Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keräilyarvosta
1
Sammo
23.04.2010 14:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hakusessa on kohtuullisen harvinainen Jimmy D'Aquisto suunnittelema Fenderin jazzkitara kahekskäätluvun puolivälistä. Malli kuuluu ns. master seriesiin, jonka yhdestä mallista tuli myömemmin Robben Fordin nimikkomalli. Eliteä valmistettiin Japanissa noin vuoden jonka jälkeen se vaipui unholaan muutamaksi vuodeksi jonka jälkeen siitä tehtiin reissue (tai oikeammin remake) USAssa.

Tässä välissä Jimmy D'Aquisto ehti kuolla 1995, joten sitä kautta hintaan on tullut jonkin verran kalmalisää. Jossain Vintage Guitar Magazinen price guidessa tuon mallin hintahaarukaksi on annettu exc. cond. -määittelyllä 1975-2100 dollaria. Muutaman myynnissä olevan yksilön olen löytänyt joista yksi menee tuohon kuntoon ja hintahaarukkaan. Löysin myös yksilön jossa on kannessa lakkahalkeama joka on/oli hinnoiteltu noin 1500 dollariin alkuperäisen laukun kanssa.

Euroopasta löytyi yksi, jossa on myös pieni lakkahalkeama kannessa, mutta ei enää alkuperäistä laukkua (mukaan tulee kyllä Gibsonin laukku). Hintaa on kuitenkin reilummin, 1900 Euroa (vastaa mun laskujen mukaan noin 1900 dollarin kitaraa tullin ja verojen jälkeen -- rahti on varmaan Euroopan sisällä vähän halvempaa).

Eli mun dilememma on tehdä realistinen vastatarjous noilla premisseillä. Kitara tulee itselle käyttöön joten laukku ja naarmu ei mua haittaa muuten kuin mahdollisessa jälleenmyynti mielessä.

Eli paljonko tarjotaan? :)

Tänks.

"Sä tykkäät kitaransoitosta niin paljon, iskä, että sä oot kitarasoolo"
fox
23.04.2010 17:23:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Hintaa on kuitenkin reilummin, 1900 Euroa (vastaa mun laskujen mukaan noin 1900 dollarin kitaraa tullin ja verojen jälkeen -- rahti on varmaan Euroopan sisällä vähän halvempaa).

Eli mun dilememma on tehdä realistinen vastatarjous noilla premisseillä. Kitara tulee itselle käyttöön joten laukku ja naarmu ei mua haittaa muuten kuin mahdollisessa jälleenmyynti mielessä.

Eli paljonko tarjotaan? :)

Tänks.

Taitaa noissa olla ns. "myyjän markkinat" eli tarjottavan hinnan tason kyllä saat ihan ite päättää.. Jos epäilet, että myyjä on halukas hintaodotustansa tuosta 1900sta tarkistamaan alaspäin, ja ettei ole kovastikin ostajia jonossa, niin voihan sitä yrittää ehdottaa jotain muuta..
Robben Fordeja on muuten myyty hieman kalliimmalla.. Tuolla ICW:ssa ajoittain on juttua ko. mallista.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
trih
23.04.2010 18:45:17 (muokattu 23.04.2010 18:50:14)

Keräily on keräilyä. Jos oikein ymmärsin, tuo tulee pelkästään nostamaan arvoansa. "Limited" määrä tavaraa jolle aina löytyy fani, eli ostaja/keräilijä, on aina paha tavara ostaa käytettäväksi ;).

Monesti näissä keräilytuotteissa on jotain tarpeeksi tavallisuudesta poikkeavaa ettei "standardin" modaaminen vastaavaksi onnaa. Pieni muutos rungossa, ehkäpä se kaikista parhaimman näkönen modaus josta kaikki s i i t ä d i g g a a v a t sitten kilpailee huutokaupoissa. Ne on nerokkaita ne pisnesmiehet.

Lisäys

Tää epin arkku-wylde voi olla hyvinkin keräilykitara joskus tulevaisuudessa ku nää on myyty loppuun niin voi löytyä ostajia kovillakin hinnoilla.
http://epiphone.com/default.asp?ProductID=323&CollectionID=19

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Sammo
26.04.2010 09:53:48 (muokattu 26.04.2010 09:54:02)

Kiitos vastauksista Fox ja trih!

Keräily on tosiaan keräilyä -- just siihen en haluaisi pahemmin sotkeutua, mutta koska tuolla saattaa tosiaan olla unobtanium-arvoa, ainakin parempina aikoina, pitää tuotakin miettiä. Mutta tulevinakin aikoina alkuperäisen laukun puuttuminen ja naarmu varmaan rokottaa useampia satasia hinnasta. Tosin eipä tulisi liikaa varottua keräilyarvon putoamista. Ja parista satkusta tuossa on mun mielestä kysymys. Pitää jatkaa tinkimistä!

Alkuvuodesta muuten vastaava Steve Howen omistama D'aquisto Elite meni britti-eBayssä hintaan 1500 puntaa. Se olisi ollut hyvä kauppa sanon minä. Eric Claptonin vastaava meni Crossoads/Christie's -huutokaupassa yli 23000 dollarilla. Heh.

"Sä tykkäät kitaransoitosta niin paljon, iskä, että sä oot kitarasoolo"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti