Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääninäyte - linjasoundia putkinupilla , silent recording
1
ReBeat
09.05.2010 00:28:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sohlasin pienen pätkän talteen ja nyt saa haukkua. Setuppi oli siis seuraavanlainen:

Carvin DC400--> Brunetti 059 red channel --> keinokuorma --> linjasoundi, johon erinäistä filtteröintiä ja lopuksi vähän delaytä sekä ripaus Kurzweilin "Empty Stage" nimistä kaikua (kaikki räkistä, tietokoneella ei mitään muokkausta). Soundi on siis suurinpiirtein sama mikä kuuluu soittaessa suoraan kuulokkeisiin. No ei ihan täysin.. jotain siitä tuntuu ainakin säröissä aina muuttuvan, mutta aika lähellä kuitenkin.

Carvinissa oli ikivanhat pinttyneet kielet ja alavire, rahisevat potikat. Ääninäytteessä kun on rakenne puhdas - särö - puhdas - särö .. niin ekassa säröosuudessa tais jäädä mikkikytkin tai potikka jotenkin puolittain toimivaan asentoon ja ei ihan irronnut toivotulla tavalla. Toisessa kierrossa parempi soundi.

Vahvistin oli puolitettu kahdella putkella 60 wattiseksi ja master volume täysillä, kolmoskanava päällä ja gain kello kahdessa, channel volume samoin. Asetukset koko ajan samat. Putkikattaus ihan sekalainen soppa jotain loppuunajettuja ruby tubeseja, sovtekkeja ym.

Tarkoitus oli lähinnä soitella huvikseen jotain ja kokeilla saako Carvinia hiljennettyä yhtään käyttökelpoiselle puhtaalle soundille. Kohinaa oli jo taustalla mutta ei voi mitään.

http://maihinnousu.net/s/get.php?song_id=7643&chksum=087fa7

trih
09.05.2010 02:06:57 (muokattu 09.05.2010 02:19:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miks taas kerran sampleen laitetaan kaikua tms? Mä haluan mun samplet kuivana tai sitten kaks eri versiota. Ja mä haluan mun samplet biiseinä jos efekteistä ei luovuta, en yhtenä kitararaitana. Tsoriku vinetän. Kaikki axe-fx-pätkätkin mainostaa erinomaista täysin aitoa soundia jotka on höystetty choruksella, delaylla ja reverbillä. Ai että ku saa hyvän kuvan ku samat paskat lykkään mun viidenkympin zoomista.

Ja sitten hyviin puoliin ;). Ihan hyvä soundi tuohon shittiin. Kuulosti eläväiseltä eli analogiselta mun korvaan mitä sieltä digimuljutuksen seasta kuulin. Ehkä tämä antaa gasin joillekin?

Perkeleenperkelelisäys:

Mä sattumalta vietin tän iltayön linjasoundileikeissä ja tuo kuulostaa mikitetyltä. Propseja siitä.

Perkeleenperkelelisäys 2:

Alussa kuulosti ykskelaselta ja sit heti perään säröillä humpparilta. Carvin pystyy tähän ja kitaran vaihto sadasosasekunnissa. Sattumaako?

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Raist
09.05.2010 04:23:45

Alussa kuulosti ykskelaselta ja sit heti perään säröillä humpparilta. Carvin pystyy tähän ja kitaran vaihto sadasosasekunnissa. Sattumaako?

En tiiä, miun Carvinissa on coil split ainaki miniswitchillä.. Aika monissa taitaa olla. :P

koponen
09.05.2010 09:38:51

Soundeista en sano mitään, mutta soitto oli ensimmäisen minuutin todella mukavan kuulosta. Hienoa!!

I'm endorsed by Marshall
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti