Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall 410h nupin käyttäjät
1 2
Tonzzza
04.05.2010 21:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kyseinen nuppi ja sille kuuluva kaappi 1960 lead, enkä ole päässyt nupin kanssa yhteisymmärrykseen. En ole saanut siitä tekemälläkään hyviä soundeja. Aina on kamalan mössöt soundit, ei saa mitään selvää. Olisiko teillä mitään neuvoja minulle what to do??

oiva tumpeloinen
04.05.2010 21:14:53

Yleisin syy soundin mössöytymiseen on liika gain. Toinen on keskialueen kuoppaaminen.

lavaamo
04.05.2010 21:19:14

Tuolta apuja:

http://jvmforum.com/phpBB3/viewforu … id=6656347404f80650b8f93b9096d28664

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
kimurantti1
04.05.2010 21:27:49 (muokattu 04.05.2010 21:32:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonzzza: En ole saanut siitä tekemälläkään hyviä soundeja.

En mäkään, vaikka sellaista oon monesti koittanut ruuvata. Muhjuinen alapää ja järkyttävän kuuloinen yläpää, jonka saa pois laskemalla presenceä ja trebleä, mutta samalla häviää kaikki purenta ja soundi on yhtä mössöä. Huono puhdas kanava sekä kolkko kaiku, ja särön määrää pystyy kyllä vähentämään kitaran volume-potikalla, ei siihen kolmea erillistä kanavaa tarvita. Mun mielipide tietty, älkää JVM -fanit loukkaantuko. :-D

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Terry Pantheras
04.05.2010 21:36:50

Miten siä oot sitä yrittänyt säätää? Ootko miten erilaisia EQ-asetuksia testaillut? Onko nykyisissä Marsuissa jo toimiva EQ? :D

MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
Vladi
04.05.2010 21:46:03 (muokattu 04.05.2010 21:46:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: En mäkään, vaikka sellaista oon monesti koittanut ruuvata. Muhjuinen alapää ja järkyttävän kuuloinen yläpää, jonka saa pois laskemalla presenceä ja trebleä, mutta samalla häviää kaikki purenta ja soundi on yhtä mössöä. Huono puhdas kanava sekä kolkko kaiku, ja särön määrää pystyy kyllä vähentämään kitaran volume-potikalla, ei siihen kolmea erillistä kanavaa tarvita. Mun mielipide tietty, älkää JVM -fanit loukkaantuko. :-D

Kaks kertaa oon JVM:ää musaliikkeessä soittanu, vajaan tunnin molemmilla kerroilla(toisella kertaa soitin läpi kitaroita) ja täytyy sanoa, että oon samaa mieltä. Vaihtoehtoina säröpuolella oli joko sirinää tai sitten täysin munatonta pörinää. Ei vaan toimi, vaikka miten säätäis. Precenceä pitää aina olla paljon tai soundi on tukossa ja samalla soundiin tulee sitä sirinää. Ei vaan toimi mitenkään.

Cleanit ja pikkurosot tossa oli mun mielestä ihan ok, mutta ei mitenkään extramaagisihmeelliset.

E: Nää on kyllä ihan puhtaasti makuasioita, että ei kannata ottaa ainakaan mun sanaa absoluuttisena totuutena :)

Kyllä se siitä.
Jazkaa
04.05.2010 21:57:43

Koetappa piruuttaas V30 kaappia. Itselle tuli JVM kotio ja kaappina pörisee H&K V30 komero. Ja kyllä muuten toimii. Munattomaksi ei saundia voi haukkua sitten millään, eikä se kyllä sirinääkään pelkästään ole. Mikkivalintani on tosin Duncanin uusi Blackout Metal, joka kieltämättä on varmasti osa saundia.

Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
vänkylä
04.05.2010 22:25:25

kimurantti1: En mäkään, vaikka sellaista oon monesti koittanut ruuvata. Muhjuinen alapää ja järkyttävän kuuloinen yläpää, jonka saa pois laskemalla presenceä ja trebleä, mutta samalla häviää kaikki purenta ja soundi on yhtä mössöä. Huono puhdas kanava sekä kolkko kaiku

Pikku vikoja,heleppo korjata !!!

Normi Marshall.

Mr. Speed
04.05.2010 22:27:09

vänkylä: Pikku vikoja,heleppo korjata !!!

Totta. Ostaa VHT:n tilalle.

Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Eemil
05.05.2010 00:18:27

Noissa on ne tykeimmät särökanavat aikamoista mouhoa kyllä, muuten en ole onnistunut saamaan mössöä pihalle. Jos kyseessä on nuo tykit särökanavat niin vähennä gainia.

hermanhez
05.05.2010 02:50:06

Itellä on jvm410 -nuppi Krank revolution kaappiin kytkettynä ja munakkuutta kyllä löytyy. Gainia kannataa suosiolla vähentää, sillä tässä styrkassa sitä on ihan ylimitoitetusti saatavilla. Yleisesti olen kyllä sitä mieltä, että munakas soundi lähtee aina pääosin soittajasta itsestään. Kovempaa kättä vaan skitalle. ;)

jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...
Lilli
05.05.2010 06:56:48

Kaksi rankempaa särökanavaa täysin käyttökelvottomia, kaksi muuta kanavaa - etenkin ykköskanava - todella hyviä. - Josko vinkkejä jvmfoorumilta? Itse vaihdoin etuasteputkia 12AU7- ja 12AT7-putkiksi ja gaini lieventyi mutta botne ei kaikonnut. Siihen päälle pari od- tai ds-purkkia niin kylä lähtee ;-)

It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
jniska
05.05.2010 07:47:30

205 H nupista kokemuksia:
Lead-puolen oranssi ja punainen toivottoman mössöjä, erottelevuutta ei ole eikä saa aikaiseksi mitenkään. Lead-vihreä ja Crunch-puoli toimivia, mutta purevuutta niissä ei liikaa ole, tai jos gainia kääntää lisää, menee puuroksi taas.
Mitään säröpurnukoita tuo ei oikein eteensä huoli, aivan puuroa sen jälkeen, tai tietysti siitä clean-kanavasta ehkä purnukoilla.
Rinnakkainen efektilooppi syö tajuttomasti saundia, vaikka säätö olisi WET asennossa kokonaan, sarjalooppi ihan käyttökelpoinen.

Nämä kokemukset noin vuoden käytöllä ja usealla eri kaapilla kokeiltuna.
Tungsol 12AX7 etuasteen putkilla vähän parempi.

Avuksi tarjoaisin putkien vaihtoa ja taajuuskorjainta eteen.

Laiha Lissu oli paras
aristoteles666
05.05.2010 07:59:43 (muokattu 05.05.2010 08:01:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: 205 H nupista kokemuksia:
.
Rinnakkainen efektilooppi syö tajuttomasti saundia, vaikka säätö olisi WET asennossa kokonaan, sarjalooppi ihan käyttökelpoinen..

siis vaikka siinä loopissa olisi pelkkä piuha?
täysin wet asennossa nimen omaan kaikki ääni menee loopin kautta, eli se on kanssa silloin sarjalooppi.

edit, en ole tuolla kokeillut mutta yleensä näin on, voihan se olla typerästi suunniteltu.

vänkylä
05.05.2010 08:24:20

jniska: 205 H nupista kokemuksia:
Lead-puolen oranssi ja punainen toivottoman mössöjä, erottelevuutta ei ole eikä saa aikaiseksi mitenkään. Lead-vihreä ja Crunch-puoli toimivia, mutta purevuutta niissä ei liikaa ole, tai jos gainia kääntää lisää, menee puuroksi taas.
Mitään säröpurnukoita tuo ei oikein eteensä huoli, aivan puuroa sen jälkeen, tai tietysti siitä clean-kanavasta ehkä purnukoilla.
Rinnakkainen efektilooppi syö tajuttomasti saundia, vaikka säätö olisi WET asennossa kokonaan, sarjalooppi ihan käyttökelpoinen.

Nämä kokemukset noin vuoden käytöllä ja usealla eri kaapilla kokeiltuna.
Tungsol 12AX7 etuasteen putkilla vähän parempi.

Avuksi tarjoaisin putkien vaihtoa ja taajuuskorjainta eteen.
...tai vahvistimen vaihtoa.

joku muu sikko
05.05.2010 08:44:13

Eikö se Mustaine tee ne soundinsa juuri tuolla nykyään? Ainakin munsta parilla viimeisellä megadeth levyllä on parhaat metallikitarasoundit mitä olen ikuna kuullut. Mikä on hyvää on tietysti makuasia. Eikö tuota mesan recifiersurinaa ole jo eetterissä riittävästi? ;)

The Almighty Marshall.
Terry Pantheras
05.05.2010 09:22:09

joku muu sikko: Eikö se Mustaine tee ne soundinsa juuri tuolla nykyään? Ainakin munsta parilla viimeisellä megadeth levyllä on parhaat metallikitarasoundit mitä olen ikuna kuullut. Mikä on hyvää on tietysti makuasia. Eikö tuota mesan recifiersurinaa ole jo eetterissä riittävästi? ;)

Jostain luin, että Mustaine käyttäis studiossa Custom Audio Electronicsin 3+SE-etusta... Tiiä sitten...

jniska
05.05.2010 12:04:57

aristoteles666: siis vaikka siinä loopissa olisi pelkkä piuha?
täysin wet asennossa nimen omaan kaikki ääni menee loopin kautta, eli se on kanssa silloin sarjalooppi.

edit, en ole tuolla kokeillut mutta yleensä näin on, voihan se olla typerästi suunniteltu.

Juu, vaikka laadukkaalla piuhalla yhdisti lenkin, niin saundi muuttui.
Luulin jo yhdessä vaiheessa että olen mokaillut jotain G-Majorin patchien kanssa, kun saundi oli niin kurja, mutta vaihtamalla sarjalooppiin asia korjaantui.
Onhan siinä aina elektroniikkaa välissä paljonkin, kun rinnakkaisesta puhutaan.

Laiha Lissu oli paras
Minushuman
05.05.2010 12:19:52

Mä pyörittelin noita 410 eq nappuloita kaks viikkoa ilman korvia miellyttävää tulosta noilla OD1 ja OD2 kanavilla. Töräytin MXR Ten Band Eq:n masiinaan kiinni niin johan alko pörisee.

"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
Terry Pantheras
05.05.2010 13:07:49

Minushuman: Mä pyörittelin noita 410 eq nappuloita kaks viikkoa ilman korvia miellyttävää tulosta noilla OD1 ja OD2 kanavilla. Töräytin MXR Ten Band Eq:n masiinaan kiinni niin johan alko pörisee.

Laitoitko looppiin?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti