Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox VT30 - äänenvoimakkuuden heittely
1
qak
16.06.2010 11:20:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä jonkin aikaa Vox VT30:llä soiteltuani huomannut, että ainakin mun vahvistimessa noilla Hi-gain-malleilla soitellessa tuo äänenvoimakkuus heittelee koko ajan vähän. Ikään kuin joku kompressori säheltäisi mielivaltaisesti tai jotain.

Onko muilla käyttäjillä ollut samaa ongelmaa? Onko ongelma selvinnyt? Ainakin kanavaa vaihtaessa on tuntunut muilla tulevan nopeita master volume -piikkejä (samoin), mutta onko ihan soittaessa ollut tuollaista heittelyä?

Oon kokeillut jo resetoida tuon kertaalleen ja myös laittaa noise gaten nollille, mutta silti heittelee nuo raskaammat särösoundit.
Entinen omistaja on vaihtanut putken. Mahtaakohan sillä olla jotain vaikutusta? Pitää ehkä kokeilla vaihtaa takaisin alkuperäiseen?

Pikkurosot ja cleanit toimii ihan ongelmitta, ja ne on muutenkin tuon vahvistimen ominta alaa.

__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Eemil
16.06.2010 15:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla muuten tekee ihan samaa hommaa ja olen putkea epäillyt. Kertokaahan mikä on homman nimi.

qak
08.07.2010 12:46:20 (muokattu 08.07.2010 12:47:09)

Ehkä tuo on loppujen lopuksi joku vika mallinnoksissa itsessään. Ainakin ite oon huomannut, että tuota vikaa ilmenee lähinnä vain siellä loppupään vahvistinmalleilla soittaessa. Ehkä noihin äärisäröihin on eksynyt joku sekava kompressointi mukaan.
Noh, onneksi tulee käytettyä lähinnä vaan noita hillitympiä soundeja.

Don Make
08.07.2010 13:46:21

Meikällä teki joskus AD50VT-212 ihan samaa. Kävi se huollossakin mutta mitään varsinaista vikaa ei löytynyt. Kaveri vaan tsekkaili liitokset ja tälleen. Ei oo sen jälkee pelleilly. Eli onkohan siellä sitten ollu joku paska juotos tai jotain...

"Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010"
hapan
08.07.2010 14:48:35

Kuinka kovalla on noise suppressor? Sitä ei kannata pitää kovin voimakkaalla, ite huomannu että mitä vähemmän sitä, sitä vähemmän heittelyä.

qak
08.07.2010 15:43:49

Kyllä sitä heittelyä tulee noilla äärisäröillä vaikka noisegate olisi kokonaan nollisssa. Jaa-a, onkohan sitten joku liitos kyseessä? Outoa sinänsä, ettei tuota tapahdu (tai huomaa) muilla mallinnoksilla.

Mr. Speed
08.07.2010 15:44:36

qak: Kyllä sitä heittelyä tulee noilla äärisäröillä vaikka noisegate olisi kokonaan nollisssa. Jaa-a, onkohan sitten joku liitos kyseessä? Outoa sinänsä, ettei tuota tapahdu (tai huomaa) muilla mallinnoksilla.

Tietokoneitahan nuo periaatteessa ovat. Softassa joku fiba?

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Viking
09.07.2010 02:49:24

vaihda vain se yksi vaivainen putki ja siihen loppuu...

Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
qak
09.07.2010 13:34:14

Voisihan sitä putkea kokeilla. Entinen omistaja oli vaihtanut putken ja alkuperäinen taitaa pyöriä täällä jossakin.

imppa86
09.07.2010 14:59:25

otsikkoa lainaten: Mulla on tollanen ad50vt jossa on orkkisputki paikallaan. Hyllystä löytyis yks JJ ja pari telefunkenia ja kysynkin että onko radikaalia eroa soundissa jos tohon nyt ton yhden lampun vaihtaa?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti