Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mallintava vahvistin isille
1 2
hallu
25.06.2010 19:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Mulla on nykyisellään tuo fender bluesdeville 410 putkari ja meininki olisi laittaa mallintava styrkkari, että pystyisi soittamaan oikein tosissaan. Pähkäilin pitkään pikkuruisen putkikombon ja mallintavan välillä ja nyt olen taipumassa mallintavaan, sen helppokäyttöisyyden, huoltovapauden ja monipuolisuuden vuoksi, vaikka saundeissa mahdollisesti vähän häviäisikin. Mulla on kokemusta mallintavan saundimaailmasta tuon Line6 loopperin osalta ja tuumasin, että yksivaihtoehto olisi tökätä vaan joku pikkuinen trankku sen perään, mutta ehkä kokonainen mallintava vahvistin laajentaisi käyttötapoja enemmän.

Tuon fenderin saatan myydä tai pitää itse en ole vielä päättänyt, mutta niin älyttömän hyvä kun se onkin, niin kotona se on turhan raakaa leikata siltä munat pois kun ei sitä pysty yhtään avaamaan.

Olen tällä hetkellä katellut thomannilta Roland microcube RS (tjsp. se jossa on neljä pikkuruista ämyriä ja rumpukone) tai sitten roland microcube street (se jossa on kaksi hägäriä ja mahdollisuus kytkeä mikki toiseen linjaan). Noi pikkurolandit kiinnostaa siksi että niissä on kuulemma hyvä saundi ja mahdollisuus soittaa pattereilla ja lisäksi ovat kevyitä roudata ja toiminevat pienillä volumeilla hyvin. Olen ymmärtänyt, että Rolandit edustavat mallintavien aatelia (foorumikirjoittelun perusteella) ja ovat lisäksi näemmä varsin maltillisesti hinnoiteltuja. Kertokaapa mietteitänne aiheesta ja ehdotelkaa ja kommentoikaa jos jotain tulee mieleen ja ennenkaikkea korjatkaa jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

sepisti
25.06.2010 22:51:50 (muokattu 25.06.2010 22:52:16)

Sanon heti alkuun, että ei kannata myydä devilleä pois, koska sua harmittaa sitten puolen vuoden päästä, kun olet kyllästynyt markan mallinnusleluihin.

Rolandit eivät ole mitenkään mallinnuksen aatelia. Olet ymmärtänyt väärin. Ne on ihan ookoo värkkejä, mutta ei mitenkään huippuja missään. Voxin DA-5:sta saa parempaa soundia, kun mikrokubesta. Sun profiilista saa kuitenkin sen kuvan, että et ole pelkästään yybermetallia soittava teini:) Eli jos yhtään perinnehenkisempää soittoa haluat harrastaa, Voxi on parempi vaihtoehto.

Icy-Sun
26.06.2010 03:03:38 (muokattu 26.06.2010 03:03:51)

Nyt kuulostaa kyllä jo aika hurjalta. Vaihda vaan styrkkaris mun microcubeen ;)

Beyond here lies nothing...
Zeeboo
26.06.2010 07:36:06

Komppaan sepistiä: suotta hankit mielipahaa DeVilleä myymällä...
Tsekkaa torilta Tech21:n 10 tai 30 wattisia. Nämähän ovat musaopistojen vakiokalustoa, ja monen muunkin kuin vain minun mielestä pesevät cubet ja line6:t tullen menen.

"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
joomake
26.06.2010 10:10:10

Tai sitten ostat line6 spider valven, joka on putkari ja mallintava samassa paketissa?

duc
26.06.2010 10:32:54

joomake: Tai sitten ostat line6 spider valven, joka on putkari ja mallintava samassa paketissa?

Siihen onkin yhdistetty kummankin huonot puolet varsin onnistuneesti.
Grugi
26.06.2010 11:31:41

Onkohan täysin pois suljettu ajatus että hommaisit tuon Fenderin kaveriksi vaikka TC nova systemin tai vastaavan multikikottimen. Siinä sitä mallintavaa piisaa vaikka muille jakaa eikä tarvitse luopua hyvästä vahvistimesta.

SDMF
kiriminni
26.06.2010 11:40:16

Mihinkäs se Fender mieheltä on unohtunut Fender G-Decit?
Siitä löytyy kaikki parhaat fendersoundit jos niihin on mieltynyt.
Saa vielä hyvät komppitaustat treenamiseen.

jii.haanpaa
26.06.2010 13:50:51

Jos mikrokuutiot eivät herätä intohimoja, niin kannattaa tsekata avoimin mielin myös: http://www.ikmultimedia.com/Main.html?guitarbasssoftware/index.php

Jamz
26.06.2010 14:21:08

Hyvä vaihtoehto on myös Fender Super Champ XD.

Raja se on raittiudellakin.
Ukko
26.06.2010 16:22:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Rolandit eivät ole mitenkään mallinnuksen aatelia. Olet ymmärtänyt väärin. Ne on ihan ookoo värkkejä, mutta ei mitenkään huippuja missään. Voxin DA-5:sta saa parempaa soundia, kun mikrokubesta. .

Fender Super Champ XD ja se on siinä.

COVS jäsen nro 6
Jasoniitti
27.06.2010 07:51:05

Ukko: Fender Super Champ XD ja se on siinä.

Aivan samaa olin jo valmiina vastamaan, mutta tällä oltiin keretty jo.

"16 different amp voices, 16 DSP effects"

http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm

Ziggy Bubba
27.06.2010 08:59:29 (muokattu 27.06.2010 09:36:23)

Ukko: Fender Super Champ XD ja se on siinä.

Onks toi malli oikeesti XD? nimittäin XD on ihan juttunsa, näin nettimaailmassa (XD)

E: Tosi monet putkivaffarit toimii pirun hyvin myös himassa. Ite asiassa iso osa noista pienitehoisista sen tekee. Jos halvalla haluaa päästä, niin vaikka se Voxin DA5 toistaa soundia varsin asiallisesti... Micro Cube on oikeesti paskempi, vaikka ois miten suosittu :P

Hyvä putkari tuottaa hyvän soundin, vaikka se särö ei noista Fendereistä ja vastaavista hiljaa lähde. Orangella ja Hughes & Kettnerillä on ainakin putkivahvareita, jotka toimii myös hiljasella himassa tosi komeesti. Jos haluu pelata varman päälle, niin Tech 21:n laitteet on tosi helppo valinta.

Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
joku muu sikko
27.06.2010 13:05:07 (muokattu 27.06.2010 13:55:45)

Mitäpä jos hankkisit fenderin kylkeen Digitech GSP 1101:n. Se kytkeytyy Fenderiin sillä tavalla että voit halutessasi vaihdella vapaasti Digitech mallinnosten ja Fenderin oman soundin välillä jolloin voit ottaa käyttöön myös Digitechin efektejä.
Sitten kun mallintava-vaihe menee ohi (kestää usein muutaman kuukauden) ja ne muoviset soundit alkaa kyrsiä niin pääsee näppärästi takaisin vanhaan. :)

Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
oksatboys
27.06.2010 18:38:03

Jos ongelma oli ettei pysty avaamaan päätettä tarpeeksi, niin miten olisi joku keinokuorma?

trih
27.06.2010 21:39:17

Helppo ja halpa tapa tehdä kotisoittelu mielenkiintoisen soundiseksi on ostaa kaksi eri mallintavaa pikkucomboa ja soittaa niitä "stereona". Joku halpa tuplaulostulopedaali ja siitä vaikkapa spider ja cube ja avot elävämpi soundi pikkuvolalla pikkuhinnalla.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
lefa79
27.06.2010 22:07:53 (muokattu 27.06.2010 22:09:38)

Mites se Peavey Vypyr? Itsellä ei siitä kokemuksia, mutta eikös tälläkin palstalla ole ollut siitä ihan positiivisia kokemuksia. 15W pömpelikään ei paljon lompakkoa rasita: http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_15.htm

Mulla jäänyt semmoinen fiilis, että porukka olisi pitänyt Vypyriä parempana kuin Micro Cube. Noh, kuulopuheita ja ehkäpä vielä väärin muistettuja sellaisia. Ehkä kumminkin tutustumisen arvoinen laitos. Tiedä häntä...

Spike
27.06.2010 22:14:53 (muokattu 27.06.2010 22:18:56)

Mulla on toi microcube RX eli missä 4 kajaria, ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tyydyttää tarpeen, eli treenaamisen pienellä volalla, rumpukone on oikein mukava ja hyödyllinen treenaamiseen, vaikkakin tap tempo on vähän epäkäytännöllisempi kuin säätöpotikka tai nuolet. Efektit ovat lähinnä leluja, mutta mallinnokset ovat oikein toimivia, varsinkin british 60s tai jotain sinnepäin, uk 80s, blackface, jc120 ja us high gain (tjsp). Aivan riittävät treenaamiseen ja soittamisesta nauttii noilla saundeilla. Muhkeampi kuin perusversio.
Boost ajaa asiansa, mutta ulkoinen toimii vielä paremmin. Huonoja ovat efektit ja acoustic mallinnos. Virtakytkimessä oli pientä kosketushäikkää joka kyllä katosi johonkin.
Helppous vie tässä kohtaa voiton putkivehkeistä kotona, nappi päälle ja kitara laulamaan. Toinen nappi ja tulee komppi tai metronomi.
Nyt ollut 1,5 vuotta ja olen vieläkin tyytyväinen.

trih
27.06.2010 22:57:35

Spike: Mulla on toi microcube RX eli missä 4 kajaria, ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tyydyttää tarpeen, eli treenaamisen pienellä volalla, rumpukone on oikein mukava ja hyödyllinen treenaamiseen, vaikkakin tap tempo on vähän epäkäytännöllisempi kuin säätöpotikka tai nuolet. Efektit ovat lähinnä leluja, mutta mallinnokset ovat oikein toimivia, varsinkin british 60s tai jotain sinnepäin, uk 80s, blackface, jc120 ja us high gain (tjsp). Aivan riittävät treenaamiseen ja soittamisesta nauttii noilla saundeilla. Muhkeampi kuin perusversio.
Boost ajaa asiansa, mutta ulkoinen toimii vielä paremmin. Huonoja ovat efektit ja acoustic mallinnos. Virtakytkimessä oli pientä kosketushäikkää joka kyllä katosi johonkin.
Helppous vie tässä kohtaa voiton putkivehkeistä kotona, nappi päälle ja kitara laulamaan. Toinen nappi ja tulee komppi tai metronomi.
Nyt ollut 1,5 vuotta ja olen vieläkin tyytyväinen.

Tän pariksi vielä toinen samanlainen eri mallinnus päällä tai sitten tyystin eri härveli niin on kivat kotisoundit.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Aki
27.06.2010 23:15:00

hallu: Olen ymmärtänyt, että Rolandit edustavat mallintavien aatelia

Jos aateliuden mittari on myyntimäärät niin ilmeisesti. Jos taas soundista tai etenkin monipuolisuudesta puhutaan niin aateliset ovat muualla.

Tech21:sten soundista en pidä, etenkään noiden pienempien. Champ XD nyt oli ihan välttävä, mutta botneton ja sen logiikka on vastenmielinen.

Tässä puhutaan nyt useammastakin eri koko- ja hintaluokasta. Normi Microcube maksaa satasen ja on kooltaan jotakuinkin Valion Arkijuusto. Siinä kokoluokassa Voxin DA on parempi. Vähän isommassa kokoluokassa on 10-30W vahvistimet, joihin kuuluu Rolandilta mm Cube 20x, joka kumma kyllä oli jo melkein passeli. Sen puhtaassa soundissa on jotain mitä aiemmissä 20:ssä ei ollut.

Mutta kokoluokka pieni tai keski, niin suosittelen hyvin vahvasti kokeilemaan Voxin VT-sarjalaiset. VT30 on sellainen jolla on jo täysi hupi soittaa.

"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti