Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 59 10 11 12 13
jokkari
03.06.2010 22:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytänpä ketjua hyväkseni: Statesman Dual EL84 kiinnostaa, ja siinä on muun muassa tuo jalkapoljettava boosti, mutta sitäkö ei saa säädettyä mitenkään? Onko tuo kuinka heikko tai voimakas, trebleboost vai koko alueen? Ja pelittääkö käytännössä, käyttökokemuksia?
 
Joo, kyllä, olen menossa testaamaan, mutta kuten tiedetään ei nämä jutut aukea samalla tavalla lyhyellä testillä myymälässä kuin oikeassa elämässä.
 
I have opinions of my own - strong opinions - but I don't always agree with them. -Yrjö Kävelijä Puska-
HTMono
03.06.2010 23:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokkari: Käytänpä ketjua hyväkseni: Statesman Dual EL84 kiinnostaa, ja siinä on muun muassa tuo jalkapoljettava boosti, mutta sitäkö ei saa säädettyä mitenkään? Onko tuo kuinka heikko tai voimakas, trebleboost vai koko alueen? Ja pelittääkö käytännössä, käyttökokemuksia?
 
Joo, kyllä, olen menossa testaamaan, mutta kuten tiedetään ei nämä jutut aukea samalla tavalla lyhyellä testillä myymälässä kuin oikeassa elämässä.

 
Jos se on samanlainen kuin EL34 versiossa vahvistimessa niin kyllähän se pelaa. Tosin ainakin yksikelaisten kanssa aiheuttaa aika hemmetisti hurinaa verrattuna ulkoiseen boostiin (t-rex). Ja boostaa koko taajuusalueelta ja todella reippaalla kädellä. Itse käytän mieluummin muuta boostia mutta sen omankin kanssa elää, on niitä huonompiakin kuultu.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Jousipolvi
04.06.2010 21:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysellääs nyt täältäkin että löytyykö tietoa miten Statesman 50W nuppi suhtautuu näihin putkiadaptereihin? Esim. Yellow jackets?
 
Hengissä hoidosta huolimatta!
-Cale
04.06.2010 21:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokkari: Käytänpä ketjua hyväkseni: Statesman Dual EL84 kiinnostaa, ja siinä on muun muassa tuo jalkapoljettava boosti, mutta sitäkö ei saa säädettyä mitenkään? Onko tuo kuinka heikko tai voimakas, trebleboost vai koko alueen? Ja pelittääkö käytännössä, käyttökokemuksia?
 
Joo, kyllä, olen menossa testaamaan, mutta kuten tiedetään ei nämä jutut aukea samalla tavalla lyhyellä testillä myymälässä kuin oikeassa elämässä.

 
Takaa pystyy säätämään balanssia cleanin ja driven välillä. Ihan ok, mutta kuten jo sanottu, hurina hieman lisääntyy. Vaikuttaa enempi volaan, ei hirveästi säröytymiseen. Enempää en osaa luonnehtia. Menee sooloboostista, ainakin itselläni, kaikki eivät tykkää.
 
vänkylä
04.06.2010 22:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Takaa pystyy säätämään balanssia cleanin ja driven välillä. Ihan ok, mutta kuten jo sanottu, hurina hieman lisääntyy. Vaikuttaa enempi volaan, ei hirveästi säröytymiseen. Enempää en osaa luonnehtia. Menee sooloboostista, ainakin itselläni, kaikki eivät tykkää.
 
Statesman quadista(combo) ei ainakaan pysty säätämään takaa muuta kuin kaiun määrää cleanille/särö puolelle.Mulla toimii toi boosti ainakin säröpuolella hyvin jos ei käytä isoa säröä.Jos gaini on yli 12 niin silloin tulee boostista vain lisää säröä ei niinkään volumea.Clean puolella toi boosti ei vaikuta mun mielestä oikeastaan mitään.Mulla ei ainakaan hurinat boostia käyttäessä suurene yhtään.
 
-Cale
04.06.2010 22:46:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Statesman quadista(combo) ei ainakaan pysty säätämään takaa muuta kuin kaiun määrää cleanille/särö puolelle.Mulla toimii toi boosti ainakin säröpuolella hyvin jos ei käytä isoa säröä.Jos gaini on yli 12 niin silloin tulee boostista vain lisää säröä ei niinkään volumea.Clean puolella toi boosti ei vaikuta mun mielestä oikeastaan mitään.Mulla ei ainakaan hurinat boostia käyttäessä suurene yhtään.
 
Tarkemmin ajateltuna, ei tässäkään :D Mistäköhän repäisin että tuolla säädetään boostin määrää. Eihän siinä tosiaan lue kuin Balance, mutta loogisempaa kyllä olisi että se olisi kaiulle. Itse en ole siihen mitenkään kajonnut kun homma on toiminut, joten hieman väärää tietoa tuli huudeltua. Itse pidän yleensä gainia max 10-11 ja silloin vielä vola lisääntyy mukavasti.
 
Vetehinen
08.06.2010 21:58:47 (muokattu 08.06.2010 22:36:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on mielenkiintoinen ketju, ei ole juuri moittivia viestejä Huttuskoiden suuntaan löytynyt. Johtuisiko sitten juurikin aloitusviestin arviosta, että H&K-miehet ovat oma kastinsa. ;)
 
Mielenkiintoista silti, ettei kyseinen merkki pompsahda usein esille, kun haetaan suosituksia kitaravahvistimeksi hintaluokassa X. Esimerkiksi tämä vanha ketju, jossa monet muut merkit mainitaan:
Putkivahvistin 1200e budjettiin http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184437
 
Käytettynähän Huttusia löytyy useasti 1200 euron budjettiin ja joitain malleja reilusti allekin.
McNulty
09.06.2010 10:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Tämä on mielenkiintoinen ketju, ei ole juuri moittivia viestejä Huttuskoiden suuntaan löytynyt. Johtuisiko sitten juurikin aloitusviestin arviosta, että H&K-miehet ovat oma kastinsa. ;)
 
Voi siinä olla sitäkin, mutta kyllä Huttusissakin onpi vikoja... tai ainakin niihin liittyen.
Yksi yleisin korjaukseen päätynyt laite on Switchblade-sarjan ensimmäisten mallien footswitch, jonka midijohto tykkäs pätkiä ja lopulta lakata toimimasta. Se meni liitoskohdasta poikki ja kun se oli kiinteänä asennuksena footswitchin kyljessä, niin remontti oli työläämpi kuin pelkkä uuden midijohdon ostaminen siihen väliin. Yhden Edition Tuben putkikantakin tuli vaihdettua... ei ollut tykännyt hyvää resonaatiosta ja reilummasta roudauksesta :)
 
Toinen murheenkryyni on ollut muutamissa Statesman-sarjan vaffareissa sekä Edition Tubessa tuo kanavanvaihtonappula. Välillä ottaa ja toimii, välillä ei.
 
Aika vähän mitään isompaa kyllä. Siinä halvimmassa Edition Blue-sarjassa on ollut mykistymisiä yms. mutta sehän on vähän sama juttu kuin MG-sarja Marshallille tai Frontman-sarja Fenderille. Halvalla tehtyä peruskamaa, jonka hintalappu edellyttääkin jotain ongelmia :)
 
Mielenkiintoista silti, ettei kyseinen merkki pompsahda usein esille, kun haetaan suosituksia kitaravahvistimeksi hintaluokassa X.
 
Miun mielestä ihan hyvä vaan, jos kyseinen merkki ei ole samalla tavalla hypetetty ja "adjektiivi-inflaation runtelema" kuin vaikkapa ENGL. Ehkä se on tuo valmistajan nimi, joka pituudellaan karkottaa yksioikoiset rokkikukot :) Vaan eipä siinä, moni valmistaja tekee hyviä koneita. Heckler & Koch yhtenä niistä.
 
end of this disease-ridden world
the-Antero
09.06.2010 12:29:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mun mielestä hyvä tosiaan ettei kaikilla ole kettusta. Varmaan myös selittää asiaa se että nuo kettusen putkinupit on uutena kyllä melko hinnakkaita. Lainatakseni kaveria joka näin sanoi kettusista : Siinä on kyllä vahvistimien Rolls Royce :D
 
Täytyy sanoa että yhdyn häneen ( en fyysisesti kuitenkaan )
 
aristoteles666
09.06.2010 16:39:21 (muokattu 09.06.2010 16:42:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty:
Yhden Edition Tuben putkikantakin tuli vaihdettua... ei ollut tykännyt hyvää resonaatiosta ja reilummasta roudauksesta :)
 
Toinen murheenkryyni on ollut muutamissa Statesman-sarjan vaffareissa sekä Edition Tubessa tuo kanavanvaihtonappula. Välillä ottaa ja toimii, välillä ei.
 
Aika vähän mitään isompaa kyllä. Siinä halvimmassa Edition Blue-sarjassa on ollut mykistymisiä yms. mutta sehän on vähän sama juttu kuin MG-sarja Marshallille tai Frontman-sarja Fenderille. Halvalla tehtyä peruskamaa, jonka hintalappu edellyttääkin jotain ongelmia :).

 
mun edition tubessa on kanssa juotettu uudestaan pääteputkien kannat kiinni, mutta se meni omaan piikkiin, talvipakkasella kuumana kolisteltiin mukulakivikatuja kaljakärryillä.
 
mutta kanavan vaihtonappulat on kyllä toiminut ongelmitta.
 
kettnereissä on ollut hyvin vähän vikoja uusissa laitteissa ja siihen on syynä että ne käyttää niitä 40 tuntia ennekuin ne lähtevät minnekään, jolloin yleensä viat tulevat jo esiin jos niitä on.
 
ja hyvä että ne korjasi sen midipedaalin.
 
kun saan aikaiseksi, siirrän edition tuben pääteputket omalle telineelleen, pikku homma, kunhan aloitan, tullut nyt vain soitettua triampilla ja yamaha dg vahvistimella niin ei ole tullut tehtyä.
 
edit. mutta triamp on kyllä kestävä, meillä oli kolme triamppia treenikämpällä ja kerran ne otti vahingossa mun ja oulussa se tippui kahden metrin korkeudesta asfaltille ja ainoa mitä tapahtui oli pieni maalinpalan lähteminen.
 
vänkylä
09.06.2010 17:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

glx405: Mulla on Tube 20, jonka ostin puoli vuotta sitten käytettynä. Probleemi on d-kieltä tai erityisesti a-kieleltä viidenneltä nauhalta soitettaessa kuuluva hlvtnmoinen resonanssi. Muilla taajuuksilla resonanssia ei kuulu. Ei ole löytynyt syytä oikein mistään.
 
Mulla kuului myös ärsyttävä resonointi ääni Edition Tubessa kun soitti e-kielen 2-4:ltä nauhalta.Vika oli pääteputkien kannoissa jotka tuli uudelleen juottamalla kuntoon.Tuossa Tubessahan noi putket on siellä metelin keskellä ja kun se on osittain takaa suljettu niin ajan(soiton)kanssa tohon tulee sitten tommosia vikoja.Statesmanissa putket on nostettu ylös omaan koteloon joten samat viat ei pitäis sitä vaivata.Tuon Statesmanin saa lisäksi helposti puolittetua 20w:ksi ottamalla pari pääte putkea pois,jos haluaa sitä päätesäröä pikkasen pienemmällä(ei paljon)äänenpaineella siitä ottaa.
 
vänkylä
09.06.2010 20:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666:
 
mutta triamp on kyllä kestävä, meillä oli kolme triamppia treenikämpällä ja kerran ne otti vahingossa mun ja oulussa se tippui kahden metrin korkeudesta asfaltille ja ainoa mitä tapahtui oli pieni maalinpalan lähteminen.

 
Huuko Kettuset on tehtykin Made in Germany eikä missään Koreassa,mikä tuntuu olevan yhä useamman vahvistimen valmistusmaa tätä nykyä.
 
Grugi
09.06.2010 20:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Huuko Kettuset on tehtykin Made in Germany eikä missään Koreassa,mikä tuntuu olevan yhä useamman vahvistimen valmistusmaa tätä nykyä.
 
Eipä sekään enää nykyään ole laadun tae vaikka tehtäisiinkin euroopassa, ihan kelpo laatua Koreastakin tulee.
 
SDMF
aristoteles666
09.06.2010 21:58:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Eipä sekään enää nykyään ole laadun tae vaikka tehtäisiinkin euroopassa, ihan kelpo laatua Koreastakin tulee.
 
no, ne on kuitenkin tehty saksassa.
 
texjazz
09.06.2010 22:09:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä:Vika oli pääteputkien kannoissa jotka tuli uudelleen juottamalla kuntoon.
 
Tänks, täytyy tsekkauttaa tuo asia asiantuntijalla.
 
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Grugi
09.06.2010 22:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: no, ne on kuitenkin tehty saksassa.
 
Sillä ole mitään merkitystä jos tuote toimii.
Mun mielestä hieman vanhanaikainen ajattelutapa että kaukoidässä valmistetut tuotteet olis automaattisesti huonoja tai eivät kestäisi. Aika monta Kiinassa/Koreassa tehtyä laitetta on mullakin talossa ja mitään valittamista ei laadussa ole. Toki jos kokee hakalaksi asiaksi omistaa kaukoidässä valmistettuja laitteita niin mikään ei tietenkään estä ostamasta jotain muuta.
 
SDMF
aristoteles666
09.06.2010 22:51:57 (muokattu 10.06.2010 07:01:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sillä ole mitään merkitystä jos tuote toimii.
Mun mielestä hieman vanhanaikainen ajattelutapa että kaukoidässä valmistetut tuotteet olis automaattisesti huonoja tai eivät kestäisi. Aika monta Kiinassa/Koreassa tehtyä laitetta on mullakin talossa ja mitään valittamista ei laadussa ole. Toki jos kokee hakalaksi asiaksi omistaa kaukoidässä valmistettuja laitteita niin mikään ei tietenkään estä ostamasta jotain muuta.

 
ottaen huomioon että kiinnitit asiaan edes huomioita, pidän vanhanaikaisena miettiä ollenkaan missä joku on tehty, vaan ainoastaan miten se on tehty.
oman lempivahvistimen valmistusmaan puolustelu on täysin poissa minusta, susta ei.
outo kirjoitusvirhe poistettu.
 
CanYouStayStill
09.06.2010 22:55:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mutta kun se on saksalainen, on se silloin myös arjalainen... eikuh krhm... siis.
 
Eipä tuolla kai nyt niin loppujen lopuksi ole merkitystä, tosin myönnän omaavani ajatusmaailman, jonka mukaan EU/jenkki valmisteinen on parempi. Ei se silti välttämättä paikkaansa pidä.
 
Se muuten pitää sanoa, että Switchbladen tässä uudessa mallissa tulee fotarin mukana irroitettava DIN-pluginen liitin. Eipähän pääse enää hajoamaan yhtä helposti.
 
Onkos kellään mitään suositeltavaa kaappia/elementtejä Switchbladen alle tai omia kokemuksia? Voisi miettiä jotain uutta, tietäisi vaan mistä lähteä liikkeelle.
 
JoeHans
09.06.2010 23:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se muuten pitää sanoa, että Switchbladen tässä uudessa mallissa tulee fotarin mukana irroitettava DIN-pluginen liitin. Eipähän pääse enää hajoamaan yhtä helposti.
 
Onkos kellään mitään suositeltavaa kaappia/elementtejä Switchbladen alle tai omia kokemuksia? Voisi miettiä jotain uutta, tietäisi vaan mistä lähteä liikkeelle.

 
Hienoa, että ovat saaneet tuon pedaalin muutettua paremmaksi. Omasta kokemuksesta ainakin V30 on vaikuttanut pelittävän hyvin. Tietysti varmasti riippuu paljon, että minkä musiikkityylin soundia hakee.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
McNulty
09.06.2010 23:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CanYouStayStill: Niin mutta kun se on saksalainen, on se silloin myös arjalainen... eikuh krhm... siis.
 
Saksanmallia myös vahvistinrintamalla, tä? :)
 
Eipä tuolla kai nyt niin loppujen lopuksi ole merkitystä, tosin myönnän omaavani ajatusmaailman, jonka mukaan EU/jenkki valmisteinen on parempi. Ei se silti välttämättä paikkaansa pidä.
 
Ei tavallaan, mutta jos katsotaan tuota Aasian meininkiä pintaa syvemmältä, niin kyllähän sieltä paljastuu räikeitä epäeettisiä "bisnestapoja", joista eräänä esimerkkinä mainittakoon kitarapuolelta Cort. Jos toiseksi esimerkiksi otetaan esim. Saksa, niin siellä niille vahvistimia vääntäville tahoille maksetaan tietyn tariffin mukainen vähimmäispalkka... ja voisin kuvitella että työolosuhteet ovat vähän eri maailmasta.
 
Vaikka sitä hintaa ei välttämättä pystytäkään laadulla tai absoluuttisella paremmuudella (mitä sekin sitten ikinä onkaan) selittämään, niin mie koitan mahdollisimman vähän tukea lafkoja jotka orjuuttavat ihmisiä työjuhdikseen. Ehkä hivenen naiivia, mutta olkoot jos siitä tulee itselle parempi mieli.
 
Se muuten pitää sanoa, että Switchbladen tässä uudessa mallissa tulee fotarin mukana irroitettava DIN-pluginen liitin. Eipähän pääse enää hajoamaan yhtä helposti.
 
Jep. Tämän korjasivat ns. "Model kakkoseen" ja erittäin hyvä parannus olikin. Nyt siinä voi käyttää tarvittaessa pidempää tai lyhyempää roikkaa.
 
Onkos kellään mitään suositeltavaa kaappia/elementtejä Switchbladen alle tai omia kokemuksia? Voisi miettiä jotain uutta, tietäisi vaan mistä lähteä liikkeelle.
 
V30 varusteinen perus H&K 4x12" on ihan hyvä valinta. Mä en itse diggaile 4x12" koosta, vaan sporttaan mielummin 2kpl 2x12" kaappeja. Mulla on pari kappaletta H&K:n omia CC212 kaappeja. Toisessa on Eminence The Wizardit sisällä, toisessa Celestion Heritage-sarjan "Greenbackit". Trilogy toimii hienosti Wizardien kanssa kyllä... eikä mulla ole valittamista tuosta Marsun 2x12" rasiasta Eminencen Cannabis Rexeilläkään ko. pelin alla. Switchbladehan on hyvin pitkälti samaa osastoa Trilogyn kanssa, eli tuuttaa reilummin sitä alapäätä. V30 on silloin peruselementtinä ihan paikallaan, kun se pitää sen bassopuolen tiiviisti läjässä.
 
end of this disease-ridden world
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «