Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kumpi on järkevämpi ostos?
1
Nyrkk1
04.06.2010 11:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikki!

eli siis pohdin kannattaako esp ltd mh-1000nt:ä ostaa?

tässä tiedot:

-Const./Scale: Set-Thru / 25.5"
-Body: Mahogany
-Top: Quilted Maple
-Neck: Maple
-Fingerboard: Rosewood
-Nut-Type/Width: Standard / 42mm
-Neck-Shape: Thin U
-Inlays: Offset Abalone Blocks
-Frets: 24 XJ
-Binding: White w/ Abalone purfling (B/N/H)
-Hardware: Black Nickel
-Tuners: ESP Locking
-Bridge/Tailpiece: Tonepros Locking TOM Bridge
-Pickups: Seymour Duncan JB (B) / '59 (N) p.u.
-Electronics: Vol / 3-way Switch / Tone
-Colors: See-Thru Blue

toinen vaihtoehto on hiukan halvempi vekotin esp ltd mh-350nt

-Neck-Thru-Body Construction
-25.5 Scale _ Mahogany Body
-Quilted Maple Top
-Maple Neck
-Rosewood Fingerboard
-42mm Standard Nut
-Thin U Neck Contour
-24 XJ Frets
-Black Nickel Hardware
-ESP Tuners
-TOM Bridge
-EMG 81 (B) / 85 (N) Active p.u.
-Finish: Dark Brown Sunburst

kummallakin on luonnollisesti kyllä todella hyvä soittaa. mutta, olisi kiva saada jotakin varmuutta ihmisiltä jotka tietävät näistä enemmän.

kiitos.

Mr. Speed
04.06.2010 11:40:57

Ylempi, käytettynä. Ei noi tonni-sarjalaiset niin uskomattomia ole, mutta noi 350-sarjalaiset aika pasnaa. Paljonko sulla on maksimibudjetti? Kuitenkin oikein toimiva ratkaisu tuo ylempi on, ja jos mahdollista, ja pitää valita näistä kahdesta, ehdottomasti MH-1000NT.

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Nyrkk1
04.06.2010 13:34:13

Mr. Speed: Ylempi, käytettynä. Ei noi tonni-sarjalaiset niin uskomattomia ole, mutta noi 350-sarjalaiset aika pasnaa. Paljonko sulla on maksimibudjetti? Kuitenkin oikein toimiva ratkaisu tuo ylempi on, ja jos mahdollista, ja pitää valita näistä kahdesta, ehdottomasti MH-1000NT.

joo joku semmonen 600-850e

Mr. Speed
04.06.2010 13:53:23 (muokattu 04.06.2010 13:55:47)

Nyrkk1: joo joku semmonen 600-850e

Kuinkas pian olisit keppiä ostamassa?

E: Jos floikallinen kelpaa (voihan sen blockata), niin tästä kitaraa

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=423591

Nyrkk1
04.06.2010 14:03:46

Mr. Speed: Kuinkas pian olisit keppiä ostamassa?

E: Jos floikallinen kelpaa (voihan sen blockata), niin tästä kitaraa

tässä parinviikon aikana oon ostamassa, ja joo kyllähä floikallinenki kelpaa mut koitan välttää niitä johtuen huonoista kokemuksista.

toi vaikutti iha kivalta ainoo vaan että ei oo paljoo tota 850e enempää laittaa rahaa kiinni. kun kysyit pudjettia niin lisäsin oikeeseen budjettiin valmiiks satasen verran ylimäärästä. :D

Mr. Speed
04.06.2010 14:38:12

Nyrkk1: tässä parinviikon aikana oon ostamassa, ja joo kyllähä floikallinenki kelpaa mut koitan välttää niitä johtuen huonoista kokemuksista.

toi vaikutti iha kivalta ainoo vaan että ei oo paljoo tota 850e enempää laittaa rahaa kiinni. kun kysyit pudjettia niin lisäsin oikeeseen budjettiin valmiiks satasen verran ylimäärästä. :D

Kyllä toi varmaan 850 eurolla irtoaa kun uhkaat hakea nopeasti pois.

Ei kunnollista floikkaa kannata pelätä. Oikeastaan yleisesti floikka pitää vireen paremmin oikein säädettynä, ja kun kyseessä on kunnollinen floikka. Siis kiinteään tallaan verrattuna, koska kieli on kahdesta kohtaa lukittu.

Othoz
04.06.2010 15:04:30 (muokattu 04.06.2010 15:04:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ei kunnollista floikkaa kannata pelätä. Oikeastaan yleisesti floikka pitää vireen paremmin oikein säädettynä, ja kun kyseessä on kunnollinen floikka. Siis kiinteään tallaan verrattuna, koska kieli on kahdesta kohtaa lukittu.

Piti se floikka sitten miten hyvin tahansa sitä virettä, ei se jatkuva säätäminen sen kanssa tosiaankaan ole sen arvoista, jos ei floikkaa oikeasti tarvi. Itse ainakin suosisin kiinteätallaista, mikäli ei täysin varma ole siitä että haluaako floikan.

Juicy
04.06.2010 16:12:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Othoz: Piti se floikka sitten miten hyvin tahansa sitä virettä, ei se jatkuva säätäminen sen kanssa tosiaankaan ole sen arvoista, jos ei floikkaa oikeasti tarvi. Itse ainakin suosisin kiinteätallaista, mikäli ei täysin varma ole siitä että haluaako floikan.

Mitä on tämä jatkuva säätäminen? Ellei sitten tyyliin joka päivä vaihda virettä ja kieliä... Kerran tekee säädöt, niin se on siinä.

Ei yleensä tarvi virittääkään kovin usein, kiinteätallaiset on siitä erikoisia että niitä saa olla jatkuvasti virittämässä, jos lämpötilat yms. muuttuu.

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
hevikukko
04.06.2010 16:18:23 (muokattu 04.06.2010 16:18:34)

Tiedän että harvalla on varaa muutamaan floikalliseen keppiin jos soittelee eri vireestä. Kannattaa siis kerran päättää mihin vireeseen sen kitaran laittaa ja kunnon säädöt päälle. Se on siinä ja ei tarvii arpoa enää, kovaa nautinnollista soittoa vaan!

Kysele, kokeile ja opi!
TTV
04.06.2010 16:26:12 (muokattu 12.06.2010 20:11:06)

Osta multa mh-400nt tai mh-1000nt.
400:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=426800
1000:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=427014

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Othoz
04.06.2010 17:45:15 (muokattu 04.06.2010 18:02:44)

Juicy: Mitä on tämä jatkuva säätäminen? Ellei sitten tyyliin joka päivä vaihda virettä ja kieliä... Kerran tekee säädöt, niin se on siinä.

Ei yleensä tarvi virittääkään kovin usein, kiinteätallaiset on siitä erikoisia että niitä saa olla jatkuvasti virittämässä, jos lämpötilat yms. muuttuu.

Joo, ei siinä mitään suurempaa jos ei aio hirveästi eri virityksillä kikkailla. Itse kun jouduin vähän useammasti vaihtaa sävelaskeleella alaspäin, ja taas takaisin. Lähinnä siinä itseäni sitten vain ärsytti nähdä enemmän vaivaa, kun kiinteätallaisella se olisi onnistunut puolta nopeammin, ja sitä floikkaa en ikinä käyttänyt.

Joten pointtini oli se, ettei minun mielestä sitä floikallista kitaraa kannata välttämättä valita, jos ei ole täysin varma, että tekeekö sillä juurikaan mitään.

Mr. Speed
04.06.2010 17:48:23

Othoz: Joo, ei siinä mitään suurempaa jos ei aio hirveästi eri virityksillä kikkailla. Itse kun jouduin vähän useammasti vaihtaa sävelaskeleella alaspäin, ja taas takaisin. Lähinnä siinä itseäni sitten vain ärsytti nähdä enemmän vaivaa, kun kiinteätallaisella se olisi onnistunut puolta nopeammin, ja sitä floikkaa en ikinä käyttänyt

Joten pointtini oli se, ettei minun mielestä sitä floikallista kitaraa kannata välttämättä valita, jos ei ole täysin varma, että tekeekö sillä juurikaan mitään.

Voihan floikan blockata jolloin vireenpito on vieläkin parempaa luokkaa, mutta sitä voi käyttää kuin kiinteätä tallaa. Lisäksi profiili on huomattavasti matalampi, mistä itse pidän. Ja kyllähän siinä kiinteässäkin tallassa pitää säätää jos virettä vaihtaa. Ei ehkä tallan korkeutta, mutta intonaatio yms.

Numb
04.06.2010 17:49:19

Mr. Speed: E: Jos floikallinen kelpaa (voihan sen blockata), niin tästä kitaraa

Tätä vakavasti harkitsisin.

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
zjanii
04.06.2010 22:46:41 (muokattu 04.06.2010 22:48:25)

Mitään tietämättä näistä hevikepeistä, tää vaan on niin stanan hieno! Ja ainakin budjetti riittää..

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=423257

Ja tietenkin kun tarkemmin katon niin ihan EC sarjalainen...

Marzi
05.06.2010 03:49:15

Juicy: Ei yleensä tarvi virittääkään kovin usein, kiinteätallaiset on siitä erikoisia että niitä saa olla jatkuvasti virittämässä, jos lämpötilat yms. muuttuu.

Mikä kuulostaa omituiselta, koska floikassa on paaaljon enemmän metallia, mikä on lämmönvaihteluille altista. Mulla oli Musari, jossa oli kelluva talla. Ei ollut ihan yks tai kaks kertaa kun keikka oli pakko vetää SG:llä, jossa on Tune-o-matic, koska kelluvatallainen +2000€ keppi ei pysynyt vireessä millään lämpötilan ja kosteuden ollessa luokkaa älytön tai ilman ollessa kylmä. Pihafestareilla oli myös ongelmia lämmönvaihtelun kanssa (kylmä ilma + kuumat valot) mutta niissä olosuhteissa ei oo helppoa millään kitaralla.

Tarpeeksi on liian vähän.
Juicy
05.06.2010 14:36:14

Marzi: Mikä kuulostaa omituiselta, koska floikassa on paaaljon enemmän metallia, mikä on lämmönvaihteluille altista. Mulla oli Musari, jossa oli kelluva talla. Ei ollut ihan yks tai kaks kertaa kun keikka oli pakko vetää SG:llä, jossa on Tune-o-matic, koska kelluvatallainen +2000€ keppi ei pysynyt vireessä millään lämpötilan ja kosteuden ollessa luokkaa älytön tai ilman ollessa kylmä. Pihafestareilla oli myös ongelmia lämmönvaihtelun kanssa (kylmä ilma + kuumat valot) mutta niissä olosuhteissa ei oo helppoa millään kitaralla.

Jaa, mulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Floikkakitarat pysyy parhaiten vireessä, kun se tallan kelluvuus kuitenkin kompensoi lämpötilanvaihtelusta johtuvia vireenheittoja. Tuota VBT:tä ja edesmennyttä ART320 sai joka kerta virittää, kun niitä vie kotoa reenikselle tai toisinpäin. Floikkakeppeihin hädin tuskin tarvitsee koskea, ehkä loppupuolella reenejä pitää vähän hienosäätää virettä.

Tosin mulla nuo lämpötilan erot ei ole ollut luokkaa pakastin-sauna (suurimmat erot ehkä talvella jolloin roudasin pehmeässä pussissa n. -15 asteen pakkasilla), ja hieman ihmettelen miten SG:hen ei noin rajut lämpötilan heitot muka vaikuta? Ja eikös sitäpaitsi Musareissa ole lisenssitalla...? =)

Onhan nuo kitaratkin toki yksilöitä, vaan mulle ei ole ilmeisesti koskaan sattunut sellaista kiinteätallaista, jota ei olisi tarvinnut useammin viritellä.

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti