Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin bändisoittoon!!
1 2
Ziggy Bubba
23.05.2010 19:27:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tjaah. Sitä on sellaisiakin vahvistimia joissa on itsessää niin fat bottom, ettei sitä kyllä kaivata yhtään lisää. En silti epäile etteikö olisi hyvä kaappi.
 
Ymmärtääkseni tuo nimi on vähän harhaajohtava - skobessa ei kai mikään boostattu botne ole vaan varsin tasapainoinen soundi. Kertokaa VHT:n kamoista enemmän tietävät lisää.
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
kimurantti1
23.05.2010 19:29:40 (muokattu 23.05.2010 19:35:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Ymmärtääkseni tuo nimi on vähän harhaajohtava - skobessa ei kai mikään boostattu botne ole vaan varsin tasapainoinen soundi.
 
Hoho, siinä tapauksessa kaapin nimi on todellakin harhaanjohtava. Vähän niin kuin, että ostat Atrian pizzan jossa pitäisi olla 50% enemmän kinkkua, mutta sitä on silti saman verran kuin Saarioisten vastaavassa normaalissa jarrulevyssä. :-D
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ziggy Bubba
23.05.2010 19:41:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on ainakin keskustelua kaapeista, mm. just tosta VHT:sta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=184789&o=0
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Mr. Speed
23.05.2010 20:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Ymmärtääkseni tuo nimi on vähän harhaajohtava - skobessa ei kai mikään boostattu botne ole vaan varsin tasapainoinen soundi. Kertokaa VHT:n kamoista enemmän tietävät lisää.
 
Näinpä. Tuo nimi ennemmin kuvaa sitä, että tuo kaappi pystyy pitämään isonkin alakerran kasassa ja tiukkana, mutta normisti on tosi tasapainoinen soundiltaan. Ehdottomasti monipuolisin skobe mitä oon testaillu.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
23.05.2010 20:58:39 (muokattu 23.05.2010 21:00:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimurantti1:
Tossa sun kahdessa Mesan 2x12" kaapissa on muuten varsin käytännöllinen pointti. En olekaan ajatellut asiaa aiemmin tuolta kantilta. Mesat kun on äärimmäisen laadukkaita, kestäviä ja tietysti parempia keikkakäytössä roudata, pakata ja purkaa kuin 4x12" kaapit. Ne vievät tilaa myös vähemmän lavalla, ja hönkää riittää kummasti. Kiitos sulle! Ton pistän korvan taakse.
Mulle tosin kävisi ihan Marshallinkin laadukkaat 2x12" kaapit...
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Simo78
23.05.2010 21:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soittelin pitkää 4*12skobella, kyllästyin roudaumaan sitä kun se oli niin helkkarin iso. Framuksen 2*12 on roudausystävällisin kaappi ikinä, toisessa kädessä menee kaappi toisessa nuppi, vähän eri meininkiä kuin isommalla. Soundin puolesta on pärjännyt mun mielestä ihan yhtälailla...
 
jussi1976
23.05.2010 21:14:16 (muokattu 23.05.2010 21:17:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mä tajusin just saman homman, kun roudasin tota 4x12:sta ympäriinsä. Kun se 2x12" on tarpeeksi hyvä, sehän tinttaa 4x12" mennen & tullen.
 
Mikä 2x12" kaappi merkki/malli olisi sellainen, joka olisi oikein laadukas, ja nimenomaan alapäävoittoinen, kireä saundiltaan? EQ - taso (jos nyt tässä yhteydessä tästä voi puhua ) tulisi olla n. Basso 9-8, Middle 7 ja tremble 5...?
 
Toi ei tietysti ole mikään mikkikaavion tyyppinen juttu, mutta antaa hieman kuvaa siitä, mikä olisi hakusessa.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
AleksiHeik
23.05.2010 21:25:44 (muokattu 23.05.2010 21:28:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Tästedes luen muitten kirjoitukset ennen omani kirjoitusta.
 
Keep on pluckin'!
jussi1976
23.05.2010 21:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, toisaalta näitä on niin tolkuton määrä, että ei näitä kaikkia voi aina voi lukea. Jotkut voi huomautella toistoista vrt. aikaisempiin juttuihin, toiset (lue:pilkkua viilaamattomat) eivät. Seuraaminen noin yleensä on tietysti hieno asia, mutta ainakin mulla monta, monta kertaa on käynyt, että olen etsinyt jotain tiettyä asiaa, laitetta tai teemaa, ilman tulosta, koska haku ei toimi tarkasti eikä otsikot jne. ole tarkkoja. Mutta mitäs näistä. Asiallisilta tyypeiltä löytyy tässä suhteessa aina joustoa. Ja mukavaahan se on jutustella kitarakamoista uusien ihmisten kanssa aina.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «