Muusikoiden.net
11.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neodyymielementit kitarakäyttöön
1
Antroid
26.07.2010 19:42:53 (muokattu 26.07.2010 19:58:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpäs löytänyt aiheesta mitään keskustelua, joten aloitin tämän. Jensenillä on ainakin Neodym-elementtinsä, Celestionilla Centuryt ja ilmeisesti Eminencelläkin on jotain malleja. Onko kenelläkään kokemuksia noista? Bassopuolella ilmeisesti saaneet jo enemmänkin jalkaa oven väliin. Henkilökohtaisesti noissa kiinnostaa paino, neoilla lähtisi kätevästi kilotolkulla painoa kaapista. Ilmeisesti noi on aavistuksen vähemmän herkkiä ja vaativat pidemmän sisäänsoiton kuin tavan magneetit. Soundiklipeissä Jensenin sivuilla tykkäsin noista kliineistä soundeista aika tavalla, mutta särösoundi oli todella kuivakka. Saattaa olla ehkä liian hifi Diezelille, mennee aika kuivakaksi soundiksi. Toisaalta joku G12K-100 ja noi Jensenin Neo Tornadot x-kuviossa voisi olla aika jännä yhdistelmä; massiiviset möykät ja kristalliset puhtaat. Eipä taida selvitä kuin kokeilemalla.

B-tone-flat
26.07.2010 23:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä heitin Blues Deluxeeni Celestionin Century Vintagen. Kyllä se pesi orkkistötterön mennen tullen. Nyt kun sitä on vuosi sisäänsoitettu niin tuntuu että saundi vaan paranee. Kombo keveni sen pari kolme kiloa.

Marshall Amp makes Amazing Noise
HeavyMachinery
27.07.2010 01:19:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on century vintaget ja oon pitänyt niistä todella paljon enempi jopa kuin v30:tä :D

Noi on napakat soundiltaan botne on tarkka ja djenttiä piisaa.

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
s8na
27.07.2010 11:52:14 (muokattu 27.07.2010 11:52:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Mulla on century vintaget ja oon pitänyt niistä todella paljon enempi jopa kuin v30:tä :D

Noi on napakat soundiltaan botne on tarkka ja djenttiä piisaa.

Kuvailes vähä soundia V30:siin verrattuna. Ovatko kirkkaammat? Toimiskohan noi G12T-75:sten kanssa yhdessä.

www.mikseri.net/peppiyhtye/
HeavyMachinery
27.07.2010 11:57:07

s8na: Kuvailes vähä soundia V30:siin verrattuna. Ovatko kirkkaammat? Toimiskohan noi G12T-75:sten kanssa yhdessä.

Niissä parempi "presence" eli ne on enempi läsnä ja niiden erottely kyky on parempi. Voisi kuvailla että ne on siis kirkkaammat mutta se V30 "piikki" on siellä.

s8na
27.07.2010 11:58:51 (muokattu 27.07.2010 12:00:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Niissä parempi "presence" eli ne on enempi läsnä ja niiden erottely kyky on parempi. Voisi kuvailla että ne on siis kirkkaammat mutta se V30 "piikki" on siellä.

Ok, V30:sissä on kuitenkin se tietynlainen "läski". Sitä vissiin nyt sit puuttunee. Ei välttis huono homma meikäläisen tarpeisiin.

www.mikseri.net/peppiyhtye/
HeavyMachinery
27.07.2010 13:59:14

s8na: Ok, V30:sissä on kuitenkin se tietynlainen "läski". Sitä vissiin nyt sit puuttunee. Ei välttis huono homma meikäläisen tarpeisiin.

V30:ssä on se "honotus & komotus" sitä ei ole tuossa Centuryssa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti