Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: classic player 60´s vai tokai ast-50 vai joku muu? mikä?
1 2 3 4
Morri
28.03.2010 16:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: .
ihan oikeestiko?!

 
No ihan aikuisten oikeasti, kyllä. Jos sulla on paska Gibson/Fender mikälie, niin paskahan se on, mihin se siitä voisi pelkällä nimellä muuttua?
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Grugi
28.03.2010 17:03:42 (muokattu 28.03.2010 17:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä nykyään valitettavan usein valitaan kitara brändin mukaan, paljon löytyy hyviä kitaroita ei niin tunnetuilta brändeiltä, joskin saattaa laatuvaihtelua olla jonkin verran mutta sitä ilmenee myös Gibsonin ja Fenderinkin edullisemmissa kitaroissa.
 
Soitin pitäisi valita soitettavuuden ja soinnin perusteella ei merkin koska ei se merkki tuo siihen soittoon tai soundiin hevon peetä.
 
SDMF
petrin1
28.03.2010 17:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: No ihan aikuisten oikeasti, kyllä. Jos sulla on paska Gibson/Fender mikälie, niin paskahan se on, mihin se siitä voisi pelkällä nimellä muuttua?
 
joo..oli sarkasmia toi mun aiempi kommentti!
 
petrin1
28.03.2010 17:08:47 (muokattu 28.03.2010 17:10:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Paha mennä kommentoimaan Gibson/Tokai väittelyyn kun en ole esim. Studiota koskaan kokeillut (paljon pahaa kyllä kuullut kerrottavan), mutta täytyypä seuraavalla Helssingin reissulla korjata tämä puute. Sen jälkeen olen viisaampi. Sen verran vaan sanon, että kitara on hyvä jos se on hyvä, riippumatta siitä mitä lavassa lukee. Se että siinä lukee Gibson/Fender/ESP/Tokai yms ei tee siitä yhtään parempaa jos itse soitin on schaissea.
 
tämänhän me kaikki jo tiesimmekin :)
toisinsanoen täysin itsestään selvä asia!
 
Morri
28.03.2010 17:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: tämänhän me kaikki jo tiesimmekin :)
toisinsanoen täysin itsestään selvä asia!

 
Sanoo mies joka tuossa vähän aikaa sitten piti erittäin tärkeänä sitä, että lavassa lukee Fender... Ai niin, tämäkin on sitä sarkasmia... ;)
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
petrin1
28.03.2010 17:15:59 (muokattu 28.03.2010 17:20:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Sanoo mies joka tuossa vähän aikaa sitten piti erittäin tärkeänä sitä, että lavassa lukee Fender... Ai niin, tämäkin on sitä sarkasmia... ;)
 
ei se erittäin tärkeää ole.enkä näin ole myöskään sanonut:)
toki soittelen mieluummin fenderillä kuin tokailla jos kumpikin kitara on muuten täysin identtinen ja yhtä hyvä..siis jos stratosta puhutaan.
kopio on aina kopio vaikka hyvä olisikin..
ehkä ymmärrät joskus mitä tarkoita sitten kun vähän kasvat:)
 
Morri
28.03.2010 17:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: ei se erittäin tärkeää ole.enkä näin ole myöskään sanonut:)
toki soittelen mieluummin fenderillä kuin tokailla jos kumpikin kitara on muuten täysin identtinen ja yhtä hyvä..siis jos stratosta puhutaan.
ehkä ymmärrät joskus mitä tarkoita sitten kun vähän kasvat:)

 
No eiköhän me tiedetä molemmat kumman meistä pitää kasvaa, mutta omalta osaltani päätän tämän tähän.
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
petrin1
28.03.2010 17:21:36 (muokattu 28.03.2010 17:21:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: No eiköhän me tiedetä molemmat kumman meistä pitää kasvaa, mutta omalta osaltani päätän tämän tähän.
 
kyllä me tiedetään ;) fiksu valinta sinulta.
 
Jusma
28.03.2010 21:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Tokain ast-50 ja pirun hyvä soitinhan tuo on imo. Sain sen vielä niin pilkkahintaan, et on ollut joka roposen väärtti. Mutta silti ei lavassa lue Fender. :) ...se on asia jonka kanssa oppii elämään tai sit ei. :)
 
Aamulla hilpeenä kaljaa, illalla kalpeena kiljuu!
jii.haanpaa
28.03.2010 21:28:15 (muokattu 28.03.2010 21:35:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi:
Soitin pitäisi valita soitettavuuden ja soinnin perusteella ei merkin koska ei se merkki tuo siihen soittoon tai soundiin hevon peetä.

 
Ehkä pitäisi, mutta ei se tällaista myöhäisuusioherännäistä kamanysväriä kiinnosta. Mulla on tällä hetkellä yksi Tokai, ls-135. Hintaluokassaan tuo on parhautta ja painii hintalappunsa puolesta samassa sarjassa esim. tässäkin ketjussa mainitun G Studion kanssa...jossa kuulemma on paremmat "raudat". Mä tunnustan, että en tiedä mistä ko. kaveri puhuu, sillä mun mielestä Studion rauta ei ole parempaa edes paperilla. Ja vaikka olisikin, sen 3 dollarin potikan voi aina vaihtaa toisin kuin esimerkiksi studion nysän kaulaliitoksen.
 
Tästäkään huolimatta en pistäisi pahakseni vaikka tuon kitaran lavassa lukisi Gibson, vaikka se sitten maksaisikin 2x määrän euroja olematta yhtään sen parempi. Ymmärrän siis mainiosti, jos joku hankkii mielummin vaikka nyt studion. Itsekin voisin kuvitella vaihtavani ko. kitaran "parempaan" merkkiin, mutta en huonompaan soittimeen, joten esim tuo studio menettää silloin pikaisesti arvioituna noin 98% kiinnostavuudestaan vaikka mitä ilmeisimmin siinäkin on pirusti kitaraa per euro ja aivan helvetisti liikaa kitaraa näille räpylöille.
 
Eli toisin sanoen, herra Ketjunaloittaja, osta Fender. Ja osta sellainen Fender, jossa lukee myös "made in u.s.a". On nääs komiaa, että lavassa lukee Fender ja Fenderit tulevat lännestä, eivät idästä tai etelästä.
 
:P
 
petrin1
28.03.2010 22:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Ehkä pitäisi, mutta ei se tällaista myöhäisuusioherännäistä kamanysväriä kiinnosta. Mulla on tällä hetkellä yksi Tokai, ls-135. Hintaluokassaan tuo on parhautta ja painii hintalappunsa puolesta samassa sarjassa esim. tässäkin ketjussa mainitun G Studion kanssa...jossa kuulemma on paremmat "raudat". Mä tunnustan, että en tiedä mistä ko. kaveri puhuu, sillä mun mielestä Studion rauta ei ole parempaa edes paperilla. Ja vaikka olisikin, sen 3 dollarin potikan voi aina vaihtaa toisin kuin esimerkiksi studion nysän kaulaliitoksen.
 
Tästäkään huolimatta en pistäisi pahakseni vaikka tuon kitaran lavassa lukisi Gibson, vaikka se sitten maksaisikin 2x määrän euroja olematta yhtään sen parempi. Ymmärrän siis mainiosti, jos joku hankkii mielummin vaikka nyt studion. Itsekin voisin kuvitella vaihtavani ko. kitaran "parempaan" merkkiin, mutta en huonompaan soittimeen, joten esim tuo studio menettää silloin pikaisesti arvioituna noin 98% kiinnostavuudestaan vaikka mitä ilmeisimmin siinäkin on pirusti kitaraa per euro ja aivan helvetisti liikaa kitaraa näille räpylöille.
 
Eli toisin sanoen, herra Ketjunaloittaja, osta Fender. Ja osta sellainen Fender, jossa lukee myös "made in u.s.a". On nääs komiaa, että lavassa lukee Fender ja Fenderit tulevat lännestä, eivät idästä tai etelästä.
 
:P

 
olipas siinä tekstiä:D
japsi fenkku olisi tarkotus ostaa..
 
Hi-Power
28.03.2010 22:15:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta se tokai josta laitoin linkkiä niin saat varmasti hyvän kitaran...Tokihan on hyviä fenkkujakin mutta epäilen saako samalla rahalla yhtä hyvää Fenderiä suhteessa tuohon Tokaihin (ostasin sen itse jos vain en juuri olisi ostanut kitaraa)
 
petrin1
28.03.2010 22:25:13 (muokattu 28.03.2010 22:29:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Osta se tokai josta laitoin linkkiä niin saat varmasti hyvän kitaran...Tokihan on hyviä fenkkujakin mutta epäilen saako samalla rahalla yhtä hyvää Fenderiä suhteessa tuohon Tokaihin (ostasin sen itse jos vain en juuri olisi ostanut kitaraa)
 
olisi tuo torilla oleva mij fender tarkoitus ostaa..
eli siis tämä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406698
 
luulisin että on erittäin pätevä keihäs eikä tarvi pelätä että kaula eläisi enää mihinkään suuntaan kun on ikää jo noin paljon..
 
Kuha
28.03.2010 22:51:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: olisi tuo torilla oleva mij fender tarkoitus ostaa..
eli siis tämä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406698
 
luulisin että on erittäin pätevä keihäs eikä tarvi pelätä että kaula eläisi enää mihinkään suuntaan kun on ikää jo noin paljon..

 
Hyvä juttu! Loppukaneetti: Fender on viisas valinta.
 
SBA
Jii-Gee
28.03.2010 23:06:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Hyvä juttu! Loppukaneetti: Fender on viisas valinta.
 
Toi on tod näk hyvä ostos,kohtuuhintainen wanha japsifenkku..kuulostaa hyvältä !!
Tosin jos se on 50s malli kuten kuvasta päätellen vois (?) olla,niin kaulaprofiilihan on sit ihan omanlaisensa..kandee siis tsekata se kaula tosi hyvin että istuuko omaan lapaseen vai ei.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
petrin1
28.03.2010 23:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Toi on tod näk hyvä ostos,kohtuuhintainen wanha japsifenkku..kuulostaa hyvältä !!
Tosin jos se on 50s malli kuten kuvasta päätellen vois (?) olla,niin kaulaprofiilihan on sit ihan omanlaisensa..kandee siis tsekata se kaula tosi hyvin että istuuko omaan lapaseen vai ei.

 
ainakin classic player 50s kaula sopi kouraan hyvin joten todennäköisesti myös tämän kepin kaula..
 
Ziggy Bubba
28.03.2010 23:57:35 (muokattu 28.03.2010 23:58:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Mä tunnustan, että en tiedä mistä ko. kaveri puhuu, sillä mun mielestä Studion rauta ei ole parempaa edes paperilla.
 
En näe miten Studion mikit, virittimet talla ym. ainakaan häviävät Tokain vastaaville laadussa.. Haluisitko kertoa lisää?
 
Jos muuten ollaan "tasoissa", niin viimestään mikit aikas isona menoeränä ratkasevat homman G:lle. Tokaihin jokainen soundista välittävä vaihtaa mikit, Gibsoneissa tuo on makuasia. Gibsonien mikkien hinnalla saa vaikka perinteiset Duncanit tilalle, kätsyä ;)
 
This Is Sonar Transistor...
petrin1
29.03.2010 00:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: En näe miten Studion mikit, virittimet talla ym. ainakaan häviävät Tokain vastaaville laadussa.. Haluisitko kertoa lisää?
 
Jos muuten ollaan "tasoissa", niin viimestään mikit aikas isona menoeränä ratkasevat homman G:lle. Tokaihin jokainen soundista välittävä vaihtaa mikit, Gibsoneissa tuo on makuasia. Gibsonien mikkien hinnalla saa vaikka perinteiset Duncanit tilalle, kätsyä ;)

 
tästä mikki asiasta olen kyllä täysin samaa mieltä..
 
jii.haanpaa
29.03.2010 10:02:00 (muokattu 29.03.2010 10:14:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: ei sittenkään mitään... :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «