Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta etsimässä
1
nummi
25.06.2010 14:26:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä uutta vahvaria pitäs saada kehiin kun 5w voxin tilalle. Elikkäs budjetti on max 200e mutta mielummin vaikka vähä alle :). Niin ja tarkotus olis lähinnä kotona soitella mutta joskus bändin kanssa. Elikkä jotain 30w-50w ois tarkotus hankkía. Joku 100w marsu oli torilla myynnissä mutta koko ja paino alkaa olemaan niin isoja että ei ole helppo kuljettaa enää.. ja en usko että saunditkaan ovat kovinkaan kupposet. Niin ja perus rokkia varmaan tulee aika paljon soiteltua (Guns N Roses AC/DC yms) Clean kanavan ei tarvitse välttämättä olla juuri se paras. Marsulla on ainakin mun käsittääkseni kovan "rokki-vahvarin" maine mutta liekö näin pienissä tuo olla turhaa.. No tälläsiä vahvistimia on tullut vastaan torilla yms. mitä olen harkinnut.

Hughes & Kettner Edition Blue 60-R

Marshall MG30FX

MARSHALL VS100 Combo

Vox Ad30Vt

Vox AD50VT

Niin ja tiedän että 30w ei riitä kunnolla bändi käyttöön mutta kyllä 95% ajasta soitan itsekseen eli se ei ole niin elämä ja kuolema jos ei aivan riitä.. en kuitenkaan haluisi ostaa mitää paskalaatusta 150w jossa on ihan karmeat saundit mut voluumee lähtee nii perkeleesti. Hughess & Kettner houkuttaisi kun watteja saa näköjään saa aika halvalla, kokemuksia?

Mr. Speed
25.06.2010 14:51:57

VOX VT50 ehkä noista. Brändejä ei juuri kannata tuijotella tuossa hintaluokassa. Ovat lähes poikkeuksetta ainakin Marsulla todella paskaa.

Noissa trankuissa ja mallintavissa ei muuten kannata tehoa pelätä. Ne kuitenkin toimii hiljasella hyvin, joten kyllä vaikka 120W trankulla vetelee himatsuikkelissa. Roudaaminen on tietysti ikävää, mutta 30W ei kyllä pärjää millään treeniksellä. Jos siis puhutaan trankkucombosta, ja tarkoitus on soittaa kelvollisilla soundeilla. 50W on vielä siinä rajalla, ja voi hautautua kovempikätisen rumpalin kanssa armotta.

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Icy-Sun
25.06.2010 15:31:37

Mää oon ehkä foorumin ainoa, joka ei jostain syystä vaan pidä noista voxeista... Ei vaan säröosastolla toimi mun mielestä mitenkään. Nätit kliinit kyllä löytyy ja efektitkin on käyttökelpoisia. Jotkin valvestatet on ihan käyttökelpoisia ja tuo HK on ihan mukavasoundinen laitos. MG on mielestäni surkea, mutta noista lopuista sitten vain maun mukaan. Vox on toki monipuolisin.

Beyond here lies nothing...
bfoc
26.06.2010 00:42:27 (muokattu 26.06.2010 00:47:34)

Ei toi Marsun VS100 ole huono valinta tohon hintaluokkaan. Perusluotettava törö (tuossa vieressä on 1993 ostettu yksilö, joka on kerran ollut pajalla kun joku komponentti irtosi), josta saa kohtuuhinnalla enemmänkin mökää.

Sopivat purkit vaan eteen niin siedettävä se on. Ja tarvittaessa lisäkaappi. Omat säröt ei ole mitkään hulppeat, mutta kyllä laiska poika niilläkin toimeen tulee jos jää efektipurkit kotiin.

sutiojrikellA
nummi
29.06.2010 10:55:03

Joo kyllä luulen että olen H&K:ta ostamassa kun on aika hyvä hintainen ja sopivan kokonenkin... jää vielä johonkin efektiinkin rahaa jos saundit ei oo tarpeen hyvät.

JuSu
29.06.2010 13:02:40

nummi: Joo kyllä luulen että olen H&K:ta ostamassa kun on aika hyvä hintainen ja sopivan kokonenkin... jää vielä johonkin efektiinkin rahaa jos saundit ei oo tarpeen hyvät.

Heps... Pitää muistaa, että efektit eivät juuri muuta tai peitä sitä vahvistimen ominaissoundia. Jos perussointi ei ole kunnossa, ei sitä millään efektillä hirveästi korjailla.

Kantsii panostaa sellaiseen vahvistimeen, joka soi yksin mahdollisimman hyvin, niin on terve alusta rakentaa soundia. Säröosastolle saa paljon variaatiota erityylisillä erillispurkeilla, kunhan on sovelias puhdas soundi alla, mille perustaa. Paskaa puhdasta soundia ei korjata oikeastaan millään.

JuSu

'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Ziggy Bubba
29.06.2010 20:13:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Mää oon ehkä foorumin ainoa, joka ei jostain syystä vaan pidä noista voxeista... Ei vaan säröosastolla toimi mun mielestä mitenkään.

AD30VT:n omistaneena oon oikeestaan aika samaa mieltä. Pienemmillä säröillä vehje toimii aika passelisti, mutta stydimmissä säröissä ei kovin laadukasta soundia ole tarjolla - semmosta muhjusta menoa lähinnä.

Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
nummi
29.06.2010 22:31:52

JuSu: Heps... Pitää muistaa, että efektit eivät juuri muuta tai peitä sitä vahvistimen ominaissoundia. Jos perussointi ei ole kunnossa, ei sitä millään efektillä hirveästi korjailla.

Joo tiedän, mutta olen lukenut tuosta vahvarista ihan ok palautetta mutta jos "täydellistä" saundia lähdetään hakemaan niin ei mene mun budjettiin millään... hyviä kompromissejä haetaan :)

HeavyMachinery
30.06.2010 13:07:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahdella sadalla saa kahdensaden soundin....

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
JuSu
30.06.2010 13:29:58 (muokattu 30.06.2010 13:36:35)

nummi: Joo tiedän, mutta olen lukenut tuosta vahvarista ihan ok palautetta mutta jos "täydellistä" saundia lähdetään hakemaan niin ei mene mun budjettiin millään... hyviä kompromissejä haetaan :)

Jep jep. Ei sitä rahaa ole koskaan tarpeeksi, vaikka budjetti ois kymmenkertainen sun budjettiin verrattuna, niin siltikin pitäis olla enemmän, ku kaupoille lähdetään... =)

Mun valinta noista mainituista saattaisi kyllä olla Marshall VS100. Ihan siksikin, että siinä on kolme jalkakytkimellä kytkettävää kanavaa itsessään, eli saisin sen mulle tärkeän kolmen perussoundin paletin (clean, crunch, lead) suoraan vahvaimesta ilman lisäpurkkeja.

Jos noita alkaa noin halvalla saamaan, niin pitää oikein harkita, josko tuollaisen nurkkiin haalisi. Voihan sitä tulla tarve joskus? =)

JuSu

E: Jaa, eikös nuo Laneyn TF-sarjalaiset menisi myös aika kivasti aloittajan sapluunaan...?

'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
s8na
30.06.2010 14:11:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VS100:selle ääni täältä. Mainio peli hintasekseen. HB:n 2x12 lisäkaapilla sillä jopa aika massiiviset soundit. Joskus vähä kirskuvaa yläpäätä tulee mut neki saa oikeilla säädöillä aisoihin.

http://www.mikseri.net/playsong.php?id=429205

Soolot on VS100:sta ja taustakomppi JCM. Välillä molemmat myös päällekkäin.

www.mikseri.net/peppiyhtye/
nummi
30.06.2010 22:10:26

Juu tuo VS100 näyttäkin menneen jo torilta täytyy katella jos tulis jostain muualta vastaan =)

HeavyMachinery
30.06.2010 22:42:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mosfet marsu. Monelle tuntematon mutta ainut trankku joka tuntuu totettelevan speduja kiltisti.

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti