Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 6V6 pääteputket
1
von spets
11.05.2010 13:11:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs hyviä kuusveekutosia suosittelette? Itsellä on kokemusta vain halpis EH:sta jotka soundaavat mielestäni aika lattealta ja toisaalta mulla on vain yksi vanha Sylvania joka saa EH:n kaverina hienon soundin aikaiseksi Princeton Reverbissä. Sellaista paksuutta, notkeutta ja pehmeyttä tuli sillä lisää.

Mitkä mallit sopivat suoraan 6V6GT:n tilalle (Princeton Reverb ja Deluxe Reverb)?

Numb
11.05.2010 13:16:02 (muokattu 11.05.2010 13:17:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin TungSol 6V6gt on kelpo. JJ:tä taitaa Uraltonelta löytyä ainakin myös. Hyviä nekin, säröytyvät vähän myöhemmin.

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Wespa
11.05.2010 13:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JJ:n 6V6 on ihan jees. Harmi kun =C= Svetlana ei tee 6V6:sta tai EL84:sta, ne pyyhkis melko suurella todennäköisyydellä lattiaa noilla JJ:llä, mitkä kuitenkin on aika lailla parasta nykytuotannosta.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
penatuna
11.05.2010 13:34:45 (muokattu 11.05.2010 13:37:47)

JJ:t ovat musta hiukan Tungsoleja parempia; tosin Tungsol kuullostaa hitusen äänekkäämmältä. Makuasioita...
Jos NOS -putkia saat jostain hommattua kohtuu hintaan, niin osta ihmeessä. Epäilen kuitenkin hinnan nousevan turhan korkeaksi, varsinkin kun soundi ei todennäköisesti muutu radikaalisti. Kestävämpiähän nuo NOS:t ovat kuin nykytuotanto.

von spets
11.05.2010 17:02:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NOSsiakin näyttää olevan ebayssä tarjolla aika paljon; GE, RCA, Valco, Raytheon etc... taitaa olla vähän arpomista mikä noista skulaa?

McNulty
11.05.2010 20:00:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miusta GrooveTubes 6V6-S (Slovakia) tai 6V6-R (Russia) sekä TungSol 6V6GT Platinum toimivat varsin hyvin. Tosin, miulla ei ole kuin yksi 6V6-alusta jossa moisia testata, tuo Matamp Minimat II.

A N T I - C O S M I C   M E T A L   o f   D E A T H
tsim
11.05.2010 22:53:08

penatuna: JJ:t ovat musta hiukan Tungsoleja parempia; tosin Tungsol kuullostaa hitusen äänekkäämmältä. Makuasioita...
Jos NOS -putkia saat jostain hommattua kohtuu hintaan, niin osta ihmeessä. Epäilen kuitenkin hinnan nousevan turhan korkeaksi, varsinkin kun soundi ei todennäköisesti muutu radikaalisti. Kestävämpiähän nuo NOS:t ovat kuin nykytuotanto.

Minulla on aivan toisenlainen mielikuva noiden kahden 6V6 pääteputken äänen sävystä. Mielestäni JJ 6V6S on äänekkäämpi ja enempi "rock" kuin TungSol 6V6GT, joka on äänensävyltään hiljaisempi ja pehmeämpi enempi "blues". Olen testannut niitä Champ600:ssa ja Princeton 5F2-A kloonissa.Pidän jälkimmäisestä itse enemmän.

penatuna
12.05.2010 08:03:00 (muokattu 12.05.2010 08:03:23)

tsim: Minulla on aivan toisenlainen mielikuva noiden kahden 6V6 pääteputken äänen sävystä. Mielestäni JJ 6V6S on äänekkäämpi ja enempi "rock" kuin TungSol 6V6GT, joka on äänensävyltään hiljaisempi ja pehmeämpi enempi "blues". Olen testannut niitä Champ600:ssa ja Princeton 5F2-A kloonissa.Pidän jälkimmäisestä itse enemmän.

Mulla himassa käytössä Truetonen klooni vanhasta P2P Champista. Ainakin tässä Tunkkikset ovat äänekkäämpiä, tosin en soita himassa kovin kummoisella volyymilla... Ei näillä musta silti suurta eroa ole.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti