Muusikoiden.net
05.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: apua kaapin ja nupin valitsemiseen..
1
palikkamies
13.07.2010 00:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen tässä 1,5 vuotta soitellut bändin kanssa ja olemme jo keikkaakin saanet.. nyt tässä olisi uuden vahvistimen hankinta edessä.. joskus aikoinani ostaman 100w fender frontmanin säröt eivät riitä ja pedaalinkin kanssa ääni on aika "terävä".. nyt olen miettinyt putkinupin ja kaapin ostoa.. ongelma vain on etten tajua näistä paljoa.. eli: olisiko tämmöiset pelit ovelia? ja sopivatko ne yhteen?

http://www.thomann.de/fi/laney_lx412a.htm
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head.htm

Juicy
13.07.2010 00:41:50 (muokattu 13.07.2010 00:42:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ongelma vain on etten tajua näistä paljoa.. eli: olisiko tämmöiset pelit ovelia? ja sopivatko ne yhteen?

Niin kauan kuin kaapin ohmit passaa nupin vaatimuksiin ja tehonkestoa on riittävästi, niin kyllä. Tosin putkivehkeitä harvemmin ihan täysillä huudatetaan, ettei se 20w liian pieni tehonkesto haittaa mitään (tuolla +100w alueella). Putkinupeistakin pystyy suurimmasta osasta vaihtamaan takapaneelin kytkimellä 16, 8 ja 4:n väliltä ohmit kaappia vastaavaksi.

Stereokaapilla ei tee sit mitään yhden nupin kanssa, mutta sehän on aika selvää jo muutenkin.

Itse melkein suosittelisin käytettynä etsimään tätä: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm tai miksei uutenakin, on melkolailla hintansa väärti hintaluokassaan.

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
palikkamies
13.07.2010 01:01:59

mutta entäs kun olen kuullut/kokenut ikäviä näistä bentoni vehkeistä..? onko luotettavia? voiko tuollaista ottaa vakavasti..?

Juicy
13.07.2010 01:06:45 (muokattu 13.07.2010 01:10:55)

palikkamies: mutta entäs kun olen kuullut/kokenut ikäviä näistä bentoni vehkeistä..? onko luotettavia? voiko tuollaista ottaa vakavasti..?

Tuo on yksi harvoista HB:n oikeasti (hintaansa nähden) hyvistä tuotteista. Toinen on se mokkanahkainen kitarahihna. =)

Sen logon saa aika helposti siitä irti, ja tilalle läntättyä vaikka Marshallin merkin, jolloin vakavuusaste nousee pykälällä.

E: Tuon miinuksia on lähinnä sen tolexin kestävyys, ja jotkut väittävät sen piereskelevän kovilla volumeilla. Pieremistä en ainakaan omassani havainnut, tolexin kestävyyttäkään ei ole tullut paljoa testailtua. Soundissa ei ainakaan ole moittimista, leikkaa bändin seasta läpi kuten v30-elementeillä kuuluukin ja on sikahalpa. Nuo elementitkin taitaa maksaa enemmän kuin kaappi erikseen hommattuina...

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
palikkamies
13.07.2010 01:19:42

http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor_412_straight.htm ja kävisikös tuommoinen kaappi paremmin koska rahaa tässä nyt ei nuorella muusikon alulla liiaksi ole..

Juicy
13.07.2010 01:35:32

Olishan tuolla torillakin:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=433758
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=432952

Villinä korttina Bugeran nuppia (jonka näemmä saisi britanniasta miltei samaan hintaan uutena): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=431912

Millaista musiikkia veivaatte? Metallitouhuihin tuo Valvekingikin taipuu, viimeistään boostamalla, mutta noilla Bugeran 6260/6262/333-vehkeillä lähtee jo aika tiukat mättöjyrinät. Kestävyydestä voi olla montaa mieltä, mutta onhan uusissakin takuu.

Helppohan sitä on omia kamojaan suositella (Bugera 6262 + G412A Vintage). =)

palikkamies
13.07.2010 01:36:51

semmosta raskaan sorttista thrash metallia (:

Juicy
13.07.2010 01:42:10 (muokattu 13.07.2010 01:42:54)

Tosiaan, nyt kun nimenomaan keikkailuunkin haetaan nuppia, niin ei siitä takuustakaan paljoa iloa ole jos laite simahtaa kesken illan. Mulla on kyllä Bugera toiminut tähän asti moitteetta, ja yhdessä vaiheessa noissa Valvekingeissakin oli paljon kaikkia lastentauteja....

Taitaa olla suurimmat viat jo korjattu noissa molemmissa, mutta joku voisi nyt linkittää johonkin hyvään diiliin torilla? Nyt en keksi ihte parempaakaan.

PaavoMik
28.10.2010 23:32:32

Helvetin typerä kun olen vaikka olen näitä ohmijuttuja ny koko illan lukenu, ni voisko joku selittää oikein kädestä että miten nää ohmit toimii? Jos kaapissa on takana 4, 8 ja 16 ohmin reijät mihin piuhan voi kytkeä, lukeeko nupissa takana myös joku ohmimäärä, ja pitääkö tän ohmimäärän vastata kaapin omaa ( 8 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin jne.) vai onko täs joku jakolasku (4 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin tjv.)

Kiitos.

Estranged
28.10.2010 23:36:13

Rokkänroll: Helvetin typerä kun olen vaikka olen näitä ohmijuttuja ny koko illan lukenu, ni voisko joku selittää oikein kädestä että miten nää ohmit toimii? Jos kaapissa on takana 4, 8 ja 16 ohmin reijät mihin piuhan voi kytkeä, lukeeko nupissa takana myös joku ohmimäärä, ja pitääkö tän ohmimäärän vastata kaapin omaa ( 8 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin jne.) vai onko täs joku jakolasku (4 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin tjv.)

Kiitos.

Ei mitään laskuja. 8 ohmin kaappi siihen 8 ohmin reikään jne.

"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
PaavoMik
03.11.2010 20:00:18

noni, kiitos tästä

J Silver
03.11.2010 20:33:57

Rokkänroll: Helvetin typerä kun olen vaikka olen näitä ohmijuttuja ny koko illan lukenu, ni voisko joku selittää oikein kädestä että miten nää ohmit toimii? Jos kaapissa on takana 4, 8 ja 16 ohmin reijät mihin piuhan voi kytkeä, lukeeko nupissa takana myös joku ohmimäärä, ja pitääkö tän ohmimäärän vastata kaapin omaa ( 8 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin jne.) vai onko täs joku jakolasku (4 ohmin nuppi 8 ohmin kaappiin tjv.)

Kiitos.

Nupeissa saattaa olla jopa vielä takana kytkin mistä voit valita lähtevät ohmit. Kytkin kasin kohdalle, piuha kaappiin kasin plugiin, ja tadaa!!!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti