Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kaappi?
1 2 3
Volle
15.08.2010 12:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perjantain keikalla oli taas behrinkeri kaappina. Aika alapäävoittonen se tosiaan on ja kumisee v-mäisesti, vaikka bass-namiska oli käännettynä nollille. Toki osa kuminasta saattoi johtua myös tilasta ja siitä, että kaappi oli suoraan lattialla, koska en muista aiemmilla kerroilla kiinnittäneeni huomiota noin pahaan kuminaan. Eilisen keikalla oli joku Laney, ilmeisesti tf700 nupin pariksi tarkoitettu puolihalpis. Ei ollu kovin hyvä sekään, mutta parempi ku B.
 
Vaikka en kumpaakaan itelle ostaisi, kyllä noilla keikkoja soittelee. Toinen vaihtoehto olis raijata omaa kaappia mukana, mikä ei henkilöautolla kulkiessa ole oikein mahdollista.
 
Antti1
15.08.2010 12:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Perjantain keikalla oli taas behrinkeri kaappina...
 
Mulla on nyt henkilökohtaista kokemusta jo kolmesta B:stä kaappina, joskaan en oo yhtä enempää itse omistanut. Kuitenkin taitetut S, H ja suora malli on kokeiltu läpi. Soundi on jokaisessa kohtuullisen samanlainen: tumma, ohuehko keskiäänistä ja yläpäässä jotain hiukan hassua sihahdusta. Botne ei pysy kovinkaan tiukkana ja erottelevuus on heikko poikkeuksetta. Perussoundi on ihan ok ja epäilen ko. pöntön parantuvan huomattavasti erilaisilla elementeillä. Kannattaako tuollaiseen sit taas panostaa yhtään enempää, kun Jensenien jälleenmyyntiarvokin on kovin huono...
 
Jos pitäis tästä kinastelusta valita Behringer, Benton tai Framus, niin valinta osuis Harley Bentonin 4x12" Vintageen. Jos se ei käy, niin sama 2x12" tai sitten Framuksen 2x12". Molemmat on tuntuneet jokatapauksessa miellyttävämmiltä nupilla kuin nupilla, kuin mikään noista kolmesta Behringeristä.
 
Age quod ages.
Icy-Sun
15.08.2010 13:11:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on marsu torilla.
 
Beyond here lies nothing...
dimmu!!
24.08.2010 10:23:06 (muokattu 24.08.2010 10:52:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarttis hommata Peaveyn 6505+ kaveriksi joku 4x12 kaappi, kun jotenkin olen kyllästynyt tuohon nykyiseen Framuksen 2x12. En oikein tiedä mikä siinä on, mutta tuntuu, että se on jotenkin liian kuivan kuuloinen ja alapää ei jytise oikealla lailla.
Äänen kirkkaus ja selkeys on ihan ok, mutta jotenkin ei vaan enää iske ja kaipaa isompaa märempää soundia.
Kaverin Behringerin 4x12 halppiskaappikin kuulostaa mielestäni hiljaisella melkein paremmalta, joskin taas ei taas ylämiddleosastolta joka on aika pönttömäinen behkussa.
 
Käyetettynä olisi tarkoitus ostaa budjetin ollessa 350-500€.
Kuinkahan nuo oman kaapin isoveljet toimisivat Framus Dragon tai Cobra?
Dragoni on samoilla elementeillä joten kuvittelen se olevan lähes samanlainen kuin tuo oma 2x12 "dragon" joten tuo cobra kiinnostaisi enemmän, mutta greenbäkeistä mulla ei ole kokemusta miten ne toimii alavirejuntassa sekä normihevanderissa.
 
Toki muitakin ehotuksia otan vastaan jos jollakin on oikeasti verrokkia ettei vain kuulopuheita.
 
Vai kannattaako esim koittaa vaihtaa elementtejä tähä Framukseen josko sillä saisi miellyttävää vaikutusta asian hyväksi?
 
jussimus
24.08.2010 11:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Mulla on marsu torilla.
 
Mulla on Marsu himassa.
 
SPolis
24.08.2010 12:04:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 2x12 Dragon, bändikaverilla 4x12 Dragon.
Tein pientä saundivertailua stereopäätteelläni. Kyllähän se 4x12 kuulosti (luonnollisesti) isommalta ja tasapainoisemmalta mun korvaan.
 
Mä oon menny likaa lattian...
dimmu!!
24.08.2010 12:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SPolis: Mulla on 2x12 Dragon, bändikaverilla 4x12 Dragon.
Tein pientä saundivertailua stereopäätteelläni. Kyllähän se 4x12 kuulosti (luonnollisesti) isommalta ja tasapainoisemmalta mun korvaan.

 
Onko ero huomattavissa vain kovaa soittaessa vai jo olohuonevolumellakin?
Onko ero sitten niin paljoen erilaisempi että kannattaa satsata se 300€ sen takia vai kokeillakko muuta kuin dragonia jossa voisi luonne muuttua enemmän?
 
SPolis
24.08.2010 13:08:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dimmu!!: Onko ero huomattavissa vain kovaa soittaessa vai jo olohuonevolumellakin?
Onko ero sitten niin paljoen erilaisempi että kannattaa satsata se 300€ sen takia vai kokeillakko muuta kuin dragonia jossa voisi luonne muuttua enemmän?

 
Kyllä 4x12 kuulostaa erilaiselta kuin 2x12, oli sitten olohuonevoluumeilla tai nupit kaakossa.
 
No joka tapauksessa 6505:n seuralaiseks sopisi varmaankin paremmin 4x12, sen verran järeä peli se on. Bändikaverilla on nimenomaan 6505 ton Dragonin kanssa, ja hyvin toimii. 2x12 kanssa en oo koittanut.
 
Mä oon menny likaa lattian...
Mandarax
24.08.2010 18:37:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dimmu!!: Tarttis hommata Peaveyn 6505+ kaveriksi joku 4x12 kaappi, kun jotenkin olen kyllästynyt tuohon nykyiseen Framuksen 2x12.
 
Käyetettynä olisi tarkoitus ostaa budjetin ollessa 350-500€.

 
Tuohon budjettiin saisi käytettynä sen Piivin oman 5150/6505 -kaapin. Se on ihan kelpo pari tuolle nupille.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «