Muusikoiden.net
09.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua
1
Suippo2
01.07.2010 12:57:08 (muokattu 01.07.2010 12:57:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin uuden kitaran (B.C Rich Jr V IT) , se on string-thru malli ja siinä on kielet TODELLA korkealla ja talla on säädetty mahdollisimman alas mutta siinä ei ollut mitään vaikutusta.. eli voisko joku neuvoa miten saan kielet alemmas/lähemmäs otelautaa?

McNulty
01.07.2010 13:05:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan kaula suora ja yläsatula viimeistelty oikeaoppisesti kielisetille sopivaksi?
Jos talla on jo niin alhaalla kuin voi, niin eihän sille kauheasti ole silloin tehtävissä. Reklamoi asiasta liikkeeseen josta kitaran ostit. Jollei ko. vikaa pystytä korjaamaan, niin uusi vastaava tuote tilalle.

end of this disease-ridden world
fox
01.07.2010 13:06:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suippo2: ostin uuden kitaran (B.C Rich Jr V IT) , se on string-thru malli ja siinä on kielet TODELLA korkealla ja talla on säädetty mahdollisimman alas mutta siinä ei ollut mitään vaikutusta.. eli voisko joku neuvoa miten saan kielet alemmas/lähemmäs otelautaa?

Jos se on uusi, niin kaikkein helpoimmalla pääset, ku viet sen sinne liikkeeseen ja sanot: "Ei tää nyt oikein toimi, säätäkää!" ja sitte katselet vieressä, että kuinkas se oikein tapahtuu. Noin vastasen varalle.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
oamkbonor
01.07.2010 13:06:46

Kaularautaa säätämällä. Suosittelen kitaran käyttämistä ammattilaisella säädettävänä, tulee sitten kerralla kuntoon.

Numb
01.07.2010 13:08:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kielet ovat tallan päästä ylhäällä, ja talla on niin alhaalla kuin se menee, niin melko vähän siinä on tehtävissä. Jos ei kaula sitten ole isosti notkolla, jolloin kaularautaa kiristämällä notko oikenee ja kielet tulevat alemmas myös tallan päässä.

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Suippo2
01.07.2010 14:11:46

Tilasin kitarani Thomannilta asu itse Oulussa. mun mielest tos kitaras ei ole mitään muuta vikaa ku et nuo kielet on vaan nii korkealla.. onko sellasia matalempia talloja jota vois vaihtaa tuohon tilalle?

Rämppy
01.07.2010 14:35:19

Käy vain ekaksi näyttämässä kepukkaa jollekin kitaransäätäjälle. Todennäköisesti tarvitsee vain kaularaudan kiristystä. Ei maksa paljoa. Toi homma kannattaa opetella jatkossa tekemään itse.

En sitten malttanut olla sanomatta.
Suippo2
01.07.2010 16:10:50

Rämppy: Käy vain ekaksi näyttämässä kepukkaa jollekin kitaransäätäjälle. Todennäköisesti tarvitsee vain kaularaudan kiristystä. Ei maksa paljoa. Toi homma kannattaa opetella jatkossa tekemään itse.

Kiitos tästä tiedosta sillä sain itse säädettyä kielet paljon alemmas (Y) kiitos.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti