Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta kitaraa opintolainalla. LAATUA
1 2 3 4 5 6 7
Tommittaja
01.07.2010 19:51:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ensi vuonna kun pystyn ottamaan opintolainaa, aattelin ostaa uuden kitaran, tällä kertaa oikeasti laadukkaan. budjetti on ainakin 1000-2000€
älkääkä alkako pliis selittämään ettei kannata ottaa lainaa yms.
siis ehdotelkaa jotain hyviä kitaroita. ainoat specsit on että 24 nauhaa ja mieluiten floikka. ei oo pakko toi floikka mutta mieluiten.

kattelin tätä aikasemmin: http://www.thomann.de/fi/ibanez_js2400_wh.htm
kun Joe Satriani on ihan ykkönen mun artisteissa, niin aattelin että oiskohan toi hyvä? (tietenkin se on, kun maksaakin 1900€, mutta hintalaatusuhde.)

http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
ReBeat
01.07.2010 20:00:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käydä kokeilemassa ainakin tota JS-kaulaa että tykkääkö siitä. Vaikka sitten jostain JS1000 tai JS1200 mallista, jos ei kaupasta löydy tota 24-nauhaista. Kaula on aika oleellinen osa kitaran tuntumaa. Eihän tossa mitään vikaa ole. Vitun hyvä ergonomia ja varmasti rock-potentiaalinen soundi.

jniska
01.07.2010 20:02:42 (muokattu 01.07.2010 20:05:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun levytukkuun kokeilemaan Ibanezeja, halvemmallakin saa sieltä kuin T-kaupasta.
Tuo on ainoa JS, jossa on 24 nauhaa, mutta jos 22 nauhaa mitenkään piisaa niin JS 1200: sia saa sopuhintaa käytettynä.
Mä voisin luopua tuosta omasta JS 900:sesta sopuhinnalla. Tosin se alkaa olla jo keräilykappale, kun noita ei ole valmistettu aikoihin.

Edit:
JS.n kaula on aika erilainen verrattuna muihin Ibanez-kauloihin. Se on todella lähellä Fenderin strato-kaulaa. Huomattavasti pienempi radius ja kapeampikin se on kuin mikään wizard-kauloista. Timmons-mallissa on lähelle sama kaula, mutta ehkä snadisti vielä kapeampi.

Laiha Lissu oli paras.
Tommittaja
01.07.2010 20:11:05

mulla on nyt tällanen aika halpaa Jacksonin sarjaa oleva JS30 warriori, niin siinäkin on todella ohut kaula, ja mun mielestä ohuella kaulalla on paljon hauskempi soittaa. on muuten toi musiikkiliike.fi todella kallis o_O maksoi 1850€ pelkkä JS1000 :D

TTV
01.07.2010 20:29:17

Tommittaja: ensi vuonna kun pystyn ottamaan opintolainaa, aattelin ostaa uuden kitaran, tällä kertaa oikeasti laadukkaan. budjetti on ainakin 1000-2000€
älkääkä alkako pliis selittämään ettei kannata ottaa lainaa yms.
siis ehdotelkaa jotain hyviä kitaroita. ainoat specsit on että 24 nauhaa ja mieluiten floikka. ei oo pakko toi floikka mutta mieluiten.

kattelin tätä aikasemmin: http://www.thomann.de/fi/ibanez_js2400_wh.htm
kun Joe Satriani on ihan ykkönen mun artisteissa, niin aattelin että oiskohan toi hyvä? (tietenkin se on, kun maksaakin 1900€, mutta hintalaatusuhde.)

OFF Topic (ja silti siihen liittyen):
Jos otat opintolainan, niin sijoita se opiskeluun. Jos ostat kitaran, niin se vie opiskeluaikaa -> valmistuminen ja lainan takaisinmaksu viivästyvät. Opiskelijan budjettiin sopii halvempikin kitara, sitten voi kartuttaa kamastoa kun koulut on ohi.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Tommittaja
01.07.2010 20:32:45

se ei vie opiskeluaikaa yhtään enempää kun mulla on jo kitara. :P soitan sitä kuitenkin ja sitäpaitsi, sanoin että älkää moralisoiko :D ja myös, ehdottakaa kitaroita, jotka ovat vaikka samassa hintaluokassa parempia. tai halvempiakin saa olla, kunhan on laadukkaita.

Ziggy Bubba
01.07.2010 20:38:55 (muokattu 01.07.2010 20:40:12)

Tossa hintaluokassa laatua alkaa jo väkisinkin olemaan varsin kovaa, eli itämaista bulkkirautaa sun muuta ei löydy. Ton takia hyvyys on mitä suurimmassa määrin subjektiivinen juttu. Eli ei auta kuin ite kahlata ne kiinnostavat kapulat läpi. Signatureissa tuppaa olemaan hilppasen enemmän hintaa kuin muissa malleissa, kannattaa ottaa huomioon.

Oli miten oli, ite en opiskeluaikana ostaisi noin tyyristä kapulaa - ellei sitten ole tuhdit tulot muualta. Sulla kai sitten on.

E: vaikka tonnilla voi saada kitaran loppuelämäksi, kunhan kattelee kitaroita eikä kuvastoja... Näin siis varsinkin käytettynä.

Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
defunct
01.07.2010 20:42:27 (muokattu 01.07.2010 20:47:46)

En rupee jeesustelee "älä ota lainaa!" koska kyllä sitä lainaa melko pakko on ottaa ellei ole vankkaa tuloa sivutoimesta. Mutta. Eikös opintolainan edelleen saa pelkästään osissa per 1-2kk? Ainakin vielä 6 vuotta sitten oli täysin turha mankua edes tonnia kouraan samantien opintolainojen osilta.

Edit. Hölpömpöö, kyllähän sitä saa näemmä isommanki satsin kahteen osaan jaettuna. http://www.kela.fi/in/internet/suom … nsf/NET/150801132049IL?openDocument

"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
ReBeat
01.07.2010 20:44:37

Tommittaja: se ei vie opiskeluaikaa yhtään enempää kun mulla on jo kitara. :P soitan sitä kuitenkin ja sitäpaitsi, sanoin että älkää moralisoiko :D ja myös, ehdottakaa kitaroita, jotka ovat vaikka samassa hintaluokassa parempia. tai halvempiakin saa olla, kunhan on laadukkaita.

Tossa hintaluokassa kyllä kitara kuin kitara alkaa olemaan jo erittäin laadukas, ellei nyt kohdalle satu joku ihan sekunda. Alkaa olemaan vahvasti enää ihan sun omista mieltymyksistä kiinni, että mikä on parempi tai huonompi.

Toi JS poikkeaa kuitenkin tuntumaltaan aika paljon keskiverto hevikeihäästä, mutta mikä sulle olisi sitten parempi. Mahonkirunko ja neck-thru? Vai leppäbody ja kokovaahterakaula isommilla nauhoilla...

Little Savage
01.07.2010 20:57:54

Eikös opintolainan edelleen saa pelkästään osissa per 1-2kk? Ainakin vielä 6 vuotta sitten oli täysin turha mankua edes tonnia kouraan samantien opintolainojen osilta.

Mutta eikö kitaroitakin voi maksaa osamaksulla nykyään .

Mulla on kaksi ammattikoulututkintoa takana en yhtään penniä ole lainaa ottanu. Se on sitä kun ei tarvitse ostella mitään ylellisyys tuotteita.

ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Grugi
01.07.2010 21:02:52

Eikös tohon 2000€ pintaan saa jo teetettyä sellasen kun haluaa.

SDMF
RamoQ
01.07.2010 21:07:21

Little Savage: Se on sitä kun ei tarvitse ostella mitään ylellisyys tuotteita.

Juu luultavasti itsekkin ostaisin pari kitaraa ja uuden vahvarin tolla rahalla...
(Sori Offtopic)

"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
h.e.k.a
01.07.2010 21:49:46 (muokattu 01.07.2010 21:52:37)

Ernie Ball Music Man JP6 Petrucci lähti viime vuonna kympin vajaa kahteen tonniin, ja tuohon olen kyllä ollut tyytyväinen. Ainoa haitta oli muutaman kuukauden toimitusaika, mutta tehtaalta antoivat kyllä (kysyttäessä) hyvin väliaikatietoja tuotantovaiheista. Tuolla hinnalla sai matching headstockin ja piezon, ja kampi pitää hemmetin hyvin vireen ilman lukkoja.

http://www.music-man.com/instruments/guitars/john-petrucci.html

E: linkki lisätty

"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Krice
01.07.2010 21:53:19

Tommittaja: Joe Satriani on ihan ykkönen mun artisteissa, niin aattelin että oiskohan toi hyvä? (tietenkin se on, kun maksaakin 1900€, mutta hintalaatusuhde.)

Artistimallit on yleensä ylihintaisia eli nimilisää löytyy, kuten tässäkin tapauksessa. Mutta jos haussa on kalliimpi kitara niin miksi ei.

ballfish
01.07.2010 21:54:18

Krice: Artistimallit on yleensä ylihintaisia eli nimilisää löytyy, kuten tässäkin tapauksessa. Mutta jos haussa on kalliimpi kitara niin miksi ei.

Varmaan kyllä varsin monipuolinen vehjes tuo JS. Se on kyllä niin ergonominen puikula ettei meinaa sylissä pysyä hoho. Liukas ku mikä.

"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Tommittaja
01.07.2010 22:22:01 (muokattu 01.07.2010 22:25:25)

onkos tuossa siis jotenkin uskomattoman ohut kaula? :D aattelin että ehkä ostan HIEMAN halvemman, siis 1000€-1500€, ehkä.. en halua olla pahoissa veloissa ainakaan, mutta ihan sama, kunhan on body samanmallinen about, ettei mitään mauttomia BC.Richejä.

ehdotelkaas, on mulla kyllä vielä noin 9 kuukautta aikaa ennen kuin saan opintolainaa edes :D sehän on kun täyttää 17, eikös? juu, mieluummin otan halvemman yhtä laadukkaan.

specsejä siis: 24 nauhaa, floikka (ei lisenssi), ohut kaula ja tietenkin sellanen sopiva actioni (no voi sen ittekin säätää -.-), yleensä käytän mun kitarassa siis super slinkyjä.

Edit: siis rokkiin ja metalliin soveltuva kitara, jolla voi sitten soitella tuollaista instrumentaalimusiikkia :D

Tande
01.07.2010 22:40:47

Tommittaja:

ehdotelkaas, on mulla kyllä vielä noin 9 kuukautta aikaa ennen kuin saan opintolainaa edes :D sehän on kun täyttää 17, eikös? juu, mieluummin otan halvemman yhtä laadukkaan.

Nyt haluaisin kysyä joltain paremmin tietävältä opintolainasta. Olen elänyt käsityksessä, että opintolainaa hakiessa on osoitettava, että lainan käyttää nimenomaan opiskelun tuottamiin kustannuksiin? En usko, että siihen tarkoitukseen juuri kukaan vielä 17-vuotiaana lainaa tarvitse, mikäli asuu vanhempien luona ja käy lukiota tai amista. (nimimerkillä vanhempien luona asuva 17-vuotias lukiolainen)

.Onkohan laina kuitenkaan kannaltasi järkevin vaihtoehto. Mikäli ei ole vakituisia tuloja, voi kahden tuhannen euron lainan maksaminen olla vähintään haastavaa.

Vaikka olenkin oikeutettu opintolainaan, en edes harkitse GAS'in tyydyttämistä sillä. Kesätienisteillä ja säästöillä mennään

Anteeksi.
0101986
01.07.2010 22:45:57

Itse olen muinoin ostanut pari laatukitaraa opintolainoilla ja sanoisin että kyllä sen lainan voisi huomattavasti paskemminkin käyttää.

TTV
01.07.2010 22:58:54 (muokattu 01.07.2010 23:01:11)

0101986: Itse olen muinoin ostanut pari laatukitaraa opintolainoilla ja sanoisin että kyllä sen lainan voisi huomattavasti paskemminkin käyttää.

Minä taas rahoitin lainalla opinnot. Lainat on maksettu ajat sitten takaisin ja nyt rahat saa laittaa vaikka kitarakamoihin. Toki voi sillä lainalla kitarankin ostaa, jos se soittaminen tuo vaikka rahaa taloon.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
defunct
01.07.2010 23:07:38

Little Savage: Mutta eikö kitaroitakin voi maksaa osamaksulla nykyään .
Toki, "osamaksulla" se laina takasin maksetaan. Osamaksullahan ne talotkin ostellaan.

Toki sen lainan voisi paremminkin käyttää, taitaa suurin osa edelleen ryypätä sen.

Tarkempaa tietoa kenelle opintolaina myönnetään
http://www.kela.fi/in/internet/suom … nsf/NET/140708100935HO?OpenDocument

Paljonko olet oikeutettu saamaan per kuukausi
http://www.kela.fi/in/internet/suom … nsf/NET/150708103437HO?OpenDocument

Siitä sitten pohtimaan mihin rahkeet oikeasti riittävät. Ei todellakaan millään pahalla, mutta ehkä kannattaisi jättää ne parin tontun kitarat myöhemmälle.

"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti