Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemuksia Blackstar HT-5 combo?
1 2 3 4
hallu
17.06.2016 14:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oli noista kuulokkeista kitaransoitossa puhetta, niin luin tuon oman Kochin manuaalin läpi ja siellä suositeltiin käyttämään huonolaatuisia kuulokkeita.... siis LoFi kuulokkeet kitaran soittoon kuulokkeilla. Olen käyttänyt tähän saakka AKG K271 luureja sekä K-702 luureja (jotka on aika samantapaiset soundiltaan) ja päätin sitten kokeill aohejkirjan suosittelmaa halpaa kuloketta ja lykkäsin PortaProt ja voihan jumankekka, että alko rokkaamaan :-). Se häiritsevä yläpäänkirskunta katosi kuin pieru saharaan ja säröt alkoi kuulostamaan lähes yhtä maukkailta kuin kaiuttimen kautta soitellessakin. Tonestakin käyttö vapautui huomattavasti ja nyt jälleen nautin kitaran soittamisesta :-D .
 
En olisi uskonut, mutta kuulokkeissa on ihan oikeasti eroa ja niin hyvät kun AKG:t onkin studiotyössä ja tarkkailukuulokkeina ja ihan musan kuuntelussa, niin skitan kanssa ne on ihan liian neutraalit ja liian herkät ja ilmaisuvoimaiset. Halvat luurit toimii paremmin, enpä olisi tätäkään uskonut :-). Niin että kokeilkaapa joskus. Yllättäen kalliimpi ei olekaan aina parempi joka paikassa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Antti1
17.06.2016 15:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Yllättäen kalliimpi ei olekaan aina parempi joka paikassa.
 
Nih, noh... Kyllä parempi on aina parempi, hintaan en ota nyt kantaa, mutta sun tapauksessa valmistaja on vain tehnyt aivan paskan kaiutinsimulaation.
ÄrGee
17.06.2016 16:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tässä oli noista kuulokkeista kitaransoitossa puhetta, niin luin tuon oman Kochin manuaalin läpi ja siellä suositeltiin käyttämään huonolaatuisia kuulokkeita.... siis LoFi kuulokkeet kitaran soittoon kuulokkeilla. Olen käyttänyt tähän saakka AKG K271 luureja sekä K-702 luureja (jotka on aika samantapaiset soundiltaan) ja päätin sitten kokeill aohejkirjan suosittelmaa halpaa kuloketta ja lykkäsin PortaProt ja voihan jumankekka, että alko rokkaamaan :-). Se häiritsevä yläpäänkirskunta katosi kuin pieru saharaan ja säröt alkoi kuulostamaan lähes yhtä maukkailta kuin kaiuttimen kautta soitellessakin. Tonestakin käyttö vapautui huomattavasti ja nyt jälleen nautin kitaran soittamisesta :-D .
 
En olisi uskonut, mutta kuulokkeissa on ihan oikeasti eroa ja niin hyvät kun AKG:t onkin studiotyössä ja tarkkailukuulokkeina ja ihan musan kuuntelussa, niin skitan kanssa ne on ihan liian neutraalit ja liian herkät ja ilmaisuvoimaiset. Halvat luurit toimii paremmin, enpä olisi tätäkään uskonut :-). Niin että kokeilkaapa joskus. Yllättäen kalliimpi ei olekaan aina parempi joka paikassa.

 
Portaprot on juuri sellaiset pienet rimpulat joissa on ihme kihinä ja liian korostunut basso kuulokkeiden rakenteeseen verrattaessa. Eli ne vuotavat kaiken äänen ulos ja mikään ei pysy hallinnassa.
 
Jos nuo AKG:t paljastivat soundin todellisen laidan, eli se oli huono alunperin :D Soitan joskus AKG:n 240 kuulokkeilla ja hyvin toimii.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
LaMotta
17.06.2016 16:15:37 (muokattu 17.06.2016 16:45:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tässä oli noista kuulokkeista kitaransoitossa puhetta, niin luin tuon oman Kochin manuaalin läpi ja siellä suositeltiin käyttämään huonolaatuisia kuulokkeita.... siis LoFi kuulokkeet kitaran soittoon kuulokkeilla. Olen käyttänyt tähän saakka AKG K271 luureja sekä K-702 luureja (jotka on aika samantapaiset soundiltaan) ja päätin sitten kokeill aohejkirjan suosittelmaa halpaa kuloketta ja lykkäsin PortaProt ja voihan jumankekka, että alko rokkaamaan :-). Se häiritsevä yläpäänkirskunta katosi kuin pieru saharaan ja säröt alkoi kuulostamaan lähes yhtä maukkailta kuin kaiuttimen kautta soitellessakin.
 
Tähän on olemassa ainakin yksi varsin yksinkertainen syy. Kitaraelementtien taajuusvaste tippuu kuin lehmänhäntä ennen ylädiskanttialuetta.
 
Tuossa jonkun greenbackin taajuusvaste http://celestion.com/images/products/16/graph.gif josta ilmenee kuinka vaste alkaa tippua jo 4kHz jälkeen.
 
Laadukkaan hifikuulokkeen elementti toistaa jopa 20 kHziin saakka suht tasaisesti. Niin että se paska kuuloke on taajuusvasteeltaan lähempänä kitarakaiutinelementtiä.
 
E: Jos nuo K-702't on soundiltaan samanlaiset kuin K-701't - josta itsellä ei ole mitään hyviä kokemuksia - niin ei ihme jos yläpää kuulostaa kireältä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
LaMotta
19.06.2016 15:36:18 (muokattu 19.06.2016 15:36:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En allekirjoita sitä että ht 5r särösoundi olisi tuhnu.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
19.06.2016 15:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: En allekirjoita sitä että ht 5r särösoundi olisi tuhnu.
 
Särö on oikein hyvä oikeilla kajareilla ja tai kaapilla.
 
Mä oon marsu mies!
heviäijä
19.06.2016 15:48:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kummat kannattaa ostaa laajat vai kapeat taajuusvasteeltaan, kitaransoittoon enimmäkseen?
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Antti1
19.06.2016 16:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Eli kummat kannattaa ostaa laajat vai kapeat taajuusvasteeltaan, kitaransoittoon enimmäkseen?
 
Hyvät kuulokkeet ovat hyvät kuulokkeet ihan missä tahansa. Huono kaappimallinnus sitten on asia erikseen. En tosin ymmärrä miten kahdesta huonosta tulee yksi hyvä.
ÄrGee
19.06.2016 16:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Eli kummat kannattaa ostaa laajat vai kapeat taajuusvasteeltaan, kitaransoittoon enimmäkseen?
 
Noissa oleva kaappisimulointi ei ole sieltä parhaasta päästä... ja itse en haluaisi kuulokkeita joiden taajuusvaste laskee 1KhZ jälkeen ja pomppaa sitten 5K jälkeen, niinkuin Koss Portapro tekee.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
hallu
19.06.2016 16:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Nih, noh... Kyllä parempi on aina parempi, hintaan en ota nyt kantaa, mutta sun tapauksessa valmistaja on vain tehnyt aivan paskan kaiutinsimulaation.
 
Pointtihan on siinä, että kitarakaiutin on tyyppiä LoFi eli hyvä kaiutin kitarakäytössä kuulostaa paskalta. Onhan ihan selvä asia, miksi kitarakomboihin ei laiteta hifikaiutinta.
 
Kuulokeulostulon kaappisimulaatiossa on kyse siis siitä, että paskotaan se soundi vastaamaan sitä LoFi kitarakaiutinta jolloin sitä voidaan kuunnella paremmilla kuulokkeilla. Jos kaappisimulaatiota ei ole tai se on huono, otetaan kuulokkeet joiden toista muistuttaa sitä huonoa kitarakaiutinta. Lopputuloksena molemmissa tapuksissa on hyvä kitarasoundi korviin ja tyytyväinen soittaja:-) .
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
19.06.2016 16:53:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Portaprot on juuri sellaiset pienet rimpulat joissa on ihme kihinä ja liian korostunut basso kuulokkeiden rakenteeseen verrattaessa. Eli ne vuotavat kaiken äänen ulos ja mikään ei pysy hallinnassa.
 
Jos nuo AKG:t paljastivat soundin todellisen laidan, eli se oli huono alunperin :D Soitan joskus AKG:n 240 kuulokkeilla ja hyvin toimii.

 
Minkä "todellisen laidan"? jokainen (tai lähes jokainen) kitaristi tietää, että sama kitaravahvistin kuulostaa ihan eriltä eri kaiuttimilla tai kaapeilla. Sen vuoksihan niitä elementtejä vaihdellaan, että haetaan siihen omaan soundimielytmykseen sopivaa kajaria. Tunnetko yhtään kitaristia, itsesi mukaan lukien, jonka mielestä kitaravahvistimessa paras kaiutin olisi HiFi kaiutin, joka "paljastaa vahvistimen todellisen soundin" ? sitä vartenhan sitä kaiutinsimulaatiota käytetään kitaravahvistimen ja hifitoistimien välissä että se soundin todellinen laita ei paljastuisi kun ei sitä kukaan halua kuunnella oikeasti.
 
Pointti on siinä, että jos kaiutinsimulaatiota ei ole tai se on huono, niin laittamalla huolonaaltuisen LoFi kuuntelun perään saapi hyvää soundia..... vai hä? Ainakin nuo Kochin kuulokelähdöt kuulostaa paremmalta huonoilla kuulokkeilla kuin hyvillä. Ja olen nimenomaan käyttänyt niitä AKG K271 K702 ja PortaPro kuulokkeilla ja kyllä mielestäni ohjekirja oli oikeassa,että paras soundi oli PortaProilla.
 
Luulen, että silloin jos käytetään aktiivista tietokonepohjaista kaiutinsimulaatiota (joissa mukana on kaappisimulaatio sekä huonesimulaatio) käsittääkseni Torpedo tekee tämmöisiä, on tulos hifikuuntelulla parempi, mutta passiivisessa kuulokelähdössä huonoja luureja kannattaa ainakin kokeilla ennenkuin tuomitsee ne huonoksi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Antti1
19.06.2016 17:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sä et nyt tajunnut, tai halunnut tajuta pointtia. Toi on ratkaisuna jotakuinkin sama kuin Buranan napsiminen nestehukan aiheuttamaan päänsärkyyn. Toimii siihen yhteen pieneen hetkeen, muttei poista varsinaista ongelmaa.
hallu
19.06.2016 17:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Sä et nyt tajunnut, tai halunnut tajuta pointtia. Toi on ratkaisuna jotakuinkin sama kuin Buranan napsiminen nestehukan aiheuttamaan päänsärkyyn. Toimii siihen yhteen pieneen hetkeen, muttei poista varsinaista ongelmaa.
 
Minä en ymmärtänyt, että meillä on ongelma?? olen käyttänyt monenlaisia ratkaisuja kotioloissa kitaran soundin muokkaamiseen ja kuuntelun järjestämiseen enkä ole erityisemmin arvottanut ratkaisuja niiden teknisen toteutuksen perusteella, vaan ainoastaan sen perusteella toimiiko ne vai ei.
 
Mutta joo, ehkä minä alkujaan yleistin liikaa ja aiheutin sillä tavalla vastareaktion. Joten korjaan sitä väittämää toteamalla, että Koch Pedaltone ja Koch twintone vahvistimissa huonot kuulokkeet toimivat hyviä paremmin, ja tätä suosittelee myös valmistaja. Tätä ei voi kuitenkaan yleistää eikä laajentaa koskemaan muita vahvistimia eikä laitekokonaisuuksia.
 
Mä voin poistaa nämä väittämäni jos ne kertakaikkiaan sotii äänialan lakeja vastaan eikä niitä siksi tule tarjota kenellkään raktaisuksi mihinkään.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
LaMotta
20.06.2016 19:34:23 (muokattu 22.06.2016 19:46:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä kaikua tuo HT simuloi? Se on aika makean kuuloinen. Sunnuntaina soittelin reilu pari tuntia ja kokeilin eri säätöjä. Kyllä irtoaa monenmoista sävyä. ISF-säätö on passeli kun muuttaa särökanavan etu- ja pääteasteiden keskinäistä balancea. Aika tyytyväinen tuohon vehkeeseen täytyy olla. Harmi kun ei ole enää bändihommia missä kokeilla resursseja bändin kanssa. Ehkä oma maku on muuttunut soundin suhteen ajan myötä kun en lainkaan kaipaa isomman pelin soundin muhkeutta, joka sitten ei kuitenkaan toimi bändin esim kanssa kun sitä ylimääräistä bassoa täytyy leikata pois. Oikeastaan oli yllätys kuinka 'iso' ääni noin pienestä vahvistimesta irtoaa.
 
E: Kokeilin HTn kuulokesoundia. Sennheiser HD600lla ainakin kuulostaa kelvolliselta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Revilation
30.07.2016 23:50:01 (muokattu 30.07.2016 23:50:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kiinnostunut HT 5 Metal nupista mutta kaappi mietityttää.. Kuulemma tuo on alunperin suunniteltu tuolle Blackstarin omalle Blackbird 12" elementille mutta onko muilla kokemusta esimerkiksi Celestion Seventy 80 kaiuttimesta kyseisellä vahvistimella? Kaverin HT 40 Club ollut lainassa nyt puol vuotta ja siinähän on tuo celestioni mikä soi kyllä hyvin.. Musiikkityyli mitä lähinnä olen tässä nyt soittanut niin menee tuolle Killswitch Engage ja Children of bodom linjalle.
 
LaMotta
22.01.2017 17:03:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olen kirjoittamassa yli 175 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Ohoi. Liekö kukaan jo kerennyt modailemaan näiden putkia?
 
Maailmalta lueskelin, että särön määrää pystyy vähentämään sopivalla putkella. Itsellä särö on maksimissaan noin klo 10 asennossa, joten säröarsenaalia vehkeessä on enemmän kuin mitä kuvitella voi.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
25.01.2017 19:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Huom! Olen kirjoittamassa yli 175 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Ohoi. Liekö kukaan jo kerennyt modailemaan näiden putkia?
 
Maailmalta lueskelin, että särön määrää pystyy vähentämään sopivalla putkella. Itsellä särö on maksimissaan noin klo 10 asennossa, joten säröarsenaalia vehkeessä on enemmän kuin mitä kuvitella voi.

 
Tässä on eri etuasteputkia HT-5:ssa video
https://www.youtube.com/watch?v=XMW6VGEnbas
 
Itse olen tykästynyt 12AY7 putkeen, todella hyvä jos haluaa madaltaa särön määrää ja lisätä puhtautta. Mulla ei tosin ole Blackstaria, mutta sama periaate.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
LaMotta
21.11.2017 19:06:05 (muokattu 21.11.2017 19:06:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas pari kysymystä.
 
1) Onko kukaan modauttanut särökanavaa paremmaksi? Tuosta puuttuu lähes tyysin kitaralle tärkein keskialue. Särön luonne on jotenkin liian pehmeä ja suriseva. Nämä on bändin kanssa havaittuja juttuja.
 
2) Onko kukaan kokeillut jotain muuta elementtiä?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tuskiz
21.11.2017 19:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12ay7 putkea ovat tosiaan netissä suitsuttaneet ja ajattelin myös itse noista kokeilla, mutta sitten ht5:t katosi musamaailmasta ja vähän niinkuin unohdin koko asian.
 
Elementin osalta mm. Wgs veteran 30 nousi esille. Rokkivaffariksi tämä pönttö on lähinnä meinattu niin tuo olisi ihan fiksu pickki, toisaalta jos se keskialue on ongelma niin alkuperänen greenbackkikin lienee ihan varteenotettava.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
LaMotta
21.11.2017 19:35:58 (muokattu 21.11.2017 19:55:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Rokkivaffariksi tämä pönttö on lähinnä meinattu niin tuo olisi ihan fiksu pickki, toisaalta jos se keskialue on ongelma niin alkuperänen greenbackkikin lienee ihan varteenotettava.
 
Clean kanava on ihan ok. Equttamalla sieltä saa hyvinkin kelvollista ääntä.
 
Mutta särökanavassa on mielestäni ihmeellisyyksiä. Ensinnäkin särön määrä on käsittämätön. En tiedä että mihin tarvitsee niin paljoa säröä. Toisekseen sen sävy on loudnessmaista sirinää. Parhaaseen tulokseen itse pääsin laittamalla bassot nollaan, middlet täysille, treblen alle klo 9 ja mystinen IHF täysille. Silti sävy ja särön luonne jää kauas siitä mikä mielestäni on bändin kanssa ideaali.
 
Ei tässä mitään. Onneksi on keksitty säröpedaalit.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «