Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom G7.1ut vs. muut saman hintaluokan multiefektit.
1
dimmu!!
27.03.2010 18:17:07 (muokattu 27.03.2010 18:21:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Kerkesin omistaa noin vuoden verran ko. Zoomin multsarin ja nyt lähti kiertoon.
Rupesi säröjen läskinen ja tunkkainen sirinä ärsyttämään. Dempit kuulostaa plösöltä yms.

Nyt hakusessa olisi joku saman hintaluokan vehjes käytettynä tai uutena joka antaa säröpuolelta vähän kuivempaa middlekkäämpää ja tiukempaa ääntä.

Harkinnan alla on olleet Korgin AX3000G ja Line 6 Pod XT tai 2.0 ja ehkä jopa joku Bossin härpäkes, mutta jotenkin mulla on semmonen mielukuva, että Bossista lähtee samanlaista tunkkaista sirinää jossa ei oo mitään dynamiikkaa.

Onko kellään kokemuksia noista multiefektilaitteista ja vielä parempi jos verrokkina on esim zoomin 7.2 tai 9.2.

Saa myös ehdottaa jotain muutakin efektilankkua jossa pätevät kuivan tiukat kitinä säröt, footswitchit eivät ole pakollisia kun niille ei hirveästi käyttöä.

Multsari tulee AINOASTAAN KUULOKESOITTELUUN ja pakollinen ehto on myös olla usb liitin tai joku muu vastaava jonka kautta voisi äänitellä ja kuunnella koneelta musiikkia ja samalla soittaa päälle.

Tässä esimerkkinä ihan mukavankuuloinen tiukka kitinäsärö joka on Korgin PX4:lla saatu aikaan, mutta taitaa puuttua usbi hommelit yms. http://www.youtube.com/user/MitchD21#p/u/3/YvR32-9T7DI

Grugi
27.03.2010 19:16:51

Ihan vaan mielenkiinnosta että tulihan kokeiltua niitä säätöjä siitä koska sillon kun mulla oli toi sama muljutin niin kyllä siitä ihan ok säröt sai kaiveltua, toki kai mikit vaikuttaa oman osansa siihen miten erotteleva soundi on.

SDMF
Krice
27.03.2010 19:20:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dimmu!!: Rupesi säröjen läskinen ja tunkkainen sirinä ärsyttämään. Dempit kuulostaa plösöltä yms.

Kokeile vetäistä se tube-nappi alle puolenvälin. Taitaa olla molemmat putkiosaston napit täysillä jos merkit pitävät paikkansa.

Grugi
27.03.2010 19:22:47 (muokattu 27.03.2010 19:23:59)

Krice: Kokeile vetäistä se tube-nappi alle puolenvälin. Taitaa olla molemmat putkiosaston napit täysillä jos merkit pitävät paikkansa.

Paitti että nyt on kyseessä G7.1ut jossa vain 1 putki mutta siinäkin se että ei kannata sitä vääntää tappiin.

Ja aloittajahan on jo laitteen laittanut kiertoon joten eipä tässä enää sen suhteen tarvita apuja.

SDMF
Krice
27.03.2010 19:28:37

Grugi: Paitti että nyt on kyseessä G7.1ut jossa vain 1 putki mutta siinäkin se että ei kannata sitä vääntää tappiin.

Putken ohjaamiseen on kaksi nappia, tube ja boost. Itse putkea ei kannata vääntää, se menee muuten rikki.

Grugi
27.03.2010 19:37:37

Krice: Putken ohjaamiseen on kaksi nappia, tube ja boost. Itse putkea ei kannata vääntää, se menee muuten rikki.

:D Joo totta ei kannata ite putkea alkaa vääntelemään, mä meinasin tota tube nappulaa tossa mun edellisessä.

SDMF
dimmu!!
27.03.2010 20:07:19

Joo boosti ja tube nuppeja väännelty ja kaikenmaailman muitakin säätöjä tein suoraan tietokoneella library ohjelmalla midi interfacen kautta, mutta omaan makuuni tuosta ei semmosta ylä ääni kitinää saanu aikaiseksi vaikka mitä teki, toki muuten hyvät säröt jos haluaa jotain dimmu borgiria soittaa, mutta ei oiken mitään moderni säröjä saanut. Treblen vääntäminenkin toi sihinää enemmän kuin kirkkautta, mitä kanssa hain.

Olihan tuo aluksi ihan pätevä peli kun noista sen kummemmin perustanut, mutta nyt kaipaa jotain erilaista ja laadukkaampaa ääntä.

YAMAHA
27.03.2010 20:20:05

Kyllä lähtisin siltä pohjalta että jos zoomista ja bossista et saa aikaan kuin tunkkaista sirinää ym..ei kannata näihin multi härpäkkeisiin sekaantua..mutta tuli vain
mieleen mahtaako line6 ym.. helpata kun jos ei tieto taito riitä säätämisessä..
katoppa you tubea kyllä näistäkin peleistä saa loihdittua hyvää murinaa..itselläni on
gt-8 ja kyllä siitä saa vaikka mitä irti kun oikein perehtyy

mika
Trendkeel
27.03.2010 20:55:28

dimmu!!: Treblen vääntäminenkin toi sihinää enemmän kuin kirkkautta, mitä kanssa hain.

Jotkut väittävät, että tuo mystinen keskialue toimisi pulmaan.

Mut ihmeitä ei mikään kurkkupurkki tai multivehjes tee.

Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
Ukkovaari
27.03.2010 22:37:44 (muokattu 30.03.2010 10:40:48)

Edit: Poistin oman ehdotukseni turhana kun topikin aloittaja on ostanut itselleen jo multiefektihärpättimen.

dimmu!!
30.03.2010 00:52:21

Itse itselleni vastaten.

Ostin tänään VOX Tonelab ST:n ja voi kyllä sanoa että on ihan eri planeetalta kuin Zoomin vehjes. Mahtavaa kitisevänrutisevaa putkisäröä irtoaa kuulokkeisiin niin että hymy nousee korville soittaessa.

Muutenkin asiallisen oloinen ja helppo käyttää.

En tiedä miksi zoomissa etuasteputki ei oikein tuntunut antavan putkimaisuutta tippaakaan, oliko vaan väärä merkki!

tender.insanity
30.03.2010 07:30:45

dimmu!!:
En tiedä miksi zoomissa etuasteputki ei oikein tuntunut antavan putkimaisuutta tippaakaan, oliko vaan väärä merkki!

Mä koitin aikoinaan G9.2tt:llä erilaisia putkivaihdoksia ja eroa en huomannut. Markkinakikka vain. Ehkä ne "putket" on vain isot himmeät hehkulamput =)

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
Krice
30.03.2010 11:51:17 (muokattu 30.03.2010 11:52:11)

tender.insanity: Mä koitin aikoinaan G9.2tt:llä erilaisia putkivaihdoksia ja eroa en huomannut. Markkinakikka vain. Ehkä ne "putket" on vain isot himmeät hehkulamput =)

G7.1ut:ssä putkella on selkeä vaikutus soundiin, mutta Voxissa on varmaan putken käyttö toteutettu paremmin. Zoomin orkkisputki muuten korostaa bassoa ihan tolkuttomasti, sen huomasin kun vaihdoin tilalle JJ:n.

dimmu!!
30.03.2010 12:48:52

Zoomista en saanut millään teräviä kirskuvia ylä-ääniä aikaiseksi, tuntuu niinku kaulamikillä olis soitellu kun meni ylärekisteriin tämän VOXin jälkeen.

Myös konppisaundi tässä VOXissa on todella kireä, eikä semmoinen plösö kuin zoomissa.

DirtyFingers
30.03.2010 16:18:01

Zoomista en saanut millään teräviä kirskuvia ylä-ääniä aikaiseksi, tuntuu niinku kaulamikillä olis soitellu kun meni ylärekisteriin

Hmm. Nyt kun mainitsit, niin samaan olen omassa seiskassa törmännyt, vaikka muuten olen erittäin tyytyväinen ollut. Pitääpä ruveta kunnolla perehtymään säätöihin.

Watch Out, We're Mad
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti