Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kielet
1 2 3 4 5 6 7
Muuki
29.01.2011 20:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: DR DDT. Halpoja, hyviä eikä tarvi venyttää.
 
Hohhoh.. Hyviä kyllä, mutta taitaa jäähä siihen.
 
M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys."
adretlan
29.01.2011 20:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Hohhoh.. Hyviä kyllä, mutta taitaa jäähä siihen.
 
No ei ne oo edes hyviä. Tasan kerran olen DR:n kielet laittanut kitaraan, ja vaihtu takas Ernie Balliin parissa päivässä. Ikinä en oo törmänny yhtä kuolleisiin kieliin.
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Grugi
29.01.2011 20:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää ketju on oikeesti aikalailla turha, jokasella on ne omat suosikit ja sillä hyvä :D
 
Toinen kehuu DR:ää ja toinen huutaa perään että ihan paskaa ne on, mulla on Ernien ballit ja ne on parhaat ja kestää ja soi.
 
SDMF
Muuki
29.01.2011 20:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: No ei ne oo edes hyviä. Tasan kerran olen DR:n kielet laittanut kitaraan, ja vaihtu takas Ernie Balliin parissa päivässä. Ikinä en oo törmänny yhtä kuolleisiin kieliin.
 
Mulla on molempia, omissa DR:issä ei ole ainakaan ollut mitään vikaa, helvetin hyviä kieliä. Mutta enemmän käytän edelleen Ernien kiveksiä. DR:ssä on ollu mulle myös kaikkein sopivimpia settejä alavireisiin.
 
M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys."
Juicy
29.01.2011 20:33:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään ei vissiin ollut niitä kokemuksia noista Helixeistä? Olis melkein pitänyt oma ketju tehdä, tai jelppikerhossa kysyä.
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Larmer
29.01.2011 20:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: DR DDT. Halpoja, hyviä eikä tarvi venyttää.
 
Mulla oottaa pöydällä 12-60 setti, en oo näitä Drop-Down Tuning kieliä vielä päässyt koeajamaan aikaisemmin,
joten sormet ristiin että nykyiset daddariot sanoo itsensä irti pian, kun ei 13-56 setti pidä B-virettä kunnolla.
 
Seuraavaksi täytyy tyypata R.Coccon kieliä kitaralle:
 
http://www.coccostrings.com/
 
Löysin kyseisen valmistajan n. 2 vuotta sitten, ja ostin ebaysta kokeilumielessä setin bassonkieliä =
TÄRPPÄS. En ole muiden valmistajien kieliä käyttänytkään sen jälkeen, paitsi nuoissa headless-bassoissa, kun valinnanvaraa vähemmän.
Täytyy toivoa että ovat myös kitaralle yhtä ihania (lihavia) kieliä.
 
Hieman tanakka yksilö
Progorava
29.01.2011 21:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan testannu Ashtoneita? Hinta ainakin kohillaan..
 
http://www.dv247.fi/invt/52924/
 
Killearjoitus
Alfauros
30.01.2011 12:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: No ei ne oo edes hyviä. Tasan kerran olen DR:n kielet laittanut kitaraan, ja vaihtu takas Ernie Balliin parissa päivässä. Ikinä en oo törmänny yhtä kuolleisiin kieliin.
 
Kokeile Harley Bentonia (0,98€) niin näät mitä on oikeasti kuolleet kielet.
Sitä uusien kielien metallista klangia ei ollut olemassa.
 
Crossroad
30.01.2011 12:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alfauros: Kokeile Harley Bentonia (0,98€) niin näät mitä on oikeasti kuolleet kielet.
Sitä uusien kielien metallista klangia ei ollut olemassa.

 
Pakko sekin on testata, laitoin Thomann tilauksen jatkeeksi kaksi settiä tuollaisia.
Odotukseni on korkealla jo valmiiksi.
 
_Pulkkinen_
09.03.2011 19:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Itekin oon tykästynyt näihin DR:n kieliin. Kestävät mulla suhteellisen pitkään hyvän soundin omaavina ja eivätkä katkeile tai eivät ole tähän mennessä katkeilleet. Kerran tuli setissä olevan D kielen kanssa ongelmia kun se soi jotenkin tuhnuisesti ja hiljempaa kuin muut kielet. Tuntu kuin jokin olis ottanut kiinni. otin kielen irti ja laitoin uudestaan, mutta ongelma ei ratkennut. Otin sitten varalla olleesta setistä kielen ja laitoin sen skebaan. No niin, tsajajajajaja... kaikki toimi jälleen kuin unelma. Aluksi käytin D'Addarion kieliä ja taisi mulla olla joitakin SIT:n kieliäkin. Ne oli 9-42 ja D'Addariot 10-46. Nykyiset DR: kielet joita käytän ovat 10-52 ja olen todennut tämän tyyppisen setin mieleisekseni.
 
Itelläki DR siit lähtien ko alkuperäne D meni poikki.Ite tykkään saundista ja soittaminen mukavaa, mut jotenki toi ohuempi E tahtoo mennä useasti poikki :S mut voi olla et painan plektran kans liian lujaa :D ja mikä ois sopiva paksuus kielille ko soitan vähä kaikis vireis (standardista jopa alennettuun B:hen voidaan mennä, mutta harvemmin) nykyää soittanu 9-42 kielillä ilmeisesti.
 
vvaltsu
09.03.2011 19:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Pulkkinen_: Itelläki DR siit lähtien ko alkuperäne D meni poikki.Ite tykkään saundista ja soittaminen mukavaa, mut jotenki toi ohuempi E tahtoo mennä useasti poikki :S mut voi olla et painan plektran kans liian lujaa :D ja mikä ois sopiva paksuus kielille ko soitan vähä kaikis vireis (standardista jopa alennettuun B:hen voidaan mennä, mutta harvemmin) nykyää soittanu 9-42 kielillä ilmeisesti.
 
Ei tuommoseen voi yhtä yleispätevää settiä olla. Ostat useamman kitaran ja laitat ne eri vireisiin.
 
"Tight pants and tons of hair - Those were the days!" -Billy Sheehan
Humanoid
10.03.2011 08:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … sts.php?c=15&t=184609&o=40#p8998217
 
Lainailen itteäni.
 
Sami / Ääniportti
Kuha
19.03.2011 13:11:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut näitä Pyramidin halpis kieliä?
 
http://www.thomann.de/fi/pyramid_e-gitarre_saiten_011_48.htm
 
McNulty
19.03.2011 13:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Onko kukaan kokeillut näitä Pyramidin halpis kieliä?
 
http://www.thomann.de/fi/pyramid_e-gitarre_saiten_011_48.htm

 
Kokeillut olen. Tilasin joskus pari settiä kokeeksi Pyramidin sähkiskieliä Saitenilta kun tilailin muutakin kamaa. Eivät mitään erikoisia olleet, mutta kyllä niillä soitti. Peruskamaa siis...
 
What the fuck did I do?
Guitar_Miller
19.03.2011 21:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Pulkkinen_: ...mikä ois sopiva paksuus kielille ko soitan vähä kaikis vireis (standardista jopa alennettuun B:hen voidaan mennä, mutta harvemmin) nykyää soittanu 9-42 kielillä ilmeisesti.
 
No joku setti siitä paksun ja kevyeen väliltä. Tosin siinä on sit se, että perus vireessä kielet tuntuu ehkä liian paksuilta/jäykiltä ja dropattuna vieläkin liian löysiltä. Joten suosittelen kahta kitaraa jossa toisessa on 9-42 setti ja toisessa vaikka 12-52. Itse käytän tuota 12-52 settiä kitarassa jota pidän C vireessä ja toimii.
 
MadMatt
19.03.2011 21:32:57 (muokattu 20.03.2011 17:54:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Onko kukaan kokeillut näitä Pyramidin halpis kieliä?
 
http://www.thomann.de/fi/pyramid_e-gitarre_saiten_011_48.htm

 
Kokemusta on about 10 vuoden takaa.. En suosittele. Laatu heittelee. Poikkeilee helposti, tuntumakin on mitä on...
 
_Pulkkinen_
30.07.2011 22:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitar_Miller: No joku setti siitä paksun ja kevyeen väliltä. Tosin siinä on sit se, että perus vireessä kielet tuntuu ehkä liian paksuilta/jäykiltä ja dropattuna vieläkin liian löysiltä. Joten suosittelen kahta kitaraa jossa toisessa on 9-42 setti ja toisessa vaikka 12-52. Itse käytän tuota 12-52 settiä kitarassa jota pidän C vireessä ja toimii.
 
Oon aatellukki et hankkis toisen kitaran sit ko vaa saa rahaa jostai :D
 
JoeHans
29.09.2011 13:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Larmer: Mulla oottaa pöydällä 12-60 setti, en oo näitä Drop-Down Tuning kieliä vielä päässyt koeajamaan aikaisemmin,
joten sormet ristiin että nykyiset daddariot sanoo itsensä irti pian, kun ei 13-56 setti pidä B-virettä kunnolla.

 
Minkäslainen fiilis jäi tuosta setistä? Tekisi mieli kokeil Music Maniin, kun siinä tuo Ernie Ballin 11-54 tuntuu D:ssä hieman ohkaselta (toisessa kitarassa sopiva). Ernie Ballin kielin nimeen on tullut monta vuotta jo vannottua, mutta harmillisesti nuo kielisettien vahvuudet ei oo ole mitään maailman monipuolisimpia valikoimassa.
Sick Planet
29.09.2011 15:59:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D'Addario ja tietysti 10-46 setti, tuollaiseen Rickenbacker/Gibson 335 tyyliseen keppiin. Nyt tullu pelkästään niitä kuluteltua, mutta tiiä sitten että onko ehkä hieman liian paksut tuohon kitaraan, Jacksoniin oli täydelliset. pitää varmaa tuota ysisettiä testata!
 
Metalkallo
18.09.2014 20:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs noissa 10-48 koon kielissä on kun monessa niissä lukee jazz tai blues? Siitä on ainakin vuosi-pari kun kysyin F-musiikissa noista kans, mutta sielläkin sanoivat et ei ehkä hyvät metal/rock soundiin. Soittelen kyllä myös bluesiakin sen mitä osaan, mutta siis kaikkia tyylejä samoilla kielillä.
 
Itse olen huomannut jo aikoja sitten 10-50 koon kielet aikas sopiviksi itselleni, mutta silloin tällöin ne tuntuvat ehkä hitusen vieläkin liian jäykiltä normi E vireessä kun soolotaan, siis ihan vain hitusen, sen takia olen ajatellut myös 10-48 settiä kun se olis varmaankin täysosuma kireyden sekä soundin suhteen.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «