Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kaiutin vintage 30 kaveriksi?
1
PA5I
19.06.2010 11:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Marshallin 4x12 kaappi Celestion vintage 30 elementeillä. Nyt ois haaveissa hieman päivittää sitä. Musiikkityyli on sellainen perinteinen heavy rock/metal.

Oon mittinyt josko laittais Celestion G12H-30 kaiuttimet ristiin V30 kanssa. Kyseistä ämyriä näyttäis käyttävän esim. Acceptin Hoffmann. Tosta kaiuttimesta näyttää olevan Heritage ja anniversary versiot?

Ois kiinnostavaa kuulla, millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä kaiuttimesta. Voit toki ehdottaa perustelujen kera jotain muutakin yhdistelmää. Ja jos olet sitä mieltä että touhu on rahojen haaskausta, kestän kuulla senkin.

In the spirit of Akira Takasaki
Antti1
19.06.2010 11:49:35 (muokattu 19.06.2010 11:53:29)

G12H Heritage on hyvä ratkaisu, melko tasapainoinen. G12H-30 vetää mielestäni vähän liian kirkkaaksi (riippuu toki muusta laitteistosta). G12K-100 on loistava yhdistelmä, mutta menee varsin hifin kuuloiseksi. G12M jää vähän vaimeaksi, mutta toimii jotenkuten. G12T-75 toimii ja siitä tulee vähän enempi kasariin päin nojaava soundi mun mielestä.

Siihen loppuu mun tietämys ja kokeilut V30 kaverina noiden Celestionien osalta.

E: Ässänä hihasta mä ehdotan Eminencen leiristä paria elementtiä. Cannabis Rex ihan kuriositeettina hiukan tummempisoundisena tötterönä vois toimia V30 aisaparina. Oma lempparini on Lynch Super V12. Se on sellainen "alapäästä turboahdettu V30 ja miljoona muuta elementtiä yksissä kuorissa" -soundi. En oo kaivannut kaveriksi enää mitään, mutta vois tasapainottaa hitusen nasaalia V30:stä kivasti.

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Terry Pantheras
19.06.2010 15:16:32

Kokeilepa Eminencen Legend V12A:ta. Ovat suhteellisen tummasoundisia (varmasti mukavasti tasoittaen V30:en kirskuntaa) mutta tasapainoisia, jämäkkäsoundisia ja halpoja (52 € kpl Uraltonelta). Itellä moiset toimii loistavasti yhteen Celestionin G12-65-parin kanssa.

MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
oiva tumpeloinen
19.06.2010 15:42:53

Terry Pantheras: Kokeilepa Eminencen Legend V12A:ta. Ovat suhteellisen tummasoundisia (varmasti mukavasti tasoittaen V30:en kirskuntaa) mutta tasapainoisia, jämäkkäsoundisia ja halpoja (52 € kpl Uraltonelta). Itellä moiset toimii loistavasti yhteen Celestionin G12-65-parin kanssa.

Eikös luulisi, että tulee V12:sta kovin tumma yhdistelmä tuolla kuvauksella, kun G12-65 on kovasti rauhallisempi yläpäästä kuin V30?

Terry Pantheras
20.06.2010 13:41:55

oiva tumpeloinen: Eikös luulisi, että tulee V12:sta kovin tumma yhdistelmä tuolla kuvauksella, kun G12-65 on kovasti rauhallisempi yläpäästä kuin V30?

Ei ainakaan SLO:n kanssa; on kovin kirkassoundinen nuppi. Saattaapi olla tietty toisin jollain muulla myllyllä...

MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti