Muusikoiden.net
04.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikä öljy/vaha olisi kaulaan hyvää ?
1
nilkki1
20.07.2010 21:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs mulla ois Warmoth kaula joka on linnunsilmävaahteraa ja ruusupuuta.
Voisko joku vähä neuvoo mikä ois hyvää ja suht edullista oljyä että sais kaulan pysymään mahdollisimman puun tuntusena? Tai kenties vaha? mieluiten en lakkaan lähtisi jos sen voi välttää.

Kiitän

Antti1
20.07.2010 21:15:05 (muokattu 20.07.2010 21:16:35)

Mä tykkään Danish Oilista ja vastaavista kovaksi kuivuvista öljyistä. Vahaa en laittaisi, tuntumakysymys ja kovassa rokkimeiningissä se vaha tarttuu kyllä kuivuttuaankin vielä esim. vaatteisiin tehden niistä ikävän kiiltäviä, eikä lähde pesussakaan ihan hätäseen pois. Kaulan kohdalla toi ongelma tosin on vähän pienempi.

E: Eli Danish Oil pähkinänkuoressa: imeytyy hyvin, tappaa pöpöjä, kuivuttuaan hajuton, kuivuu nopeasti, kuivuu kovaksi --> jättää likaa hylkivän kalvon ja tukkii avoimia syitä puun pinnalta estäen paskan pääsyä puuhun.

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
koponen
20.07.2010 21:28:08 (muokattu 20.07.2010 21:34:22)

Otelautaan voi käyttää lemon oilia, mutta itse kaulaan ei tarvitse laittaa mitään. Ehkä kerran vuoteen joku öljykäsittely. Likaa se kerää noin, mutta tatsi on laittamaton. Puun tuntuisena se kaula pysyy silloin kun et laita siihen mitään aineita. Puhdistella voi sitten 0000 teräsvillalla ja isopropyylialkoholilla tai asetoonilla (kynsilakanpoistoaine). Omaa Wolfgangia hoidin näin ja pysyi ihan maagisen tuntuisena.

E: typo

I'm endorsed by Marshall
nilkki1
20.07.2010 22:01:27

juu no kiitos neuvoista kokeilen tota Danish Oilia.

kiitos neuvoista

Niilo

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti