Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange
1 2 3 4 5 6 7 826 27 28 29 30
jakezzz
17.05.2013 10:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Varsinkin kun GT:n putket on vaan uudelleenbrandattuja putkia ;) kannattaa maksaa tyhjästä..
 
http://www.thetubestore.com/Groove-Tubes

 
Kah...aina oppii uutta.
Ensi kerralla siis suoraan EHX:ää ja Sovtekia.
 
Kiittää kuittaa!
 
pidä tunkkis
gator
18.05.2013 09:01:48 (muokattu 24.05.2013 15:39:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Enpä ole, mutta tuolla on yks aika pätevä ratkaisu: http://powerdragon-powerdragon.blog … orange-ppc412hp8-modified-with.html
Laitan varmaankin tuollaset joskus vielä.

 
Olispa aika täydellinen ratkaisu. Hintaa varmaan järjettömästi?
Luulis että ton tyyppisiä ratkaisuja olis muihinkin kuin kitarakaappeihin tehty?
 
Edit: Näköjään Mesa-kaupassa maksaavat 79$ setti, eli hinta pysyy järkevyyden rajoissa.
 
thaav
23.05.2013 21:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunder 30 nuppi tuli ostettua torilta ja muutti asumaan 4x12 marsun päälle. Tuntuu kyllä parikymmenwattisella kombolla soittelun jälkeen siltä, että on ns. reilusti tehoa näppien alla. Hyvin murisee ja pörisee ja kivat cleanitkin.
 
Terho ei pitänyt jazzista, joten jumala tappoi hänet. - jäsen Räkkipeli
the-Antero
29.05.2013 17:50:20 (muokattu 29.05.2013 17:51:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on AD30 nuppia kokeiltu lavoilla ja treeniksellä. Kylläpä se vaan on kaikkialla toiminut oikein hyvin. Treenis on tietty ainoa paikka jossa on kehdannut täysiä koettaa mutta mitäpä tuosta kiteyttäisi.
 
Ykköskanavasta irtoaa puhtaat soundit parhaiten. AC/DC rosot sekä hieman hevimmät, ei kuitenkaan mitkään älyttömät. Isona plussana vielä ykköskanavasta että vola täysille, treble ja middle nolliin, basso melkein täysille ja gaini täysille, skebasta kaulaminki käyttöön ja siinä on se Saint Vitus kitarasoundi :D
 
Kakkoskanava onkin enempi rock n roll / hevijyrä kanava. Tykkään kakkoskanavan rosoisesta säröstä. Jos säröä voi kuvailla lkaiseksi niin tämä on sitä. Soolobuustit saa kivasti esim. Rat pedaalilla. Varmasti muutkin käy tähän. Rat:lla boostattuna tuosta irtoaa myös oikein mainot mättösoundit.
 
Fuzzeja ei olekaan vielä kerinnyt koittaa tämän nupin kanssa.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Myrkky Nuoli
15.12.2013 01:09:34 (muokattu 15.12.2013 01:47:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OR50H (sitä ekaa erä, 40th anniversary) tuli hankittua hetki sitten. Ensireaktio oli, että onpas se kirkas ja riipivä. No vanhoja pääteputkia lähdin siinä vaihtelemaan ja kelasin, että ovat varmaan parhaat päivänsä nähneet kun viisi vuotta vanhat sisässä ja monesti nykyvahvistimia biasoidaan kylmäksi tehtaalla niin ei pidä luovuttaa. Käräytin sitten tasuridiodit biasoinnin yhteydessä. No Jaskahan sen fiksasi (Jaska's Music Garage) ja huomautti, että nyt lienee vähän eri peli kun bias oli about puolet siitä miten sen sois olevan.
 
Tuli mulle takaisin selvästi parempana, mutta edelleen oudon aggressiivisena - etuasteputkien vaihtoon siis. NOS-kamaa ja nykyputkia tuli pyöriteltyä. 5751 V1-slotissa teki todella nannaa säröille, rupes fuzzaamaan entistä enemmän ja rähinä väheni, mutta presence ja potku väheni sen verran, että cleanit meni tuhnuksi. Lopullinen resepti oli Phillips ECC83 V1:ssä ja Brimar E83CC V2:ssa, phase inverteriin en koskenut. No nyt toimii!! Sen verran voin sanoa, että etuasteputket vaikuttaa tässä vahvistimessa saundiin poikkeuksellisen paljon, en oo aiemmin törmännyt näin isoihin muutoksiin. Varsinkin V2-putken vaikutus häkellytti.
 
Tämä on yleisluonteeltaan melkein kuin läskimpi, alamiddlekkäämpi ja retrompi JCM800. Kirkas, erotteleva ja tiukka. Ruuvausvaraa on kuitenkin todella paljon ja ymmärtääkseni tonestäkki on modattu baxandall, joka on kepeesti mun lemppareita. Kaikki napit klo 12 saundi on loistava, ei läheskään niin skuupatun kuuloinen kun monilla muilla vahvistimilla ja napit vaikuttaa saundiin todella jyrkästi, joskaan ei liian. JCM800:n kontrolleihin tottuneelle tämä on siunaus.
 
Gainia on tarjolla aivan helvetisti, Rockerverb-osastolle menee heittämällä. Käytän ite master volume pois päältä kytkettynä ja gainit kello yhden tietämillä, jolloin saan vielä volapotikalla cleanit vaivatta ja buustailen sitten päälle.
 
STONER-IHMISET!! Jos ootte katsoneet youtubevideoita ja miettineet, että onpas se riipivä, kihisevä ja ohut, höh, niin laittakaa hyvät ihmiset youtube äkkiä kiinni ja kuunnelkaa vaikka tämä treeniskäppäpätkä, jonka nauhoitin tänään. Kitara on SG Standard ja vahvistimen välissä on rakentamani ja mieluisaksi modaamani DOD250 -klooni, sekä RMC3 Wah. Tästä vahvistimesta irtoaa järkyttävän läskejä stonerpörinöitä niin paljon kun sielu sietää, mutta se pysyy silti tiukkana ja erottelevana. En tajua mitä noiden youtubesoittelijoiden päässä pyörii. Taino, paljon riipivämpi tääkin oli orkkisputkilla ja pirun kylmällä biasilla.
 
http://picosong.com/kLKu/
 
Tää on aivan järkyttävän kova peli!
 
Vilpur1
05.01.2014 21:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: OR50H (sitä ekaa erä, 40th anniversary) tuli hankittua hetki sitten. Ensireaktio oli, että onpas se kirkas ja riipivä. No vanhoja pääteputkia lähdin siinä vaihtelemaan ja kelasin, että ovat varmaan parhaat päivänsä nähneet kun viisi vuotta vanhat sisässä ja monesti nykyvahvistimia biasoidaan kylmäksi tehtaalla niin ei pidä luovuttaa. Käräytin sitten tasuridiodit biasoinnin yhteydessä. No Jaskahan sen fiksasi (Jaska's Music Garage) ja huomautti, että nyt lienee vähän eri peli kun bias oli about puolet siitä miten sen sois olevan.
 
Tuli mulle takaisin selvästi parempana, mutta edelleen oudon aggressiivisena - etuasteputkien vaihtoon siis. NOS-kamaa ja nykyputkia tuli pyöriteltyä. 5751 V1-slotissa teki todella nannaa säröille, rupes fuzzaamaan entistä enemmän ja rähinä väheni, mutta presence ja potku väheni sen verran, että cleanit meni tuhnuksi. Lopullinen resepti oli Phillips ECC83 V1:ssä ja Brimar E83CC V2:ssa, phase inverteriin en koskenut. No nyt toimii!! Sen verran voin sanoa, että etuasteputket vaikuttaa tässä vahvistimessa saundiin poikkeuksellisen paljon, en oo aiemmin törmännyt näin isoihin muutoksiin. Varsinkin V2-putken vaikutus häkellytti.
 
Tämä on yleisluonteeltaan melkein kuin läskimpi, alamiddlekkäämpi ja retrompi JCM800. Kirkas, erotteleva ja tiukka. Ruuvausvaraa on kuitenkin todella paljon ja ymmärtääkseni tonestäkki on modattu baxandall, joka on kepeesti mun lemppareita. Kaikki napit klo 12 saundi on loistava, ei läheskään niin skuupatun kuuloinen kun monilla muilla vahvistimilla ja napit vaikuttaa saundiin todella jyrkästi, joskaan ei liian. JCM800:n kontrolleihin tottuneelle tämä on siunaus.
 
Gainia on tarjolla aivan helvetisti, Rockerverb-osastolle menee heittämällä. Käytän ite master volume pois päältä kytkettynä ja gainit kello yhden tietämillä, jolloin saan vielä volapotikalla cleanit vaivatta ja buustailen sitten päälle.
 
STONER-IHMISET!! Jos ootte katsoneet youtubevideoita ja miettineet, että onpas se riipivä, kihisevä ja ohut, höh, niin laittakaa hyvät ihmiset youtube äkkiä kiinni ja kuunnelkaa vaikka tämä treeniskäppäpätkä, jonka nauhoitin tänään. Kitara on SG Standard ja vahvistimen välissä on rakentamani ja mieluisaksi modaamani DOD250 -klooni, sekä RMC3 Wah. Tästä vahvistimesta irtoaa järkyttävän läskejä stonerpörinöitä niin paljon kun sielu sietää, mutta se pysyy silti tiukkana ja erottelevana. En tajua mitä noiden youtubesoittelijoiden päässä pyörii. Taino, paljon riipivämpi tääkin oli orkkisputkilla ja pirun kylmällä biasilla.
 
http://picosong.com/kLKu/
 
Tää on aivan järkyttävän kova peli!

 
Olipas mielenkiintoista luettavaa. Mulla on Orangen AD50 jonka ostin ehkä noin vuosi sitten käytettynä. En ole putkia vaihtanut enkä biaksestakaan tiedä. AD50 on yksikanavainen nuppi kahdella etuasteputkella (12AX7) ja kahdella pääteasteputkella (EL34). Nupissa on kytkin jolla saa vahvistimen joko 30W tai 50 W. 30W on A-luok. katodibiasoitu ja 50W A/B-luok. fixed biasoinnilla. Gainin pystyy kääntämään loppuun asti ilman että puuroutuu. Omaa kokemusta ei ole mutta ilmeisesti Rockerverb tason säröjä tästä ei saa.
 
Etuasteessa mulla on Tungsolin 12AX7 jotka Uraltonen kuvauksen mukaan toimivat ns higain vahvistimissa hyvin. Testasitko näitä OR50:ssä?
 
Kiinnostaisi testata erilaisia etuasteputkia kirjoituksesi perusteella. Selasin Uraltonen sivuja ja totesin että siellä on kahta erilaista Brimarin NOS putkea CV4004 /12AX7 ja E83CC. Mitähän eroa näillä on? Philipseihin ei taida olla varaa...
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
hjukke
06.01.2014 00:04:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollain tietoa Rockerverb mk1 50h biasoinnista? Aikanaan DSL marsu nuppi tuli onnistuneesti itse putkirempattua, onko Orangessa kuinka työläs homma?
 
Googlesta en äkkiseltään selkeitä ohjeita ainakaan löytänyt / tietoa edes siitä
onko siellä potikka vaiko ei..
 
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
juki
06.01.2014 11:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjukke: Olisiko jollain tietoa Rockerverb mk1 50h biasoinnista? Aikanaan DSL marsu nuppi tuli onnistuneesti itse putkirempattua, onko Orangessa kuinka työläs homma?
 
Googlesta en äkkiseltään selkeitä ohjeita ainakaan löytänyt / tietoa edes siitä
onko siellä potikka vaiko ei..

 
On helppo. Biastrimmeri löytyy sisältä eli ihan perussettiä..
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
rockverb
18.01.2014 12:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Pitääpä hyödyntää tätä samaa ketjua ja kysyä onko porukalla kokemusta or100 mallista? Kovasti ulkomaisilla foorumeilla on kehuttu ja onhan tuo 30/50/70/100 watin välillä valitsiminen mahtava eri keikka mestoja ajatellen
 
Kyllä se siitä!
juki
18.01.2014 14:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockverb: Moi!
 
Pitääpä hyödyntää tätä samaa ketjua ja kysyä onko porukalla kokemusta or100 mallista? Kovasti ulkomaisilla foorumeilla on kehuttu ja onhan tuo 30/50/70/100 watin välillä valitsiminen mahtava eri keikka mestoja ajatellen

 
Hm. OR100 ei ole kokemusta, mutta yleisesti mä en näe näissä perinteisesti toteutetuissa tehovalitsimesta juurikaan hyödyllistä extraa. Ensinnäkin tuon skaalan vaikutus käytännössä on suht pieni (30vs100w: ~6db eli korvan analysoimana ei edes se 'twice as loud'. Saman 6db äänenpaine putoo, kun kuulijan etäisyys vahvariin kaksinkertaistuu.) ja toiseksi noista tuo half/full -tekniikka muuttaa soundia. Ja jälkimmäiseen liittyen en ole kuullut yhtäkään putkivahvaria (tai kuullut/lukenut edes käyttäjäkommenttia) missä joku olis tyytyväinen tämän 'pentodi -> triodi' -kytkentämallin vaikutukseen, joka yleisesti muuttaa soundia tummemmaksi ja pehmeämmäksi, bassopäästä epäselvemmäksi. Tuo toinen tehonpuolitushan on sitten se perinteinen 2 pääteputken poisto, mikä on laitettu vaan kytkimen taakse.
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
rockverb
18.01.2014 20:27:20 (muokattu 18.01.2014 20:28:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Hm. OR100 ei ole kokemusta, mutta yleisesti mä en näe näissä perinteisesti toteutetuissa tehovalitsimesta juurikaan hyödyllistä extraa. Ensinnäkin tuon skaalan vaikutus käytännössä on suht pieni (30vs100w: ~6db eli korvan analysoimana ei edes se 'twice as loud'. Saman 6db äänenpaine putoo, kun kuulijan etäisyys vahvariin kaksinkertaistuu.) ja toiseksi noista tuo half/full -tekniikka muuttaa soundia. Ja jälkimmäiseen liittyen en ole kuullut yhtäkään putkivahvaria (tai kuullut/lukenut edes käyttäjäkommenttia) missä joku olis tyytyväinen tämän 'pentodi -> triodi' -kytkentämallin vaikutukseen, joka yleisesti muuttaa soundia tummemmaksi ja pehmeämmäksi, bassopäästä epäselvemmäksi. Tuo toinen tehonpuolitushan on sitten se perinteinen 2 pääteputken poisto, mikä on laitettu vaan kytkimen taakse.
 
Hmm, kiitos! Joskus pieni desibelin pudotus voi olla se riittävä, mutta toisaalta jos soundi muuttuu paljonkin niin voi olla että jää vähemmälle käytölle sitten tuo ominaisuus..
 
No odotellessa kuun vaihdetta kun nuppi saapuu testiin=)
 
Kyllä se siitä!
SpeedGovernor
23.01.2014 21:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://backstage.custom-sounds.com/ … /matamp-green-orange-ja-stoner-rock
 
the-Antero
12.03.2014 10:30:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä nyt oon pääsy parina päivänä soittelemaan vähän Orangen OR15. Täytyy sanoa että diggaan todella paljon. Yllättävän paljon säröä siitä lähtee ja monenmoista erilaista käyttökelposta soundia.
 
Isona plussana myös että toimii todella hyvin myös pienellä volalla 7 watin asennossa. Olen yllättynyt ja ehkäpä se pitää keväämmällä käydä hakemassa itselleen myös tuollainen.
 
Löytyykö täältä OR sarjalaisten omistajia?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Tigerstedt
12.03.2014 11:02:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Tässä nyt oon pääsy parina päivänä soittelemaan vähän Orangen OR15. Täytyy sanoa että diggaan todella paljon. Yllättävän paljon säröä siitä lähtee ja monenmoista erilaista käyttökelposta soundia.
 
Isona plussana myös että toimii todella hyvin myös pienellä volalla 7 watin asennossa. Olen yllättynyt ja ehkäpä se pitää keväämmällä käydä hakemassa itselleen myös tuollainen.
 
Löytyykö täältä OR sarjalaisten omistajia?

 
Mulla on tuo nimenomainen OR15 ja olen kyllä tykännyt. Soundi on taattua Orangea ja kuten sanoit, säröäkin saa tarvittaessa aika reippaasti. Omassa käytössä tulee harvoin kello kahdentoista yli väänneltyä. Yllättävän monipuolinen vehje soundillisesti. Sopivan simppeli myöskin tällaiselle anti-säätäjälle. Itse käytän tuota keinokuorman kanssa, vaikka 7 watilla toimii kyllä master vähän pienemmälläkin. Voin kyllä suositella.
 
The gum you like is going to come back in style.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 11:27:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Tässä nyt oon pääsy parina päivänä soittelemaan vähän Orangen OR15. Täytyy sanoa että diggaan todella paljon. Yllättävän paljon säröä siitä lähtee ja monenmoista erilaista käyttökelposta soundia.
 
Isona plussana myös että toimii todella hyvin myös pienellä volalla 7 watin asennossa. Olen yllättynyt ja ehkäpä se pitää keväämmällä käydä hakemassa itselleen myös tuollainen.
 
Löytyykö täältä OR sarjalaisten omistajia?

 
Muutama postaus ylempää löytyy minun raportti OR50:stä. Sittemmin olen sen myynyt kun en saanut sitä yhtä kanavaa skulaamaan haluamallani tavalla. Nyt mulla on tilalla Bluetone Crossroad-jossa Lead-kanava perustuu juurikin tuohon vahvistimeen :)
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
the-Antero
12.03.2014 12:06:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Muutama postaus ylempää löytyy minun raportti OR50:stä. Sittemmin olen sen myynyt kun en saanut sitä yhtä kanavaa skulaamaan haluamallani tavalla. Nyt mulla on tilalla Bluetone Crossroad-jossa Lead-kanava perustuu juurikin tuohon vahvistimeen :)
 
Et sattunut Mojo Wavesin Artulle myymään tuota?
 
Toi 50 kiinnostaa myös tosiaan, mutta tuo 15 ehkä siltikin enemmän :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
the-Antero
12.03.2014 12:08:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tigerstedt: Mulla on tuo nimenomainen OR15 ja olen kyllä tykännyt. Soundi on taattua Orangea ja kuten sanoit, säröäkin saa tarvittaessa aika reippaasti. Omassa käytössä tulee harvoin kello kahdentoista yli väänneltyä. Yllättävän monipuolinen vehje soundillisesti. Sopivan simppeli myöskin tällaiselle anti-säätäjälle. Itse käytän tuota keinokuorman kanssa, vaikka 7 watilla toimii kyllä master vähän pienemmälläkin. Voin kyllä suositella.
 
Ootko muuten kokeillu tuota 15 bändin kanssa? Riittääkö kuinka pitkälle :)
 
AD30 riittää niinkin hyvin että toinen kitaristi meinaa jäädä jalkoihin vaikka hällä on 50 wattinen :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 12:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Et sattunut Mojo Wavesin Artulle myymään tuota?
 
Toi 50 kiinnostaa myös tosiaan, mutta tuo 15 ehkä siltikin enemmän :D

 
En myynyt kyllä! Jyväskylään jäi kaverille.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
the-Antero
12.03.2014 12:37:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: En myynyt kyllä! Jyväskylään jäi kaverille.
 
Ok. Aattelin vaan kun eikö toi sunkin ollu se 40th malli?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Myrkky Nuoli
12.03.2014 12:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ok. Aattelin vaan kun eikö toi sunkin ollu se 40th malli?
 
Joo, oli se.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 826 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «