Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton - flightcase kitaralle?
1
RKoo
29.03.2010 12:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan täällä kenelläkään kokemusta tällaisesta

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_flight_case_wood_guitar.htm

..vaikuttaa epäilyttävän halvalta - mahtaako olla toimiva / kestävä?

Decadetroll
29.03.2010 12:54:56

Jotenkin epäilyttää ettei kyseessä ole aivan hirveän laadukas flightcase. Mitä nyt normaalisti noitten hintoja olen nähnyt niin ei ne "merkkilaukut" lähde noin halvalla. Mutta tiedä hänestä. ehkä jollain on asiantuntemusta noista?

I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck
kimurantti1
29.03.2010 13:07:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden tuollaisen olen nähnyt livenä, en laittaisi kitaraani siinä lentokoneeseen.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Vladi
29.03.2010 13:08:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin näyttää kuvissa hyvältä ja kaupan päälle tulee P90-mikeillä varustettu PRS-kopiokin!

Kyllä se siitä.
Les Paul
29.03.2010 14:25:24

Mä lennän säännöllisesti Englanti-Suomi väliä ja joka kerta on kitarat kulkenut noissa Harley Bentonin flightcaseissa! Tottakai laukut matkassa kolhiintuu ja naarmuuntuu, mutta erittäin tyytyväinen olen noiden toimintaan. Kaikki saranat yms. osat on RockCasen valmistamia. Tai niin ainakin niissä lukee. En ole RockCasen vastaavaa päässyt vertailemaan, mutta veikkaisin, että ainoa ero niissä taitaa olla se irrotettava HB lätkä ja hintalappu..

-kimi-

onko tämä juuri niitä että pitää luukuttaa niin perkeleesti että saa sitä tappingiä kuulumaan...
Dropped C
29.03.2010 14:35:08

Mulla on tollanen bassolle. Aivan järkyttävän kokoinen ja painoinen rohjake se on. Enpä kyllä ees tarvis moista, jossain mielenhäiriössä varmaan ostin. Sanoisin että on se hintansa väärtti, mikäli paino ja koko ei vaan haittaa.

jiiteera
29.03.2010 23:47:34

Tuollainen HB:n case itselläni.

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_flight_case_wood_strat.htm

Hyvin on kestänyt iskuja lentokoneen ruumassa. Ainoa miinus siitä, että bodyn alle joutuu taittelemaan pyyhkeen tms. tukemaan kitaraa 'hölskymiseltä'. Ja kuten aiemmin todettu, sama laukku mitä Rockcase nimellä myydään.

JnZm
30.03.2010 08:57:59

Painaa kuin synti ja kokoa sen verran että tarvii Hiacen kun kämpälle lähtee. Hieman löysän oloiset saranat. Sisäpuolella saisi olla säilytystilaa tyyliin kannellinen laatikko, nyt pyörii plekut ja piuhat kitaran mukana. En lämmöllä voi suositella, mutta ajanee asiansa ellet mannertenvälisiä kiertueita ajatellut.

Vussia, kompuraa ja plaastkomppia
Occult_rain
30.03.2010 09:35:55

Les Paul: Mä lennän säännöllisesti Englanti-Suomi väliä ja joka kerta on kitarat kulkenut noissa Harley Bentonin flightcaseissa! Tottakai laukut matkassa kolhiintuu ja naarmuuntuu, mutta erittäin tyytyväinen olen noiden toimintaan. Kaikki saranat yms. osat on RockCasen valmistamia. Tai niin ainakin niissä lukee. En ole RockCasen vastaavaa päässyt vertailemaan, mutta veikkaisin, että ainoa ero niissä taitaa olla se irrotettava HB lätkä ja hintalappu..

-kimi-

Minulla on RockCasen kitaralaukku ja vertailin sitä kerran HB:n bassolaukkuun, joka oli treenikämpillä.

Lyhyesti virsi kaunis. Metalliosia en vertaillut, mutta RockCasella on tukevat metalliosat ja 2 availukkoa, johon on myös vara-avaimet. Puu on Harley Bentonissa kaikkialta taipuvampaa ja kaulatuki on varmaan styroksia :)
Pehmuste ei muistaakseni ole niin hyvää myöskään, mutta varmasti tekee tehtäväntä.

Ei nyt kuitenkaan yleistetä.

Les Paul
30.03.2010 13:44:34

Lyhyesti virsi kaunis. Metalliosia en vertaillut, mutta RockCasella on tukevat metalliosat ja 2 availukkoa, johon on myös vara-avaimet. Puu on Harley Bentonissa kaikkialta taipuvampaa ja kaulatuki on varmaan styroksia :)
Pehmuste ei muistaakseni ole niin hyvää myöskään, mutta varmasti tekee tehtäväntä.

Joo kuten sanoin niin en itse ole päässyt vertailemaan noita HB:n ja Rockcasen laukkuja keskenään. Perustin tuon vältteeni sille, että tuossa minun HB:n laukussa kaikissa metalliosissa lukee Rockcase. Siksi ajattelin, että laukut olisivat samalta hihnalta, mutta koska sulla on molemmat laukut ollut vierekkäin niin perun siis sanani siitä, että nuo laukut olisi 1:1. Kyllä tuo HB:n laukut mulla on kestänyt säännöllistä lentämistä ruumassa erittäin hyvin joten voin niitä kyllä siihen hommaan suositella. Painoahan noilla on aivan tolkuttomasti, joten jos flightcasea ei ole pakko hommata niin suosittelen paljon mielummin kovaa koteloa.

-kimi-

onko tämä juuri niitä että pitää luukuttaa niin perkeleesti että saa sitä tappingiä kuulumaan...
F_Lame
30.03.2010 14:38:39

Les Paul: Joo kuten sanoin niin en itse ole päässyt vertailemaan noita HB:n ja Rockcasen laukkuja keskenään. Perustin tuon vältteeni sille, että tuossa minun HB:n laukussa kaikissa metalliosissa lukee Rockcase. Siksi ajattelin, että laukut olisivat samalta hihnalta, mutta koska sulla on molemmat laukut ollut vierekkäin niin perun siis sanani siitä, että nuo laukut olisi 1:1. Kyllä tuo HB:n laukut mulla on kestänyt säännöllistä lentämistä ruumassa erittäin hyvin joten voin niitä kyllä siihen hommaan suositella. Painoahan noilla on aivan tolkuttomasti, joten jos flightcasea ei ole pakko hommata niin suosittelen paljon mielummin kovaa koteloa.

-kimi-

Sit taas näitä HB:n kovia koteloita ei voi hirveen hyvällä omatunnolla suositella. Eivät hirveesti roudailuja kestä.

Jos flight-case on liian painava (joutuu bussissa yms. kuljettelemaan), niin hommaisin ite ainakin hyvän pehmeen pussin. Esim nämä PRS:n SE-sarjan mukana tulevat pussin ovat erittäin käyttökelposia ja tommosessa ainakin mieluiten roudaisin jos joutuu julkisilla kulkemaan. Keikoille siten flight-case kun ajetaan pakulla ovelta ovelle.

http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren.htm

Ite ainakin, jos nyt päättäisin, jättäisin tuon ostamatta.

"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
varakeef
30.03.2010 15:33:00 (muokattu 30.03.2010 15:33:50)

F_Lame: Sit taas näitä HB:n kovia koteloita ei voi hirveen hyvällä omatunnolla suositella. Eivät hirveesti roudailuja kestä.

Muita HB:n kovia koteloja kuin noita flightcasejä ei näytä T-kaupassa olevankaan.

Sen sijaan näihin Thomann-merkkisiin koviin tweed-koteloihin olen ollut erittäin tyytyväinen:

http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm

En oikein ymmärrä minkälaista kohtuullista roudausta nuo eivät kestäisi - jos nyt verrataan mihin tahansa muuhun peruskovaan koteloon (siis flight caset poislukien).

"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
F_Lame
30.03.2010 16:00:49

varakeef: Muita HB:n kovia koteloja kuin noita flightcasejä ei näytä T-kaupassa olevankaan.

Sen sijaan näihin Thomann-merkkisiin koviin tweed-koteloihin olen ollut erittäin tyytyväinen:

http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm

En oikein ymmärrä minkälaista kohtuullista roudausta nuo eivät kestäisi - jos nyt verrataan mihin tahansa muuhun peruskovaan koteloon (siis flight caset poislukien).

Katos vaan. Menee nyt mulla Thomannit ja HB:t sekasin. Oli miten oli, niin tuohon linkittämääni Thomannin lootaan en oo kyllä ollu kovin tyytyväinen. Toisaalta ei se paljon mitään maksakkaan, joten kai se hinta-laatusuhteeltaan on ihan jees.

"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Icy-Sun
30.03.2010 20:12:52 (muokattu 30.03.2010 20:14:58)

Minun kokemuksien perusteella noissa kulkee hinta ja laatu aika hyvin käsi kädessä ainakin pääosin. Itsellä oli Thomannin oma LP-case ja asiansa ajoi ihan ok. 44e:lla sai lootan, jossa kitara pysyi läjässä, lukot olivat suht ärsyttävän tuntoiset, painoa oli helvetisti. Alle 50e kovaksi koteloksi silti täysin asiansa ajava (kitara pysyy sisällä ehjänä). Epiphonen vastaava oli jo nätimmin viimeistelty ja lukot miellyttävämmät, eikä painanut niin tuhottomasti. Tällä hetkellä omistavani Gibsonin kotelo (tuli kitaran mukana, en tiedä onko nämä jotain jämälaukkuja/nopeammin kasattuja) ei ole merkittävästi kummoisempi kuin se Epikään.

E: Kaverilla oli juuri tuommoinen ensimmäisessä postissa linkitetty. Halpiksen näköinen ja tuntoinen oli, mutta kitaraa sillä sai kuitenkin kuljetettua. Itse ottaisin mieluummin tuommoisen halpis hard casen kuin saman hintaisen gigbagin painoi mitä painoi.
padaa@dadaa!
30.03.2010 20:21:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus Thomann -merkkinen akustisen kova laukku (ei siis flightcase) ja kaksi lentoakin sillä tein. Halpismateriaalia ulkopinnalta, pehmusteet oli kuitenkin riittävän tiiviit. Eli halpis mikä halpis mutta sen vuoden mitä mulla oli, kesti ja kesti matkahuollossa uudelle omistajalle asti.

Occult_rain
31.03.2010 23:04:25

Les Paul: Joo kuten sanoin niin en itse ole päässyt vertailemaan noita HB:n ja Rockcasen laukkuja keskenään. Perustin tuon vältteeni sille, että tuossa minun HB:n laukussa kaikissa metalliosissa lukee Rockcase.

-kimi-

Selvennän, että omassa RockCasessa on warwicin lukot.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti