Muusikoiden.net
10.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säröpedaalia hommaamassa
1 2
TheGreatJesus
16.07.2010 02:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs asia on näin, että tuli himo saada vähän raskaampi saundi, joten aloin etsiskellä säröpedaalia ja mm. tuommoinen Bossin Mega Distortion alkoi kiinnostaa ja voisi käydä kokeilemassakin sitä, kun sellainen sattuu löytymään lähimmästä musaliikkeestä.

Kitarana toimii Jackson hevikepukka RR3 ja vahvistimena Micro Cube (joka luultavasti menee lähiaikoina vaihtoon) ja tuosta cubesta kuulin sellaisia huhuja, ettei se tykkäisi oikeen pelittää pedaalien kanssa, niin olisi hyvä selvittää se ennen ostosta.

Mitä nyt olen kuullut tuosta MD-kakkosesta, niin ihan hyvältä kuulosti, lukuunottamatta sitä että monet mainitsivat että siitä tulisi sellainen moderi metalli tai "nu-metal" saundi, joka ei kyllä kuullosta kovin houkuttelevalta. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksista siitä. Entäs sitten tuo saman valmistajan Metal Zone? Miten se eroaa Mega Distortionista?

Kai tästä pitäisi sitten kuitenkin jaksaa itse lähteä putiikkiin testailemaan, eikä vain pyytää muiden mielipiteitä. :D

Trendkeel
16.07.2010 05:44:08

TheGreatJesus: Kai tästä pitäisi sitten kuitenkin jaksaa itse lähteä putiikkiin testailemaan, eikä vain pyytää muiden mielipiteitä. :D

Joo.

Mut Micro Cube itsessään ei jaksa kovinkaan raskasta saundia jaksa tehdä. Mokoma kurkkupurkki sisältää sen verran pienen elementin, että pieree muutenkin. Eli sun ongelmaan löytyisi ratkaisu vähän isommasta vahvarista. Kannattaa tsiigata isommat Cubet ja Voxin vastaavat mallintavat. Käytettynä esim. 30 w Cubesta ei paljoa yli uuden Micro Cuben tarvitse maksaa.

Jos fyrkkaa ei löydy sen enempää, kannattaa ihmeessä venata. Uuteen speduun menevät rahat menisivät vielä enempi hukkaan.

Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
Jaken
16.07.2010 13:56:46

Ennemmin säästät ne rahat uuteen vahvistimeen, eiköhän se rfier-mallinnus mcubessa ole melkolailla raskainta mitä kyseisen vahvistimen tehoilla/elementillä voi saada aikaan.

Eli ostat mahdollisimman hyvän vahvistimen, ja jos ei sen säröt siinäkään riitä niin sitten kattele sitä (boosti)pedaalia.

Simo78
16.07.2010 20:28:02

Vähäisten testieni perusteella en ihan heti lähtisi mega distortionia ostamaan. Mun mielestä bossin paras särö on blues driver bd-2, toimii boostauksessa ihan ok:sti ja ihan hyvät soundit lähtee itsekseen cleanin kanavan päällä. Käytettynä lähtee n.50€:llä

TripleR
17.07.2010 10:38:04

Metal Zonea ei kannata hankkia, jos haluaa raskasta soundia. Metal zonen ominaissaundi on lähinnä ylä-ääniä sisältävää sirinää, joka ei ole missään mielessä miellyttävää. Jollain tapaa säädettynä saundista saattaa saada kelvollisen edellyttäen tietynlaisen vahvistimen, esim. alavireisellä kitaralla keskikokoiseen cubeen ajettuna olen saanut järkevää metakkaa irti, en muuten.

Ps. Tee omat johtopäätöksesi pedaalista. Joku saattaa tykätä siitä. Minä en

trih
17.07.2010 13:08:26 (muokattu 17.07.2010 13:14:03)

Tässä on kaksi eri soundia metalzonesta microcubesta mikitettynä. Mun microcube ei piere normaalivolilla kuten tokasta samplesta voi päätellä... Eka on kaikki metalzonen potikat klo 12 ja toka ;)
http://soundclick.com/share?songid=9410154

edit

Mitään jälkiequtuksia ei ole tehty ja microsta käytin JC CLEAN-mallinnusta, tone täysillä kaikki muu paitsi vola nollissa.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
TheGreatJesus
17.07.2010 18:37:56

Kiitos vastauksista. Kaverilla olis tommonen vähän isompi 30 wattinen Cube myynnissä 150e. Kannattaisiko ostaa? Siin on varmaan kuitenkin tarpeeksi jytyä kotikäyttöön. Ehkä hankin sen pedaalin sitten myöhemmin, jos on tarve, jos Micro Cubella ei kuitenkaan oikein raskaampaa saundia saa.

Ja etsin sellaista ei nii pehmeää vaan sellaista kovempaa esim. niinkuin Slayer-mäistä säröä pedaalista. Sellaista thrash saundia. (en oikein tiedä miten sen sanoisi :D) Noh pitää itse sitten testailla.

TTV
17.07.2010 18:43:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheGreatJesus: Kiitos vastauksista. Kaverilla olis tommonen vähän isompi 30 wattinen Cube myynnissä 150e. Kannattaisiko ostaa? Siin on varmaan kuitenkin tarpeeksi jytyä kotikäyttöön. Ehkä hankin sen pedaalin sitten myöhemmin, jos on tarve, jos Micro Cubella ei kuitenkaan oikein raskaampaa saundia saa.

Ja etsin sellaista ei nii pehmeää vaan sellaista kovempaa esim. niinkuin Slayer-mäistä säröä pedaalista. Sellaista thrash saundia. (en oikein tiedä miten sen sanoisi :D) Noh pitää itse sitten testailla.

Eipä siitä Cube-30:stäkään kovin raskaampaa saundia saa ulos. Hommaa joku perusvahvari (esim. Hüghes&Kettner Edition Blue30 tai 60) ja siihen kaveriksi Electro Harmonixin Metal Muff särötin, niin johan saat hyvät särösaundit. Jos rahaa on vielä extraa, niin hommaat vielä kaveriksi jonkun taajuuskorjaimen (esim. Boss GE-7) niin saat ruuvattua saundeja vieläkin tykimmiksi.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Peku911
17.07.2010 18:52:29

Täytyy kyllä tulla sanomaan, että jos vahvistin on microcube, niin eiköhän tolla rfierillä lähe ihan kaikkein raskaimmatkin jutut jo aika hyvin. En itse ainakaan käyttäisi missään kovempia säröjä. Itselläni tosin cube 30, jossa särö ehkä vielä räimeämpi isommuudesta johtuen (kai), mutta on kokemusta myös microcubesta ja ei senkään säröillä ihan jalkoihin jää. Soundistahan tässä ei sitten puhuttu, vaan vain drivesta.

Ziggy Bubba
17.07.2010 20:35:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peku911: Täytyy kyllä tulla sanomaan, että jos vahvistin on microcube, niin eiköhän tolla rfierillä lähe ihan kaikkein raskaimmatkin jutut jo aika hyvin. En itse ainakaan käyttäisi missään kovempia säröjä. Itselläni tosin cube 30, jossa särö ehkä vielä räimeämpi isommuudesta johtuen (kai), mutta on kokemusta myös microcubesta ja ei senkään säröillä ihan jalkoihin jää. Soundistahan tässä ei sitten puhuttu, vaan vain drivesta.

Kyllä sitä surinaa saa hurjia määriä melkein purkista kuin purkista, potkua taas ei stidiaskista saa. Eli raskaaseen soundiin isompaa pönttöä vaan, takaa suljettu rakenne auttaa usein kanssa. Ne Micro Cuben Rfier-surinat on suoraan sanottuna aikas arsesta, ei ihme jos ei inpiroi soittamaan..

Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
trih
18.07.2010 13:50:30

Mulla on tuon micron lisäksi ollu cube60 ja voin sanoa että ei lähde. Mun suositus halpoihin sleiereihin on hb putkicombo (99e) ja säröspedu. Niillä saa potkivaa soundia toisin kuin mallintimilla. Tosin tuossa ääninäytteessä tuo mt-2 potkii enemmän kuin micron omat säröt mutta elävämpää soundia saa aina putkipeliä kiusatessa.

trih
18.07.2010 13:52:27

TripleR: Metal Zonea ei kannata hankkia, jos haluaa raskasta soundia. Metal zonen ominaissaundi on lähinnä ylä-ääniä sisältävää sirinää, joka ei ole missään mielessä miellyttävää. Jollain tapaa säädettynä saundista saattaa saada kelvollisen edellyttäen tietynlaisen vahvistimen, esim. alavireisellä kitaralla keskikokoiseen cubeen ajettuna olen saanut järkevää metakkaa irti, en muuten.

Ps. Tee omat johtopäätöksesi pedaalista. Joku saattaa tykätä siitä. Minä en

Kuuntelitko tuon ääninäytteeni? Edelleen samaa mieltä?

Antti1
18.07.2010 13:53:58

Metal Zone varustettuna Diezel-modilla on itseasiassa yllättävänkin hauskan kuuloinen käpistin. Kannattaa etsiä jostain tuubista vaikka näytteitä, josko löytyis.

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
duc
18.07.2010 13:57:30

Metal Zonea on aika vaikea säätää, jos ei halua käyttää aikaa sen opettelemiseen niin sitten siitä varmaan saakin ulos vaan sirinää... Tietenkin ominaissoundi on siinä vähän sirisevä, mutta jos vahvistin ja kitara eivät ole kaikkein kirkassoundisimpia, niin sen ei pitäisi liikaa haitata. Metal Zoneja kun liikkuu käytettynä 50 euron tai alle, niin se on ihan kokeilemisen arvoinen peli.
Antti1
18.07.2010 14:04:06

duc: Metal Zonea on aika vaikea säätää, jos ei halua käyttää aikaa sen opettelemiseen niin sitten siitä varmaan saakin ulos vaan sirinää... Tietenkin ominaissoundi on siinä vähän sirisevä, mutta jos vahvistin ja kitara eivät ole kaikkein kirkassoundisimpia, niin sen ei pitäisi liikaa haitata. Metal Zoneja kun liikkuu käytettynä 50 euron tai alle, niin se on ihan kokeilemisen arvoinen peli.

Suurin ongelma mun mielestä on se räikeä korostus ylämiddlessä, joka vie melkeinpä sen puoliparametrisen säädön kesyttämiseensä ja siltikään se ei toimi ihan täysin. Sitä valoa vasten mä suosittelen kuuntelemaan sen modatun version pätkiä jostain. Tietty modi vaatii hiukan lisäinvestointia ja sen duunin, mutta ehdottomasti sen arvoinen asia. Nousee ton polkimen käytettävyys ihan uuteen potenssiin.

trih
18.07.2010 14:27:25

duc: Metal Zonea on aika vaikea säätää, jos ei halua käyttää aikaa sen opettelemiseen niin sitten siitä varmaan saakin ulos vaan sirinää... Tietenkin ominaissoundi on siinä vähän sirisevä, mutta jos vahvistin ja kitara eivät ole kaikkein kirkassoundisimpia, niin sen ei pitäisi liikaa haitata. Metal Zoneja kun liikkuu käytettynä 50 euron tai alle, niin se on ihan kokeilemisen arvoinen peli.

Se sirinän salaisuus on siinä että jengi menee kääntämään trebleä vaikka pitäisi keskittyä middleen. sitä trebleä ei saa kääntää klo 12 mihinkään :D. Nuo säätimet ovat kovasti aktiiviset ja mun testailussa klo 12 on neutraali. Siitä saa kyllä monenlaista soundia mutta treble ja bass kannattaa jättää rauhaan :D

Antroid
18.07.2010 22:40:22

trih: Se sirinän salaisuus on siinä että jengi menee kääntämään trebleä vaikka pitäisi keskittyä middleen. sitä trebleä ei saa kääntää klo 12 mihinkään :D. Nuo säätimet ovat kovasti aktiiviset ja mun testailussa klo 12 on neutraali. Siitä saa kyllä monenlaista soundia mutta treble ja bass kannattaa jättää rauhaan :D

Metal Zonesta saa kyllä säätämällä ihan asiallista soundia ulos, säätimet on tosi herkät ja sweet spottia saa kyllä hakea, mutta kun rohkeasti vääntelee numiskat sellaiseen asentoon joka kuulostaa hyvältä, niin on kyllä käyttötarkoituksensa erinomaisesti täyttävä peli. Se toimii mulla sellasena instant-jynkky -purkkina vahvarin kuin vahvarin kanssa. Nykyään tulee aika vähän käytettyä, kun Diezelin kanssa ei paljon säröpurkkeja oo tarvinna...

Antti1
18.07.2010 23:44:50

Antroid: Nykyään tulee aika vähän käytettyä, kun Diezelin kanssa ei paljon säröpurkkeja oo tarvinna...

Olisin lähtenyt samalla minuutilla hakemaan sitä sulta takaisin, jos medulzöynillä mokomaa käyttäisit. :)

Antroid
19.07.2010 00:22:16 (muokattu 19.07.2010 00:23:20)

Antti1: Olisin lähtenyt samalla minuutilla hakemaan sitä sulta takaisin, jos medulzöynillä mokomaa käyttäisit. :)

Joo, olisi kyllä pahemman sortin raiskailu se. En itse asiassa ole edes kokeillut sitä Diezelin kanssa, voisi ihan huvikseen vertailla puhdas + metal zone vs. 3. kanava.

Antti1
19.07.2010 00:24:50

Antroid: Joo, olisi kyllä pahemman sortin raiskailu se. En itse asiassa ole edes kokeillut sitä Diezelin kanssa, voisi ihan huvikseen vertailla puhdas + metal zone vs. 3. kanava.

Kokeile pistää snadi boosti neloskanavaan ilman gainia polkimesta. Tulee vinha läpileikkaava leadisoundi, kun vääntää eq:lla. Feedbackia jo varsin maltillisella volalla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti