Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkäkokonen cube
1
INSANESLAYER
06.08.2010 10:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tommosta cubea ostamassa ja kysyisin että minkäkokonen kannattais olla kun soitan tommosta thrashiä ja osittain raskaampaa ja onko noissa 20/30w eroa säröllä ja efekteillä laadullisesti

RamoQ
06.08.2010 10:40:27 (muokattu 06.08.2010 10:41:46)

INSANESLAYER: Oon tommosta cubea ostamassa ja kysyisin että minkäkokonen kannattais olla kun soitan tommosta thrashiä ja osittain raskaampaa ja onko noissa 20/30w eroa säröllä ja efekteillä laadullisesti

Tietenkin Trashiin mahdollisimman kova ääni niin isompi on parempi :D
Nojaa ei noissa ole mielestäni kummempia eroja. Pienillä volilla ei toimi oikein kummassakaan mutta omien kokemuksien perusteella voin sanoa että ainakin cube 30 on ihan ok särösaundeiltaan. 20 taitaa olla vähän tunkkaisempi muistaakseni.

"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Morri
06.08.2010 10:55:01

Henkilökohtaisesti sanoisin, että 60 wattinen Cube soi parhaiten varsinkin ihan kotisoitteluissa. Olen omistanut sellaisen, samoin kuin 30 wattisen sekä testannut 80 wattista pari päivän ajan. 30 ja 60 wattisen Cuben ero on kuin yöllä ja päivällä jos soundin "muhkeus"(sen mitä nyt noissa vahvistimissa voi sellaisesta sanoa) otetaan mittariksi. Minut riitti aikoinaan vakuuttamaan yksi ainut ala e:n demppaus noilla vahvistimilla rinnakkain. Hintaerokaan ei noilla taida olla kuin joitain kymppejä. Lisäksi en ole noissa Cubeissa törmännyt minkäänlaisiin teknisiin ongelmiin.

"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
RamoQ
06.08.2010 10:57:58

Morri: Henkilökohtaisesti sanoisin, että 60 wattinen Cube soi parhaiten varsinkin ihan kotisoitteluissa. Olen omistanut sellaisen, samoin kuin 30 wattisen sekä testannut 80 wattista pari päivän ajan. 30 ja 60 wattisen Cuben ero on kuin yöllä ja päivällä jos soundin "muhkeus"(sen mitä nyt noissa vahvistimissa voi sellaisesta sanoa) otetaan mittariksi. Minut riitti aikoinaan vakuuttamaan yksi ainut ala e:n demppaus noilla vahvistimilla rinnakkain. Hintaerokaan ei noilla taida olla kuin joitain kymppejä. Lisäksi en ole noissa Cubeissa törmännyt minkäänlaisiin teknisiin ongelmiin.

Kyllä! Komppaan!

"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
INSANESLAYER
07.08.2010 11:39:14

pitääkö noita 60w kuinka kovaa huudattaa että lähtee kunnon soundit

Morri
07.08.2010 12:01:11

INSANESLAYER: pitääkö noita 60w kuinka kovaa huudattaa että lähtee kunnon soundit

Minun mielipiteeni on, että ei tarvitse, itse sain 60:stä erinomaiset soundit ulos jo hyvin matalilla äänenvoimakkuuksilla=voi hyvin soittaa kotioloissa häiritsemättä muita. Varmasti alle kahdensadan euron vahvistimissa yksi parhaimmista ja vahvistimen erinomainen ominaisuus on myös sen hiljaisuus. Tällä tarkoitan juuri sitä, että ylimääräisiä suhinoita tai sihinöitä ei ole juuri nimeksikään.

"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Mr. Speed
07.08.2010 12:40:47

INSANESLAYER: pitääkö noita 60w kuinka kovaa huudattaa että lähtee kunnon soundit

Kyseessä on trankkuvahvari, joten päätteen säröytyminen ei ole toivottavaa näissä. Eli paremmat soundit lähtee ku luukuttuu vähemmän ku enemmän. Tietysti elementin liikkuminen tuo lisää mehua ja jytkyä soundiin, joka syntyy vähän kovempaa soitettaessa.

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jussimus
07.08.2010 12:41:35

Särö pedalli keltainen...

Mandarax
08.08.2010 12:45:15

INSANESLAYER: Oon tommosta cubea ostamassa ja kysyisin että minkäkokonen kannattais olla kun soitan tommosta thrashiä ja osittain raskaampaa ja onko noissa 20/30w eroa säröllä ja efekteillä laadullisesti

Onkos sen pakko olla cube..? Rässiin ja siihen mörömpään meininkiin ottaisin ennemmin saman hintaluokan Vypyrin:
http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_30.htm
http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_75.htm

Eip siinä - onhan cubekin ihan jees.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
INSANESLAYER
09.08.2010 10:53:49

Neuvokaa tyhmää! kun olen ostamassa tota boss mt-2 metal zonea nii kai se toimii kaikissa vahvistimissa
(kiitos tosta peavey ehotuksesta näytää varteen otettavalta vaihtoehdolta)

Morri
09.08.2010 11:58:14

INSANESLAYER: Neuvokaa tyhmää! kun olen ostamassa tota boss mt-2 metal zonea nii kai se toimii kaikissa vahvistimissa
(kiitos tosta peavey ehotuksesta näytää varteen otettavalta vaihtoehdolta)

Toimii ja ei toimi. Siis että teknisesti kyllä pelaa varmasti kaikissa vahvistimissa, mutta soundin suhteen voi olla toinen juttu. Mutta eihän tuon miellyttävyys omaan korvaan selviä ennen kuin testaat sitä omaan vahvistimeesi, toivottavasti pidät.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti