Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Unelmiesi kaula?
1 2 3 4 5 6 7
Sakmongkol
13.07.2010 19:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkki: Katsoin juutuupin tarjontaa ja huomasin saman mistä jussikin kertoi että hyvin harvoin kukaan soitti les paulilla esim. sooloa muilla kuin G-B-E kielillä kun oltiin nauhoilla 15 ja ylöspäin, jolloin aika iso äänialue jää tavallaan käyttämättä.
 
Eihän siinä mitään jää käyttämättä. Kättä voi liikuttaa kaulalla myös pituussuunnassa. Itsekään en tykkää soittaa punottuja kieliä kaulaliitoksen kohdalla (stratolla), joten olen oppinut liikuttamaan kättä pitkin kaulaa kun olen joutunut hakemaan haluamani äänet alemmilta nauhoilta. Itse olen kokenut tämän hyödylliseksikin. Ei tule soitettua niin paljoa samasta asemasta, etenkään kun soittaa korkeammalta.
 
Soundi taasen on hieman eri kun ottaa samat sävelet eri kohdilta kaulaa, että senkin mukaan voi joutua miettimään minkälaisen kaulan tarvitsee.
 
Antti1
13.07.2010 19:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Mutta eihän se ole "innovatiivista eikä uutta hakevaa".
 
Mun täytyy sen verran sanoa, että tuo Washburnin sovellus on kyllä hyvä. Siitä ei pääse mihinkään. Ei mua niinkään kiinnosta se erikoinen pulttiliitos, mutta tuo syvä soololovi auttaa eteenpäin kummasti. Mä pystyn soittamaan kitaraa ihan normaaliin tapaan vaikka ilman koko perhanan peukaloakin, mutta jos ja kun lapanen ei mahdu sinne ylimmille nauhoille rungon takia, niin siinä ei kaulaliitokset auta.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
jarkki
13.07.2010 19:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsä hauska yhteensattuma että juuri tänään hypistelin tuota washburnia:) On tarjouksessa 1295e. Kaulan liitoskohta oli kyllä aika "veikee" en ole aikaisemmin nähnyt moista. En paremmin vielä testannut mutta parin päivän päästä olis tarkoitus. Pikaisesti katsottuna kitara tuntui jotenkin pieneltä, aivan kuin skaala olis ollu jotain muuta kuin se reilu 25. Mut joo .... testiin menee ... oisko toi hinta ok ku väittivät ett ovh. ois peräti yli 2ke ?
 
Antti1
13.07.2010 19:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussin ja muiden bendausongelmaisten pitäis hommata se Washburnin kasarikeihäs, jossa on neckthru-kaula ja 36 nauhaa. Liitos tehty silleen, että kaula on yhtä ohut sinne 36. nauhan loppuun asti ja siitä vasta alkaa runko paksuuntumaan. Mallia en nyt tähän hätään muista, mutta joskus 2002-2003 sellaista testailin Lahden Keskusmusiikissa ja jäi mieleen aika veikeänä laitoksena. Värinä oli pirteä cracle black, jonka alta paljastui kaikenlaista sateenkaaren väreissä. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Antti1
13.07.2010 19:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkki: Sinänsä hauska yhteensattuma että juuri tänään hypistelin tuota washburnia:) On tarjouksessa 1295e. Kaulan liitoskohta oli kyllä aika "veikee" en ole aikaisemmin nähnyt moista. En paremmin vielä testannut mutta parin päivän päästä olis tarkoitus. Pikaisesti katsottuna kitara tuntui jotenkin pieneltä, aivan kuin skaala olis ollu jotain muuta kuin se reilu 25. Mut joo .... testiin menee ... oisko toi hinta ok ku väittivät ett ovh. ois peräti yli 2ke ?
 
Jos se on uusi ja tosiaan N4, niin se on todellakin hyvä hinta. Osta ihmeessä pois, käytettynä ei Suomesta saa kovin paljoa halvemmalla. N24 on varustettu samalla liitoksella, mutta on sitten paljon halvempi keppi ja siitä ei kannata tota rahaa maksaa.
 
Kyllä se on ihan täysikokoinen kitara. Runko on vain vähän pienempi syvän soololoven ja ton liitoksen vuoksi, se hämää.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
fox
13.07.2010 19:52:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mun täytyy sen verran sanoa, että tuo Washburnin sovellus on kyllä hyvä. Siitä ei pääse mihinkään. Ei mua niinkään kiinnosta se erikoinen pulttiliitos, mutta tuo syvä soololovi auttaa eteenpäin kummasti. Mä pystyn soittamaan kitaraa ihan normaaliin tapaan vaikka ilman koko perhanan peukaloakin, mutta jos ja kun lapanen ei mahdu sinne ylimmille nauhoille rungon takia, niin siinä ei kaulaliitokset auta.
 
Juu, enhän mä sitä ole väittäny etteikö se olis käypänen.. ;) Muuten tässä vaan omiani lätisen.. Kannattaa, jos sitä peukkua sielt yläsarven puolelta otelaudalle tarjoilee, tsekata PRS, Gibsonin ESsit, LP DC:t, Spiritit ym. (Ja Flying V toki, sekä Explorer), S.D.Curleella pääsnee peukun kanssa häärimään, jotkut Westonet ym.
 
Ei Sitten mielellään juuri noita mitään LP- eikä Telecaster- johdannaisia. Eikä ees kaikenmoisia Musareita.
Kimppatilaus-Wolfeissa on myös oikein peukku-ystävällisiä kitaroita.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jarkki
13.07.2010 20:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ... sorry että tulee offia aika paljon mutta pakko nyt käyttää tilaisuus hyväksi kun on jo aloitettu. Miten varmistan että kyseessä on aito N4 ? Lukeeko lavassa ?... rillit oli kotona tänään enkä nähnyt tekstiä :)) Kitaran laukku oli sellainen aika massiivinen vaalea .. melkein kuin transit case ... tallassa bill jotain ....ja kaulassa muistaakseni duncan. Kitara on uusi.
 
Antti1
13.07.2010 20:05:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkki: Hei ... sorry että tulee offia aika paljon mutta pakko nyt käyttää tilaisuus hyväksi kun on jo aloitettu. Miten varmistan että kyseessä on aito N4 ? Lukeeko lavassa ?... rillit oli kotona tänään enkä nähnyt tekstiä :)) Kitaran laukku oli sellainen aika massiivinen vaalea .. melkein kuin transit case ... tallassa bill jotain ....ja kaulassa muistaakseni duncan. Kitara on uusi.
 
Jos se on N4, niin siinä on aika perhanan näkyvä hologrammitarra. :) http://www.washburn.com/electrics/nuno/
 
Kaulassa Duncan '59, tallassa L-500 ja tallana aito floikka.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
jussi1976
13.07.2010 20:06:38 (muokattu 13.07.2010 20:25:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkki: Sinänsä hauska yhteensattuma että juuri tänään hypistelin tuota washburnia:) On tarjouksessa 1295e. Kaulan liitoskohta oli kyllä aika "veikee" en ole aikaisemmin nähnyt moista. En paremmin vielä testannut mutta parin päivän päästä olis tarkoitus. Pikaisesti katsottuna kitara tuntui jotenkin pieneltä, aivan kuin skaala olis ollu jotain muuta kuin se reilu 25. Mut joo .... testiin menee ... oisko toi hinta ok ku väittivät ett ovh. ois peräti yli 2ke ?
 
Muistaakseni uuden N4 Vintagen hinta on luokkaa 2.5k? Voin olla väärässä, mutta 1295;- on erittäin halpa hinta kitarasta. Osta ihmeessä, jos uusi on, vaikka käytetty, mutta uudenveroinen.
 
Skaala on 25.5. Kaula on ihan jees, mutta sitä voi parilla erivahvuisella hiekkapaperilla hieman pistää kuosiinsa, jolloin siitä saa ihan sellaisen kuin tykkää.
 
Ne mikit on hyvät siinä, SD 59` kaulassa ja BL 500L tallassa. Takamikki ei tosin ole alkup. Bill Lawrencen nykytuontoa, vaan sen entisen kumppanin, joka tuottaa tekeleitään jossain idässä... mikki on silti erittäin hyvä. Se on kokonaan muoviseen istukkaan upotettu, johto on punainen.
Omaperäinen, herkkä saundi on kitarassa. Erinomainen puhdas ja runko erottelee soinnin tosi tarkasti kanssa. Ei mössää edes 410 JVM:n OD2:lla vaikka huudattaa miten. Vaihdoin muutaman kerran takamikin ja testailin eri saundeja, ja siinä kävi tallassa mm. SD:n SH 14, joka taitaa nykyään olla nimimerkki Raken omistuksessa, ellei ole sitä myynyt... (eikun mähän en olekaan mikkejä kokeillut yhtään kappaletta, sori...)
Tällä hetkellä kaulassa on Tone Zone ja tallassa Nailbomb, mutta kohta tulee Jenkkilästä viimein spesiaalisetti, jossa 21-23k kaulassa ja tallassa 26-29k :o) millivoltit on luvattu kaulamikissä jonnekin 470- 500 ja tallamikin kohdalla 500-590:een. Pitäis irrota. Piti mikitkin suunnitella ihan omalla tavallaan kun saundia haettiin ja aikaa meni :o(
 
Body on tosiaan pienempi kuin normaalisti, mutta älä anna sen hämätä. N4 on erittäin hyvä tehdaskitara, ja työn jälki on varsin siistiä.
 
Mulla toi kitaran malli sun muut on painettu lavan taakse, ja kaulassa Washburnin logon yläpuolella lukee pienellä ja mustalla "Nuno Bettencourt signature model"
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
hevikukko
13.07.2010 20:23:43 (muokattu 13.07.2010 20:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

h.e.k.a :Toistaiseksi miellyttävin ja parhaiten käteen sopiva mitä vastaan on tullut on JP6:ssa:

skaala: 25.5"
radius: 15"
leveys:1 11/16" (satula), 2 1/4" (viimeinen nauha)
vaahterakaula, ruusupuuotelauta

Eniten pidän vaahterakaulan käsittelystä, eli tuossa on vain öljy/vahapinta, mikä miellyttää kovasti.

 
Kyllä!!
 
Ongelmana on se, että moni ei pääse kokeilemaan kyseistä kitaraa niiden ns. harvinaisuuden takia. Kaula on todellakin samettinen ja viimiseen asti hiottu, jotta ei vahingossakaan kämmen raavi nauhoja. Tuo vahattu kaulan takaosa on tosiaan lähes hikoilematon vaihtoehto. Liukas sulava ja mukava. 24 nauhalle pääsee iisisti. Ei Ibanez JPM:ssäkään ole huono kaula, mutta JP6 Music Man on samettisin. JPM on enemmän nihkeä, mutta unelma kaula myös. ;D JP6 vie potin kaulan suhteen! Sopivan ohut ja leveä ja kaunis myös ulkoisesti.
 
Terry Pantheras
13.07.2010 22:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Skaala on 25.5. Kaula on ihan jees, mutta sitä voi parilla erivahvuisella hiekkapaperilla hieman pistää kuosiinsa, jolloin siitä saa ihan sellaisen kuin tykkää.
 
Jos jotain en lähtisi tuommoiselle kitaralle tekemään, niin ainakin yksi sellainen mieleen tuleva asia olisi kaulan hionta uuteen profiiliin.
 
MASTEROID ~~ stonerdoomin westlife ~~
kimurantti1
13.07.2010 22:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Jos jotain en lähtisi tuommoiselle kitaralle tekemään, niin ainakin yksi sellainen mieleen tuleva asia olisi kaulan hionta uuteen profiiliin.
 
Joop, aikalailla arvoton kitara moisen projektin jälkeen, jos sitä meinaa myydä eteenpäin.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
MadMatt
13.07.2010 22:21:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unelmiesi kaula
 
Kauniin naisen siro ja pitkähkö kaula. Skaalat näissä tietysti vaihtelee jonkin verran mutta mielummin vaaleaa kuin ebonya
 
SBA
jussi1976
13.07.2010 23:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kuin kiinnostaisi jälleenmyyntiarvo. Nää on tehty soitettaviksi. :o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
kiriminni
13.07.2010 23:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ihan kuin kiinnostaisi jälleenmyyntiarvo. Nää on tehty soitettaviksi. :o)
Sitten kiinnostaa,kun soittohommat on mennyt persiilleen ja pitäis kamat myydä.
 
kimurantti1
14.07.2010 00:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ihan kuin kiinnostaisi jälleenmyyntiarvo. Nää on tehty soitettaviksi. :o)
 
Säkö et ole myynyt ikinä yhtäkään kitaraa? ;-D
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
TvA
14.07.2010 01:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Kauniin naisen siro ja pitkähkö kaula. Skaalat näissä tietysti vaihtelee jonkin verran mutta mielummin vaaleaa kuin ebonya
 
Sama tuli itselle mieleen kun näin otsikon ;D
 
jussi1976: Ihan kuin kiinnostaisi jälleenmyyntiarvo
 
Jep, jätän omien skittojeni jälleenmyyntiarvosta itkemisen perikunnalleni...
 
Aiheesta, skitan kaulaprofiililla ei ole itselle ollut väliä, kun on aikojen saatossa tottunut soittamaan erilaisilla luutuilla.
 
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta
jniska
14.07.2010 07:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
Skaala on 25.5. Kaula on ihan jees, mutta sitä voi parilla erivahvuisella hiekkapaperilla hieman pistää kuosiinsa, jolloin siitä saa ihan sellaisen kuin tykkää.
 
Ne mikit on hyvät siinä, SD 59` kaulassa ja BL 500L tallassa. Takamikki ei tosin ole alkup. Bill Lawrencen nykytuontoa, vaan sen entisen kumppanin, joka tuottaa tekeleitään jossain idässä... mikki on silti erittäin hyvä. Se on kokonaan muoviseen istukkaan upotettu, johto on punainen.
Omaperäinen, herkkä saundi on kitarassa. Erinomainen puhdas ja runko erottelee soinnin tosi tarkasti kanssa. Ei mössää edes 410 JVM:n OD2:lla vaikka huudattaa miten. Vaihdoin muutaman kerran takamikin ja testailin eri saundeja, ja siinä kävi tallassa mm. SD:n SH 14, joka taitaa nykyään olla nimimerkki Raken omistuksessa, ellei ole sitä myynyt... (eikun mähän en olekaan mikkejä kokeillut yhtään kappaletta, sori...)
Tällä hetkellä kaulassa on Tone Zone ja tallassa Nailbomb, mutta kohta tulee Jenkkilästä viimein spesiaalisetti, jossa 21-23k kaulassa ja tallassa 26-29k :o) millivoltit on luvattu kaulamikissä jonnekin 470- 500 ja tallamikin kohdalla 500-590:een. Pitäis irrota. Piti mikitkin suunnitella ihan omalla tavallaan kun saundia haettiin ja aikaa meni :o(
 
Body on tosiaan pienempi kuin normaalisti, mutta älä anna sen hämätä. N4 on erittäin hyvä tehdaskitara, ja työn jälki on varsin siistiä.
 
Mulla toi kitaran malli sun muut on painettu lavan taakse, ja kaulassa Washburnin logon yläpuolella lukee pienellä ja mustalla "Nuno Bettencourt signature model"

 
Pistäs kuvaa hionnastasi, kiinnostaa kovasti.
Ai sulla on jo signature-mikit. Jussi-special
 
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
14.07.2010 10:31:04 (muokattu 14.07.2010 10:34:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se näytä yhtään sen kummemmalta kuin mikään muukaan tavallinen kaula. Ero ja vaihtuma alkup. kaulasta ja itse kiertyvässä V-profiilissa on luokkaa n. 1-1.3mm. Mutta ero soittotuntumassa onkin todella merkittävä.
 
Kimurantti1-hyvä: Ilman muuta olen, mutta kun tää kyseinen kappale sopi muuten niin hyvin aihioksi :o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Goljatt
14.07.2010 17:48:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kommentoida tähän väliin, että ketjun alussa monet olivat sitä mieltä että tällä topicilla ei tule olemaan kovinkaan pitkää tulevaisuutta ja nytkin täällä on jopa keskusteltu pizzatäytteistä ja kitaran kaulojen mieltymyksistä. Vastauksiakin näyttäisi olevan yli 100, joten ikävä kyllä olen saanut keskustelua aikaiseksi, vaikka monet eivät uskoneet siihen, haha. Seuraavaksi kehitän itselleni Jumala-kompleksin.
 
Asia on vähän kuin hyvässä kirjassa tai musiikissa: Pitää olla hyvä konsepti.
 
Oh, suits you sir!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «