtaa en enää muista, mutta tarvittaessa sekin löytyy...
 
Moraalikysymyksiin en ota kantaa, mutta verottajan kanssa Sensonicin asiat ovat tämän threadin tietojen perusteella kunnossa.

 
Elinkeinonharjoittaminen ei ole yksistään sidottu voiton/voittojen tavoitteluun. Mutta vastauksesi perusteella voidaan kysyä että Sensonic ei ole yhteisöhankkijana muistiinpanovelvollinen? Omituista on se, jos Finlexistä pastettu linkki näin kuitenkin väittää.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Sensonic
10.08.2010 20:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Joka tapauksessa pysyn kannassani, että sinä harjoitat elinkeinotoimintaa ja olet täten ilmoitusvelvollinen verottajalle tuloista ja menoista. Kysyin, että onko puhtaat jauhot varmasti pussissa. Sain vastaukseksi: "Kyllä on."
 
En harjoita elinkeinotoimintaa, koska tarkoitus ei ole taloudellisesti muuten hyötyä tuosta floikkakimpasta kuin ehkä saada itselle (ja samalla muille tilaajille) tavaraa halvemmalla kuin suomalaisen jälleenmyyjän OVH.
 
Niin, oletin että maahantuontiin liittyy muitakin asioita kuin pelkästään: "Kyl mä saan tuolta tilata vaikka 100kpl näitä ja välittää edelleen korvausta vastaan." Ilmeisesti ei kuitenkaan liity. Haluan vain että SINÄ, kimppatilausten vetäjänä otat nämä asiat selville ja varmistat ennenkö tulee mitään "kakkoja niskaan". Ok?
 
Kuten aiemmin kirjoitin, tällä palstalla on mitä todennäköisimmin muitakin musiikkiliikkeissä työskenteleviä jäseniä, mutta kukaan muu ei ole alkanut mesoamaan asiasta paitsi sinä. Mistäköhän se oikein kertoo? Kukaan muu tässä ei ole ollut "toivottamassa kakkoja niskaan" paitsi sinä. Mistäköhän sekin oikein kertoo? Ettei taas vanhan suomalaisten musiikkikauppiaiden "pelottelumentaliteetti" nostaisi päätään. Ja sinä et voi tietää (eikä se edes kuulu sinulle), olenko minä hoitanut viranomaisvelvoitteet vai et, joten sillä asialla on turha spekuloida.
 
On totta, ettei jälleenmyyjää voida kieltää myymästä tai toimittamasta EU:n sisällä tavaraa maasta toiseen. Mutta, nyt mua kiinnostaisi tietää sen sinun anonyymin jälleenmyyjän ja hänen kotimaansa maahantuojan, sekä Millbrookin välinen touhu. Onko se kaikkien mielestä hyväksyttävää ja "ok"?
 
No voit lyödä vetoa siitä, että se ei Millbrookin mielestä ole "hyväksyttävää", kuten ei Silfverbergin Erkin mielestäkään ollut kimpata Cherubin tuotteita suoraan valmistajalta. Mutta sitä ei ole kriminalisoitu, joten silloin mua ei todellakaan kiinnosta, jos jollekulle Suomessa samaa tuotetta huomattavasti kallimmalla myyvälle tulee suru puseroon.
 
Itse en ole nimim. SN89:n kanssa samoilla linjoilla, että musiikkikaupat ovat ahneita, eikä niiden pitäisi tuottaa voittoa (kuten hänen kirjoituksiaan on voinut tulkita), vaan halvimmalla hinnalla tavaroita tarjonnut taho saa keikan.
 
Onko sinulla mitään kaupankäynnin etiikkaa tai edes pyrkimystä selvittää, onko asia kaikkien osapuolien suhteen ihan okei?
 
Etiikka on halvin mahdollinen hinta ja se, että asiaa ei ole kriminalisoitu.
 
Kuten sanoin, kunnioitus on molemminpuolista, ja jos sinä ystäväsi Kricen kanssa lähdette tuolla "vittuillaas kotimaiselle maahantuojalle"-asenteella liikenteeseen, niin miksi ihmeessä muiden tahojen pitäisi polvistella ja kumarrella? Mä en ymmärrä...
 
Kukas toi Krice on??? En muista, että mulla olis sen nimistä ystävää...
 
Se ettei jotain asiaa ole erikseen määritelty vääräksi meidän tai EU:n laissa, ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi oikein tai hyvien bisnestapojen mukaista.
 
Etiikka on halvin mahdollinen hinta ja se, että asiaa ei ole kriminalisoitu.
 
Peräänkuulutan vain rehtiä toimintaa kaikin puolin. Jos olet 100% varma, että on ihan oikein ja laillista tuoda jälleenmyytäväksi tavaraa, niin silloinhan kaikki on hyvin, eikö?
 
Jos toiminta olisi rehtiä ja esim. itse haluaisit tuon "kimppakeikan", niin tekisit sellaisen tarjouksen, jolla löisit laudalta noi ulkomaiset kilpailijat. Ei sekään vaikeeta voi olla, kun oon kuullut että eräät tahot saa Millbrookista -40% OVH:sta ostamistaan tuotteista.
 
Ihmettelen sitäkin, että musiikkikauppiaat eivät halua tukea jonkun tietyn järjestön (esim. tämä m.net) jäseniä myöntämällä heille alennuksia musiikkitavaroiden OVH -hinnoista. Autoharrastustoiminnassa on toisin. Autokerhot ja -klubit saavat tietyiltä liikkeiltä alennuksia autojen varaosista tms. automaattisesti ja ilman, että asiasta tarvitsisi vääntää.
 
Tässä tapauksessa sulla pitäisi olla ne lakipykälät jotka sie linkität tänne ja laitat minulle luun kurkkuun. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, eli on syytä epäillä ettet itsekään tiedä asioiden oikeaa laitaa?
 
Sinä esitit syytöksen, joten sinulla on myös todistustaakka asiasta. Olen pyytänyt sinua esittämään lakipykäliä todisteeksi siitä, että virallisten maahantuojien ohi ei saa tuoda tavaraa, vaikka viranomaisvelvoitteet olisi täytetty. Niitä ei ole vielä näkynyt, joten eiköhän unohdeta koko juttu ja annetaan kimpanvetäjien vetää kimppojaan rauhassa niin kauan, kun se ei ole lainvastaista.
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
p130
10.08.2010 20:23:42 (muokattu 10.08.2010 20:32:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Eli yhteisöhankkijana hän ei ole muistiinpanovelvollinen? Omituista on se, jos Finlexistä pastettu linkki näin kuitenkin väittää. Ja muutoshan on tullut tämän vuoden tammikuussa ainakin linkin perusteella.
 
Ulkomaan alv-asiat ovat toki aina monimutkaisia, mutta koska tavaran yhteisön alueelle tuonut yritys on oman maansa lainsäädännön mukaisen veron maksanut eikä Sensonic hae palautuksia ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Sensonic ei ole elinkeinonharjoittaja, mutta ei myöskään yleishyödyllinen yhteisö. Sensonic ei ole oikeushenkilö, vaan luonnollinen henkilö (eli ihminen). Oikeushenkilöitä ovat esimerkiksi yritykset. Kaiken lisäksi muistiinpanovelvollisuus ei tarkoita kirjanpitoa. Jos Sensonic tallettaa maksamansa laskun, tieto on pantu muistiin. Tosin muistiinpanovelvollisuuttakaan ei tässä tapauksessa tietenkään ole koska Sensonic ei ole yhteisöhankkija...
 
Vanhana verottajana minun on mahdotonta nähdä tätä kimppaa minään muuna kuin useiden yksittäisten ihmisten tavaraostona, jonka käytännön järjestelyt Sensonic hoitaa.
 
Tuosta verottajan EUalviohje: http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=1009;413278
 
Edit: lisäsit Elinkeinonharjoittaminen ei ole yksistään sidottu voiton/voittojen tavoitteluun.
 
Verottajan näkökulmasta nimenomaan voiton tavoittelu ja voitto on olennaista. Pienimuotoinen toiminta, joka tuottaa kirjanpidossa tappiota vuodesta toiseen tulkitaan harrastustoiminnaksi (erityisesti jos toiminnan harjoittajalla on myös muu tulonlähde eli on palkkatöissä) eikä tappioita hyväksytä verotukseen. Toki jos toiminta muuttuu aikaa myöten kannattavaksi ja tappiot saadaan katettua tehdään uusi tulkinta. Tyypillisiä tällaisia tapauksia ovat esimerkiksi verkostomarkknoijat.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
McNulty
10.08.2010 20:27:06 (muokattu 10.08.2010 20:48:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Ulkomaan alv-asiat ovat toki aina monimutkaisia, mutta koska tavaran yhteisön alueelle tuonut yritys on oman maansa lainsäädännön mukaisen veron maksanut eikä Sensonic hae palautuksia ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Sensonic ei ole elinkeinonharjoittaja, mutta ei myöskään yleishyödyllinen yhteisö. Sensonic ei ole oikeushenkilö, vaan luonnollinen henkilö (eli ihminen). Oikeushenkilöjä ovat esimerkiksi yritykset. Kaiken lisäksi muistiinpanovelvollisuus ei tarkoita kirjanpitoa. Jos Sensonic tallettaa maksamansa laskun, tieto on pantu muistiin. Tosin muistiinpanovelvollisuuttakaan ei tässä tapauksessa tietenkään ole koska Sensonic ei ole yhteisöhankkija...
 
Vanhana verottajana minun on mahdotonta nähdä tätä kimppaa minään muuna kuin useiden yksittäisten ihmisten tavaraostona, jonka käytännön järjestelyt Sensonic hoitaa.
 
Tuosta verottajan EUalviohje: http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=1009;413278

 
Jos asia on näin, niin silloinhan homma on ok, eikä siinä mitään. Hyvä juttu mikäli tähän ohjenuoraan voidaan jatkossakin tukeutua. Silloin vältytään epäselvyyksiltä.
 
Myönnän virheeni ja toivotan hyvää kimppatilausta. Toivottavasti kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä.
 
PS. Sensonicille sen verran, ettei ole olemassa mitään OVH:ta. Suositushintoja saattaapi olla.
 
Toisekseen, että vaikka sinusta tuntuisi kuinka "henkilökohtaiselta" niin koita ajatella asiaa siten, että mie haluan ainoastaan reilun ja hyvässä hengessä toteutetun kimppahässäkän. En minä ole täällä sinua kiusaamassa eikä minun palkka ole kiinni sinun tai jonkun toisen 30kpl Gotoh-tilauksesta. Bisneksessä pitää olla toki kova, muttei törkeä tai kunniaton. Minusta olisi hienoa jos ottaisit vaikka jatkossa tuohon selvitystyöhön mukaan myös niitä tahoja joiden "ohitse" saatat kauppoja tehdä. Mikäli he eivät pidä toiminnastasi, mutta toimit lain puitteissa, voit ainakin todeta informoineesi heitä ja olla silti oikeassa. Varmistat oman selustasi ja että se on esim. sille ulkolaiselle maahantuojalle/jälleenmyyjälle/valmistajalle "okei" toimia siten.
 
Antaisi myös "kelvollisen" kuvan toimistasi ja ettei ole mitään epäselvää asioissa.
 
Koska näillä asioilla voi olla isompiakin seuraamuksia (esim. edellä mainitut sopimusrikkomukset), kuin pelkästään sinun tilaukset tai meikäläisen nimimerkki m.netissä. Pahimmassa tapauksessa joku muu maahantuoja/jälleenmyyjä saa "näpeilleen" valmistajan toimesta ja/tai valmistaja hankkii itselleen kokonaan uuden maahantuojan, sillä edellinen oli menetellyt vastoin maahantuojille suunnattua sopimusta. Joku voi menettää muutakin kuin "muutaman kaupan". Siksi olisi hyvä että asiat ensin tutkitaan ja hutkitaan vasta sitten.
 
Mikäli asioissa ei ole mitään epäselvää niin go ahead. Pyydän toki anteeksi mikäli olen aiheuttanut haittaa tai harmia. Se ei ollut alunperin tarkoitus enkä missään tapauksessa ole täällä ketään "narauttamassa", joten sellaista ei tarvitse edes mielessään ajatella. Se toiminta kuuluu tarvittaessa ylläpidolle ja virkavallalle, ei minulle.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
jussi1976
10.08.2010 20:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen voi miettiä, mikähän mentaliteetti tämänkin topiikin pitkäkestoisuudessa oikein on takana?
 
Vihje A:
- Ettei VAIN nyt kukaan hyödy mistään mitään, edes teoreettisesti. Jos em. floikka myytäisiin eurolla kappale per kärsä, kukaan ei jankkaisi mitään, kun ilmaiseksi pitää saada. Se säästää sieluakin, kateus kun on muusikon(kin) sielua elättävä voima...
 
Ja sitten vielä kielletään tasapäistämisen ja massa-ajattelun olemassaolo?
Oikein malli-esimerkki!
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Mr. Speed
10.08.2010 20:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Jokainen voi miettiä, mikähän mentaliteetti tämänkin topiikin pitkäkestoisuudessa oikein on takana?
 
Vihje A:
- Ettei VAIN nyt kukaan hyödy mistään mitään, edes teoreettisesti. Jos em. floikka myytäisiin eurolla kappale per kärsä, kukaan ei jankkaisi mitään, kun ilmaiseksi pitää saada. Se säästää sieluakin, kateus kun on muusikon(kin) sielua elättävä voima...
 
Ja sitten vielä kielletään tasapäistämisen ja massa-ajattelun olemassaolo?
Oikein malli-esimerkki!

 
Ja mikähän helvetti tämänkin postauksen tarkoitus oli? Suosittelen vähentämään sekakäyttöä.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jniska
10.08.2010 20:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Jokainen voi miettiä, mikähän mentaliteetti tämänkin topiikin pitkäkestoisuudessa oikein on takana?
 
Vihje A:
- Ettei VAIN nyt kukaan hyödy mistään mitään, edes teoreettisesti. Jos em. floikka myytäisiin eurolla kappale per kärsä, kukaan ei jankkaisi mitään, kun ilmaiseksi pitää saada. Se säästää sieluakin, kateus kun on muusikon(kin) sielua elättävä voima...
 
Ja sitten vielä kielletään tasapäistämisen ja massa-ajattelun olemassaolo?
Oikein malli-esimerkki!

 
Millä sienillä tällästa saa aikaiseksi. Tuota ei tajua kukaan. Jos em. floikka myytäisiin eurolla kappale per kärsä, kukaan ei jankkaisi mitään, kun ilmaiseksi pitää saada.
Jos ilmaiseksi pitäisi saada ja floikan hinta on 1 €, niin silloinhan kaikki valittaisi että miks ei floikka ole ilmainen.
 
Ja sitten vielä kielletään tasapäistämisen ja massa-ajattelun olemassaolo?
Eikös tämä keskustelun runsaus juuri kerro siitä että on erilaisia mielipiteitä, se ei ole tasapäistämistä eikä varsinkaan massa-ajattelua.
 
Tsiisös mitä paskaa ..
 
Laiha Lissu oli paras.
Sensonic
10.08.2010 21:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: PS. Sensonicille sen verran, ettei ole olemassa mitään OVH:ta. Suositushintoja saattaapi olla.
 
OK. Mutta eikös tuo ohjevähittäishinta ole lähes sama asia kuin suositushinta? Sitä näissä kirjoituksissani kuitenkin tarkoitin.
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
Krice
10.08.2010 21:02:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Minusta jäsen Kricen ja muutaman muun ajatusmaailma kertoo enemmän kuin tarpeeksi näistä "kimppatilaajien" asenteista.
 
Nyt täytyy tunnustaa, että en ole kimppatilannut koskaan mitään. Täytyy myös valittaen tunnustaa, että ajatusmaailmani on yleis-eurooppalainen, tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuminen. Kaikki rajoitukset ja yksinoikeudet vain jotenkin haraavat oikeuskäsitystäni vastaan.
 
Esim. jäsen Kricen ajatusmaailma on suoraan jostain 90-luvun puolivälistä, jolloin hän on saattanut finninaamaisena kersana käydä räpläämässä kalliita soittimia ja on tultu kohteliaasti ilmoittamaan että "ethän koske".
 
Tämähän on juuri se suomalainen tapa pitää yllä suhteita potentiaalisiin asiakkaisiin.
 
McNulty
10.08.2010 21:04:29 (muokattu 10.08.2010 21:05:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensonic: OK. Mutta eikös tuo ohjevähittäishinta ole lähes sama asia kuin suositushinta? Sitä näissä kirjoituksissani kuitenkin tarkoitin.
 
OVH oli "kartellityylinen" tapa OHJEISTAA jälleenmyyjät tiettyihin hintoihin. Suositushinta on vain viitteellinen eikä monestikaan edusta mitään järkevää... ainakaan asiakkaalle. Jälleenmyyjällehän se on tietty "lähtötaso" josta katsotaan alennusprosentit.
 
Krice: Tämähän on juuri se suomalainen tapa pitää yllä suhteita potentiaalisiin asiakkaisiin.
 
Oletko koskaan ajatellut että sinun oma käytöksesi voi myös vaikuttaa siihen palvelualttiuteen. Täällä m.netissä kokemani ja näkemäni perusteella ei ole lainkaan vaikeata uskoa, jos et jossain myymälässä saa palvelua.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Krice
10.08.2010 21:18:27 (muokattu 10.08.2010 21:18:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Oletko koskaan ajatellut että sinun oma käytöksesi voi myös vaikuttaa siihen palvelualttiuteen. Täällä m.netissä kokemani ja näkemäni perusteella ei ole lainkaan vaikeata uskoa, jos et jossain myymälässä saa palvelua.
 
Jos olisin myyjä niin en ajattelisi sitä, että asiakas on mahdollisesti mulkero, vaan sen rahoja. Jos minä myyjänä alan solkottamaan jotain typerää tai kieltäytymään asiakkaan palvelemisesta koska olen nipottaja niin ne rahat voi jäädä saamatta. Mutta ihan miten vaan. Täällä Suomessa on varmaan niin pitkään ollut kauppa suljettua, että villin lännen menoa näkee vieläkin. Yhä suurempi osa kaupasta kulkeutuu ulkomaille ja kauppiaat jaksavat edelleen syyllistää omia mahdollisia asiakkaitaan! Miten ihmeessä soitinfirmat on edes vielä pystyssä? Varmaan jotkut ikäloput blues-patut enää ostelee jotain fendereitä ylihintaan kun eivät osaa käyttää nettiä.
 
Mr. Speed
10.08.2010 21:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos olisin myyjä niin en ajattelisi sitä, että asiakas on mahdollisesti mulkero, vaan sen rahoja. Jos minä myyjänä alan solkottamaan jotain typerää tai kieltäytymään asiakkaan palvelemisesta koska olen nipottaja niin ne rahat voi jäädä saamatta. Mutta ihan miten vaan. Täällä Suomessa on varmaan niin pitkään ollut kauppa suljettua, että villin lännen menoa näkee vieläkin. Yhä suurempi osa kaupasta kulkeutuu ulkomaille ja kauppiaat jaksavat edelleen syyllistää omia mahdollisia asiakkaitaan! Miten ihmeessä soitinfirmat on edes vielä pystyssä? Varmaan jotkut ikäloput blues-patut enää ostelee jotain fendereitä ylihintaan kun eivät osaa käyttää nettiä.
 
Tai sitten ne, jotka käyttäytyy asiallisesti, saa myös palvelua niissä? Mun mielestä "Thomann.-vertaukset" esitettynä ensimmäisenä tinkimistilanteessa eivät ole kovin toimia keskustelunavaus. Ihmisiähän ne myyjätkin ovat.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
McNulty
10.08.2010 21:23:49 (muokattu 10.08.2010 21:24:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos olisin myyjä niin en ajattelisi sitä, että asiakas on mahdollisesti mulkero, vaan sen rahoja. Jos minä myyjänä alan solkottamaan jotain typerää tai kieltäytymään asiakkaan palvelemisesta koska olen nipottaja niin ne rahat voi jäädä saamatta.
 
En minä ole sinua asiakkaana kieltänyt. Sen sijaan totesin, että voin hyvin kuvitella että joku muu on. Tietämättä sen muun touhista mitään, pelkästään sinun kommenttien ja kirjoittelun perusteella.
 
Yhä suurempi osa kaupasta kulkeutuu ulkomaille ja kauppiaat jaksavat edelleen syyllistää omia mahdollisia asiakkaitaan!
 
Määrittele "yhä suurempi osa kaupasta"? Onko sinulla jotain faktaa tuon väittämän tueksi? Mielelläni lukisin...
Mulla ei nyt ole muuta kuin muutaman viime vuoden ajalta pienen putiikkimme myynti (sekä toisilta kauppiailta ja tukuilta kuultua) ja kyllä se on nimenomaan päinvastoin. Jengi on huomannut ettei se ulkomailta tilailu ole mikään autuaaksi tekevä paratiisi tai automaattisesti halvempi. Myyntimme on siis kasvanut, päin vastoin kuin sinä annat ymmärtää. Tästä johtuen on pakko kyseenalaistaa höpinäsi ja kuitata se "harhakuvitelmilla".
 
Miten ihmeessä soitinfirmat on edes vielä pystyssä? Varmaan jotkut ikäloput blues-patut enää ostelee jotain fendereitä ylihintaan kun eivät osaa käyttää nettiä.
 
Jospa niissä nykyään tehdäänkin jotain ihan oikein ja se miellyttää valtaosaa väestöstä? Ehkä kaikki kivijalkastoret eivät olekaan niin perseestä kun sinä perustelematta väität?
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
jussi1976
10.08.2010 21:42:07 (muokattu 10.08.2010 21:51:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Millä sienillä tällästa saa aikaiseksi. Tuota ei tajua kukaan.
Jos ilmaiseksi pitäisi saada ja floikan hinta on 1 €, niin silloinhan kaikki valittaisi että miks ei floikka ole ilmainen.
 
Eikös tämä keskustelun runsaus juuri kerro siitä että on erilaisia mielipiteitä, se ei ole tasapäistämistä eikä varsinkaan massa-ajattelua.
 
Tsiisös mitä paskaa ..

 
Just noin! Jos maksaa euron, (joka on täysin ilmainen hinta floikasta) niin sekin on muka liikaa. Kertoo paljon.
 
Ja tajuaa kyllä, jos vain osaa ajatella pidemmälle kuin paska. Oletin, että leikkaa pelkällä vinkillä, mutta ei näköjään ei...
 
Luepa toi viimeinen lause tossa Herra C;n selityksessä, ja mieti edellä topiikissa olevaa ajatusmallia uudestaan. Vai pitääkö vääntää rautalangasta?
 

 
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081012166979_ul.shtml
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Mr. Speed
10.08.2010 21:49:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Tajuaa kyllä, jos osaa ajatella pidemmälle kuin paska. Oletin, että leikkaa pelkällä vinkillä, mutta ei näköjään ei...
 
Luepa toi viimeinen lause tossa Herra C;n selityksessä, ja mieti edellä topiikissa olevaa ajatusmallia uudestaan. Vai pitääkö vääntää rautalangasta?
 

 
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081012166979_ul.shtml

 
Haha :D Kaikki kun eivät käytä noita tajuntaa "laajentavia" tuotteita.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
McNulty
10.08.2010 21:51:47 (muokattu 10.08.2010 21:52:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Haha :D Kaikki kun eivät käytä noita tajuntaa "laajentavia" tuotteita.
 
Piti just kans kysyä, että hiihtääköhän Jussi ihan puhtailla aineilla? :)
 
edith: Anteeksi, ei liity kyllä aiheeseen mitenkään.
 
Let's hope we have understanding... at least some sort of it.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
vänkylä
10.08.2010 22:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty:
 

 
Jospa niissä nykyään tehdäänkin jotain ihan oikein ja se miellyttää valtaosaa väestöstä? Ehkä kaikki kivijalkastoret eivät olekaan niin perseestä kun sinä perustelematta väität?

 
Käykääpä joskus Kajaanissa päin liikkuessa Lukinmaan Rainen liikkeessä katsomassa palvelusta esimerkkiä.Siihen liikkeeseen maksaa mielellään parikymppiä yli Thomanin hintojen.
 
Ja tottakai T-kauppa pitää aina mainita tingatessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «